Vira nebo poblouznení

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
Post Reply
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1635
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Vira nebo poblouznení

Post by nezmar »

Ugluk wrote: Tue 16. Sep 2025 23:08:01
Hron wrote: Tue 16. Sep 2025 18:57:09 Trochu problém Asceny je v tom, ž je velmi podobná Crinis.
Obě jsou založeny na početné lidské armádě, kdy Crinis má navíc magii světla a Ascena psioniku. Rozdíl je spíše v top, že Crinis má posilovací a anti nemrtví magii. A Ascena má (dle lore) útočnou psioniku a prokletí nepřátel. Kdy ale zase prokletí zde má Dreadd. ...
Z mého pohledu todle je obecně problém dost bohů, že jejich "doména/"sféra vlivu" je poměrně abstraktní, kde je z Crinis cítit, že to je bohyně světla? Jen z pojmenování schopnosti jednotek ("magie světla") a že poslední jednotka se jmenuje světlonoš, kdybych to chtěl zesměšnit tak bych ji pojmenoval "hohyně nabuzení a soudních zákazů" přičemž její schopnost je fakticky potírat Dreadda, který je bůh smrti a můžu se ptát proč světlo potírá smrt, když opak smrti je život a s životem mám spíš spojeného Dralgara? Zatímco vulkánova větev kde se téměř každá jednotka jmenuje "stínová" je nedotčená jedinou schopností a ano dokážu chápat, že světlo hází stíny, ale taky je zahání.

Asi by to za mě chtělo zavést diskuzi o těch konkrétních doménách, protože pod "mocí" si jde obecně představit od "vliv na něco" přes "schopnost něco udělat" po já nevím co a i pojem "povznesení" je relativní. V běžném hovoru to většinou znamená "neřeš to" z pohledu hvězné brány to zanamenalo dostat se na "vyšší úrověň bytí" a buď nedělat nic, nebo to dělat tak aby to vypadalo, že nedělám nic, což asi u bojových jednotek nechceme a pokud je to z pohledu života, tak je to "neumřít" a co vydrží déle než lidské tělo no asi nějaká ocelová schránka.

Tím nechci potírat kritiku mého návrhu v jiném vláknu, podobně se dá rozebrat většina bohů, snad krom Dhara a Vulkána, protože z toho lóru nějak necítím, nebo spíš není explicitně popsáno, jak bůh dostane/vybere si své "zaměření" a jaký to na něho má dopad, protože bráno fakticky, třeba u boha "smrti" bych čekal exterminaci, protože kdo jinej bude vědět jak někoho zabít a on je spíš "oživuje" a Aether je spíš bůh zpomalení než ledu, když jeho jednotky zpomalují a jen jeho armáda má takový severský/vikingský nádech což si všichni spojíme s ledovými krami a jsme u toho ledu...
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1635
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Vira nebo poblouznení

Post by nezmar »

U Vulkana je "stinova magia" ukradnuta od demonov a predstavuje skor "Iluziu" nez skutocny "stin", nieco v tom zmysle je tien je vlastne len iluzia objektu, ktory existuje mimo neho. Nie je realny je to len obraz niecoho ineho.
Cize Vulkan nevytvara tiene(ala nemrtve prizraky) ale skor iluzie, obrazy skutocnych objektov, ktore sa premietaju do sveta a ziskavaju urcitu podstatu aby mohli interagovat s okolim. Iluzia ktora sa stane skutocnostou.
Nazval som to "Stinova magie" pretoze mi to prislo poetickejsie ako "magie iluzii" a hlavne som velkym fanusim "Malazskej Rise Padlych" 8-)

Cize v tomto kontexte "Svetlo nepotira stin". Svetlo vlastne dokresluje tien, bez svetla by tien nemohol existovat, pretoze by bola iba tma.

Ci svetlo je proti smrti. Zalezi od toho ako sa pozeras na smrt a ako sa pozeras na svetlo. Svetlo je prioritne zo Slnka a slnko bolo v mnohych mytologia povazovane za najvyssie "dobro" a vlastne ako prvotny darca "zivota". Vysoko na oblohe kde ludia vzhliadali k nemu s uzasom, obdivom a pokorou.
Naproti tomu opak je Noc,Temnota, ktora sa ukryvala hlboko pod zemou (jaskyne kde nikdy nesvieti svetlo) a prave tam sa zvycajne ukryval posmrtny zivot (resp. nezivot). Vsetko opacne zivotu spravidla vyliezalo zo zeme (resp. s Temnoty).
Napr. z Greckej mytologie pristup do Podsvetia bol prave cez jaskynu (a napr. Hades nie je len bohom mrtvych ale aj podzemia a podzemnych nalezisk atd). Cize Lord Dreadd je spojeny so smrtou ale aj s tzv podsvatim a temnotou (napr. druha vetva je zviazana s Vecnou Temnotou)

A ked uz sme pri nazvou. Co ma spolocne Dralgar Imagar so zivotom okrem magie zivota a par jednotiek, ktore si spajame so krasou a zivotom? :)
A to mozes povedat asi o hocijakom bohovi.

Alebo si zoberme taku hru Heroes of Might and Magic - touto hrou je inspirovanych vela bohov a jednotiek v LoI.
Crinis ma vlastne byt "ludskou frakciou ktora bojuje za kralovstvo, nadej, zivot. Aj preto pri Crinis planujeme pridat Anjelsku vetvu
Dralgar Imagar je ekvivalentom Elfov
Dhar je vlastne ta frakcia, ktora sa prebezne meni, raz to boli tusim "barbari", potom zase "divocina" atd
Lord Dreadd - nemrtvi
Vulkan - taky mix Inferna a dalsich frakcii
Ugluk
Posts: 3
Joined: Tue 16. Sep 2025 16:10:12

Re: Vira nebo poblouznení

Post by Ugluk »

Děkuju za vysvětlení, to s tím světlem jsem mohl domyslet, když ve většině folklóru světlo zahání nemrtvé ... no co už

ta spojitost Crinis s HoM3 jsem zahlíd na foru u těch ostatních mi to tak očividné nepřišlo, třeba Dralgara mám spíš spojeného se zelenou manou z Magic the Gathering :-D
Z Dhara ta spojitost se zemí je dost patrná (klasická větev) u bahnní větve je to už trochu složitější obzvlášť u těch pokročilejších jednotek, prostě jak se tam začnou objevovat bahenní hadi a minotauři, tak mi to do konceptu moc nezapadá, nevím jestli jde o zvíře, nebo něco, co drží pohromadě magie
User avatar
Hron
Posts: 1185
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Vira nebo poblouznení

Post by Hron »

Začátek stránky o Crinis na wiki:
Je to bohyně světla. Je to neutrální bůh, který se dá kombinovat s některými bohy dobra.
A Příběhy se nepřepisovali ,když se wiki aktualizovala, takže tohle je opravdu z doby, kdy věci vznikali a tedy tak jak byli zamýšlené.

A dle tohohle, je to bohyně Světla, ale ne dobra. Což trošku narušuje ostatní představy o ní. A že je neutrální i když pochází ze Specula, světa světla a naděje, možná také může vyvolávat otázky.

Ale ať byla původní myšlenka jakákoliv, tak já i Nezmar ji vnímáme jako Sluneční bohyni stojící proti temnotě a smrti a od toho se pak odvíjí co pro ni vymýšlíme.
Post Reply