Redukce počtu stacků jednotek

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
Post Reply
User avatar
Hron
Posts: 1131
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Redukce počtu stacků jednotek

Post by Hron »

Bylo by dobré omezit počet jednotek, co klan může mít, protože jednak jsou v tom velmi nevyrovnaní bohové sami o sobě a pak že je 19 jednotek v chrámu a 7 v kovárně je také velmi moc. Nejčastější využití většiny jednotek je jen aby měl klan stack navíc a hůře se dobýjel v IP, kde je potřeba dobýt 100%. A pak tu máme velitele + náhodný počet generálů + 2 jednotky z uprchlického tábora + náhodný jednotky od věštce či prokletého chrámu ohně. Takže třeba cca 30 jednotek mimo jednotek svého boha.

Napadají mě dvě řešení:
První jednodušší, kterému bude většina hráčů přístupnější. A druhé rozsáhlejší, které nejspíše hodně hráčů naštve, ale které se mi líbí mnohem více i z pohledu celého věku a nejen boje o IP.

Ale než se vrhnu na jednotky, tak udělám přehled jednotlivých bohů:
Dralgar
větev: luk, druid, bizon, jednorožec
max: OV + 7 jednotek + jedna zdarma + 2 vyvolané + unikátka = 10+2 jednotky
hlavní: 6 + unikátka
větev: kopí, pavouk, obr, wurm
max: OV + 14 jednotek + 2 zdarma + unikátka = 18+2 jednotky
hlavní: 6 + unikátka

Aether
větev: věrný, válečník, šaman, hvězda
max: OV + 6 jednotek + 2 zdarma + 2 vyvolané + unikátka = 10+2 jednotky
hlavní: 5-7 + unikátka (+1-2 vyvolané)
druhá větev se nehraje a bude se upravovat

Dhar
větev: bahno, ještěr, minotaur, had
max: OV + 16 jednotek + unikátka = 18 jednotek
hlavní: 8 + unikátka
druhá větev se nehraje a bude se upravovat

Dreadd
větev: nemrtvý
max: OV + 6 jednotek + 8 oživených = 7+8 jednotek
hlavní: v podstatě TP a nekromant + všechny nemrtvé, takže 14?
větev: živý, ale bude upravená
max: OV + 10 jednotek + 2 vyvolané + 7 oživených = 11+2+7 jednotek
hlavní: cca 8 (+ 1-2 vyvolané)

Vulkán
větev: klasika
max: OV + 9 jednotek + 3 zdarma + speciální + unikátka = 13+3 jednotky
hlavní: 7+ unikátka
větev: stín
max: OV + 8 jednotek + 2 zdarma + 2 vyvolané + unikátka = 12+2 jednotky
hlavní: 4-6 + unikátka (+1+2 vyvolané)

Ghoro
max: OV + 11? jednotek + 4 speciální + 3 vyvolané = 14?+3 jednotky
(díky sebevražedným jednotkám, může být počet výrazně vyšší, ale ...)
hlavní: 5 + 3 speciální

Crinis
max: OV +16 jednotek + unikátka = 18 jednotek
hlavní: 7-9 + unikátka

Ascena
max: OV +5 jednotek = 6 jednotek
(potřebuje výrazně zvýšit)


1. řešení
Hlavní problém více stacků jednotek je boj o IP a tak nejjednodušší řešení by bylo omezení počtu jednotek, které mohou bránit IP a útočit na IP.
Navrhované omezení: max 10 jednotek + max 5 unikátních jednotek


2. řešení
Omezit počet jednotek obecně aby i v průběhu věku byli bohové vyrovnanější a to jak v PvE, tak PvP (včetně ÚS).
Tedy více sjednotit počty jednotek jednotlivých bohů a výrazně omezit počty "bonusových" jednotek z portálu a spol.

Toto by mělo 3 části:
1. část - úprava bohů
U většiny bohů stačí jen úprava, že při vylepšení budovy se přetvoří staré stacky na nové. Přetvořit jednotky v poměr 1:1 mi přijde moc silný a tak bych navrhoval, že se přetvoří 2/3 a zbytek při "výcviku" zemře (ala "přežijí jen ti nejsilnější"), kdy změna je inspirovaná minotaury.
Jsou zde dvě výjimky a to Ghora a Dreadd:
U Ghora je problém se vzducholoděmi, protože k nim se dá vracet. U něj bych dal, že by se to vylepšení nedělo.
U Dreadda je problém s velkým počtem oživovaných jednotek a tak by u něj byli úpravy větší:
- lichové by vyvolávali upíry, ale s menší šancí
- arcilichové budou zrušeni
- TP přestane oživovat ghúly (už teď je to silná jednotka, tak nepotřebuji ještě něco navíc, co kdysi neměl)
- nekromant přestane oživovat kostlivce, místo nich budou lichové i ze slabých jednotek
- nekromant přestane oživovat druidy - jsou to v důsledku 2 stacky jednotek a celkem zbytčných

2. část - úprava portálu
V portálu bych nechal:
- otroky -> často se používají a pokud na ně člověk v závěru spotřebuje všechny runy, tak je to all in a to je v pohodě
- ohnivý služebník -> využití run života a sněhu; nyní je (měl by být) prapor bersekera nejsilnější a nejvzácnější artefakt, ale ne všichni bohové pro něj mají využití, tato jednotka ho má vždy...
- ohnivý a prokletý obr -> využití run ohně a nebes
Hráči budou postrádat fénixe a ledového obra a oba by asi měli smysl, aby zůstali, protože je používají všichni, ale chci redukovat počty.

3. část - úprava kovárny
Kovárna se využívá málokdy. Obvykle, když se použije, tak se buď použije jedna výroba každé jednotky jako nový stack, nebo se staví více colosů a pak orlů (s hůlkou ledu zpomalování a dmg od prvního kola) a sochy (top štíty).
Zde bych tedy nechal jen tyto tři jednotky a upravil ceny, aby bylo využití pro všechna kolečka a ingoty:
Socha: 3x bronzový ingot, 1x železný ingot, 3x mosazné kolečko
Orel: 3x železný ingot, 1x ocelový ingot, 3x stříbrné kolečko
Colosus: 5x bronzový ingot, 3x železný ingot, 3x ocelový ingot, 1x ingot temné ocele, 3x zlaté kolečko

Dodatek:
A pak to bude ještě u některých omezit to, že z jedné budovy chodí více stacků jednotek zároveň, ale to bych řešil až dodatečně s tím, že by to byl hlavní způsob vyrovnávání bohů (přidání/oddělaní).

PS: Snad jsem nic nepřehlédl, úpravy jsou možné.
User avatar
ySpirit
Posts: 151
Joined: Wed 26. Feb 2014 19:20:57

Re: Redukce počtu stacků jednotek

Post by ySpirit »

Redukce poctu jednotek je super napad.
Co se tyce vylepseni stacku na silnejsi, tam jsem taky pro.

Ke druhemu reseni bych mel par poznamek.

1. Dreadd
  • U lichu vidim problem v tom, ze by zmizel duvod vytvaret je po ziskani nekromantu, co je vyvolavaji ve vetsim poctu a ke vsemu zdarma
  • Lichove maji sanci vyvolat silnejsi jednotky -> boje, kde se vyskytuji, se muzou stat o to tezsi (napr. velky hrbitov by mohl zabolet o to vice)
Co by mi prislo lepsi
  • Lichove muzou vyvolavat stale jen kostlivce (bez zmeny)
  • Nekromanti nemuzou vyvolavat liche (nejhorsi vzkrisena jednotka = kostlivec)
  • Co upiru se tyce, jestli se chteji zachovat, reseni by bylo nekolik - vzkriseni pres TP / vzkriseni pres Arciliche (vylepseni hrobky -> prijde ale o liche. Nebylo by vic levelu, ale jen 1, co by rekrutoval jen arciliche) / mozny s rekrutem stinu z udoli stinu
    I kdyz bych se vubec nebranil jejich kompletnimu odebrani - at uz jako oslabeni zacatku nebo prebalancovani lichu/kostlivcu pro lepsi zacatek. Nicmene hrat se bez upiru bez nejakeho posileni nemrtveho Dreadda da take.
2. Portal
  • Otroky bych urcite odebral.
    Z portalu maji snad nejlepsi pomer zivotu na pouzite runy.
    Kdyz pak nekdo preleva, muze mit klidne 3 extra stacky, co maji vetsi pocet zivotu, jak jejich primarni stit.
    Dalsi moznost zneuzivani je, ze si klan vyvola 1 obri stack otroku, aby meli top hodnotu armady a slo tak bezpecne farmit udoli stinu. (vyzaduje tak hrat asi top 5-7 klanu?)
    S tim vidim vic problemu, nez je tam uzitku.
  • Zbyle obry a ohniveho sluzebnika bych take odebral.
  • Aby portal k necemu byl, kdyz se zrusi vyvolavani jednotek, muselo by se na nej neco hodit.
    Treba by se mohli zrusit runove kombinace, ale misto toho by se do portalu mohly cpat ruzne runy za docastne bonusy - at uz do bonusu rekrutu jednotek / prichodu lidi / generovani zlata a tak. Cim vice run, tim silnejsi bonus.
User avatar
Hron
Posts: 1131
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Redukce počtu stacků jednotek

Post by Hron »

Dreadd:
- s nekromanty vyvolávající lichy máš pravdu, ale kdyby lepší hrobka více zvyšvala rekrut a místo Arcilichů by snižovala cenu, tak by to dle mě stále mělo význam
- problém s eventy mi nepřijde podstatný. Ano, některé věci mírně ztíží, ale nemyslím si, že příliš. Třeba zmíněný hřbitov, když vyvolá 1-2 neposílené upíry, tak to pro 20k army problém nebude. Představuji si to tak, že bude potřeba 100x více lichů, než je potřeba arcilichů na upíra.

- mně šlo o to se zbavit kostlivců. Můj názor na kostlivce je totiž ten, že je to drahá jednotka na žold, která je 99% hry k ničemu a použije se až v boji o IP. Já je drtivou většinu věku propouštím a často nestavím lichy, abych nemusel tak často otevírat armádu a propouštět kostlivce. Proto, když se u Dreadda snažím zredukovat počet jednotek, tak zbavení se kostlivců bylo hned a druhém místě po zbavení se ghúlů a když jsem s tím vzal i arcilichy, tak to bylo 2 za cenu jednoho.
- když se nekromantům oddělají lichová, tak to nezredukuje počet jednotek Dreadda. Aktuálně jich vyvolává 7 s tím že jsou tam lichové (staví se) a kostlivce (dělají lichové). Nejraději bych ho zredukoval na 3 jednotky, které jinak Dreadd nemá, ale nechal jsem 4. Pokud by u Dreadda zůstali kostlivci, jsme na 5.
- upíři jsou hodně silní a kdyby se zrušili, mě by to nevadilo, ale mají význam celý věk, je na nich založeno již hodně buildů a podobně, takže ty jsem nechal. A ano, dlouho se hrávalo bez nich a ano i nyní se dá bez nich hrát, ale z důvodů napsaných dříve, je nechávám.

Portál:
Ano, otroky si uděláš první 3 štíty, ale přijdeš o všechny runy, což ten klan dost ochromí. Obnovování klanu u PvP je závislé na runách, protože mimo Crinis a Ghora boha bez run neobnovíš. Když všechny runy použiješ na 3 štíty, tak ti to pomůže v prvním boji a to je tak +- vše a máš po klanu.
Takže co píšeš je pravda, ale nepřijde mi to jako příliš velký problém. Spíše to vnímám jako zajímavý all in.
Ale uznávám, že mi nedošlo zneužívání přes ÚS. Já jsem je chtěl zachovat i kvůli Spolku Mocných, kde někteří bohové jimi kryjí meteority, když nemají dost střelců a chtějí runy ohně/nebes.
Takže ok, sice bych otroky rád, ale beru tvůj point a můžeme je oddělat.
Důvod, proč bych nechal ohnivého služebníka jsem psal, a pokud se neodeberou všechny jednotky, tak jeho bych zachoval.
Co obrů se týče, tak zde je klíčový Ohnivý obr. Díky ohnivému obrovi může každý klan dříve či později porazit Osroxase. Bez ohnivého obra je pro většinu bohů neporazitelný bez obřích ztrát i kdyby měli několikanásobně větší armádu, než má Osroxas. A nelíbí se mi aby pro každého platilo, že pokud chce být v bezpečí před démony, tak musí být v alianci s pár vybranými klany.
Reálně kdyby šel nějak získat Ohnivý obr (nebo něco fungující obdobně) někde mimo portál, tak by mi nevadilo, kdyby se z portálu obrali všechny jednotky, ale jinak jsem pro zachování. Ale dovedu si představit, že by obchodník nabízel "ochočeného" Ohnivého obra za nějakou vyšší částku věhlasu, třeba 75k. Ztížilo by to danému klanu rozjezd, ale zase by to chránilo jeho a případně celou alianci. To mi přijde fér.

Co se týče dočasných bonusů, tak já se jich bojím. mám strach, že to spoustu věcí moc rozhodí a vybalancování bude na dlouho, kdy několik věků se bude objevovat nový a nový způsob jak to využít až moc silně. A jinak zlato/lidi se dají z portálu přivolat rovnou, bez úpravy příjmu klanu.
Pokud by se zrušili jednotky, tak bych u run zavedl výhodnější poměry jejich předělávání, než jsou nyní, aby byla možnost buď dát runy na trh, nebo si je přetvořit na ty, co klan potřebuje.
User avatar
Hron
Posts: 1131
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Redukce počtu stacků jednotek

Post by Hron »

Dodatek:
Co se teď dívám na top klany, tak ÚS se evidentně farmí přes ascenu a tak otroci nejsou potřeba.
Post Reply