Nerfování

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Nerfování

Post by Hron »

Teď je otázka, zda chceme mít pro všechny stejný počet stacků, nebo mít různé pro různé bohy. Přeci jen třeba Criniska má 3 stacky které fungují jen jako jako podpora a ten bůh je dělaný tak aby jeho jednotky tím byli posíleny a až pak se vyrovnají jiným jednotkám ostatních bohů, které jsou silné sami o sobě. Pak je otázka co ten Ghoro a podobně.

Před tím, než jsem si jednotky prošel jsem si říkal, že by bylo dobré omezení na 7 jednotek + unikátky s tím, že kdyby to někdo obcházel tím, že si nafarmí věhlas a koupí desítky generálů, tak by se přidalo omezení i na ně. Když jsem ale bohy prošel, tak mám pocit, že pro některé je 7 málo.

Přišlo by mi ideální, kdyby se jednotkám mohla přidat nový stat a to ten, jestli se do limitu počítá nebo ne, ale to se mi nelíbí jak z logiky ve hře, tak praktického hlediska. A proto tuto možnost zamítám.
Ale bude to chtít posílit Obra na Wurmovi a Krakena, aby měli význam v tom zabírat jedno místo, když nejsou unikátka, ale můžeš je mít jen jednou.


Zpět k počtu:
Někteří si vystačí s 5 jednotkami a pro některé je 10 málo a reálně by byli potřeba hodně velké zásahy bohů na to, aby byli vyrovnaní při stejném počtu stacku. Takže by mi přišlo fajn, kdyby byl počet 7-10 dle boha (tzn.: bylo by 7, ale pokud bys měl jen jednoho boha, tak "za věrnost" bys u některých získal zvýšení až na 10, to by záleželo dle boha). Bylo by to takto možné?
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Nerfování

Post by nezmar »

1. velemag nie je mozny pokial postavis hydry. Odskusane minuly vek. Bol som z toho dost v soku
2. teoreticky je mozne aby sa to zvysilo za vernost (mam nato funkciu, cize by to nemal byt az taky problem, prepocitavat - ono to staci prepocitavat v nahlade armady kde bude moznost jednotky nechat doma/priradit do armady)
3. 10 sa mi zda uz celkom dost oproti 7. To zvysenie by nemalo byt take drasticke (3 = +43%)
4. teoreticky to navysovanie nemusi byt len za vernost. Moze to byt stavba +1, chram svetla +1 (ak uz myslime na crinis) a za vernost +1 atd
5. inak po postaveni IP to umozni hracovi cast armady nechat v IP a castou armady dalej farmit okolie. Lebo aj tak do IP nemoze poslat vsetko

Zoberme si, ze zaklad je 6:
1. za vernost jednemu bohu +1 (vsetci)
2. za vernost konkretnym bohom +1 (vyberieme) - kym nemas poslednu budovu tak malokto potrebuje viac ako 6 stackov
3. za postavenie stavby Vojenska akademie +1 - objavi sa po postaveni kralovskeho palaca
4. za niektore specialne budovy na 1. mieste +1 (vyberieme) - zvysi sa ich vyznam.
5. Pripadne postavenim niektorych budov mozeme naopak znizit stack o 1 (tam kde hrozi riziko pretazovania -> napr. postavenim toxickych budov)

teoreticky sa tak hrac vie dostat na 10 stack ale nebolo by to instatne len preto ze si zvolil Crinis
minimalne by kazdy vedel dosiahnut 8 stack.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Nerfování

Post by Hron »

Vím, že mezi 7 a 10 je velký rozdíl a nebráním se tomu to dát závislé na různých věcech.

Napíši seznam toho, kolik bych si představoval, že by měl kdo jednotek a pak se můžeme zamyslet nad pravidly, jak je získat.

Ascena - 7 (zatím ani nemá tolik jednotek)
Crinis - 10 (3 jednotky jsou "kapitáni", kteří sami o sobě moc nedělají a jejich posilování je klíčové pro hru)
Dhar - 7 (bahennímu stačí mu a s každou další jednotkou velmi sílí; kamenný nemá dost použitelných jednotek)
Dralgar - 7 (stačí mu)
Dreadd - 10 (nemrtvý dreadd nebude moci použít svůj plný potenciál; živý by zvládl i míň)
Ghoro - 10 (sebevražedné jednotky bych nejraději nepočítal vůbec, ale takhle jim dám alespoň místo; jednotky z univerzity bych též nejraději dal, že všechny dohromady mají 1 místo, ale mají 3; a pak unikátní schopnost Ghora je návrat k horších vzducholodím, co pokud by měl někdy využít, tak potřebuješ prostor -> tzn.: 10 míst si určitě zaslouží)
Vulkán - 8 (klasický má spoustu vyvolávačů, kteří dělají sebevražedné jednotky a sami o sobě toho nedělají tolik, pokud by se neměl přestat hrát tak jak by se hrát měl, tak trochu prostoru potřebuje; stínovému stačí 7, ale nevidím důvod, proč zde dělat výjimku a různým větvím dávat různý počet)
Æther - 8 (když přijde o lepší hvězdy, tak vlastně začne hrát až od třetího kola, tak by měl mít možnost mít výhodu v jednotce nad střeleckými bohy; druhá větev se bude muset stejně nějak upravit, takže tam s počtem nevím)

Při tomto rozdělení mám strach z toho, že Dreadd bude smutný z malého počtu jednotek a z toho, že mu pořád chodí kostlivci a ghúlové, které nikdy nepoužije. A pak se bojím o Crinis, že bude mít oproti jiným až moc střeleckých útoků kvůli multiútokům. Tzn.: Crinis se možná pak bude muset snížit počet, ale pro začátek bych dal tento (jak jsi sám psal dříve, ona je založená na tom, že máš mnoho stacků z postupného vylepšování).
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Nerfování

Post by Hron »

Pokud ale zavedeme omezení počtu stacků (což se mi zatím stále líbí), tak pak vyvstanou i další problémy.

1) Cosmo Pravus
Odměnou z Cosmo Prause je, mimo jiné, že dostaneš Odpadlíky. Odpadlík je nyní jednotka, kterou hráč nikdy nepoužije -> bylo by dobré tam odměnu upravit. Když vyjdu z popisu co je po boji, tak by mi přišlo super, kdyby to fungovalo tak, že by klan dostal lidi pro sebe (ne do pokladny) v nějakém větším počtu.

2) Uprchlický tábor
Odměnou odsud jsou lidi, žebráci a Paladinové světla. Žebráci se nevyužijí nikdy a podobně i paladinové, protože jich nikdy nebude dost, aby se vyplatili. Takže vlastně velká část odměny je pro hráče nepřívětivá.
Zde nevím jak to měnit, protože zrušit příchod těch jednotek mi přijde špatné. Možná jim velmi snížit hodnotu, aby

3) Zelený mor
Zabije ti lidi a dá ti jednotky, které nevyužiješ. Ale vlastně proč by to nemohl být čistě záporný event.
(kdy vlastně v začátcích hry může mít smysl, když ještě nemáš tolik jednotek)

4) Prokletý chrám ohně
Jeho hlavní odměnou jsou bonusové jednotky. Jedná se vzácný event, který kvůli vysoké obraně zplozenců ne každý dá (bez vhodných itemů).
Počet jednotek, který dává je malý což v době neomezeného počtu stacků bylo v pořádku. Ale když je nyní omezený počet, tak aby měl tento event nějaký význam, tak by bylo vhodné ten počet jednotek výrazně zvýšit, aby to mělo význam alespoň pro současnou armádu. Budu to muset pak přepočítat, ale tipuji, že by to mohlo být třeba 50x tolik, nebo nějaké jiné podobné šílenství, aby se z toho stala vyrovnaná jednotka k ostatním.

5) katapulty/balisty
I pokud by je člověk farmil celý věk, tak si nemyslím, že jich bude dost na to, aby z nich byl vyrovnaný stack. Přijde mi smutné, aby se tímto to plenění zabilo. Zde si říkám, že by se pak mohla zvýšit odměna. Tím, že to člověku bude "blokovat 2 stacky", tak bych třeba zkusil že by základ byl 3 balisty a 5 katapultů. (katapulty jsou slabší)
Post Reply