Nerfování

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Nerfování

Post by nezmar »

rano ma napadlo celkom elegantne riesenie co sa tyka poctu jednotiek. Ja som rad ked hraci maju moznost vyberat si a to by som chcel zachovat. Striktne urcenie ktore jednotky maju odist by toto zrusilo.
Co tak skusit nieco ine

Stanovime si max. pocet jednotiek na klan. Dajme tomu 13 (5 budov po 2 stupne = 10 + unikatna + velitel + bonusova jednotka)
V pripade, ze by hrac mal viac jednotiek, tak
1. by sa to zdanovalo a to systemom +20% k zoldu (vsetkych jednotiek) za kazdu jednotku. Ak by niekto mal 18 jednotiek tak by platil dvojnasobny zold.
Dovod: Velitelstvo nedokaze pri takom pocte udrziavat kontrolu nad armadou a niektore jednotky rabuju svoje okolie - co nas stoji viac penazi ci uz na opravy alebo na udrzbu
2. v pripade, ze by presiahol druha hranicu (napr. 18 jednotiek) tak by sa armada zacala rozpadat. Dajme tomu 1% za kazdu jednotku, ktora je navyse. Cize ak by hrac mal 25 jednotiek, tak by to znamenalo, ze bude platit vyssie dane o +240% a zaroven by mu kazdy tah odislo 7% armady
Dovod: Verne jednotky niesu spokojene s vedenim armady a preto dezertuju a budu sa snazit najst si noveho pana

Ano, na konci mozu byt vzdy megalomanske armady, ale uz to nebude take drasticke ako bolo. A kazdy hrac sa bude musiet rozhodnut ci chce mat 6 stackov pavukov alebo 6 stackov minotarou a ci sa mu to oplati :)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Nerfování

Post by Hron »

Na první pohled je to pěkné, ale co třeba takový Dreadd, který získává kostlivce a ghúly i když nechce a rozhodně to nejsou jednotky které bych si vybral mít.

Další problém je, že stále můžeš normálně. Dobýt IP a pak si nahodit dalších 30 stacků aniž bys odtáhl jediný tah (na co stejně nemáš peníze - nebo alespoň mně vždy dojde zlato na klanech dříve, než tahy, když nahazuji army).

Myšlenka je to dobrá a líbí se mi, ale má jisté problémy a nejspíše aby mohla fungovat, tak bys musel přidat možnost "zrušit příchod daných jednotek zadarmo" a "vypnout danou magii" (nebo alespoň po boji nenechávat jednotky v army).

PS: Tohle je jen to první co mě napadlo. Rozhodně to bude chtít co jaký bůh staví a dostává za jednotky a pak se můžeme nad tím více zamýšlet. To jsem měl v plánu udělat tak jako tak, ale ještě jsem se k tomu nestihl dostat.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Nerfování

Post by Hron »

Ale i mě něco napadlo. Jak se nyní může přehazovat armáda mezi IP a "městy", tak co kdyby se místo "brání města" zavedly dvě místa, kde bys mohl mít armádu a vlastně klidně si je libovolně přehazoval. Měl bys "aktivní armádu" a "rezervy". V aktivní armády bys měl omezení na počet stacků a u rezerv bys měl neomezeně. Žold bys ale platil za vše. (samozřejmě tvé stacky v IP by byli omezeny stejně)

Tohle skvěle řeší to, že v boji můžeš bojovat jen s omezeným počtem stacků. Zachovává ti to možnost volby a pokud si chceš platit jednotky co nepoužíváš, je to na tobě. To, že máš milion stacků v "rezervách" ti nedá příliš velkou výhodu oproti těm, co to nemají. Atd...

PS: A navíc to bude super pro Dreadda, který může mít v aktivní armádě jen stacky co chce na farmu a nemusí řešit nějaká otevřená okna a podobně.

PPS: Je to vlastně, jako by jsi dal omezení, že do boje lze vzít jen určitý počet stacků, ale řešení tímto způsobem by bylo pro hráče neskutečně otravné, kdyby to musel u každého boje ručně nastavovat. Ale pokud by měl takto 2 skupiny armád, tak by to bylo pohodlné.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Nerfování

Post by Hron »

Ale ani tvůj návrh a ani můj neřeší to, že když se vezme třeba Dhar:

1) toxický had - ultimátní střelec od prvního kola s multiútokem
2) had - ultimátní střelec od prvního kola
3) toxický bahenní golem - střelec se slyerem
4) bahenní golem - střelec se slyerem
5) toxický brouk - super rychlá jednotka se slyaerem
6) brouk - super rychlá jednotka se slyaerem
7) obrněný toxický minotaur - super štít (jeden z top ve hře)

Tak ti stačí 7 stacků a máš plně funkčního boha, který není o moc slabší, než když jak je nyní. Ostatní jeho stacky stavím proto, že je potřebuji k získání výše zmíněných, a zbytek jen proto, že můžu, ale význam moc nemají.

Hlavní smysl vymírání měl být v tom, aby jsi nemohl zdvojovat silné stacky.
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Nerfování

Post by nezmar »

len toho vymierania sa desim z pohladu programovania. To bude hotovy horor, preto to moc nechcem a nie preto ze by som bol proti samotnej myslienke.
Cize potrebujem nejake riesenie, ktore bude relativne jednoduche a casovo nenarocne.

Ale to s aktivnymi jednotkami sa mi tiez pozdava. Riesilo by par veci.
V tomto pripade sa mi paci:
1. max jednotiek do boja 10
2. od 14 jednotiek zvyseny zold
3. od 18 jednotiek dezercia

Ono si vzdy rozmyslis ci budes draz vela stackov alebo nie a potom sa uvidi ake realne zlozenie armad sa bude robit a ktore jednotky musime zmenit (ci uz k lepsiemu alebo naopak k horsiemu)
Co sa tyka dhara, ak sa snazime posunut boj nizsie, tak mozno bude nutne aby sa niektorym jednotkam zmenili druh utoku.

Rozmyslam dokonca ci to cele neposunut, ze by najskor prve dve kola utocili iba dalekonostne (par jednotkam by sa zmenil utok z 4 na 2). Potom od 3. kola strelci a az od 4teho ostatne jednotky.
A k tomu znova zaviest generalov (tych z krcmi), ktory by zvysovali pocet kol atd ... aby sa kompenzovalo ze treba niektore nepriatelske jednotky ubit palicami do nekonecna
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Nerfování

Post by Hron »

Proč chceš zvyšovat žold u nenasazených jednotek? To já bych nedělal.
Tím, že bude hráč bude mít kvantum nenasazených jednotek v důsledku ho to neposílí, ale opačně to bude mnohem přívětivější pro hráče, kterým chodí jednotky zadarmo, nebo kteří je vyvolávají. Vem si třeba zmiňovaného dreadda, kdy tam bych dost možná musel po každém boji propouštět kostlivce a ghůly, než bych mohl odehrát tah a podobně.

Nějaké změny v druzích útoku budou, ale překopávat kompletní fungování systému mi zní moc nebezpečně (že to kompletně rozhodí celou hru) a nějak se mi do toho nechce.

PS: Konkrétní počty kolik stacků kde budu řešit až si projdu jednotlivé bohy. Ale obecně uvažuji nad tím, že bych unikátky z toho počtu vynechal. To je hlavně z důvodů aby aktuální generálové měli význam a vlastně aby vše mimo Posvátného jednorožce a Světlonoše mělo význam, protože u všech ostatních si radši vyberu plný stack, než unikátku...
User avatar
ySpirit
Posts: 151
Joined: Wed 26. Feb 2014 19:20:57

Re: Nerfování

Post by ySpirit »

nezmar wrote: Tue 31. Jan 2023 21:18:49 len toho vymierania sa desim z pohladu programovania. To bude hotovy horor, preto to moc nechcem a nie preto ze by som bol proti samotnej myslienke.
Cize potrebujem nejake riesenie, ktore bude relativne jednoduche a casovo nenarocne.
Jednoduche a rychle reseni by bylo ty jednotky vylepsit na ty nove.
Predchozi budovu mas, na kterou ji vylepsujes taky, takze jednotky, co se tam rekrutuji, by nemelo byt tak tezke ziskat a pak vylepsit na ty nove.
Rekneme 50-70% jednotek se hodi na novy stupen, zbytek se "rozpadne."
Muselo by se dat pozor na bonusove jednotky.
Provede se to jednou pri vylepseni, takze to nebude kontrolovani cele armady kazde kolo.

A nebo vymyslet nejake chytrejsi reseni.

Jednotkam hodit IDcko originalni jednotky a s takovym ID muze do boje jit jen jeden stack?
By se pak ale muselo nastavit vsude a kdyby nekde mela byt vyjimka (treba cerny rytir / temny rytir / rytir vecne temnoty), nastavit jine originalni ID, at je to povolene.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Nerfování

Post by Hron »

Upgrade zadarmo se mi příliš nelíbí (proto jsem ten návrh zamítl už v úvodních úvahách a šel jsem cestou vymírání), ale jiank to vypadá na nejlepší způsob, jak se zbavit starých stacků. Ale problém je s tím, že Nezmar by chtěl, aby měli hráči možnost volby co budou brát do boje.

To, aby bylo zajímavé, že si budou moci hráči vybírat je závislé na tom, aby každá budova produkovala jednotky zaměřené na něco jiného v té armádě a tak hráli jinou roli. Pak by byla ona možnost volby co si vybrat. Ale pokud budou jednotky z jedné budovy ve všem lepší, než jednotky z jiné budovy, tak pokud bude mít člověk omezený počet míst, tak je logicky vždy zaplní těmi lepšími a ty horší stavět nebude.
A pokud chceme aby se bohové od sebe lišili a zároveň aby se lišili jednotky i v rámci každé větve a přitom bylo vše vyrovnané, tak to je již výzva...
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Nerfování

Post by nezmar »

tie vyssie zoldy som chcel preto aby si to ludia zbytocne nedrzali. Ale ak sa im da iba dajme tomu 10 jednotiek tak uznavam, ze je zbytocne aby sa este platil vyssi zold (pripadne sa moze zaviest neskor ak to bude nutne)

A ano, niekto si moze postavit armadu iba z hadov (rozne druhy) a minotaurov. Otazne je nakolko bude tato strategia lepsia ako ine :)
kazdopadne to bude aj pre ostatnych troska jednoduchsie kedze tam nebude mat 30 stackov jednotiek :D

A nizsie stupne. Ked si predstavim, ze ich prakticky nemozem/nechcem zobrat do boja, tak ich jednoducho prepustim, naco to mam zivit. Viem si ale predstavit, ze to budem obcas menit (podla toho kam sa bude utocit), cize mat v rezerve este tak 3-4 roznych jednotiek tiez nemusi byt zle.

Cim viac nadtym premylam, tym viac sa mi to paci.

Unikatne z toho mozeme vynechat - to by nemal byt az taky problem. Ale tym padom by som znizil max jednotiek. Skus sa nato teda pozriet, ja teraz nemam moc casu :( ale viac ako 10 bez unikatnych by som nedaval. Mozno tak 8 (ale to je iba take pocitove cislo)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Nerfování

Post by Hron »

Rychlý přehled

Ascena
- aktuálně slabá
- OV a 5 jednotek
- 3 silné, zbytek "spotřební štít"

Crinis
Aktuálně silná, pokud člověk farmí věhlas.
- 16? jednotek
- na fungování potřebuje 3 kapitány, 3 jednotky (ideálně 5), Světlonoše a hodí se i jednotky zadarmo jako druhý štít = 9 jednotek + unikátka + velitel

Dhar - bahenní
Aktuálně přesílený, bude se hodně nerfovat.
- 17? jednotek?
- ještěři (a jejich varianty) jsou sami o sobě dobré jednotky, ale v porovnání s ostatními jeho jednotkami jsou skoro k ničemu a jen jsou velmi drahé. Všechny ostatní jednotky jsou velmi silné a mají svůj význam a bůh dělá vše (dmg od prvního kola, slayer od druhého kola, top štít).
- v důsledku hratelný klidně na 5 jednotkách a bude mít vše (po nerfu nebude platit)

Dhar - kamenný
Aktuálně je mučení ho hrát první polovinu věku a v PvP neudělá nic po celou hru. Bude potřebovat hodně posílit.
- 15? jednotek, ale většina na nic
- stačí mu 4 jednotky, aby dělal to, co nyní může

Dralgar - čistý jednorožec
Potřebuje posílit druidy a bizony, pak by mohl fungovat.
- OV + 6 jednotek + posvátný jednorožec + hraničáři
- OV a obyč druidi od midgame nepotřebuje a bizoni jsou tak pomalí, že nic nezvládnou
- po posílení by mohl fungovat na 4(5) jednotkách + p. jednorožec + hraničář = 5(6) jednotek + unikátka + velitel

Dralgar - čistý wurm
Hodilo by se posílit Obra na wurmovi (uvažuji o střeleckém útoku - může házet kameny zatímco jezdí na wurmovi a i lepší obři jsou střelci), ale jinak si myslím, že by měl fungovat, když ho přestane vykrádat druhá větev.
- OV + 14? jednotek + obr + 2x troll
- na dobré fungování potřebuje 4(5) jednotek + obra, ale při stavbě těchto jednotek budou chodit další 3 stacky "nechtěných" jednotek = 4(5) jednotek + obr (není unikátka, ale chová se tak) + velitel + má v army tři nepotřebné stacky

Dreadd - nemrtvý
Má mnoho stacků jednotek díky oživování, což ale vždy bylo jeho hlavní myšlenkou. Většinu těch jednotek ale mimo PvP nevyužije. A rozhodně by neměl být trestaný za to, že ty jednotky získává, protože to je to co má dělat.
- 6 jednotek + vyvolený + tři "běžně" oživené jednotky + dalších 5 od nekromantů (+2 se kterými se překrývá s "běžnými)
- farmí s 5 jednotkami, s 10 je na většině své síly, ale i 15 se mu vyplatí (hlavně v PvP)

Dreadd - živý
Bude potřebovat ještě posílit, protože prokleté duše mu pomohli, ale minimálně v polovině věku jich má málo a kněží jsou moc drazí, aby jich stavěl hodně zvláště když hodně jich chce jen kvůli duším, protože jinak mu jich stačí jen 50 (max 75). Zároveň to bude chtít u něj něco jiného než nekromanty.
- 10 jednotek + vyvolený + 7 od nekromantů
- na hraní se mu hodí cca 7 jednotek a nevím co s nekromanty, protože jak nemá posílení od TP, tak od nekromantů chce jen Zvěstovatele

Ghoro
Budou se muset oslabit sapéři. Pak je zde otázka, zda oddělovat větve, protože zde to nejsou dvě plnohodnotné větve, ale jen 2 budovy.
- jednotek má 12-16? + hrdina, ale tady je to fungování dílny a univerzity trochu složitější
- i co boje se týče je to složitější, co vlastně jak počítat; například jednorázové jednotky jsou něco, čeho by dle mě mohl mít libovolné množství a není to problém; pak třeba jednotky z univerzity jsou předražené věci, kterých je vždy málo

Vulkán - klasický
Bude mít velký upgrade, kdy ale pokud dojde k nerfu a hra se posune o kolo dál, tak už by se měl obejít bez posílení obraných vlastností (tedy zisk zdí).
- 11 + 2x efreet + lord + 2 nové zdi
- co vše bude chtít vzít do boje je otázka, ale aktuálně je to asi 8(10) + unikátka + velitel

Vulkán - stínový
Těžší rozjezd, před vylepšením stínového portálu mu neskutečně dochází lidi, potřebuje tuny run sněhu (bez farmy spolku je smutný), má obří žold aby štítoval vyvolanými jednotkami. Ale když se mu vše povede, tak patří mezi top bohy. Další problém je ten, že vyvolavači mají ještě nižší iniciativu než druidi a tak větev, která potřebuje nejvíce run sněhu ze všech (klidně budu tvrdit že i více, než Aether) nechce chodit chrámy ledu, protože všichni obři prvně útočí a až pak vyvolá štíty. To je taky důvod, proč je závislý na spolku, kde je to jediné výhodné místo na získávání run sněhu (když pominu předělávání z run života). U druidů není problém, když se jim zvýší iniciativa přes předmět, ale tady by byl problém, jak u předmětu, tak u samotné jednotky, tak nevím co s tím.
Jinak je naprosto ulitmátní v tom, že má 4 silné střelecké útoky se slayerem a vlastně i to, že skoro všechny jednotky mají slayera a proto by měl fungovat jakou counter na armády s vysokou obranou.
- 8 jednotek + lord
- pokud se mu povede štítovat vyvolanými jednotkami, tak stejně kvůli nízké iniciativě stejně potřebuje medvědy jako štít do prvního kola. Takže v důsledku chce 7 jednotek + lorda (který ale není až tak významný)

Æther - hvězdy
Reálně Aetherova hvězda tím, jak má málo životů, obří dmg a střelecký útok (exterminaci)) je moc silná a protože od obyč hvězdy se liší jen tím že střílí, takže zde mi přijde rozumný balanc je prostě zrušit a nechat jen obyčejnou hvězdu. To bude pro Aethera obří oslabení, ale dostane ho to do dle mě ideálního stavu, protože pak si myslím, že bude celkově vyrovnaný -> v podstatě nebude mít jediný rozumný střelecký útok, ale bude mít 1-2 vyvolané silné štíty a vysokou iniciativu ve třetím kole se slayerem. (zatím se mi to líbí a doufám, že si tím nezabiju svého nejhranějšího boha)
- 9 jednotek + velemág + 2x vlk (jednu z toho budu navrhovat zrušit)
- aktuálně funguje tak, že potřebuje šamany na štít a aetherovy hvězdy na zabití (zbytek jsou jen bonusové štíty a dmg na dočištění)

Æther - hydry
Aktuálně na nic, bude potřebovat upgrade.
- 10? jednotek + válečníci + velemág (tedy myslím, že ho mají)
- na boj používá 3x obry, možná nějaké zasvěcence, ale nevím, zda jich může mít dost, aby měli smysl a u hyder doufá, že si zaútočí
Post Reply