Nerfování
Posted: Wed 25. Jan 2023 20:35:33
Jak už jsi zmínil ve vlákně k Vulkánovi, možná by nebylo o věci nejen posilovat slabé, ale že by mohla být cesta i nerfovat silné.
Já jsem k tomu skeptický, protože mám rád silné věci a tak mám radši posilování a jsou hry, které jsou balancované tím stylem, že každá věc má něco přesíleného a protože přesílenou věc mají všichni, tak jsou ve výsledku vyrovnaní. Ale uznávám, že i nerfování má něco do sebe a pomáhá to hru ladit.
Zajac přišel s několika body nerfování, které v jsou rozumné, tak je kopíruji a přidávám k nim komentář.
1) Staré jednotky" by pomalu vymírali.
Cílem je snížit rozdíly mezi těmi, kteří mohou mít milion různých stacků a těmi, kteří jich mají jen pár.
A já s tím souhlasím. Je to opravdu cesta a velmi to pomůže bohy balancovat. Společně s tím by došlo i k úpravě toho jak u některých budov chodí více druhů jednotek. A pak ve finále, by mělo být možné dostat se k tomu, že by každý bůh měl podobný počet "významných" stacků (například Flamekeeper lord, či dreadduv vyvolený by se nepočítali) a tak by se setřeli rozdíly.
Můj návrh provedení:
Každé kolo ubyde (zemře stářím?) 1% (minimálně 1) jednotek starého typu (zelení pavouci, když má někdo červené; minotauři, když má někdo toxické; válečníci, když má někdo svaté; ...)
2) Posvátný jednorožec je přesílen.
Kombinace léčení posvátného jednorožce a entů (kterých je málokdy moc a často taky s nestíhají v prvním kole vyvolat před útoky a tak je třeba léčit i něco jiného), je v pohodě. Problém ale je, když se zkombinuje posvátný jednorožec s horskými obry, nebo dokonce s obřími černými pavouky. Těch je hodně a mají nekonečná množství životů a tak ono silné léčení je u nech neskutečně přesílené.
Souhlasím s tím, že kombinace obřích černých pavouků a posvátných jednorožců je přesílené a navíc zde by mi přišlo dobré podpořit kombinace druidů a jednorožců takže když je možnost jednou jednotkou posilovat druhou (viz Crinis), tak by mi přišlo dobré to zavést i tady.
Můj návrh provedení:
Snížit léčení Posvátného jednorožce na 10%.
Veledruidům dát schopnost, že posilují magii života 5 (léčení posvátného jednorožce), ale je mírně, takže nějak tak aby pro 100K Veledruidů bylo posílení o 100% (tedy na 20%) a proložit to nějakou mocninou fcí. Vychází mi celkem dobře toto: posílení o (0,4 * (počet veledruidů)^0,5)%.
Dále pak Zajac navrhuje zrušení druhu útok 2, ale to se mi zdá už moc. Hlavně nechci, aby byl omezen jen na slonovinový luk jako top předmět bez jakékoliv diverzity. Zde bych místo toho navrhl radši snížení počtu životu na 100 (je to křehké stvoření a ne obr), když se Zajacovi zdá, že má až moc meteoritů (což je fakt že když jich háže 3x tolik, co generál, tak je to celkem dost).
3) Obří černý pavouk je přesílený a měl by se změnit zpět na útok od třetího kola.
Uznávám, že je přesílen, ale řídil jsem se tím co jsem psal výše, že každý může mít něco přesíleného.
Tady jde o to, že když se hraje větev kopí-pavouk-obr-wurm, tak ten střelecký pavouk je sice velmi silný, ale větev jako celek není přesílená, protože má 2-3 významné střelecké útoky a zbytek útočí až od třetího kola a tak nevadí, že jsou ty útoky silné. Ovšem, když se použije oblíbená kombinace luk-pavouk-obr-jednorožec, tak tím tato větev získá skvělý štít, který je dobře léčen a u toho má velmi hodně střeleckých útoků z nich některé velmi silné (od obřích černých pavouků je nejsilnější) a to je už jako celek velmi moc. Uznávám, že kdyby v této kombinaci měli pavouci druh útoku 1, tak by se z nich z "štít+hlavní dmg" stal jen "štít" a stále by měl velký význam, vyplatil by se a větev by byla silná. Ovšem na druhou stranu by to bylo velmi znatelné oslabení čisté větve, kterou by to chtělo spíše dělat atraktivní a ne ji oslabovat (ale vlastně obě větve se čisté nehrají, protože jsou výrazně slabší než kombinace, tak to možná tolik nevadí).
4) Posvátný jednorožec vs Obr na wurmovi. Hraničář vs trol.
Jednorožec je výrazně lepší a Zajac navrhoval, aby se obr zrušil a byla možnost postavit posvátného jednorožce pro obě větve a stejně tak aby obě větve měli buď jen trola, nebo jen hraničáře, protože hraničář je jednoznačně lepší. Kdy ještě jde o to, že troll je obraný a dostává ho větev, která má spoustu obrany a málo útoku a hraničář je střelec s multiútokem a dostává ho větev se spoustou střelců.
Zde s mi nelíbí, aby Obr zmizel, když tu byl první. Zde bych spíše navrhoval Obra nějak vylepšit. I když jeho hlavní problém je, že nehrají wurmové, protože ona kombinace luk-pavouk-obr-jednorožec je top a tak je zbytečné hrát něco jiného.
Zde a vlastně i pro ostatní body s Dralgarem by to spíše chtělo si říci, zda chceme aby se mohli větve kombinovat a tím pádem aby někdo našel top kombinaci, kterou budou všichni hrát, nebo zda chceme větve separovat a udělat každou z nich silnou. Evidentně pokus o to, aby byli obě větve vyrovnané a s tím i jejich nejlepší kombinace nám nevyšlo a nejsem si jist zda se vyplatí tomu věnovat čas (nebude to totiž jednoduché a bude to chtít hodně testování v praxi).
5) Bahenní Dhar má super štít a super útoky od prvního kola a tak k tomu nepotřebuje i tuny střeleckých jednotek či brouky s nekonečnou iniciativou. Zrušil/velmi oslabil bych Bahenní golemy a Brouky.
Já rozhodně souhlasím s první částí tvrzení, ale nelíbí se mi likvidovat nové jednotky a zvláště pak, když má golem unikátní schopnost. Ale kdyby se golemům zrušil střelecký útok a broukům zrušil bonusový rekrut (jejich hlavní smysl je pomoc v early a ne být top jednotkou i v lategame), tak by to mohlo fungovat.
Můj návrh provedení:
- golem: změna druhu útoku na 1
- brouk: jen základní rekrut, bez bonusu za další budovy
Já jsem k tomu skeptický, protože mám rád silné věci a tak mám radši posilování a jsou hry, které jsou balancované tím stylem, že každá věc má něco přesíleného a protože přesílenou věc mají všichni, tak jsou ve výsledku vyrovnaní. Ale uznávám, že i nerfování má něco do sebe a pomáhá to hru ladit.
Zajac přišel s několika body nerfování, které v jsou rozumné, tak je kopíruji a přidávám k nim komentář.
1) Staré jednotky" by pomalu vymírali.
Cílem je snížit rozdíly mezi těmi, kteří mohou mít milion různých stacků a těmi, kteří jich mají jen pár.
A já s tím souhlasím. Je to opravdu cesta a velmi to pomůže bohy balancovat. Společně s tím by došlo i k úpravě toho jak u některých budov chodí více druhů jednotek. A pak ve finále, by mělo být možné dostat se k tomu, že by každý bůh měl podobný počet "významných" stacků (například Flamekeeper lord, či dreadduv vyvolený by se nepočítali) a tak by se setřeli rozdíly.
Můj návrh provedení:
Každé kolo ubyde (zemře stářím?) 1% (minimálně 1) jednotek starého typu (zelení pavouci, když má někdo červené; minotauři, když má někdo toxické; válečníci, když má někdo svaté; ...)
2) Posvátný jednorožec je přesílen.
Kombinace léčení posvátného jednorožce a entů (kterých je málokdy moc a často taky s nestíhají v prvním kole vyvolat před útoky a tak je třeba léčit i něco jiného), je v pohodě. Problém ale je, když se zkombinuje posvátný jednorožec s horskými obry, nebo dokonce s obřími černými pavouky. Těch je hodně a mají nekonečná množství životů a tak ono silné léčení je u nech neskutečně přesílené.
Souhlasím s tím, že kombinace obřích černých pavouků a posvátných jednorožců je přesílené a navíc zde by mi přišlo dobré podpořit kombinace druidů a jednorožců takže když je možnost jednou jednotkou posilovat druhou (viz Crinis), tak by mi přišlo dobré to zavést i tady.
Můj návrh provedení:
Snížit léčení Posvátného jednorožce na 10%.
Veledruidům dát schopnost, že posilují magii života 5 (léčení posvátného jednorožce), ale je mírně, takže nějak tak aby pro 100K Veledruidů bylo posílení o 100% (tedy na 20%) a proložit to nějakou mocninou fcí. Vychází mi celkem dobře toto: posílení o (0,4 * (počet veledruidů)^0,5)%.
Dále pak Zajac navrhuje zrušení druhu útok 2, ale to se mi zdá už moc. Hlavně nechci, aby byl omezen jen na slonovinový luk jako top předmět bez jakékoliv diverzity. Zde bych místo toho navrhl radši snížení počtu životu na 100 (je to křehké stvoření a ne obr), když se Zajacovi zdá, že má až moc meteoritů (což je fakt že když jich háže 3x tolik, co generál, tak je to celkem dost).
3) Obří černý pavouk je přesílený a měl by se změnit zpět na útok od třetího kola.
Uznávám, že je přesílen, ale řídil jsem se tím co jsem psal výše, že každý může mít něco přesíleného.
Tady jde o to, že když se hraje větev kopí-pavouk-obr-wurm, tak ten střelecký pavouk je sice velmi silný, ale větev jako celek není přesílená, protože má 2-3 významné střelecké útoky a zbytek útočí až od třetího kola a tak nevadí, že jsou ty útoky silné. Ovšem, když se použije oblíbená kombinace luk-pavouk-obr-jednorožec, tak tím tato větev získá skvělý štít, který je dobře léčen a u toho má velmi hodně střeleckých útoků z nich některé velmi silné (od obřích černých pavouků je nejsilnější) a to je už jako celek velmi moc. Uznávám, že kdyby v této kombinaci měli pavouci druh útoku 1, tak by se z nich z "štít+hlavní dmg" stal jen "štít" a stále by měl velký význam, vyplatil by se a větev by byla silná. Ovšem na druhou stranu by to bylo velmi znatelné oslabení čisté větve, kterou by to chtělo spíše dělat atraktivní a ne ji oslabovat (ale vlastně obě větve se čisté nehrají, protože jsou výrazně slabší než kombinace, tak to možná tolik nevadí).
4) Posvátný jednorožec vs Obr na wurmovi. Hraničář vs trol.
Jednorožec je výrazně lepší a Zajac navrhoval, aby se obr zrušil a byla možnost postavit posvátného jednorožce pro obě větve a stejně tak aby obě větve měli buď jen trola, nebo jen hraničáře, protože hraničář je jednoznačně lepší. Kdy ještě jde o to, že troll je obraný a dostává ho větev, která má spoustu obrany a málo útoku a hraničář je střelec s multiútokem a dostává ho větev se spoustou střelců.
Zde s mi nelíbí, aby Obr zmizel, když tu byl první. Zde bych spíše navrhoval Obra nějak vylepšit. I když jeho hlavní problém je, že nehrají wurmové, protože ona kombinace luk-pavouk-obr-jednorožec je top a tak je zbytečné hrát něco jiného.
Zde a vlastně i pro ostatní body s Dralgarem by to spíše chtělo si říci, zda chceme aby se mohli větve kombinovat a tím pádem aby někdo našel top kombinaci, kterou budou všichni hrát, nebo zda chceme větve separovat a udělat každou z nich silnou. Evidentně pokus o to, aby byli obě větve vyrovnané a s tím i jejich nejlepší kombinace nám nevyšlo a nejsem si jist zda se vyplatí tomu věnovat čas (nebude to totiž jednoduché a bude to chtít hodně testování v praxi).
5) Bahenní Dhar má super štít a super útoky od prvního kola a tak k tomu nepotřebuje i tuny střeleckých jednotek či brouky s nekonečnou iniciativou. Zrušil/velmi oslabil bych Bahenní golemy a Brouky.
Já rozhodně souhlasím s první částí tvrzení, ale nelíbí se mi likvidovat nové jednotky a zvláště pak, když má golem unikátní schopnost. Ale kdyby se golemům zrušil střelecký útok a broukům zrušil bonusový rekrut (jejich hlavní smysl je pomoc v early a ne být top jednotkou i v lategame), tak by to mohlo fungovat.
Můj návrh provedení:
- golem: změna druhu útoku na 1
- brouk: jen základní rekrut, bez bonusu za další budovy