Imperátorův palác

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
Post Reply
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Imperátorův palác

Post by Hron »

Vím, že je okolo boje o IP několik vláken, ale řekl jsem si, že bude jednodušší založit nové, protože by mělo být obecnější a ne jen dílčí věci, které jsou v jiných vláknech.

Navrhuji zavést několik změn:
1) odpočet
2) boj o IP - čas, obrana IP, omezení útoků, drtivá porážka
3) bezpečné vítězství


Cílem změn je aby byl boj o IP méně frustrující, více zajímavý a lidé se na něj mohli lépe připravit.

1) odpočet
Na chatu padl návrh na odpočet a to mi přijde jako geniální nápad, který bych rozhodně navrhoval zavést.
Tzn.: Stavba IP bude ve stavbách vidět už od poloviny věku s tím, že tam poběží odpočet do doby, než půjde začít stavět.

2) boj o IP
a) čas
Na chatu padl návrh na zavedení proměnlivé doby na udržení IP. Na první pohled mi to přišlo jako dobrý nápad, ale je s tím problém v tom, že ke konci věku by se mohlo lehce stát, že by někdo udržel IP jen proto, že by nikdo jiný nestihl být online a to se mi nelíbí. Spíše bych zavedl to, že IP nebude ovlivněno rychlostí věku. Tedy že na udržení IP bude vždy 24 hodin a armáda v něm poroste vždy po 2 hodinách.

b) obrana IP
Obranné stavby, které dostane první hráč byli jistě kdysi zajímavé, ale v dnešní době už tak zajímavé nejsou.
Přijde mi, že se jedná o silné počty pro armádu o síle 10M (kdysi byli takové top armády), je to zajímavé pro armádu do 20M, ale pro armády 100M+ (což bych nazval takový standard dnešních top armád) je to slabé a slouží to už spíše jako bonusové stacky, než opravdová ochrana armády.
Navrhoval bych ten počet zvýšit 5x. To by pak už mohlo být významným prvkem a bylo pak zajímavé rozmýšlení, zda někdo bude chtít využít těchto bonusových staveb a pošle jako první svůj top klan s tím, že ví, že ostatní hráči nejsou oslabení a tak bude mít těžké boje, nebo zda postaví IP slabým klanem, získá možnost si top klan pošetřit, ale přijde o tuto významnou výhodu.

c) omezení útoků
Tohle je téma, které již jednou rozebírané bylo a já si stále stojím za tím, že bych zavedl, že každý klan má možnost 3x zaútočit na IP.
Je to číslo, které dost hráčů neovlivní, ale zároveň je to číslo, které umožňuje aktivním hráčům taktizovat a je to číslo, které i zabraňuje nekonečnému věku bojem dvou lidí. Zároveň ale nechci, aby byli klany jinak poškozovány a omezovány, takže žádná ztráta zásob/měst/čehokoliv, žádná drtivá porážka, nic. Chci aby klany mohli normálně bojovat a normálně taktizovat s jediným omezením těch 3 útoků.

d) drtivá porážka
Viz bod 2c -> zrušit drtivou porážku!
Ta obecně více štve lidi, kteří se snaží, než aby škodila těm, kterým by měla...

3) bezpečné vítězství
Myslím si, že po té, co člověk udrží IP, tak by si zasloužil mít jistotu toho že vyhrál, zároveň ale bych nechtěl, aby mohl donekonečna protahovat věk.
Takže jak jsem již navrhoval kdysi, navrhuji i teď zavést to, že po udržení IP po danou dobu se dotyčný automaticky stává Imperátorem a už o IP nemůže přijít. Zároveň ale věk nekončí a je možnost na něj dále útočit. Imperátor má právo kdykoliv věk ukončit a pokud ho neukončí do 24h od udržení IP, tak se věk ukončí sám.

Shrnutí časů u IP:
0-24h od postavení/dobytí IP: hráč musí držet IP a když je poražen, tak o IP přichází a čas se resetuje (klasika)
24h od postavení/dobytí IP: hráče se stává Imperátorem a vítěz věku, věk ale nekončí a hráč nemusí na nic klikat
24h-48h od postavení/dobytí IP: boje o IP mohou být i nadále; o IP Imperátor nepřichází ani v případě porážky; Imperátor může věk ukončit
48h od postavení/dobytí IP: věk se automaticky ukončuje
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Imperátorův palác

Post by nezmar »

som zasadne proti tomu aby imperator udrzal kreslo ak ho niekto znici. Je to podla mna blblost a nedava to absolutne ziadny zmysel (z hladiska logiky a nie herneho zazitku)

to radsej vymysliet iny sposob robijania sa (lebo len o to ide)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Imperátorův palác

Post by Hron »

A proti předchozím dvou bodům (ty jsou pro mě důležitější než uspokojení lidí v tom, aby si měli kde rozbít armádu) taky něco máš, nebo ty bys zavést mohl.
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Imperátorův palác

Post by nezmar »

1. odpocet - v pohode. A nevidim dovod preco by tam nemohol byt rovno od zaciatku
2. a - moze sa to zmenit na 24 hodin (teda neovplyvnene rychlostou hry
2. b - som za. Teraz je ina doba a teda zodpovedaju tomu aj ine hodnoty. Presne zvacsenie este musim skontrolovat aby to nebolo zase prilis
2. c - na 3 utoky moze byt. Proti tomu som nemal nic ani predtym, len som sa k tomu este nedostal
2. d - drtiva porazka nebude mat zmysel pokial sa zavediet 2c. Takze sa moze upravit alebo rovno vyhodit
3. Som za zachovanie aktualneho stavu, s tym, ze sa moze nastavit, ze ak ubehne 48 hodin tak sa automaticky zmeni stav na UDRZANY PALAC. Cize ziadne natahovanie bojov a celeho veku (neprirodzene) a zaroven ak nahodou niekto odide prec (alebo sa nedostane k PC) tak stale moze vyhrat.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Imperátorův palác

Post by Hron »

Shrnutí a zjednodušení:

1) od začátku věku je vidět stavba IP a běží odpočet do doby, než se spustí stavba
2) zrušení "drtivá porážka"
3) max 3 útoky jedním klanem na IP
4) 5x stavby IP, které obdrží hráč při postavení IP
5) zdvojnásobení počtu jednotek, které postupně do IP přichází
6) po uplynutí doby potřebné pro udržení IP již nebude možné na něj dále útočit (kdo čekal s útokem moc dlouho a nestihl ho, má smůlu a může se zkusit nechat zabít max v ÚS); doba na udržení bude 24 hodin neovlivněná rychlostí hry
7) po 24 hodinách od udržení IP automaticky skončí věk (nebude umělé prodlužování věku)
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Imperátorův palác

Post by nezmar »

v najblizsom update (zatial):
2. zrusena drtiva porazka
3. max 3 utoky
4. uvodny bonus bude 5x vacsi
5. zdvojnasobil som pocty jednotiek, ALE jednotlive typy budu prichadzat postupne:
* do 25% su tam iba pesiaci, tazky pesiaci, rytieri, strelci, elitny strelci
* od 25% su aj kapitani jednotlivych typov
* od 50% aj plukovnici (mozu sa vymysliet predmety, ktore sa im nahodia)
* od 75% aj general (moze sa vymysliet predmet, ktory sa im nahodi)
ochrana predtym aby tam niekto mal hned zo zaciatku 14 stackov jendotiek co je niekedy problem vysekat
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Imperátorův palác

Post by Hron »

nezmar wrote: Thu 08. Dec 2022 10:13:42 v najblizsom update (zatial):
2. zrusena drtiva porazka
3. max 3 utoky
4. uvodny bonus bude 5x vacsi
5. zdvojnasobil som pocty jednotiek, ALE jednotlive typy budu prichadzat postupne:
* do 25% su tam iba pesiaci, tazky pesiaci, rytieri, strelci, elitny strelci
* od 25% su aj kapitani jednotlivych typov
* od 50% aj plukovnici (mozu sa vymysliet predmety, ktore sa im nahodia)
* od 75% aj general (moze sa vymysliet predmet, ktory sa im nahodi)
ochrana predtym aby tam niekto mal hned zo zaciatku 14 stackov jendotiek co je niekedy problem vysekat
Super, ale ještě bych udělal, že po 50% času začnou chodit jednotky ve výrazně vyšším počtu.
Jde o to, že se běžně může stát, že by chtěl člověk zaútočit hned, ale nemůže kvůli "velké bitvě" a tak čeká. Proto bych první polovinu neposiloval. Ale obecně mnoho hráčů čeká s útoky až na poslední hodiny, protože čeká, jestli ten boj za ně neudělá někdo jiný a u toho si říkají, že pro 200M army je jedno, zda bude bojovat i s 5M vojáky IP, nebo ne.

Takže já bych s to představoval nějak tak, že:
25% času - armáda cca 2M
50% času - armáda cca 5M
75% času - armáda cca 15M (po sem rostoucí přírůstek)
80% času - armáda cca 20M (konstantní přírůstek po 5%)
85% času - armáda cca 25M (konstantní přírůstek po 5%)
90% času - armáda cca 30M (konstantní přírůstek po 5%) a konec příchodu armády

Předměty by se sice jednotkách hodily, ale nechci, aby z jednotek IP se dropovali předměty a tak bych je tam nedával.


Cílem je, aby byli hráči motivováni k boji co nejdříve a aby boje těsně před koncem času pro ně byli výrazným problémem.


Co ty na to?
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Imperátorův palác

Post by Hron »

Vrátil bych se k témě "obrana IP". Kdy v rámci tohoto návrhu se zvýšil počet obranných jednotek (zdi, věže) 5x, ale po zavedení ŘPV se ukázalo, že top armády v době stavby IP mají běžně štíty kolem 100M (neberu extrémní případy, kdy je to 1 mld) a těch 15M životů v hradbě je tak dost o ničem.

Já bych byl veli rád, kdyby člověk, který jako první postaví IP měl poznatelnou výhodu. Jde o to, že ten, kdo ho postaví první ho musí bránit proti všem ostatním hráčů, kteří mají všechny své klany v plné síle a tak pokud se všichni nevykašlou na útok na IP, tak první hráč nemá šanci IP udržet.
Nechci aby jednotky, které dostane mu boj automaticky vyhrály, to rozhodně ne. Ale chtěl bych, aby byli opravdu poznat. A protože se jedná jen o tři stacky jednotek navíc, tedy o troje štíty navíc, které se v počtu jednotek co nyní hráči mají, dost ztratí, tak i kdyby ty štíty byli velmi velké, tak nevěřím, že dotyčného ochrání o více než jen o jeden útok na něj.

Takže bych navrhoval, aby to bylo takto:
1,000 x Kamenná hradba (100M životů)
3,000 x Kamenná věž (60M životů)
2,000 x Kamenná věž s balistou (30M životů), kdy protože se jedná o balistu, která má slayera, tak bych ho dal i věži

Pořád si myslím, že to bude málo, ale bude to krok správným směrem a třeba po roce přijdu s další korekcí.
Post Reply