Boj o IP

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Boj o IP

Post by Hron »

Hra se pěkně vyvíjí a tak si myslím, že by bylo dobré udělat pár úprav i pro boj o IP.

1) úprava drtivé porážky
2) omezení útoků na IP (nejdůležitější změna)
3) bezpečná výhra


1) Drtivá porážka - edit: po zavedení bodu 2 (omezení počtu útoků) zrušit Drtivou porážku
nezmar wrote: Wed 02. May 2018 9:34:18 podmienka je:
if ($celkem_hodnoty_1_procenta < 0.5 && $celkem_hodnoty_2_procenta > 98)

ci ak utocnik pride o menej ako 0.5% a ty obranca o viac ako 98% tak prides o "vsetko" a ucet je na vyhodenie.
Je to bezpecnostna poistka pre hracov, ktory dobyli IP a nechali ho nebraneni a potom ho dobyli radsej znovu z inym klanom (presuvali si IP podla toho ako sa im hodilo a ako mali dostupne armady)

Ono je celkom (v sucasnej podobe hry) tazke zistovat aktualne stavy armad oproti tomu co si posielal.
Ak ti vadi iba ta hlaska, tak ta sa moze kludne zmenit, nie je dolezita (aspon pre mna :) )
Jestli jsem dobře pochopil, tak hlavní smysl tohohle je zabránit hráči si přehazovat IP mezi klany.

Tohle kdysi šlo na pohodu pomocí méně jak 100 otroků. Kdy tak měl útočník ztrátu třeba 50% (záleží jak přes si dotyčný složil army). Takže přehození klanu to vůbec nebránilo. Ale poslední dva věky jsem si všiml, že nastala změna a svým klanem si na vlastní klan v IP můžeš zaútočit až 2 hodiny po dobytí (nevím čas přesně, ale tipoval bych, že to bude prvního přibytí jednotek). Tohle je změna o které si nikam nepsalo a na kterou když jsem poprvé narazil, tak jsem si myslel, že se mi buglo útočení na IP obecně.
Kombinace toho časového omezení s drtivou porážkou už smysl má a částečně naplňuje původní bezpečnostní záměr, ale stále si nemyslím, že dostatečně. (bylo by lepší, kdyby časové omezení bylo 6x delší)

Zároveň mi ale připadá dobré, že když člověk v boji o IP nepříteli způsobí drtivou porážku, tak ten klan vyřadí z boje o IP. Což ale bohužel není pravda, protože pokud klan nemá rekrut závislý na věhlasu či předzvěsti, tak je mu to celkem jedno -> zlata má spoustu ze staveb.

Ale zároveň bych klan odměnil za to, že se dokáže dlouho bránit. Tedy že ve chvíli, kdy přežije 5 útoků u kterých utrpí ztrátu alespoň 5%, tak do doby než opustí IP, nemůže utrpět zdrcující porážku.
Tzn.: Nové proměnná u klanu, který drží IP, která se zvýší o jedna pokaždé, když se klan ubrání útoku a přitom utrpí ztrátu více jak 5%. Když je hodnota 5 a více, nemůže klan utrpět zdrcující porážku. Když přijde o IP, proměnná se vynuluje.
Jde o to, že když klan statečně bojuje a odrazí spoustu silných útoků a pak ho prostě jen někdo dorazí, tak si myslím, že si nezaslouží "potupu".
Podmínka na 5% je tam proto, aby se nepočítali "testovací" útoky samotným velitelem, či aby si to hráč sám neaktivoval ostatními svými klany tím, že pošle jednoho vesničana... Uvažoval jsem, že by podmínka byla 10%, ale mám strach, že 5 útoků se ztrátou 10% je už moc a vlastně by to nikdy nikdo neměl. Ještě jsem uvažoval nad sčítám hodnoty poražené armády v porovnání s vlastní, ale to mi zase připadalo už moc složité...

Takže bych Drtivou porážku přepracoval:
- upravený efekt: klan přijde více o všechno: všechno zlato, všechny lidi, všechny runy, všechny zásoby v budovách, všechny artefakty, všechen věhlas, všechnu předzvěst -> bez run a případně předpřipravených zásob v budovách to ovlivní více klanů, než jen Crinis s Ghorem a když se při boji o IP opět vykoupí trh, tak ten klan opravdu přijde o konkurenceschopnost... (zároveň pomůže, když přijde o svou sbírku artefaktů, co některé klany mají v zásobě)
- nový popis: V boji o Imperátorův palác jsme utrpěli drtivou porážku a všichni obyvatelé prchají pryč ze strachu z invazní armády. Při svém útěku vyrabovali vše, co potkali a nám nezbylo zhola nic.

2) Omezení útoků na IP
Před posledními změnami byli top armády nad 300M, občas nad 1 mld. A zároveň bez příjmu z vylepšených staveb byla možnost obnovit armádu po ztrátě všeho, většinou jen v řádek pár milionů, protože nebylo zlato.
Nyní, pokud má někdo všechny stavby, tak ještě na 30M armádě nemusí krachovat a s tím, že do té doby si dělá finanční rezervu, takže je možné v klidu si z nuly nahodit 30M army a obvykle třeba i 50M. Zároveň po oslabení Katakomb a zrušení všech bugovacích možností bych tipoval, že tom armády budou 100M a občas třeba až 150M, nebo dokonce 200M, ale více ne.
Kdy když kdysi útočila 5M army na 300M army, tak často neudělala žádné ztráty. Ale pokud nyní bude útočit 50M army na 100M army, tak ty ztráty podstatné budou a po pár útocích IP padne. A pokud se takhle sejde dost klanů se stavbami (což si myslím, že stačí já + bota + healtonn, pokud by ti dva bojovali i proti sobě a ne jen proti mně), tak nikdy nebude vítěz.

Proto navrhuji zavést omezení na počet útoků na IP od jednoho klanu.
Tedy každému klanu zavést novou proměnnou, kterou bude počítadlo a po třech útocích na IP zablokuje možnost na něj útočit.


Myslím si, že tohle do hry přinese nový zajímavý taktický prvek a hlavně zabrání tomu, aby se o IP bojovalo až do doby, než věku vyprší čas a nikdo by pak stejně nevyhrál.
Uznávám, že se třemi útoky budou hráči ještě více vyčkávat a boj o IP bude opět trvat přes týden, ale i tak si myslím, že to bude lepší než jeden, který by hráčům, příliš svazoval ruce a zároveň to bude i nějaké omezení, protože bez něj by boj nikdy nemohl skončit (pokud by se na to hráč nevykašlal).

3) Bezpečná výhra
Tohle je už jen taková třešnička na dortu, která dělá to, že když hráč udrží IP po danou dobu, tak se automaticky stane vítězem.
Nechci aby věk hned skončil (protože třeba minimálně já se chci podívat s čím že jsem to vyhrál), ale chci aby po uplynutí daného času se zrušila možnost útoku na IP, tedy aby toho, kdo IP udrží po daný čas už nemohl nikdo sesadit.
"Nový Imperátor" bude stále mít možnost kliknout na "stát se imperátorem" a ručně tak ukončit věk s tím, že pokud to neudělá, tak se to stane automaticky po 24 hodinách.

Výsledek:
- když udržíš IP ve 3 hodiny ráno, tak si nemusíš nastavovat budíka, nebo mít strach, že se někdo probudí dříve jak ty a řekne si, že tedy na IP ještě zaútočí
- věk hned neskončí a tak Imperátor stále bude mít možnost si zapsat hodnoty, rozbít si ostatní klany o ÚS, kochat se možností kliknout na "stát se imperátorem" a přečíst si, jak se mu musí všichni klanět a podobně
- zároveň bude pojistka ve formě oněch 24 hodin, aby imperátor nemohl zdržovat věk a ostatní proti tomu byli bezbranní
Last edited by Hron on Sun 26. Jun 2022 14:44:34, edited 1 time in total.
healtonn
Posts: 58
Joined: Thu 09. Apr 2015 19:07:24

Re: Boj o IP

Post by healtonn »

Hron wrote: Sun 26. Jun 2022 11:18:59 Ale zároveň bych klan odměnil za to, že se dokáže dlouho bránit. Tedy že ve chvíli, kdy přežije 5 útoků u kterých utrpí ztrátu alespoň 5%, tak do doby než opustí IP, nemůže utrpět zdrcující porážku.
Tzn.: Nové proměnná u klanu, který drží IP, která se zvýší o jedna pokaždé, když se klan ubrání útoku a přitom utrpí ztrátu více jak 5%. Když je hodnota 5 a více, nemůže klan utrpět zdrcující porážku. Když přijde o IP, proměnná se vynuluje.
Jde o to, že když klan statečně bojuje a odrazí spoustu silných útoků a pak ho prostě jen někdo dorazí, tak si myslím, že si nezaslouží "potupu".
toto silne znevyhodnuje dralgara, ktery by mohl ztraty vylecit. takze by se to melo pocitat pred lecenim
healtonn
Posts: 58
Joined: Thu 09. Apr 2015 19:07:24

Re: Boj o IP

Post by healtonn »

Hron wrote: Sun 26. Jun 2022 11:18:59 - zároveň bude pojistka ve formě oněch 24 hodin, aby imperátor nemohl zdržovat věk a ostatní proti tomu byli bezbranní
vzhledem k rozbiti se o udoli stinu a dalsi veci bych ten cas dal na 48 hodin
taky bych tam dal moznost si tu bezepecnou vyhru vypnout, pokud opravdu IP zveda pocet jednotek v obrane cim dyl to drzis, tak by nekdo (treba ja :D ) si mohl rict ze to necha bezet dyl jak 24h a uvidi jak dlouho vydrzi
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Boj o IP

Post by Hron »

healtonn wrote: Sun 26. Jun 2022 13:30:20
Hron wrote: Sun 26. Jun 2022 11:18:59 - zároveň bude pojistka ve formě oněch 24 hodin, aby imperátor nemohl zdržovat věk a ostatní proti tomu byli bezbranní
vzhledem k rozbiti se o udoli stinu a dalsi veci bych ten cas dal na 48 hodin
taky bych tam dal moznost si tu bezepecnou vyhru vypnout, pokud opravdu IP zveda pocet jednotek v obrane cim dyl to drzis, tak by nekdo (treba ja :D ) si mohl rict ze to necha bezet dyl jak 24h a uvidi jak dlouho vydrzi
Obrana se zvedne jen 10x a pak dál už se nemění.
A psal jsem, že po udržení IP přestane být možnost na něj útočit, takže nebudeš moci testovat, jak dlouho to udržíš. Cílem není věk prodlužovat, nebo něco takového. Těch 24 hodin je dost času na to, si vše zařídit (vrátit se z práce, obnovit si možnost útoku na všech klanech, zapsat si co chce, ...). Těch 24 hodin není o tom, aby konec zdržoval...

Mám dva cíle:
1) Nenutit hráče vstávat ve tři hodiny ráno, či uprostřed jednání v práci proto, aby věk ručně ukončil a neriskoval, že někdo si to někdo s útokem rozmyslí a ještě zaútočí.
Viz například minulý věk, kdy jsem udržel IP někdy ve 3 ráno, pak jsem vstal v 7 a všiml si, že mě dobyl Nezmar v 5 ráno...

2) Tím, že hráči zajistím, že už ho nikdo nepřipraví o vítězství mu odebírám důvod k tomu, aby ukončoval věk, takže by se mohl věk táhnout ještě dlouho a nikdo by s tím nemohl nic udělat. Proto je tam ta pojistka, která věk ukončí sama. Ta pojistka by měla být ideálně byla toká, že by věk skončil ve stejnou dobu v jakou by skončil, kdyby tato změna nenastala vůbec (tedy že by to hráč ukončoval, hned jak by logl, aby ho o vítězství ještě někdo nepřipravil), ale to by se programovalo špatně a proto jsem zvolil variantu 24, která by měla být dostatečně velká, aby měl dotyčný možnost do hry lognout, ale přitom co nejkratší. Kdybych nevycházel z toho, že někteří chodí do práce a logují třeba jen večer po práci, tak bych uvažoval o tom, že by to nebylo 24 hodin, ale třeba jen 8... Ty věci jako rozbití se o ÚS a podobně jsou jen bonusy navíc, ne něco k vůli čemu by se mě měnit původní záměr změny...
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Boj o IP

Post by Hron »

healtonn wrote: Sun 26. Jun 2022 13:24:46
Hron wrote: Sun 26. Jun 2022 11:18:59 Ale zároveň bych klan odměnil za to, že se dokáže dlouho bránit. Tedy že ve chvíli, kdy přežije 5 útoků u kterých utrpí ztrátu alespoň 5%, tak do doby než opustí IP, nemůže utrpět zdrcující porážku.
Tzn.: Nové proměnná u klanu, který drží IP, která se zvýší o jedna pokaždé, když se klan ubrání útoku a přitom utrpí ztrátu více jak 5%. Když je hodnota 5 a více, nemůže klan utrpět zdrcující porážku. Když přijde o IP, proměnná se vynuluje.
Jde o to, že když klan statečně bojuje a odrazí spoustu silných útoků a pak ho prostě jen někdo dorazí, tak si myslím, že si nezaslouží "potupu".
toto silne znevyhodnuje dralgara, ktery by mohl ztraty vylecit. takze by se to melo pocitat pred lecenim
Rozhodně ne! Cílem je, aby se počítali boje, které klanu ublíží, tedy boje, které něco udělali. (taky jsem uvažoval nad 10%)
Ano, Dralgar se léčí, ale to je jeho druh ochrany. Podobně třeba stěny od Aethera nemají moc vysokou hodnotu a tak když o všechny přijde, tak stejně nebude mít 5% ztráty. Takže pokud by se u Dralgara neměli počítat vyléčené jednotky, tak u ostatních by se neměli počítat vyvolané jednotky. A pokud by se nepočítali vyléčení a vyvolané jednotky, tak by zase někdo mohl oponovat, že třeba Topazový golem má 4x více životů než hodnotu, ale štíty ostatních mají větší hodnotu, než životy a tak je on znevýhodněn oproti ostatním (když přijde o topazy, tak třeba nepřijde ani o 5% army, ale stane se bezbraným, ale třeba Ghoro, když přijde o první štít, tak je mu to jedno) a tak dále a tak dále...


Každý bůh je jiný a ať se pravidlo nastaví jakkoliv, tak někdo bude mít mírnou výhodu a někdo mírnou nevýhodu. S tím, jak je to nyní, tak to celkem cílí na tom, že bohové, které obvykle končí beze ztrát budou mít nevýhodu bohové, které končí se ztrátami, ale obnovují je, budou mít výhodu... Což je vlastně napomáhá balancování...
papuce
Posts: 20
Joined: Fri 28. Feb 2014 22:35:56

Re: Boj o IP

Post by papuce »

2 + 3 - super!!!
1 - zvlastni pravidlo... Nestacilo by casove omezeni? Jinak i smysl toho pravidla je takovy zvlastni, proc by si nemohl hrac predavat IP mezi klany? Jsou ruzne duvody pro i proti, ale ve vysledku tohle povede k jeste mensim armadam branicim IP a jeste vetsimu cekani s utokem na vhodnou prilezitost. Pokud to opravdu chceme, tak se to da resit lepe. Nemam cas ted probirat jak, ale prozatim mi prijde lepsi jen casove omezeni, nez udelat tohle pravidlo, ktere by mohlo vest ke kompletnimu zniceni klanu i v pripade, ze treba po bitve 2 velkych armad obranci zbyde par tisic jednotek a pak ho nekdo dorazi. To uz rovnou muzeme zavest maximalni pocet dobyti IP = 1, protoze tohle klidne nekoho muze opravdu po jednom drzeni IP uplne vyradit.
papuce
Posts: 20
Joined: Fri 28. Feb 2014 22:35:56

Re: Boj o IP

Post by papuce »

Hron wrote: Sun 26. Jun 2022 11:18:59 Ale zároveň bych klan odměnil za to, že se dokáže dlouho bránit. Tedy že ve chvíli, kdy přežije 5 útoků u kterých utrpí ztrátu alespoň 5%, tak do doby než opustí IP, nemůže utrpět zdrcující porážku.
Rozumnejsi mi prijde nezavadet zdrcujici porazku, ktera je aktualne navrzena divne. Kvuli ni se pak musi vymyslet dalsi podobna pod-pravidla, ktera se ji snazi "opravit". Ale ona sama je v principu spatne (tak jak ji popisujes), takze to by pak chtelo moc vedlejsich pravidel a bude to hrozne komplexni a zmatene. Drtiva porazku vlastne navrhujes za dvema ucely:
1) zabranit predavani si IP mezi vlastnimi klany
2) zvyhodnit obrance, aby tolik netrpel (nebo neprisel o kompletni klan) pod utoky vice malych klanu
Jevi se mi lepsi zavest pravidla primo pro tyto ucely, neresit to "neprimo" drtivou porazkou. Napr.:
1) casovy limit kdy nemuzes vlastnim klanem na svoje IP utocit treba 12 hodin (dost casu pro pripadne utocniky) nebo vubec nemuzes utocit na vlastni IP (myslim ze 12 h je lepsi z hlediska herniho, ale pro jednoduchost je lepsi to mozna stanovit obecne)
2) pri uspesne obrane se ztratami mensimi nez napr. 10% obranci dohealovat armadu na plnou puvodni hodnotu. To zabrani "ohlodavani" mnoha malymi klany, ale zaroven ho muzou sundat velke klany uplne v pohode. A ani neprijde nestastnou nahodou o cely klan, kdyz IP neubrani (po sundani od silneho klanu mu zbyde malo a pri dalsim utoku ztrati vic nez onech 98% a prijde drtiva porazka)
Last edited by papuce on Sun 26. Jun 2022 14:40:54, edited 1 time in total.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Boj o IP

Post by Hron »

Bod 1 existuje už dlouho. Jen tak, že tam není žádné omezení a sebere jen zlato, lidi, věhlas a předzvěst.
Tady prakticky před vylepšením staveb to rušilo daný klan, protože neměl zdroje na novou army (bez zlata a lidí se neobnovil). Nyní ze začátku můžeš hrát na nízkých daních, protože ti zlato dají stavby a tak to ruší přesně dva bohy (Crinis a Ghora) a ostatním je to naprosto šumák.

Za mě vidím dvě možnosti:
1) buď to zrušit úplně - čemuž se v podstatě nebráním
2) nebo to upravit tak, aby to bylo smrtící pro každého a ne jen pro dva bohy z osmi

Ale rozhodně to nenechat tak, jak je to nyní!

PS: Můj návrh pracoval s možností to předělat, protože jsem nechtěl navrhovat zrušení něčeho, co je ve hře co si pamatuju. Ale uznávám, že v tomto případě by mi to zrušení vůbec nevadilo.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Boj o IP

Post by Hron »

Reálně jak nad tím teď tak přemýšlím, tak pokud se zavede bod 2, tak by mi asi přišlo nejlepší zrušit Drtivou porážku, protože ve chvíli, kdy tě přehození klanu stojí 1 ze 3 útoků, tak je to už v podstatě dostatečné omezení.
Zajac
Posts: 40
Joined: Sun 25. Oct 2020 9:47:47

Re: Boj o IP

Post by Zajac »

Tak si to pojďme vyzkoušet v praxi :P
Post Reply