Page 1 of 1

frakcie

Posted: Fri 08. Apr 2022 21:06:33
by nezmar
Niekde som čital, že najzbytočnejšie nastavenie je výber frakcie pri zakladaní klanu, takže skúsme to spraviť menej zbytočné :)

návrh: budú 3 frakcie
- ľudia
- trpaslíci
- elfovia

(prípadne iné typy/názvy navrhnite) a teraz aké budú mať rôzne nastavenie. Ľudia budú taký default od ktorého sa budú ostatné "frakcie" odvíjať
Ľudia:
- príjem zlata *1
- rekrut jednotiek *1
- hodnota armády *1
...

Re: frakcie

Posted: Sat 09. Apr 2022 0:42:16
by Hron
Příjem zlata (tedy daně), rekrut jsou v pohodě, teoreticky by šla ještě kapacita měst a rozhodně by mohlo jít "efektivnost staveb".
Ale rozhodně bych neměnil hodnotu armády. To je něco, čím se jednotky balancují a od čeho se odvíjí docela dost věcí (a nejspíše bude ještě více - viz eventy) a na to je dle mě moc nebezpečné šahat...

Ale je to málo, chtělo by to další parametry, ale nejsem si jist, které jsou ještě "bezpečné". Možná by šel žold, což je o trochu bezpečnější varianta hodnoty, ale pořád se mi to nezdá.

Re: frakcie

Posted: Sat 09. Apr 2022 0:46:01
by Hron
Rasy by mi přišli fajn:
- lidi
- trpaslíci
- elfové
- goblini
- nemrtvý

(mimo trpaslíků je to to, co jsou nyní bohové, ale trpaslíci se ve hře dost vyskytují, aby mohli být taky)

Re: frakcie

Posted: Sat 09. Apr 2022 0:55:03
by Hron
Nejspíše zítra večer zkusím nadhodit tabulku. Ale pokud by se do té doby vyjádřil někdo další s nápady, tak by mi to při jejím sestavování určitě pomohlo.

Re: frakcie

Posted: Sat 09. Apr 2022 6:55:30
by nezmar
ešte by sa mohla zmenit prvva budova, kde by boli len minimalne rozdiely
napr. ozbrojeny trpaslik by mal -1 ini, +1 obrana, +2hp, +2hodnota

trpaslik mi pride v pohode, nemrtvi nie. vobec nemusi ist o bohov

Re: frakcie

Posted: Sat 09. Apr 2022 16:49:32
by ySpirit
Zalezi, jak moc se s tim chce pracovat a jak velke rozdily tak maji byt.
Jestli rasy maji byt navazane na bohy a nebo byt neutralni. Nebo jestli maji mit zakazane nektere bohy, protoze by to ta frakce nikdy neuctivala.

Takze spis takovy hruby navrh, ktery snad nekdo zpracuje, aby bylo vice lore friendly, vybalancovane a lepe sepsane:

Aktualni rasy (a jejich rozdeleni) ve hre si predstavuji zhruba:
Lide - (obycejni) meststi lide a kultiste (vyznavaci demonu / zapornych bohu). Mozna i otrokare, co by meli vyssi prichod lidi / vyssi zisky lidi z eventu, ale hure by ziskavali vehlas.
Trpaslici - horsti, kopcovi a 1 z techto 3: podzemni, temni nebo sedi. Nebo misto rozdeleni na podrasy by meli trpaslici klany.
Gnomove - mozna nechat jenom obycejne a nebo vyuzit DnD podrasy - hlubinny / kamenny / lesni.

K tomu by se mohli pridat i elfove (obyc i temni jsou).
Goblini / Nemrtvi by asi taky sli, ale to by byla rasa, co by mohla hrat jen 1 boha, a nemrtvi spise jen 1 vetev.
Kdyby bylo mozne mit i nemrtvou jednotku z prvni budovy, jako nezive by slo vytvorit podrasu k trpaslikum nebo gnomum, vytvareni slabych konstruktu. A nebo jako unikatni rasu - nejake primitivni / nizsi elementaly.


Pak zalezi, jak moc se chce zasahovat do prvni budovy. Jestli bude stale jen ozbrojeny X, co je z velke casti podobny ozbrojenemu vesnicanovi. Slo by tomu dat vetsi charakter (klidne jen pro specificke podrasy), aby sla 1. budova vylepsit na rekrut neceho silnejsiho, at uz treba jen silnejsi pechoty a nebo dokonce i strelnou jednotku.
Napr. gnomove by mohli vylepsit svoji domobranu, aby misto nejakeho slabeho gnoma chodil gnom s kusi. (spis nejaky upraveny, gnom s kusi je slabsi elfi elitni lucisnik, co ma 100 hodnotu).

Pak taky zalezi, jak velke bonusy maji ty rasy mit. Jestli neco ve stylu:
Trpaslici:
zacinaji se zlatym dolem (uroven 0) - dava treba 5 + 2 * odehranych tahu; vylepseny zlaty dul by mel bonus 25%.
Prijmy z obyvatel +40%
Prichod lidi -25%
Kapacita obytnych prostoru -20%
Opravovani mest -10% tahu
=> Financne by na tom meli byt lepe, mene obyvatel (horsi pro vetve, co vyzaduji lidi na jednotky), vice mest -> lepsi rekrut na zakladni jednotce (a nekterych jinych)

Lide:
zacinaji s obchodnimi stezkami (uroven 0) - maji maly bonus do prijmu, nasledujici obchodni stezky jsou vylepsene o bonus 25%
Prijmy z obyvatel +10%
Prichod lidi +10%

Lide - kultiste:
zacinaji s chramem (uz postavenym), sance / zisky z chramu jsou o 25% vyssi
Prijmy z obyvatel -10%
Prichod lidi +35%

Goblini:
Kapacita obytnych prostoru +100% (a nebo jen na 1 bod prostoru se vejdou 2 goblini)
Prijem z obyvatel: -50% (nuluje prvni bod)
Prichod lidi: +150%
Zisk zlata z eventu: +25%
Sance nalezt predmet: +25%

Re: frakcie

Posted: Sat 09. Apr 2022 21:12:06
by Hron
Image
Kvůli elfům to pak bude chtít zkontrolovat, co je co za rasy (například Bahenní golem má být "magická" a ne "zvíře"). A omezení na otroky je dost vysoké, tak je třeba otestovat, zda má být bonus +1, nebo ceil(+5%).

Re: frakcie

Posted: Sun 10. Apr 2022 18:25:27
by nezmar
ludia mozu spolupracovat s kazdym aj s ghorom aj s demonmi, inak je to nieco take ako som si predstavoval.

A ludi by som nechal tak ako to je teraz. Cize namiesto toho aby mali zlavu 10 tak ostatny budu mat 10% zdrazenie (skor ist tymto stylom)

ale trpaslici mozu mat zlavu aj v kovarni (elf a goblin zdrazenie)

alebo nezakazat strikne rasu pre daneho boha, ale spravit mu to tahsie. Nap. 2 nasobne ceny budov. pripadne ak je idealny tak nizsie vstpne naklady na budovy

Re: frakcie

Posted: Sun 10. Apr 2022 19:38:29
by Hron
U ras jsem si říkal, že mi dle loru sedí, aby byla Ascena unikátní pro lidi a Ghoro pro gobliny. A pak u goblinů jsem si řekl, že aby neměli jen jednoho boha, tak, že budou mít i Vulkána, protože pro něj Ghoro pracoval.
Přijde mi to takhle fajn, a i celkem logické, že třeba elfové nebudou chtít být obklopeni hordami skřetů a podobně.

10% zdražení místo 10% by asi šlo.

kovárna by taky šla