útok a súbojový skript

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

útok a súbojový skript

Post by nezmar »

čo by ste povedali, keby sa pri útoku (pri zadávani útoku) zobrazovali:
* aj počty nepriateľov, ktorým budeme čeliť - odhady nepriateľských jednotiek
* šanca na úspech, prípadne odhadované straty na našej/vašej strane.

Táto iniciatíva vznikla na podnet chatu a nášho nového spoluhráča: Ssgsd
tarrant
Posts: 259
Joined: Mon 21. Sep 2015 17:42:30

Re: útok a súbojový skript

Post by tarrant »

já rozhodně chápu, že pro nové nebo staronové hráče to bude velká pomoc, ale za sebe bych byl rád kdyby se to muselo zapnout - pokud si to hráč někde (v nastavení) nezapne tak aby se mu to nezobrazovalo.. sice jsem tenhle i minulý věk párkrát "mlátil hlavou do zdi" za svou blbost a nucený restart, ale i to je pro mě zábava této hry :)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: útok a súbojový skript

Post by Hron »

Jsem spíše proti. Pro nováčky by to asi smysl mělo a v podstatě to nahrazuje kopírování armády do simulátoru, ale hra je zjednodušená myslím už dost. Nemuseli bychom původní hru zabít úplně... :D
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: útok a súbojový skript

Post by nezmar »

to chápem, preto som napísal iba odhadované straty. Keď ti napíše že budeš mať 20% tak v podstate nemáš šancu zistiť čo vlastne stratíš, alebo teda doladiť ten simulátor a nechať to stále na tom, že si to tam musíš pracne nahodiť

ale tie počty armád by som zobrazoval, pokiaľ jednotky nepoznáte tak vám to aj tak nepomôže a pokiaľ ich poznáte tak máte zhruba predstavu čo sa kde nachádza, takže vám môže byť jedno že to budete mať zobrazené (a vždy je tam nejaký random)
ssgsd
Posts: 5
Joined: Sat 02. Apr 2022 16:05:56

Re: útok a súbojový skript

Post by ssgsd »

Bohužel jsem si to uložil pouze jako obrázek a jsem línej to přepisovat, takto napíšu znova a rozšířeněji (než to, co jsem napsal do chatu).

Obecně jde o to, že jen asi málokdo chce hrát hru, kde udělá jednu chybu a přijde o celou armádu. Což povětšinou znamená konec hry.
Má to řešení?

(nepočítám rozjezdy, kdy člověk dostane plný tahy a při troše štěstí může být +/-)

Řešení jsou podle mě "systémový" tím mám na mysli pravidla a mantinely daný hrou, nebo nesystémový, čili náhradní řešení od hráčů.

pokus/omyl - člověk může dát na něco útok a nějak to dopadne
+ tohle je si myslím to, co na hře člověka baví, učit se, posouvat hranice
vede to k přehledu o hře, často s nějakou databází info na disku
- vzhledem k tomu, že LOI nabízí poměrně často soupeře, které nelze porazit, je riziko, především pro ne hard core hráče a začátečníky, že je to odradí

To, jak přijde hráč v jednom boji o armádu, je si myslím systémovej problém snad všech her, co jsem kdy hrál. Často to vede k věcem, který dost nesnáším, třeba svačení slabejch hráčů. Další je pay to win... různý podvody a podvůdky s přesunem surovin nevyjímaje...

Na tomhle mi extrémně vadí to, že bych rád zkoušel útoky, posouval hranice, ale pokud se zmýlím, tak konečná. Proto člověk radši čeká na přesilu, což jde proti hraní a zkoušení...

Jedním z řešení je poslat průzkumáka. Prostě navolit počet 1 od nějakých "expendable" jednotek a poslat je tam.
(Jako poměrně nelogická "feature" aktuálně funguje tam poslat generála, kterej naopak takhle expí.... pošli, umři, naexpi, znovu povolej a repete)
Takhle člověk zjistí, co danej enemák má za armádu. Ztratí 1 tah a průzkumníky.
Tady mi chybí znalost hry, ale... na některý eventy to funguje. Na některý ne. Na některý je pouze jeden pokus(pak možnost útoku zmizí), čili to má smysl pouze jako informace na další boj v budoucnu. Dále kde to nefunguje, jsou eventy, které se párují se silou útočníka, čili poslat skauta a pak celou armádu může být smrtelný omyl, kdy skaut potká slabší armádu než je pak armáda celá.

Dalším hodně nestandardním řešení je non-ofiko simulátor. Jako pro mě a pro sortu určitých lidí naprosto úžasná věc, hrát si s hejblátky (tzn. počty jednotek) a hledat optimální řešení. Ale z hlediska hry si myslím naprostá katastrofa ...
Podle mě to ale řeší tu nejistotu, kdy člověk chce zaútočit, ale neví jestli dá (ok) nebo nedá (a končí).

Tohle jsou podle mě všechno nesystémový řešení, který nějakým způsobem opravují to, co by měla dělat hra sama o sobě.
Čili nějakým způsobem hráči dát vědět, na co teda jako útočí a jaký problémy z toho má očekávat.

Můj návrh zněl asi takto: rozšířit možnosti aktuálního útoku o několik možností:

útok - útok choval by se stejně jako doposud

útok s průzkumnou jednotkou - velitel armády by poslal skauty těsně před útokem
čili by průzkum ukázal, je podle mě na diskusi a testu zda přesné nebo přibližné čísla nepřítele, to by sežralo tah navíc
(je to náhrada za nesystémovou náhradu poslat 1 jednotku a zjistit co tam je)
následně by velitel útok zrušil nebo zaútočil

útok s průzkumnou jednotkou a poradou vojenského štábu - velitel armády by poslal skauty a následně by proběhla porada
(poradou mám samozřejmě na mysli průběh boje a jeho výsledek)
a podle výsledku boje: ztráty by byli např: 0-25%, 25%-50%, 50-75%, 75-100%
by generálové vyslovili něco jako:
naše vítězství je jisté
vyhrajeme, ale vítězství bude draze zaplaceno
budou to jatka, stáhněme se a přeskupme se
zcela jistě to bude masakr, utíkejme
průzkum by vyšel na 1tah, porada štábu na 2 tahy a útok na 1 tah

Myslím si, že takhle systémově, čili s podporou hry, to řeší otázky co v daným eventu je a jak to dopadne (bez jakýkoliv externích dopingů alá simulátor).

Je tu navíc spousta možností na individuální nastavení: např. světy Heaven vs Hell.

a last but not least :-P
jsem si vědom toho, že o hře vím celkem kulový, takže tak :-)

k tomu bych ještě dodal, že jsem zastánce toho, když jsou herní mechaniky veřejně známé
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: útok a súbojový skript

Post by Hron »

ssgsd:
Kdyby nebyl simulátor, tak budiž, ale když je simulátor, tak mi to přijde zbytečný.
nezmar wrote:to chápem, preto som napísal iba odhadované straty. Keď ti napíše že budeš mať 20% tak v podstate nemáš šancu zistiť čo vlastne stratíš, alebo teda doladiť ten simulátor a nechať to stále na tom, že si to tam musíš pracne nahodiť
Pracně? Tak já si každý věk vedu texťák s vlastními armádami, který čas od času aktualizuji a přijde bez toho by mi prostě už v LoI něco chybělo... :D
(a armády protistrany už v simulátoru jsou)
nezmar wrote:ale tie počty armád by som zobrazoval, pokiaľ jednotky nepoznáte tak vám to aj tak nepomôže a pokiaľ ich poznáte tak máte zhruba predstavu čo sa kde nachádza, takže vám môže byť jedno že to budete mať zobrazené (a vždy je tam nejaký random)
Ale zobrazovat armádu asi můžeš, přeci jen když někam útočíš, tak můžeš poslat špehy si to prohlédnout (jak píše ssgsd). A uznávám, že mně se plete Prokletá bažina a Bažina utrpení a už jsem na tom přišel o spoustu wurmů, tak to pomůže i mně...

Jedinou slabinu vidím v tom, že některé eventy mají vícero možností (například Staré stoky) a tak ti tohle prozradí proti které variantě jdeš a to ti dá výhodu. Podobně pak u eventu "Armáda démonů", kdy tam je náhodný démon a až funkcí Předsunuté hlídky je ti říci který. Ale v těchto případech se neprozrazovalo co tam je, tak by to asi bylo super.
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: útok a súbojový skript

Post by nezmar »

pri týchto to nie je možné. Ono sa to generuje až po kliknutí na útok. Čiže by bola
1. informácie že sa generuje na základe sily ak sa jedná o premenné a prípadne maximálna armáda, ktorá sa tam môže objaviť
2. výpis všetkých variantov pokiaľ to má viac variácií - alebo len info, pozor môže tam byť čokoľvek ... (alebo zobrazenie najhoršej možnosti :D )
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: útok a súbojový skript

Post by Hron »

nezmar wrote:pri týchto to nie je možné. Ono sa to generuje až po kliknutí na útok. Čiže by bola
1. informácie že sa generuje na základe sily ak sa jedná o premenné a prípadne maximálna armáda, ktorá sa tam môže objaviť
2. výpis všetkých variantov pokiaľ to má viac variácií - alebo len info, pozor môže tam byť čokoľvek ... (alebo zobrazenie najhoršej možnosti :D )
1) super
2) nejhorší variantu bych nedával, protože občas se může lišit dle toho, co hraješ; "může tam být cokoliv" odporuje smyslu tohoto ukazování; takže nejlepší by byl ten výpis...
tarrant
Posts: 259
Joined: Mon 21. Sep 2015 17:42:30

Re: útok a súbojový skript

Post by tarrant »

já mám takový jednocuchý návrh:
Černý jestřáb nám poskytl jednoho ze svých zvědů

1. platba v hodnotě armády 1zl/100K hodnoty nepřátelské armády - takže když nepřátelská armáda bude mít 100k a méně tak 1zl - řekne nám jestli nepřátelskou armádu porazíme
2. můžeme si připlatit - platba v hodnotě 1/10k hodnoty armády - 1zl za každých započatých 10k hodnoty nepřátelsk armády - sdělí nám přibližnou (vím že ve výpočtu je nějaký menší random) % ztrátu naší armády..

je to dost levné, spousta hráčů to i tak nebude využívat, ale pro nováčky to nebude zátěž..
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: útok a súbojový skript

Post by Hron »

tarrant wrote:já mám takový jednocuchý návrh:
Černý jestřáb nám poskytl jednoho ze svých zvědů

1. platba v hodnotě armády 1zl/100K hodnoty nepřátelské armády - takže když nepřátelská armáda bude mít 100k a méně tak 1zl - řekne nám jestli nepřátelskou armádu porazíme
2. můžeme si připlatit - platba v hodnotě 1/10k hodnoty armády - 1zl za každých započatých 10k hodnoty nepřátelsk armády - sdělí nám přibližnou (vím že ve výpočtu je nějaký menší random) % ztrátu naší armády..

je to dost levné, spousta hráčů to i tak nebude využívat, ale pro nováčky to nebude zátěž..
Na jednu stranu je to hodně pěkné (a i "příběhové"), ale na druhou stranu, je to tak levné že vlastně cena nehraje roli a tak je to v důsledku jen otravné, že se musí někam klikat.

Nebudu proti tomu, ale spíše bych se v tomto případě přiklonil k tomu co navrhoval Nezmar.
Post Reply