Mágia a Schopnosti

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Mágia a Schopnosti

Post by Hron »

ySpirit wrote:Prijdu o dalsi z mych genialnich triku, jak mit moznost hrat Dralgara? :mrgreen:
Není to spíš exploit, než geniální nápad?
nezmar wrote:Teraz podľa čoho má vyberať najskôr? Podľa životov celkovo, hodnoty jednotky, ...
Asi nevidím důvod to měnit a tak bych to nechal na životech. Ale na tomhle si nestojím, takže jestli někdo má nějaký důvod, proč to změnit, tak já nebudu proti tomu.
User avatar
ySpirit
Posts: 151
Joined: Wed 26. Feb 2014 19:20:57

Re: Mágia a Schopnosti

Post by ySpirit »

Dav je urcite nejlepsi schopnost ve hre, protoze to je slayer, co zveda jednotkam nekolikanasobne poskozeni.
Celkove bych byl pro predelani davu, protoze jednotky s davem v nizkych cislech nedelaji temer nic, pak dosahnou bodu, kdy zacinaji nicit stacky na zasah a kousek nad tim uz davaji velky overkill.

Reseni:
1) Hodit tam nejaky cap - neresi jednotky, ktere jsou silne a na ktere se muze hodit PKS (ale kdyby se PKS nahradilo predmetem, co dava PKS na jednotky s typem utoku 1, tak to vyresi problemove jednotky na dalku)
Pokud by byl strop nizko, museli by se take predelat jednotky jako bizon / kentaur / jednotky z prokleteho udoli, co treba maji nizke staty a pouze dav je dela dobre - asi navysenim poskozeni.

2) Vyuziti obrany - se mi vubec nelibi, dav by nemel vyuzivat obranu.

2.1) Dav nebude snizovat obranu. Misto toho bude dav navysovat prijate poskozeni - treba o 0.25% - takze misto kompletni ztraty obrany na 100 jednotkach, by se jednotky s davem stali velmi zranitelnymi, napr. takovy stack 4k bizonu by dostaval 10x vice poskozeni. I kdyz by si nechali svoji vychozi obranu (8 nebo kolik to je).
Treba u paladinu nedava smysl, ze jednotka, co jede v tezke zbroji, ma jen o 100 jednotkach uz mensi obranu jak ozbrojeny vesnican.
Tohle by znamenalo, ze by jednotky s davem byli stale hodne silne , ale taky by umreli hned, kdyby se k nim nepritel dostal

3) Bonus za dav by se upravila do podoby jako je stec
Tzv - ve 3. kole by jednotka s davem ziskala bonus do utoku (ktery aktualne ziskava)
Tohle by taky nesnizovalo obranu (nebo treba muze jen zvysit zranitelnost jednotky, ale max jen do sveho dalsiho utoku ve 4. kole)
Kdyby tohle bylo moc slabe, muze jednotka s davem ve tretim kole probit jednotku (napr pouze pokud da jednotce overkill aspon za 2x jejich HP), pak by ziskala jeste jeden utok s postihem 50% do poskozeni - ve 4. kole by pak jednotka mela stale obycejny utok, damage a dostavala by obyc zraneni bez nejakeho postihu.
Kdyby tohle bylo stale moc silne pro strelne jednotky, tak se jednotkam s davem ve 3. kole prepne druh utoku na 1 => muzou se spalit o ohnity / toxicky stit nebo zpomalit o ledovy stit.
Takze jednotky s PKS by stale v prvnim / druhem kole fungovaly stejne, ve tretim by dali utok na blizko s bonusem do utoku, klidne se spali na ohnivem stitu a dale ve ctvrtem utoci normalne, na dalku, s jejich vychozim utokem.


Slayer
Je podle me nejlepsi schopnost hned po davu, protoze to zarucuje, ze jednotka da aspon svoje minimalni poskozeni.
Menit se nemusi, ale chtel jsem si tu jen napsat dva napady.

1) Kdyz ma jednotka se slayerem vyssi utok nez obrance, tak slayer nic nedela, jednotka ma pouze svuj zvyseni damage vzhledem k pomeru utoku / obrany.
Slayer by tam mohl mit bonus +20%, at uz na pevno +20% poskozeni, kdyz ma vyssi utok nez obrance ma obranu a nebo ze potrebuje mene utoku na obranu, aby mel vyssi bonus do poskozeni.

2) Slayer by byl %
tzv - jednotky, co nyni maji slayer, maji 100% (kdyz maji vyrazne nizsi utok, nez ma obrance obranu, tak daji 100% poskozeni)
Jednotky by pak mohlo jit balancovat zvysenim poskozeni a snizeni slayeru - efekt proti velke obrane by byl stejny, proti nizke by bylo lepsi.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Mágia a Schopnosti

Post by Hron »

Souhlasím, že je Dav nejsilnější schopnost a nějaká úprava by byla nejspíše vhodná.
(i když za mě by stačila jen úprava pks)

Co řešení se týče, tak se mi libí řešení 2.1 - tedy, že by byli jednotky s davem zranitelnější a jinak by se na Davu nic neměnilo.
Společně s tím, by se ale PKS nahradil Praporem bersekra. O čem jsem už někam psal jako návrh a řeší to problém se střeleckými jednotkami s davem, protože Prapor bersekra je jen pro jednotky s druhem útoku 1 a mimo jednotek s PKS nejsou ve hře žádné střelecké jednotky s davem.

Slayer
Druhá nejlepší vlastnost je dle mě nepředvídatelnost a tohle je až třetí, ale to je jen detail...
Ano, slayer je silný, ale já bych ho neměnil.
1) Kdyz ma jednotka se slayerem vyssi utok nez obrance, tak slayer nic nedela, jednotka ma pouze svuj zvyseni damage vzhledem k pomeru utoku / obrany.
Tohle je návrh na oslabení?
Já jen, že tak to totiž teď funguje. On ten popis u té schopnosti je zavádějící, ale naprogramované to je tak, že opravdu, pokud má jednotka se Slayerem větší útok, než cílová jednotka, tak Slayer nic nedělá...
User avatar
ySpirit
Posts: 151
Joined: Wed 26. Feb 2014 19:20:57

Re: Mágia a Schopnosti

Post by ySpirit »

1) Kdyz ma jednotka se slayerem vyssi utok nez obrance, tak slayer nic nedela, jednotka ma pouze svuj zvyseni damage vzhledem k pomeru utoku / obrany.
Slayer by tam mohl mit bonus +20%, at uz na pevno +20% poskozeni, kdyz ma vyssi utok nez obrance ma obranu a nebo ze potrebuje mene utoku na obranu, aby mel vyssi bonus do poskozeni.

Tohle by ho mirne posililo jednotky se slayerem a vysokym utokem a bod 2) by pak byl, aby se nektere jednotky, co maji slayer, dali oslabit a meli jen castecny slayer.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Mágia a Schopnosti

Post by Hron »

ySpirit wrote:1) Kdyz ma jednotka se slayerem vyssi utok nez obrance, tak slayer nic nedela, jednotka ma pouze svuj zvyseni damage vzhledem k pomeru utoku / obrany.
Slayer by tam mohl mit bonus +20%, at uz na pevno +20% poskozeni, kdyz ma vyssi utok nez obrance ma obranu a nebo ze potrebuje mene utoku na obranu, aby mel vyssi bonus do poskozeni.
Aha, mně nějak nenapadlo, že u schopnosti u které napíšeš, že je druhá nejsilnější, tak že budeš psát o posílení a tak jsem to pak špatně přečetl.
ySpirit wrote:Tohle by ho mirne posililo jednotky se slayerem a vysokym utokem a bod 2) by pak byl, aby se nektere jednotky, co maji slayer, dali oslabit a meli jen castecny slayer.
Jak jsem psal. Slayera bych neměnil. Rozhodně bych ho neposiloval, ale zároveň ani neoslaboval. Stejně tak bych nezaváděl změnu, která by způsobila, že by se pak musely balancovat snad desítky jednotek (pokud by se všude nehodilo 100% a neřešilo).
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Mágia a Schopnosti

Post by nezmar »

Mágia ohňa 3 - privolávanie meteoritov
Hron wrote:Meteoritů je moc.

Generál ti jich hodí 16 a ty můžeš mít štěstí a mít róbu i generála dost v early a pak hrozně rozbiješ hru.

Přijde mi těch 16 i teď, ale to bych asi přežil, tak navrhuji se inspirovat Obrem na Wurmovi, kde je vázanost na tahy a zavedl bych omezení na meteority tak, že by byl horní limit = ceil(počet tahů/1000)^2
I když ideálně bych radši něco, co ti pro 1k tahů dá 1, pro 5k tahů dá 15 a pro 8k tahů dá 70, ale nemám na to kde teď testovat vzorec...
aj toto mi príde veľa. Cieľom bolo posíliť Flamík Lorda, ale ukázalo sa, že posiluje neskutočne predmet Ohnivá róba a teda jednotku Generál starého impéria.
Je podľa mňa zase blbosť aby na konci veku človek mal 5x50 meteoritov čo je oveľa väčší zabíják ako mať 500 flamíkov ktorý to vyvolajú v 1 slede.
Možnosti úpravy:
* radikálne zmeniť vzorec aby bolo podstatne menej menteoritov na konci veku (tak 4-6) alebo
* naviazať to späť na životy a zvýšiť počet životou pre Flamík Lorda. Čiže generál by vyvolal 2-3 meteority ale flamík lord (prípadne veliteľ klanu) by ich dokázali vyvolať oveľa viac.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Mágia a Schopnosti

Post by Hron »

Rozhodně budu chtít vrátit návaznost na životy.
Ten můj návrh s návazností na kola měl být jen pojistka aby ohnivá róba na začátku věku nedávala hrozně moc meteoritů.

A obecně bych udělal úpravy - prvotní nástřel:
1) Generál - snížit životy na 160 (může se i snížit hodnota, ale ta nikoho nezajímá)
2) magie ohně 1 (ohnivé koule) - změnit počet z životy/2 na životy*2 -> snaha o zatraktivnění (asi to nebude stačit, ale dobrý základ alespoň pro early game)
3) magie ohně 3 (meteority) - změnit na ceil(životy/100)+floor(tahy/3000) -> generál tak vyvolá 2 meteority a v lategame až 4; hrdina v lategame o něco více, ale nějak moc jich stále nebude
4) Flamekeeper lord - zvýšit životy ze 75 na 750 -> vyvolá tak 8 meteoritů
5) Flamekeeper lord - nová schopnost: Mistr ohnivé magie = posílí vlastní magii ohně o 100% (takže vyvolá 2 přízraky a 15 nebo 16 meteoritů, nejsem si jist, jak se bude počítat) -> a s vulkánovým praporem dalších 50%, takže 3 přízraky a cca 20 meteoritů (což je už zajímavý počet)
6) posílit Gobliního hrdinu (ale zatím jsem se ještě nerozhodl jak)
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Mágia a Schopnosti

Post by nezmar »

1, 2, 3, 4, 5 - nahodene. S tym, že v hre je zabudovaný koeficient na mágiu. Čiže nie je problém nastaviť flamíkovy koef 2 (5. bod), pričom nemusíme nič vymýšlať
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Mágia a Schopnosti

Post by Hron »

Super.

To s tím koeficientem je zajímavé. A co se stane, když se Flamíkovi dá Aetherova róba moci? To sníží obranu o 100% (2x50%), nebo 75% (postupně 2x 50%), nebo jak to bude?
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Mágia a Schopnosti

Post by nezmar »

popravde, to ma nikdy nenapadlo. Ale podla vsetkeho by to malo boostovat vsetku magiu, ale nie v kazdej funkcii je tento koeficient pouzity.

postupne som ho pridaval ako to bolo potrebne (ohen 1, 3, 4, svetlo, ...)
Post Reply