Stavby - všeobecne

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Stavby - všeobecne

Post by nezmar »

lenže tam je práve ten problém aby si sa nedostal na 100 sancu. Ono to nie je presne 100 a 50%

Si zober že základ pre výpočet náhody je 10 tisíc. Po postavení hliadky to pôvodne kleslo na 5000 (/2). Teraz to klesne na 7500 (*3/4). S ďalšími bonusmi to bude klesať ešte ďalej. Ak by bonus bol "25%" tak sa dostávame k tomu, že šanca sa zníži na (keďže sa to najskôr spočíta) na minusovú hodnotu :D. Pri mojom vzorci (čo som označil cca 10% za každý stupeň) je zníženie na pôvodných cca 5000

a samozrejme potom sa aplikujú bonusy so samotnej stavby a klesá to ďalej.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Stavby - všeobecne

Post by Hron »

Teď se přiznám, že se nějak nechytám o čem mluvíš.

U dolu na runy jsem přímo napsal pro 5 stupňů, jak často by to mělo chodit a do mínusu se tam tak nedostaneme.

U ostatních uvedu příklad:
Dejme tomu, že základ je, že mi přijdou uprchlíci jednou za 100 tahů -> šance 1/100
Po postavení hlídky, jak to bylo teď: přijdou 2x za 100 tahů -> šance 2/100 = 1/50
A jak to navrhuji já:
* 1. stupeň: přijdou 1,5x za 100 tahů: -> šance 1,5/100 = 1/67
* 2. stupeň: přijdou 1,75x za 100 tahů: -> šance 1,75/100 = 1/57
* 3. stupeň: přijdou 2x za 100 tahů: -> šance 2/100 = 1/50
* 4. stupeň: přijdou 2,25x za 100 tahů: -> šance 2,25/100 = 1/44
* 5. stupeň: přijdou 2,5x za 100 tahů: -> šance 2,5/100 = 1/40

A odpovídá to tomu, že se mi zlepší zisk o 50%+25% za každý další level hlídky.

Nevím jak vypadá tvůj vzorec.

PS: A pokud jsem tvůj příspěvek pochopil správně a psal jsi, že pokud by byla šance na úspěch 1/10000 a po zlepšení o 50% by byla šance 1/7500, tak si myslím, že to není zvýšení o 50%, ale o 33%, protože pro 10000 pokusů máš v základu zisk 1 a s bonusem zisk 1,33 a to není zvýšení o 50%...
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Stavby - všeobecne

Post by nezmar »

môže sa to celé prekopať aby nepočítalo zo znížením maxu a počítalo so zvyšovaním min hranic na úspech. Bude to možno prehladnejšie a jednoduchšie na pochopenie.

V pripade, že znižuješ percentuálne maximum tak sa ti môže stať že ho znížiš tak moc, že sa prakticky bude vyskytovať vždy hlavný event a to v Nalezisti Zlato

Ale teraz keď nato pozeram, tak sa hodne zvyšuje šanca na zlato a na runy minimálne. Takže to bude nutné prekopať :D
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Stavby - všeobecne

Post by nezmar »

takže nový výpočet by mohol byť nasledujúci:

Naleziste
zakladna sanca 1:100 s ktorej sa bude všetko ostatne dopočítavať
1. ak je postavená hliadka tak => 1.5:100, za každý ďalší stupeň 25%, čiže max vzostup na => 2.5:100 (inak povedané 1:40)
2. bonus za každý level stavby + 25%, čiže pri 5 stupni to bude 2:100 (1:50)
3. kombinovaný bonus oboch predstavuje max 5:100 (1:20)

A teraz k odmenám z naleziska
* zlato ma základnú šancu 1:10 čo pri maximálnych bonusoch znamená 5:10 (1:2)
* runa 1, zaklad 1:100, max 1:20
* runa 2, zaklad 1:200, max 1:40
* runa 3, zaklad 1:400, max 1:100
* predmet (už je aj ten naprogramovaný), zaklad 1:1000, max 1:200

Spolu šanca, že sa udeje nejaký event je 59,25%, čo znamená, že každé druhé kolo sa niečo stane

Predmety (vychadzal som z toho čo si posielal skôr)

Code: Select all

$stavba6_items = array(2, 7, 12, 14, 17, 25, 59);
if( 2. stupen alebo vyssi)		$stavba6_items += array(18, 26, 16, 19, 27, 61, 62);
if( 3. stupen alebo vyssi)		$stavba6_items += array(15, 42, 43, 44, 45, 46, 47);
if( 4. stupen alebo vyssi)		$stavba6_items += array(36, 37, 67, 68, 69, 70);
if( 5. stupen alebo vyssi)		$stavba6_items += array(73, 71, 72);
PS: 5 stupeň budov zatiaľ nie je možné postaviť, šedá hliadka má iba 1. stupeň
PS2: ekvivalent by bol aj tabor uprchlikov
PS3: traba ešte myslieť nato, že bonus s levelu bodovy sa počítava 2krát. Raz pri spustení eventu (či sa udeje - zvyšuje sa šanca) a druhý krát pri množstve aké dostane hráč (či už rún, peňazí, ľudí, ...)

Takto si si to predstavoval?
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Stavby - všeobecne

Post by Hron »

Ano, takhle jsem si to představoval.

Jen s úpravou, že bych zavedl, že vylepšení dané budov by zvyšovalo množství odměny a Hlídka by zvyšovala četnost.
Když úroveň budovy zvyšuje odměnu i četnost, tak je to dle mě zbytečně moc velký boost a to rozdělení fungování se mi líbí více. (a odměna každé druhé kolo mi přijde taky zbytečně moc, každé čtvrté stačí... :) )

K itemům:
Je to tak, že na 5. stupni je výběr z úplně všech itemů, nebo jen ze základních + ty, co jsou v pátém stupni? (jo a 73 Excalibur je úplně na nic a 72 kopí je také slabší - možná bych je prohodil s 70,69,37 ve čtvrtém stupni -> tím ti taky dávám mírně za pravdu, že by mohlo být větší omezení na top itemy... :D )

PS: vím
PS2: super
PS3: viz co jsem psal dříve, nedával bych zvyšování šance přímo při vylepšování dané budovy
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Stavby - všeobecne

Post by nezmar »

v pohode, nie som proti. Pôvodne zvyšovali stupne iba o 10%, teraz som to dal na 25. Ale kľudne sa to môže vyhodiť.

Itemy sú tam pri 5 stupni všetky (je tam +=), čiže sa vyberá z 40tich? Kľudne sa môžu prehodiť. Mne sa niektoré predmety blbo určuje či sú lepšie alebo horšie keďže sa k nim zvyčajne nedostanem :D (v tomto ti plne dôverujem)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Stavby - všeobecne

Post by Hron »

Všiml jsem si toho "+=", ale šlo mi o ten kód předtím. Nevím zda budova 5. stupně značí, že je to zároveň i budova 2. stupně. Takže jsem nevěděl, jestli, když budu mít budovu prvního stupně, tak zda se to nevyhodnotí tak, že podmínka pro druhý až čtvrtý stupeň splněná není a tak ty odměny nebudou a bude jen odměna základní (7 předmětů) a k nim odměna z pátého stupně (3 předměty)...

Obecně k předmětům:
Ve hře nejsou silné unikátky (protože je strach, co by na nich některé itemy dělaly) a tak bonusy do statů jsou u unikátek obvykle bezvýznamné (projeví se dráp draka a tím to tak končí) a význam mají hlavně schopnosti a magie. U magie se ze začátku hodí koule a meteority, ale u větších armád význam klesá. Déle má význam zpomalování (magie ledu 1 a 2, magie smrti 3), ale i ten se projevuje jen někdy. U některých bohů má velký význam vyvolávání protože si udělají štíty před mágy země, flamekeepery, pány šelem, hvězdami, ... ale i to je omezené jen do určité velikosti armády. U schopností je vlastně jen exterminace, ale protože unikátka je jen jedna, tak zabít 1 jednotku se obvykle už v midgame nepozná, natož v lategame. Výjimka je Slonovinový luk, který se velmi hodí na Dreaddova vyvoleného, kde je třetím nejsilnější předmětem na něm.
Zůstává tak jediný artefakt pro unikátky a to Aetherova róba moci, který je neskutečně silný (snížení obrany na polovinu je ultimátní a sníženi iniciativy o 10 se také často pozná) a má význam po celou hru. Osobně tento předmět považuji nyní za nejsilnější ve hře (obecně silnější bylo jen pks).
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Stavby - všeobecne

Post by nezmar »

Palác velekrále (minutie rún):
* 10000 rún snehu
* 5000 rún života
* 1000 rún ohňa
* 500 rún nebes
* 20 rún večnosti

S tým, že sa bude môcť postaviť po dosiahnutí 200k vehlasu a 800k predzvesti

- možnosť vylepšiť ostatné stavby na level 5
- veliteľ sa mení na legendárnu jednotku a získava status Velekrál

(PS: mohol by sa zmeniť aj status po postavení královského paláca na Král klanu ....)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Stavby - všeobecne

Post by Hron »

nezmar wrote: Tue 28. Jun 2022 21:13:24 Palác velekrále (minutie rún):
* 10000 rún snehu
* 5000 rún života
* 1000 rún ohňa
* 500 rún nebes
* 20 rún večnosti

S tým, že sa bude môcť postaviť po dosiahnutí 200k vehlasu a 800k predzvesti

- možnosť vylepšiť ostatné stavby na level 5
- veliteľ sa mení na legendárnu jednotku a získava status Velekrál

(PS: mohol by sa zmeniť aj status po postavení královského paláca na Král klanu ....)
Přidal bych další věci jako podmínky. Ony ty 5. stupně ti umožní (v kombinaci s odměny z chrámů) uživit 50M army a to je dost. A taky to lidem umožní výrazně lépe farmit. Než jsem viděl tento věk, co ty stavby dělají, tak jsem si neuvědomoval, jak jsou silné.

Takže jak bych to navrhl já...
(používám tvoje čísla, ale trochu je rozděluji a přidávám něco navíc)

Podmínky
1) 200k věhlasu -> jo, to je v pohodě
2) 1M předzvěsti -> ať je to kulatý a o něco později (Královský palác je moc brzy)
3) hodnota army 30M -> přece nebude velekrálem nějaký slabý národ

Stavba
1. část: Velekrálova výstavní síň - 1x Koruna krále Obrů (20% šance na drop na Gargantue) + 10000 run sněhu (některé věci se musí konzervovat)
2. část: Zahrady velekrále - 1x Dralgarovo semínko Věčné zahrady (20% šance na drop u Dralgarově zahradě) + 5000 run života
3. část: Alchymistická laboratoř - 1x Jiskra výhně (20% šance na drop v Železných horách) + 1000 run ohně
4. část: Hvězdárna - 1x Ledový krystal (20% šance na drop v Ledovém paláci) + 500 run nebes (krystal se dá použít i jako čočka)
5. část: Požehnání věčnosti - 1x Střípek naděje + 20 run věčnosti (aby palác a jeho velekrál žili věčně)


Přejmenování velitele by asi bylo fajn, ale je to pro mě jen kosmetická úprava... :)
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Stavby - všeobecne

Post by nezmar »

na plenení by som to nedával, malo by to byť fér voči všetkým hráčom a do plenenia sa jednoducho niektorí nedostanú (napr. kvoli času kedy majú možnosť hrať).

Ak špeciálne "predmety" na stavbu tak z klasických eventov a tam je otázne či to treba ak sú hlavnou podmienkou runy - zbierať dve veci z toho istého eventu na tú istú stavbu mi príde mimo.

Alebo spraviť pár skupín:
Napr. prvá úroveň = chrámy
druhá úroveň zelené plenení (keď už nech má človek väčšiu šancu nejaký trafiť)
tretia úroveň - stredný démoni
štvrtá úroveň - vyšší démoni (Tel, Rah)
atď

A asi to bude chcieť následne zvýšiť podmienky a suroviny na IP aby to nebolo že IP je lacnejší a jednoduchší ako PV :D
Post Reply