Stavby - všeobecne

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
Zajac
Posts: 40
Joined: Sun 25. Oct 2020 9:47:47

Re: Stavby - všeobecne

Post by Zajac »

Samozřejmě procenta se můžou upravit dle potřeby, já jsem tipnul něco "náhodného" (třeba +5%/+15% místo +10%/+10%) a taky se dá zvážit pořadí bonusů a zaokrouhlování. Stačí třeba jako první aplikovat toto, až pak aplikovat artefakty a pak schopnosti (pořadí artefaktů a schopností již takovéto je).
Zajac
Posts: 40
Joined: Sun 25. Oct 2020 9:47:47

Re: Stavby - všeobecne

Post by Zajac »

Hron wrote: Wed 21. Dec 2022 1:23:23 Obelisk padlých
Velký černý obelisk s vyrytými jmény padlých. Občas jsou mrtví jen ztracení a najdou si cestu zpět, či za to mohou ty rituály.
1. stupeň
- cena: Plán na na stavbu Obelisk padlých, 1M zlata, 10k obyvatel, 3x Prapor stínů
Možná je lepší se neptat, co se stalo s dělníky a nechat kněze dělat jejich práci.
- 1% mrtvých se po boji vrátí zpět do armády.
2. stupeň
- cena: 2M zlata, 30k obyvatel, 3x Popel padlých válečníků
Kněží do obelisku zasadily urny s popelem padlých hrdinů. Jen mi není jasné, na co potřebovali tolik dělníků.
- 2,5% mrtvých se po boji vrátí zpět do armády.
3. stupeň
- cena: 5M zlata, 100k obyvatel, 3x Dreaddův prapor smrti
Kněží zasvětlili obelisk bohu smrti, aby dohlížel na padlé.
- 5% mrtvých se po boji vrátí zpět do armády.
4. stupeň
- cena: 10M zlata, 250k obyvatel, 1x Amulet beznaděje
Kněží žádají mocný artefakt na vrchol obelisku.
- 10% mrtvých se po boji vrátí zpět do armády.
5. stupeň
- cena: 5x Prapor stínů, 5x Popel padlých válečníků, 3x Dreaddův prapor smrti, 1x Kostěná dračí hůl
Sám bůh smrti Dreadd požehná obelisku a propůjčí část své moci mocnému vládci.
- 20% mrtvých se po boji vrátí zpět do armády.

Dodatek: zaokrouhlovat se bude vždy dolů, aby unikátní jednotky nebyli nesmrtelné


PS: Vím, že je Amulet pokročilý item, který navíc padá jinde a je potřeba kovárna, ale stále si myslím, že vracení armády je silné a tak nevadí, když to bude drahé. A vím, že Kostěnou dračí hůl poskládá málo kdo, ale pokud nebude moc lidí, co postaví 5. stupeň tak to bude myslím dobře.
PPS: Ideální by bylo, kdyby to fungovalo i při obraně IP s tím že stejně jako v ostatních případech se armáda vrací až po boji a tak ve výpisu normálně může přejít o 100% a přijít o IP a pak ve městě najít procenta své armády.
Tady bych měl drobný problém s arty...myslím, že by se sem mohla zakomponovat nějak i kostěná flétna a kostěná hůl...aby také měly své "stavební" využití. "Nepoužitelných nemtrvých" artů máme prostě vícero...
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Stavby - všeobecne

Post by Hron »

Jen problém těch artů je, že jsou opravdu nepoužitelné a k ničemu a ona původní myšlenka byla, že každá další úroveň stavby bude vyžadovat mocnější předmět a ne předmět více na nic. Správně právě ty arty měli být omezením a zpomalením stavby (a ne jak původní stavby, které člověk obvykle stavěl hned na max). Arty zde měli představovat "moc a oběť". Nebylo účelem, že se zde bude člověk zbavovat přebytečných krámů, které by jinak vyměnil za 200k u obchodníka, nebo použil na přelévání zlata.
To, že ty stavby dali některým itemům větší význam já vnímám jako bonus, ale nechtěl bych kvůli tomu mršit stavby.

Pokud bude Nezmar chtít, tak návrh předělám, ale zabíjí mi to původní myšlenku a proto se mi to nelíbí.

PS: Asi by šlo kompromisní řešení, že na první dvě úrovně nebude potřeba 3x jeden item, ale třeba 2x2 itemy, ale na vyšší stupně opravdu nechci takovéto krámy.
Zajac
Posts: 40
Joined: Sun 25. Oct 2020 9:47:47

Re: Stavby - všeobecne

Post by Zajac »

Na mě to působilo tak, že podmínkou stavby má být nasbírat a použít velké množství všech artů zaměřených na daný živel...

Ono by úplně stačilo změnit 5. stupeň z 5x Prapor stínů, 5x Popel padlých válečníků,... na 3x Prapor stínů, 3x Popel padlých válečníků, 3x Kostěná flétna, 3x Kostěná hůl,...

Prostě ty arty úplně neignorovat, když už existují...u života je to jednoduché, tam jiné arty jednoduše nejsou. U ledu se vynechala ledová čepel - ta by opět by se mohla objevit například v levelu 5 místo obřího množství stále stejných SLM či rób. Prostě využít plnou rozmanitost, kterou hra nabízí.
Last edited by Zajac on Fri 23. Dec 2022 16:06:33, edited 1 time in total.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Stavby - všeobecne

Post by Hron »

Kompromisní řešení:

Obelisk padlých
Velký černý obelisk s vyrytými jmény padlých. Občas jsou mrtví jen ztracení a najdou si cestu zpět, či za to mohou ty rituály.
1. stupeň
- cena: Plán na na stavbu Obelisk padlých, 1M zlata, 10k obyvatel, 2x Kostěná flétna, 2x Kostěná hůl
Kněží do základů obelisku uložili kosti zemřelých.
- 1% mrtvých se po boji vrátí zpět do armády.
2. stupeň
- cena: 2M zlata, 30k obyvatel, 2x Popel padlých válečníků, 2x Prapor stínů
Kněží po stranách obelisku umístili urny s popelem padlých hrdinů i s jejich prapory.
- 2,5% mrtvých se po boji vrátí zpět do armády.
3. stupeň
- cena: 5M zlata, 100k obyvatel, 3x Dreaddův prapor smrti
Kněží zasvětlili obelisk bohu smrti, aby dohlížel na padlé.
- 5% mrtvých se po boji vrátí zpět do armády.
4. stupeň
- cena: 10M zlata, 250k obyvatel, 1x Amulet beznaděje
Kněží žádají mocný artefakt na vrchol obelisku.
- 10% mrtvých se po boji vrátí zpět do armády.
5. stupeň
- cena: 3x Kostěná flétna, 3x Kostěná hůl, 3x Prapor stínů, 3x Popel padlých válečníků, 2x Dreaddův prapor smrti, 1x Kostěná dračí hůl
Sám bůh smrti Dreadd požehná obelisku a propůjčí část své moci mocnému vládci.
- 20% mrtvých se po boji vrátí zpět do armády.

Zaokrouhlovat se bude vždy dolů, aby unikátní jednotky nebyli nesmrtelné
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Stavby - všeobecne

Post by Hron »

Zajac wrote: Fri 23. Dec 2022 16:01:31 Na mě to působilo tak, že podmínkou stavby je nasbírat a použít velké množství všech artů zaměřených na daný živel...

Ono by úplně stačilo změnit 5. stupeň z 5x Prapor stínů, 5x Popel padlých válečníků na 5x Kostěná flétna, 5x Kostěná hůl.

Prostě ty arty úplně neignorovat, když už existují...u života je to jednoduché, tam jiné arty jednoduše nejsou.
Ano, cílem je použít arty zaměřené na daný živel, ale to samo o sobě není vše. Je tam navíc i to, co jsem popisoval předtím.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Stavby - všeobecne

Post by Hron »

Zajac wrote: Fri 23. Dec 2022 16:01:31 Na mě to působilo tak, že podmínkou stavby má být nasbírat a použít velké množství všech artů zaměřených na daný živel...

Ono by úplně stačilo změnit 5. stupeň z 5x Prapor stínů, 5x Popel padlých válečníků,... na 3x Prapor stínů, 3x Popel padlých válečníků, 3x Kostěná flétna, 3x Kostěná hůl,...

Prostě ty arty úplně neignorovat, když už existují...u života je to jednoduché, tam jiné arty jednoduše nejsou. U ledu se vynechala ledová čepel - ta by opět by se mohla objevit například v levelu 5 místo obřího množství stále stejných SLM či rób. Prostě využít plnou rozmanitost, kterou hra nabízí.
A nemohli se tyto poznámky psát dříve?
Já jsem měl nějakou myšlenku a na základ ní jsem to dělal. To co píšeš má taky smysl a klidně jsem to tak mohl rovnou udělat a ne zpětně vše měnit, včetně toho, jak byla daná věc myšlena...
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Stavby - všeobecne

Post by Hron »

Předělání
(upravovat jen 5. cenu nemá myslím tolik smysl, protože reálně ten 5. stupeň si myslím nebude stavět moc lidí a tak jestli to má mít význam, tak je třeba udělat úpravy již dříve...)

Bohužel není dračí artefakt i při život, ale myšlenka toho, že klan nezíská moc dračích lebek a tak si bude muset vybrat kterou budovu postaví na maximální úroveň, se mi opravdu velmi líbí a pomáhá to k to k diverzitě (podobně jako u velitele, který nemá všechny talenty).

Dralgarova zahrada
Zahrada je nádherné relaxační místo, které zlepšuje kvalitu života lidí.
Zvyšuje přírůstek obyvatelstva a snižuje množství lidí, kteří odchází kvůli vysokým daním.
1. stupeň
- cena: Plán na Dralgarovu zahradu, 1M zlata, 100 run života, 3x Pavoučí kokon
Ještě před samotnou stavbou, je třeba se vypořádat s pavouky.
- přírůstek +10%, odchod obyvatelstva -5%
2. stupeň
- cena: 2M zlata, 150 run života, 3x Prapor starého druidského cenu
Veledruidi pomocí svých rituálů urychlí růst v zahradě a ta okamžitě rozkvete.
- přírůstek +20%, odchod obyvatelstva -10%
3. stupeň
- cena: 5M zlata, 200 run života, 2x Dralgarův totem života
Dralgarovi kněží požehnají zahradě a květiny v ní tak budou kvést po celý rok.
- přírůstek +35%, odchod obyvatelstva -15%
4. stupeň
- cena: 10M zlata, 250 run života, 1x Prsten života
Pomocí prstenu života necháš rozkvést mytickou květinu, jenž dle legend byla první květinou, která na Land of Ice rozkvetla.
- přírůstek +50%, odchod obyvatelstva -25%
5. stupeň
- cena: 1x Prsten života, Dráp draka
Sám Dralgar Imagar požehná zahradě hodné jeho jména.
- přírůstek +100%, odchod obyvatelstva -50%

Oddělány druidské rituály pro stavbu první části, protože je potřeba hodně druidský rituálů pro Prsten života. Místo nich jsou pavoučí kokony jako symbol boje s pavouky (a které taky padají ze zahrady).

Ledová galerie
Galerie ledových soch představuje úspěchy, kterých jsi dosáhl.
Zvyšuje množství zkušeností, které velitel získává.
1. stupeň
- cena: Plán na Ledovou galerii, 1M zlata, 100 run sněhu, 2x Ledová róba, 2x Ledová čepel
Ledový kněží stráží o ledové sochy.
- zvyšuje množství získaných zkušeností o 50%
2. stupeň
- cena: 2M zlata, 150 run sněhu, 2x Svazek ledového mistrovství, 2x Hůlka ledu
Kněží vykonají mocný rituál, díky kterému sochy nikdy neroztají.
- zvyšuje množství získaných zkušeností o 100%
3. stupeň
- cena: 5M zlata, 200 run sněhu, 2x Aetherův ledový prapor
Ledové prapory budou vlát nad galerií.
- zvyšuje množství získaných zkušeností o 200%
4. stupeň -> nutné ke stavbě Říšského Paláce Velekrále
- cena: 10M zlata, 250 run sněhu, 1x Æthrova róba moci
O galerii se začne starat velekněz a rozšíří galerii o nevídaná díla.
- zvyšuje množství získaných zkušeností o 500%
5. stupeň
- cena: 1x Æthrova róba moci, 1x Tutsumasa, ledová dračí čepel
Sám Aether požehná galerii a mocnému vládci, který mu obětoval nejmocnější artefakty.
- zvyšuje množství získaných zkušeností o 1500%

Díky novému plenění je výrazně jednodušší Æthrovu róbu moci seskládat a tak není problém, aby byla součástí stavby.
Pátá úroveň je nyní předražená, ale líbí se my myšlenka takovéto ceny z důvodu, co to představuje. Zvýšil jsem na základě toho bonus do zkušeností a hlavně předpokládám, že bude velký bonus pak pro jednotky.

Obelisk padlých
Velký černý obelisk s vyrytými jmény padlých. Občas jsou mrtví jen ztracení a najdou si cestu zpět, či za to mohou ty rituály.
1. stupeň
- cena: Plán na na stavbu Obelisk padlých, 1M zlata, 10k obyvatel, 2x Kostěná flétna, 2x Kostěná hůl
Kněží do základů obelisku uložili kosti zemřelých.
- 1% mrtvých se po boji vrátí zpět do armády.
2. stupeň
- cena: 2M zlata, 30k obyvatel, 2x Popel padlých válečníků, 2x Prapor stínů
Kněží po stranách obelisku umístili urny s popelem padlých hrdinů i s jejich prapory.
- 2,5% mrtvých se po boji vrátí zpět do armády.
3. stupeň
- cena: 5M zlata, 100k obyvatel, 2x Dreaddův prapor smrti
Kněží zasvětlili obelisk bohu smrti, aby dohlížel na padlé.
- 5% mrtvých se po boji vrátí zpět do armády.
4. stupeň
- cena: 10M zlata, 250k obyvatel, 1x Amulet beznaděje
Kněží žádají mocný artefakt na vrchol obelisku.
- 10% mrtvých se po boji vrátí zpět do armády.
5. stupeň
- cena: 1x Amulet beznaděje, 1x Kostěná dračí hůl
Sám bůh smrti Dreadd požehná obelisku a propůjčí část své moci mocnému vládci.
- 25% mrtvých se po boji vrátí zpět do armády.

Zaokrouhlovat se bude vždy dolů, aby unikátní jednotky nebyli nesmrtelné

Místo Amuletu beznaděje bych uvítal nějaký skládaný artefakt s magií smrti (jiný než s drápem draka), ale ten není a proto je to přes Masku, kterou je těžší získat. Ale zase na druhou stranu oživování mrtvé armády může být k nezaplacení, tak ať se vládce snaží...


PS: Upravil jsem občas i popisy, aby více odpovídali předmětům.
U předmětů je myšlenka taková, že v prvních dvou úrovních je buď jeden předmět 3x, nebo dva 2x (přijde mi, že je to vyrovnané takto získávat). U třetí úrovně je 2x prapor daného boha, u čtvrté úrovně pak skládaný předmět s danou magií. Pátá úroveň pak obsahuje zopakování předchozího předmětu a k tomu předmět z drápu draka - oboje jako symboly nejvyšší síly a oběti v dané oblasti. Předpoklad je, že hráč bude mít 0-1 budov páté úrovně a mělo by to představovat něco ultimátního a co si bude člověk vybírat.
Last edited by Hron on Thu 29. Dec 2022 19:08:59, edited 1 time in total.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Stavby - všeobecne

Post by Hron »

PS: Pokud bude tohle odsouhlaseno, tak u Země zatracených bude úprava "bonusových předmětů":

Údolí: 50% na Kostěná flétna nebo Kostěná hůl
Pláň: 50% na Popel padlých válečníků nebo Prapor stínů
Říše: 100% na jedno z Dreaddův prapor smrti, Dreaddův prapor smrti, Prapor stínů, Popel padlých válečníků, Kostěná flétna, Kostěná hůl
(ano, dreaddův prapor je 2x, protože chci u něj větší šanci, ale chci aby mohly padnout i ostatní)
Zajac
Posts: 40
Joined: Sun 25. Oct 2020 9:47:47

Re: Stavby - všeobecne

Post by Zajac »

Otázka zní, kde vlastně padá Dráp draka... :D Aneb může hráč nějak vůbec svoji hrou ovlivnit jeho získání?

A to, že není živá varianta artefaktu z Drápu draka, bych spíš viděl jako příležitost tento artefakt udělat a dát jej jako podmínku pro5. level...otázka je, co by měl dělat? Léčit, nebo přivolávat? A co případně přivolávat? Kentaury? Přivolávání koliduje s útokem v prvním kole, jestli se nemýlím...
Post Reply