Stavby - všeobecne

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
Post Reply
User avatar
ySpirit
Posts: 151
Joined: Wed 26. Feb 2014 19:20:57

Stavby - všeobecne

Post by ySpirit »

Nevidim zadny obecny topic na stavby, tak ho vytvarim. :mrgreen:

Prijde mi, ze stavby jsou uz trosku zastarale a efekt nekolika casto ani neni videt.

Kralovsky palac (stezky) - je urcite nejlepsi budova, vylepseni z +10% prijmu na +30% prijmy je super, hned po postaveni je to znat. Cena 101k vehlasu + 1M zlata + 3M zlata je v pohode, neni nic draheho, jen Crinis to muze vadit.

Zikkurat - je druhy nejlepsi a je dobry, jaky je.
Maximalne me tak napada, ze by mel nejake vylepseni, co by snizilo vydaje za armadu o nejake %. Ale treba se opravi demoni karavana a nebo nove chramy dodaji dostatecne zlata, aby se mohlo odehravat v pohode :D

Zlaty dul - 5k zlata / tah za 50k vehlasu + 250k zlata + 10k lidi byvalo kdysi v pohode, ted uz to neni pomalu ani znat. Lepsi si ten vehlas podrzet na kralovske stezky, co ty prijmy navysi mnohem vic. Kdyby cena na planek byla 10k vehlasu, bylo by to prijatelnejsi - to je klan schopny ziskat po 10~ mestech, ale kdyz se dostane na tech 50k, tak uz neni daleko od porazeni ruznych dobyvani / eternanu, aby se vysplhal na 100k. Po zlevneni by se ale hodilo odebrat planek z odmen ruznych pleneni, kdyz by se to stalo mene cenne.
Celkove mi chybi nejake vylepseni zlateho dolu, aby vynaselo vice na kolo. Mohlo by se treba postupne rozsirovat casem (kazdych X tahu se navysi produkce zlata z dolu) a nebo nejake dobyvani (rozsirovani dolovacich cest), co by navysilo prijmy z dolu o nejakou hodnotu (mohlo by mit vice boju). A nebo rozsireni pres kovarnu - pribeh na postaveni tezebnich konstruktu / lepsiho nacini (vyzaduje nejake dobyvani, poplatek v kovarne a hotovo)

Tabor uprchliku - bylo by lepsi upravit, aby navysil prirustek obyvatel za tah (a nebo snizil jejich odliv pri vysokych daninch a nebo pri zalidneni) - napr. o 10%, moznost vylepsit na vyssi efekt. Event na zebraky (a odpadliky?) by se klidne mohl nechat, i kdyz mi vetsinou prijde jako extra stack, co proste nic nedela, max kryje unikatni jednotku.
Mohlo by odemknout i nejake bojove eventy, nejaka vlna zebraku / dezerteri, kde by odmenou mohl byt nejaky slabsi predmet, nejake zlato / runa a nebo vetsi pocet lidi.

Archeologicky tabor - event, co dava zlato, by se mel skalovat bud k odehranym tahum a nebo k celkove hodnote armady. A nebo proste hodne navysit (na milion a i vic). Par stovek zlataku pomalu ani nestoji za zminku, kdyz si pres dane klan vydelava 300k+ :D
Runy snehu / zivota / ohne taky muzou byt ve vetsim poctu, po nejake dobe klidne i nejaka ta runa nebes.
Vybaveni nevim, jakou ma sanci, jestli tedy vubec chodi - snad se mi nikdy nestalo, ze by mi to hodilo nejake vybaveni do budovy (pokud to neni ten nahodny event, co mam pocit, ze chodi i bez budovy).
Predmety / "neco cenejsiho" taky nevim, co muze byt a s jak velkou sanci. Mam pocit, ze mi to jednou za cas hodilo nebesky krystal, ale jisty si tim nejsem.
Taky by mohlo odemknout nejake vzacne eventy - napr. nejake ruiny strazene nezivymi / nemrtvymi a nebo nejakymi konstrukty (jednotky z kovarny nebo podobne), kde by byla dobra odmena ve zlate se sanci na predmet (nebo runy).

Dul na runove esence - celkem OK, mohlo by davat i runy zivota.
Mozna podobne vylepseni jako u zlateho dolu - rozsireni / lepsi tezebni nacini a nebo konstrukty => vetsi pocet run kazdych 12 tahu.

Skola architektu - vcelku fajn budova, mohla by mit rozsireni na Univerzitu architektu na zvyseni kapacity mest o 30%
Mohlo by odemknout eventy na vycisteni zamorenych oblasti od nepratel.
Budova by si pak pamatovala, kolik bylo vycisteno oblasti - na kazde by pak slo vybudovat nove mesto, co by stalo treba 5M + 100k lidi (nebo nejaka nizsi zakladni cena, co by rostla s kazdym vybudovanym mestem).
Skola by mela jen male oblasti, ktere jsou lehci, ale lze na nich postavit pouze nekolik osad a vesnic, s nizsi cenou.

Kovarna - vetsinou vynechavam, recepty jsou drahe, proto jsem v eventech navrhoval, aby se do trpaslicich eventu hodila sance, ze se u nich ziska nejaky recept.
Co se tyce tvorby, cekat den na par jednotek mi prijde dlouho. Nejake vylepseni kovarny, ze muze mit vice projektu naraz (az na 24 hodin) a nebo pridat frontu (jakmile se jeden vytvori, zacne se delat druhy).
Asi by se mi libilo vic, kdyby ty projekty trvaly X tahu. Nebo nechat cas, co tam je, ale kazdy tah to zkrati o 5 minut.
Moznost zakoupit rozsireni hute (smelter) - pali neuzitecne predmety na neco.
Idealne by kazdy predmet zanechal neco jineho, ale kdyby to bylo treba jen 500-1000k zlataku, tak by to uplne stacilo.
Palit bud instantne a nebo taky casove (a tahy to krati), paleni je samostatne od kombinovani predmetu. A ma to svoji vlastni frontu.
Duvodem je, ze v aktualni fazi veku (cca 4-5k odehranych tahu) uz hromada predmetu nema zadnou hodnotu (hul ohne, kostena hul, kostena fletna, ohnivy bic, ohniva roba, druidsky ritual, starodavny druidsky ritual, vetsina platu, prapor stinu, totem krve a hromada dalsich)
Nebo by se hodilo vice kombinaci, jen by to chtelo, aby se do kovarny vzdycky nemuselo vrazit silene zlata (uz ani nevim, mozna 50M? 100M?), aby byly vsechny recepty. Nejake by sly urcite vymyslet a aspon by to zvedlo cenu nekterych predmetu. :D

Chram - chram je chram.
Ale mame svatyne, domy, pribudou velechramy, posvatne svatyne, posvatne domy, posvatne velechramy, tak bychom asi taky mohli vylepsit nas vlastni skromny chramik.
Vylepseny chram by napriklad mel lepsi odmeny z kombinaci (napr. 2x runa zivota => 5 run snehu; 2 runy snehu na vice zlata), a nebo jen vetsi sance u nekterych kombinaci (obri, cervik, plany, vymena run).
Mohl by odemknout nejake eventy, kdy prijdou knezi ucit a nebo na msi (nejake zlato / lidi navic), nebo se objevi fanatici (kult demonich fanatiku)

Predsunuta hlidka - uz je na ni diskuze, kde se probirala.
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Stavby

Post by nezmar »

vacsinu z toho schvalujem a bolo to v plane. Vylepsovat a upgradovat stavby do vyssich.

Tie ktore sa ti zdaju relativne v pohode su stavby, ktore sa pridavali ovela neskor a teda boli najviac prisposobene aktualnemu stavu. Ostatne su historickeho razu :)

1. RUNOVY DUL sa bude upgradovat a tym padom postupne navysovat pocty run a aj typy run
2. KOVARNA - moze sa zlacnit proces ucenia. Nove komba (vymyslite)
3. ARCHITEKTI - paci sa mi myslienka, ze by ste si tam mohli stavat vlastne mesta (mozno za predzvest a zlato - je to dost nevyuzite) a samozrejme aj navysovanie poctu ludi natlacenych do jedneho mesta :D
4. ZLATY DUL - naviacat na pocet tahov + upgrady, ktore to budu nasobit.
5. KRALOVSKY PALAC sa tiez mozno bude dat vylepsit na CISARSKY PALAC = navysenie z 30% na 50%
6. tabory hodne prerobit oba :D

chram mozno tam niesom presvedceny o zmysluplnych zmenach.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Stavby

Post by Hron »

Poznámka na úvod:
Jak vidím, tak se fórum opět plní nápady, což je na jednu stranu super, ale možná by bylo dobré si dát na chvíli pauzu. Jde o to, že nyní se tu toho objevuje milion, ale Nezmar nestíhá a já mám strach, že když se tu teď do spousty vláken napíše spousta nápadů, tak než se k nim Nezmar dostane, tak se na ně dávno zapomene a nic z toho nebude což by byla velká škoda...

Zpět k tomu co jsi psal:
Podle mě je Zikkurat nejlepší stavbou (protože těch +20% přijmu z paláce se ztratí když u větších armád je žold řádově vyšší než daně). Takže ten dle mě nepotřebuje nějak měnit...
Zbytek zní dobře, tedy až na Chrám, který je dobrý takový jaký je a asi bych ho radši neměnil (maximálně tak, že by se vymysleli nové ALE NEPŘESÍLENÉ kombinace, ke kterým by byl přístup až s lepších chrámem, ale asi bych ho aktuálně neřešil vůbec -> měnit ho má mnohem menší význam, než tuny jiných věcí...)
User avatar
ySpirit
Posts: 151
Joined: Wed 26. Feb 2014 19:20:57

Re: Stavby

Post by ySpirit »

U chramu jsem nechtel davat slozitejsi kombinace, protoze vetsina kombinaci se uz takhle moc nepouziva a pridavat stacky jednotek vsem bohum by pak byl jen problem v podobe, ze nikdo nebude chodit udoli stinu - stejne jako je tomu tenhle vek. Prorazit Aetherovi vsechny jednotky a dostat se konecne v ledovym hvezda je hodne pomale, jeste kdyz vsechny jeho jednotky maji vysokou iniciativu, ale to je spis problem do jineho topicu.
Kdyby z kombinaci v portalu mohly byt jine odmeny, tak asi jo, jen me nenapada poradne, co by mohlo byt uzitecneho, aby to pomalu nenahradilo prekupnika s runami.


Kdyz bych se inspiroval jinymi hrami, napada me vylepseni "obousmerny portal", co by pridalo expedice - po vylepseni by byla jen 1 expedicni skupina, max az 3 (odemykaji se treba hodnotou armady / predzvesti, staci odemknout jednou).

Vsechny expedice by u sebe mely napsane casove delky, a mozne odmeny (klidne i % odmeny na predmety, oblehaci stroje, suroviny, runy), nejaka mala sance na nejaky vzacnejsi event?

Moznost A - fixnute expedice
Expedice maji 3 druhy - lidi+zlato / runy / suroviny+predmety+oblehaci stroje (pouze dlouhe expedice, na suroviny klidne i stredni).
Mit tam treba 3 delky - kratke (2 hodiny), stredne dlouhe (5 hodin) a dlouhe (12 hodin).
Nejlepsi pomer odmeny za cas by bylo u tech kratsich (jinak by se vubec nepouzivaly)
Odmena za expedice muze byt skalovana casem, hodnotou armady, nebo postupne tim, jak se nektere opakuji.

Moznost B - expedice se ziskavaji nahodne pres vsechny eventy
Napr. v domu (ledu) najdeme nejakou kombinaci, na tuto portalovou kombinaci muzeme vyslat jednu expedici, kde by odmenou byly runy (snehu), zlato, mozna lide, potom je tato expedice pouzita a musi se pres eventy najit jina.
Portal si bude pamatovat jen treba 10 moznych expedici, mohlo by se tam pridat, ze by se nejake expedice mohly locknout, aby se o ne neprislo, kdyz by klan uz neco mel vyslaneho a prisla by mu nejaka dobra.

Ale kdyby se tohle libilo, nechal bych to az na dele. Moc prace, nejaky uzitek by se nasel, nicmene jine budovy / eventy a balance bohu mi prijde aktualne dulezitejsi. :D
tarrant
Posts: 259
Joined: Mon 21. Sep 2015 17:42:30

Re: Stavby

Post by tarrant »

ySpirit wrote:Idealne by kazdy predmet zanechal neco jineho, ale kdyby to bylo treba jen 500-1000k zlataku, tak by to uplne stacilo..
Víš že můžeš nepotřebné itemy instantně prodat za 200k zlatých?
Takže tohle už funguje..
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Stavby - všeobecne

Post by nezmar »

takže sa práve púšťam do vylepšovania stavieb. Rýchlo sem s ďalšími nápadmi.

Zatiaľ som začal Dolom na zlato - inak ten už dlho nie je instatný ale závislý od počtu ťahov. Tých 5k zlata sa rozdelilo na 2k + 3k*(pocet_tahov/1000). Čiže pri 4k tahoch = 14k zlata
* spravil som 3 vylepšenia a postupné zvyšovanie na
  • 4000 + ceil($tahu_celkem/1000)* 6000; // 4k tahoch = 28k zlata
  • 8000 + ceil($tahu_celkem/1000)*12000; // 4k tahoch = 56k zlata
  • 20000 + ceil($tahu_celkem/1000)*30000; // 4k tahoch = 140k zlata
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Stavby - všeobecne

Post by Hron »

nezmar wrote:takže sa práve púšťam do vylepšovania stavieb. Rýchlo sem s ďalšími nápadmi.

Zatiaľ som začal Dolom na zlato - inak ten už dlho nie je instatný ale závislý od počtu ťahov. Tých 5k zlata sa rozdelilo na 2k + 3k*(pocet_tahov/1000). Čiže pri 4k tahoch = 14k zlata
* spravil som 3 vylepšenia a postupné zvyšovanie na
  • 4000 + ceil($tahu_celkem/1000)* 6000; // 4k tahoch = 28k zlata
  • 8000 + ceil($tahu_celkem/1000)*12000; // 4k tahoch = 56k zlata
  • 20000 + ceil($tahu_celkem/1000)*30000; // 4k tahoch = 140k zlata
Kolik bude stát to vylepšení?
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Stavby - všeobecne

Post by nezmar »

Hron wrote:
nezmar wrote:takže sa práve púšťam do vylepšovania stavieb. Rýchlo sem s ďalšími nápadmi.

Zatiaľ som začal Dolom na zlato - inak ten už dlho nie je instatný ale závislý od počtu ťahov. Tých 5k zlata sa rozdelilo na 2k + 3k*(pocet_tahov/1000). Čiže pri 4k tahoch = 14k zlata
* spravil som 3 vylepšenia a postupné zvyšovanie na
  • 4000 + ceil($tahu_celkem/1000)* 6000; // 4k tahoch = 28k zlata
  • 8000 + ceil($tahu_celkem/1000)*12000; // 4k tahoch = 56k zlata
  • 20000 + ceil($tahu_celkem/1000)*30000; // 4k tahoch = 140k zlata
Kolik bude stát to vylepšení?

Code: Select all

2	'require'	=> array( 'gold' => 350000, 'people' => 14000 ),
3	'require'	=> array( 'gold' => 500000, 'people' => 20000 ),
4	'require'	=> array( 'gold' => 1000000, 'people' => 40000 ),
Skola architektov v podobnom duchu:
2

Code: Select all

'require'	=> array( 'gold' => 2000000 ),
'produce'	=> array( 'inc_town_place' => 20)
3

Code: Select all

'require'	=> array( 'gold' => 4000000 ),
'produce'	=> array( 'inc_town_place' => 35 )
4

Code: Select all

'require'	=> array( 'gold' => 10000000 ),
'produce'	=> array( 'inc_town_place' => 50 )
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Stavby - všeobecne

Post by Hron »

To zní dobře. Mělo by to umožnit mít kladný příjem s army minimálně 10M, možná dokonce i 15M. Možná bych zauvažoval, zda nepřidat ještě 5. stupeň.

Obecně by mi přišlo fajn, kdy hráč na pustině a budovách dokázal uživit 30-50M army a to ideálně způsobem, který moc nepomůže člověku s army nad 150M, takže kdyby budovy ve finálně dokázali uživit na 5k tazích 20-30M army, tak by to bylo dle mě super.

5. stupeň dolu:

Code: Select all

5   'require'   => array( 'gold' => 5000000, 'people' => 100000 ),

50000 + ceil($tahu_celkem/1000)*50000; // 4k tahoch = 250k zlata
Jo a možná udělat změnu po 100 tazích a ne po 1000, ať je trochu konstantnější příjem (při malých hodnotách se to ztratí, ale už u čtvrtého stupně je to hodně poznatelný skok).

5. stupeň školy:

Code: Select all

'require'   => array( 'gold' => 25000000 ),
'produce'   => array( 'inc_town_place' => 100 )
(reálně klany s velkou army většinou mají méně měst, protože nechodí Svobodná města, ale Katakomby a podobně, takže i když tohle není konstantní bonus, tak stejně by se neměl přehoupnout moc vysoko)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Stavby - všeobecne

Post by Hron »

A ještě si říká, že by možná bylo fajn zavést, že 4. a 5. stupeň se odemkne až po postavení Královského paláce.
Postavení paláce je už teď krok, který udává, že klan postoupil na vyšší úroveň, tak mi k tomu sedí, aby to platilo pro co nejvíce staveb. Že před postavením paláce je klan opravdu jen divokým kmenem a po postavení se stává vyspělým královstvím, které je i přijímáno i okolními říšemi (a tak jsou za ním ochotní chodit věhlasnější inženýři a další vzdělanci...).
Post Reply