Buh - Ascendancy
Posted: Thu 25. Nov 2021 10:58:16
V průběhu věku budu aktualizovat.
Předmluva
Od dob, kdy se stala Ascena trvale zakázanou prošli bohové LoI mnohými posíleními a tak už si nemyslím, že by byla Ascena o tolik před nimi. Osobně si myslím, že i bez úprav je nyní srovnatelná s top bohy (nemrtvý Dreadd, stínový Vulkán a válečný Aether) a pokud se ještě mírně oslabí (viz moje předchozí návrhy), tak pak nebudu vidět jediný důvod, proč by nemohla být otevřená stále.
Aether
Aetherova větev "věrní + válečníci + šamani + hvězdy" dostala od dob Asceny velké posílení.
Válečníci se stali ze špatné jednotky dobrou jednotkou.
Šamani se stali z nepoužitelné jednotky silnou jednotkou vyvolávající (tedy zadarmo se obnovující) silný štít.
A hvězda se stala ze slabé jednotky jednotkou velmi silnou a Aetherova hvězda pak snad dokonce přesílenou.
Porovnání jednotek
Ascendancin válečník vs Æthrův věrný
Ascendancin válečník je 3x dražší než Æthrův věrný, mají stejnou hodnotu, podobné životy a válečník má cca o 20% vyšší útok, obranu a zranění. -> to je v pořádku
Základní rekrut obou jednotek 10, kdy u věrného se rekrut zvedá až dle počtu run nebes, kdy u válečníka se zvedá hned přes věhlas a pak chodí zadarmo za runy nebes. -> tohle není v pořádku
Klerik vs Ledový válečník
Klerik je 5x dražší než Ledový válečník.
oba mají slayera -> vyrovnané
klerik má poloviční zranění, ale multiútok -> mírná výhoda pro klerika
klerik má drtivý útok 30%, válečník má steč 300% -> obří výhoda pro válečníka (zvláště pak v early)
Klerik má cca 2/3 útok a iniciativu než válečník.
Klerik má 1/3 obranu, 1/4 životy a 1/5 hodnotu než válečník.
Oba mají základní rekrut 2 za kolo, kdy válečníkům je zvýšen o +1 za vybavení pro 20 jednotek a klerikům za vybavení pro 10 jednotek.
Zhodnocení V začátcích je Ledový válečník výrazně lepší, protože umožňuje výrazně jednodušeji dobývat první města (je 5x levnější a ve třetím kole dává 5x větší zranění). V lategame pak funguje jako lehce obnovitelný štít. Klerik oproti tomu funguje celou dobu jen jako dmg dealer (nemají životy na štítování), kdy v tomto ohledu jsou ze začátku výrazně slabší než válečníci a až v lategame těží z multiútoku a nízké hodnoty. -> obecně mi přijde Ledový válečník jako lepší jednotka, než Klerik
Převor vs Šaman ledu
Obě jednotky jsou unikátní. Šamani vyvolávají první štíty. Převorové zneschopňují jednotku.
Obě jednotky mi přijdou silné a zajímavé a netroufám si říci, která je obecně lepší.
Zde vidím jen problém v tom, že šamani jsou smysluplná jednotka, které chce mít člověk co nejvíce (v součtu s vylepšenými jich mívám desítky tisíc), kdy u převorů nemá moc smysl jich mít více než 200 (toho jsem dosáhl na 1600 tazích). To mi přijde jako velká chyba převorů, která nesouvisí s jejich sílou, ale smysluplností a to je důvod, proč ji chci předělávat.
Preascended + Ascended vs Ledová hvězda + Æthrova ledová hvězda
Preascended + Ascended mají slayera a oproti tomu mají Ledová hvězda + Æthrova ledová hvězda exterminaci. -> obě schopnosti jsou u těchto jednotek situační, kdy exterminace se například hodí pro Temný Les a Osroxase a slayer pak v PvP proti nemrtvému Dreaddovi a Dharovi -> situační/vyrovnané
Preascended vs Ledová hvězda -> mají podobné zranění, hvězda má poloviční hodnotu, zpomaluje, ale útočí až ve třetím kole
Ascended vs Æthrova ledová hvězda -> obě jednotky střílí, hvězda má 30% dmg, zpomaluje, má 15x nižší hodnotu, ale Ascended útočí 2x
Osobně mám problém porovnat tyto jednotky. Jde mi o to, že mi přijde, že záleží na soustě okolních faktorů a na tom, co chceš s daným klanem dělat. Zkusím proto ještě porovnání s Hady od Dhara.
Preascended vs Bahenní had -> mají podobné zranění, had má dvojnásobnou hodnotu, útočí už prvním kole, ale nemá slayera a má výrazně více životů (dříve štítuje)
Ascended vs Toxický bahenní had -> had má 30% dmg, skoro poloviční hodnotu, útočí už prvním kole a opět nemá slayera a má výrazně více životů (dříve štítuje)
Zde se nabízí srovnání: Co je lepší? Slayer nebo útok už v prvním kole za dvojnásobnou hodnotu.
Výhoda Asceny je, že může stavět pořád obě jednotky, kdy Aether/Dhar jednou po vylepšení už nezíská starší jednotku.
Nevýhoda Asceny je, že potřebuje runy věčnosti*.
*Runy věčnosti jsou prvoplánově velké oslabení Asceny.
Pokud chce Ascena získávat runy sama, tak má tři možnosti:
1) nenaštvat Eternany -> získá průměrně 8 run
2) mírně naštvat Eternany, nechat se trápit armádou, mírně naštvat Eternany ... -> "neomezený" příjem run, ale velké oslabení tím, jak Eternané škodí
3) porážet Armádu Eternanů -> "neomezený" příjem run, ale až začnou chodit Eternané každé kolo, tak budou každé kolo škodit a to Ascenu dříve či později zabije
Ovšem tohle se v reálu neděje, protože když je spuštěná Ascena, tak minimálně jeden hráč si založí klan, který obětuje na farmu run a ty pak prodává na tržišti a tak je Ascena v pohodě...
Protože runy věčnosti pro většinu klanů nemá smysl, tak není důvod je prodávat draho, když se je člověk snaží posílat Asceně / klasickému Vulkánovi (magma obři) a tak se prodávají levně a pro dané bohy nejsou vůbec vzácné. Proto bych navrhoval drobnou úpravu tržiště a to tak, aby byla cena run věčnosti 2M-5M místo 10k-5M. (je to spíše taková drobnost, ale nevidím důvod, proč to nedělat...)
Gameplay v early
- Získat první budovu za Ascenu je těžší, než za Aethera a pokud člověk neví, co na ni potřebuje, tak Ascenu nezíská, ale když si člověk na Wiki přečte, co je potřeba, tak je to v pohodě a oslabení pro klan to není. Jak je na tom klan dobře více ovlivní náhoda na to, jak se nabízí osady / škodí barbaři a podobně, než čekání na Ascenu, či hned stavění Aethera.
- Získat druhou budovu je relativně vyrovnané, zde primárně rozhoduje štěstí na hřbitovy a podobně.
- Získat první města je výrazně jednodušší pro Aethera, protože válečníci jsou 5x levnější a ve třetím kole 5x silnější a tak města dobývají jednodušeji.
- Získat třetí budovu je o něco jednodušší pro Aethera, ale ne nějak významně.
- Obří výhoda Aethera je pak farma lidožroutů, které díky stěnám zabíjí beze ztrát a může si dovolit na hodnotě 290k army nafarmit 10M zlata a rozjet se. Mimo převorů Asceniny jednotky útočí až po lidožroutech a převorové jsou moc drazí a mají moc vysokou hodnotu, aby se pomocí nich dali farmit lidožrouti, navíc pokud za ní lidožrouti přijdou, tak porazit je ji stojí hodně a nechat se žrát taky a s tím, jak má drahé jednotky a ty mají nízké hodnoty, tak ji trvá dlouho se přes ně dostat.
- Získat poslední budovu je bez tržiště jednodušší pro Aethera, protože díky vysoké hodnotě jednotek lehce nabere požadovanou hodnotu a díky farmě lidožroutů má zlato na budovu, kdežto pro Ascenu získat hodnotu na chrámy a dobýt tam ty runy, je drahé. Ale rozdíl není příliš velký. Zde pak více hraje roli získání prvních několika jednotek. Ty u obou stojí runy nebes. Pokud Aether získá 3, tak je pak v pohodě a bez problémů dobýjí další, kdy Ascena jich potřebuje více, aby měla také malé ztráty. Takže celkově je to výhoda pro Aethera, i když zde dost záleží na štěstí v pustině (například démonní karavana s runami, četnost chrámů, ...), na tržišti (zda tam jsou runy a za jakou cenu), či třeba, zda si klan může dovolit ÚS (minulý věk jsem tam za Aethera získal 10 run nebes předtím, než jsem postavil poslední budovu a tento věk jsem si tam netroufl ani jedním klanem, protože jsem zaspal vhodnou chvíli).
Plenění
- Ascena hned po postavení prvních tří Preascendedů může zajít Eternany a získat Ascendeda a pomocí něho lze lehce farmit Spolek mocných.
- Pro Aethera je nejvýhodnější získat co nejrychleji 40 hvězd a pak jít farmit Temný les (kvůli imkám na oheň a je z toho i dost zlata). Po získání imek se mu hodí chodit Katakomby, které mu uživí budování velké armády a pak žold.
Démoni
- Ascena nikdy nebude moci chodit nové démony, protože vyvolané stínové jednotky ji velmi ublíží.
- Aether může chodit všechny démony s tím, že Osroxase chodí jako jeden z prvních bohů.
PvP
//bude dodělán//
Upravené návrhy změn
Vycházím z mých předchozích návrhů změn Ascendancy.
Ascendancin válečník
Nutná úprava: Změnit příchod válečníků z "10 x počet run nebes" na "10 x počet run věčnosti" u Chrám povznesení. (pokud nedojde k úpravě tržiště, tak na "1-(10 x počet run věčnosti)")
Vhodná úprava: Snížit bonusový rekrut z "+ věhlas/100" na "+ věhlas/300" u Kláštera.
Klerik
Doporučená úprava: Snížit cenu vybavení z 25 zlata na 10 zlata, zvýšit hodnotu na 64. Snížit u Introspekce bonus z "+ 1 za každých 500 vybavení" na "+ 1 za každých 1000 vybavení".
Převor
Doporučená úprava: Snížit účinnost magie z 0,5% na 0,02% a změnit druh útoku na 4. (dalo by se polemizovat o hodnotě z rozsahu 0,01% až 0,05%)
Preascended
Nutná úprava: Něco udělat.
Návrh: Zvýšit životy na 3000.
Ascended
Nutná úprava: Něco udělat.
Návrh: Zvýšit životy na 10000.
Doporučená úprava: Zvýšit cenu na 3 runy věčnosti.
Tržiště
Doporučená úprava: Změnit cenu run věčnosti z 10k-5M na 2M-5M.
Předmluva
Od dob, kdy se stala Ascena trvale zakázanou prošli bohové LoI mnohými posíleními a tak už si nemyslím, že by byla Ascena o tolik před nimi. Osobně si myslím, že i bez úprav je nyní srovnatelná s top bohy (nemrtvý Dreadd, stínový Vulkán a válečný Aether) a pokud se ještě mírně oslabí (viz moje předchozí návrhy), tak pak nebudu vidět jediný důvod, proč by nemohla být otevřená stále.
Aether
Aetherova větev "věrní + válečníci + šamani + hvězdy" dostala od dob Asceny velké posílení.
Válečníci se stali ze špatné jednotky dobrou jednotkou.
Šamani se stali z nepoužitelné jednotky silnou jednotkou vyvolávající (tedy zadarmo se obnovující) silný štít.
A hvězda se stala ze slabé jednotky jednotkou velmi silnou a Aetherova hvězda pak snad dokonce přesílenou.
Porovnání jednotek
Ascendancin válečník vs Æthrův věrný
Ascendancin válečník je 3x dražší než Æthrův věrný, mají stejnou hodnotu, podobné životy a válečník má cca o 20% vyšší útok, obranu a zranění. -> to je v pořádku
Základní rekrut obou jednotek 10, kdy u věrného se rekrut zvedá až dle počtu run nebes, kdy u válečníka se zvedá hned přes věhlas a pak chodí zadarmo za runy nebes. -> tohle není v pořádku
Klerik vs Ledový válečník
Klerik je 5x dražší než Ledový válečník.
oba mají slayera -> vyrovnané
klerik má poloviční zranění, ale multiútok -> mírná výhoda pro klerika
klerik má drtivý útok 30%, válečník má steč 300% -> obří výhoda pro válečníka (zvláště pak v early)
Klerik má cca 2/3 útok a iniciativu než válečník.
Klerik má 1/3 obranu, 1/4 životy a 1/5 hodnotu než válečník.
Oba mají základní rekrut 2 za kolo, kdy válečníkům je zvýšen o +1 za vybavení pro 20 jednotek a klerikům za vybavení pro 10 jednotek.
Zhodnocení V začátcích je Ledový válečník výrazně lepší, protože umožňuje výrazně jednodušeji dobývat první města (je 5x levnější a ve třetím kole dává 5x větší zranění). V lategame pak funguje jako lehce obnovitelný štít. Klerik oproti tomu funguje celou dobu jen jako dmg dealer (nemají životy na štítování), kdy v tomto ohledu jsou ze začátku výrazně slabší než válečníci a až v lategame těží z multiútoku a nízké hodnoty. -> obecně mi přijde Ledový válečník jako lepší jednotka, než Klerik
Převor vs Šaman ledu
Obě jednotky jsou unikátní. Šamani vyvolávají první štíty. Převorové zneschopňují jednotku.
Obě jednotky mi přijdou silné a zajímavé a netroufám si říci, která je obecně lepší.
Zde vidím jen problém v tom, že šamani jsou smysluplná jednotka, které chce mít člověk co nejvíce (v součtu s vylepšenými jich mívám desítky tisíc), kdy u převorů nemá moc smysl jich mít více než 200 (toho jsem dosáhl na 1600 tazích). To mi přijde jako velká chyba převorů, která nesouvisí s jejich sílou, ale smysluplností a to je důvod, proč ji chci předělávat.
Preascended + Ascended vs Ledová hvězda + Æthrova ledová hvězda
Preascended + Ascended mají slayera a oproti tomu mají Ledová hvězda + Æthrova ledová hvězda exterminaci. -> obě schopnosti jsou u těchto jednotek situační, kdy exterminace se například hodí pro Temný Les a Osroxase a slayer pak v PvP proti nemrtvému Dreaddovi a Dharovi -> situační/vyrovnané
Preascended vs Ledová hvězda -> mají podobné zranění, hvězda má poloviční hodnotu, zpomaluje, ale útočí až ve třetím kole
Ascended vs Æthrova ledová hvězda -> obě jednotky střílí, hvězda má 30% dmg, zpomaluje, má 15x nižší hodnotu, ale Ascended útočí 2x
Osobně mám problém porovnat tyto jednotky. Jde mi o to, že mi přijde, že záleží na soustě okolních faktorů a na tom, co chceš s daným klanem dělat. Zkusím proto ještě porovnání s Hady od Dhara.
Preascended vs Bahenní had -> mají podobné zranění, had má dvojnásobnou hodnotu, útočí už prvním kole, ale nemá slayera a má výrazně více životů (dříve štítuje)
Ascended vs Toxický bahenní had -> had má 30% dmg, skoro poloviční hodnotu, útočí už prvním kole a opět nemá slayera a má výrazně více životů (dříve štítuje)
Zde se nabízí srovnání: Co je lepší? Slayer nebo útok už v prvním kole za dvojnásobnou hodnotu.
Výhoda Asceny je, že může stavět pořád obě jednotky, kdy Aether/Dhar jednou po vylepšení už nezíská starší jednotku.
Nevýhoda Asceny je, že potřebuje runy věčnosti*.
*Runy věčnosti jsou prvoplánově velké oslabení Asceny.
Pokud chce Ascena získávat runy sama, tak má tři možnosti:
1) nenaštvat Eternany -> získá průměrně 8 run
2) mírně naštvat Eternany, nechat se trápit armádou, mírně naštvat Eternany ... -> "neomezený" příjem run, ale velké oslabení tím, jak Eternané škodí
3) porážet Armádu Eternanů -> "neomezený" příjem run, ale až začnou chodit Eternané každé kolo, tak budou každé kolo škodit a to Ascenu dříve či později zabije
Ovšem tohle se v reálu neděje, protože když je spuštěná Ascena, tak minimálně jeden hráč si založí klan, který obětuje na farmu run a ty pak prodává na tržišti a tak je Ascena v pohodě...
Protože runy věčnosti pro většinu klanů nemá smysl, tak není důvod je prodávat draho, když se je člověk snaží posílat Asceně / klasickému Vulkánovi (magma obři) a tak se prodávají levně a pro dané bohy nejsou vůbec vzácné. Proto bych navrhoval drobnou úpravu tržiště a to tak, aby byla cena run věčnosti 2M-5M místo 10k-5M. (je to spíše taková drobnost, ale nevidím důvod, proč to nedělat...)
Gameplay v early
- Získat první budovu za Ascenu je těžší, než za Aethera a pokud člověk neví, co na ni potřebuje, tak Ascenu nezíská, ale když si člověk na Wiki přečte, co je potřeba, tak je to v pohodě a oslabení pro klan to není. Jak je na tom klan dobře více ovlivní náhoda na to, jak se nabízí osady / škodí barbaři a podobně, než čekání na Ascenu, či hned stavění Aethera.
- Získat druhou budovu je relativně vyrovnané, zde primárně rozhoduje štěstí na hřbitovy a podobně.
- Získat první města je výrazně jednodušší pro Aethera, protože válečníci jsou 5x levnější a ve třetím kole 5x silnější a tak města dobývají jednodušeji.
- Získat třetí budovu je o něco jednodušší pro Aethera, ale ne nějak významně.
- Obří výhoda Aethera je pak farma lidožroutů, které díky stěnám zabíjí beze ztrát a může si dovolit na hodnotě 290k army nafarmit 10M zlata a rozjet se. Mimo převorů Asceniny jednotky útočí až po lidožroutech a převorové jsou moc drazí a mají moc vysokou hodnotu, aby se pomocí nich dali farmit lidožrouti, navíc pokud za ní lidožrouti přijdou, tak porazit je ji stojí hodně a nechat se žrát taky a s tím, jak má drahé jednotky a ty mají nízké hodnoty, tak ji trvá dlouho se přes ně dostat.
- Získat poslední budovu je bez tržiště jednodušší pro Aethera, protože díky vysoké hodnotě jednotek lehce nabere požadovanou hodnotu a díky farmě lidožroutů má zlato na budovu, kdežto pro Ascenu získat hodnotu na chrámy a dobýt tam ty runy, je drahé. Ale rozdíl není příliš velký. Zde pak více hraje roli získání prvních několika jednotek. Ty u obou stojí runy nebes. Pokud Aether získá 3, tak je pak v pohodě a bez problémů dobýjí další, kdy Ascena jich potřebuje více, aby měla také malé ztráty. Takže celkově je to výhoda pro Aethera, i když zde dost záleží na štěstí v pustině (například démonní karavana s runami, četnost chrámů, ...), na tržišti (zda tam jsou runy a za jakou cenu), či třeba, zda si klan může dovolit ÚS (minulý věk jsem tam za Aethera získal 10 run nebes předtím, než jsem postavil poslední budovu a tento věk jsem si tam netroufl ani jedním klanem, protože jsem zaspal vhodnou chvíli).
Plenění
- Ascena hned po postavení prvních tří Preascendedů může zajít Eternany a získat Ascendeda a pomocí něho lze lehce farmit Spolek mocných.
- Pro Aethera je nejvýhodnější získat co nejrychleji 40 hvězd a pak jít farmit Temný les (kvůli imkám na oheň a je z toho i dost zlata). Po získání imek se mu hodí chodit Katakomby, které mu uživí budování velké armády a pak žold.
Démoni
- Ascena nikdy nebude moci chodit nové démony, protože vyvolané stínové jednotky ji velmi ublíží.
- Aether může chodit všechny démony s tím, že Osroxase chodí jako jeden z prvních bohů.
PvP
//bude dodělán//
Upravené návrhy změn
Vycházím z mých předchozích návrhů změn Ascendancy.
Ascendancin válečník
Nutná úprava: Změnit příchod válečníků z "10 x počet run nebes" na "10 x počet run věčnosti" u Chrám povznesení. (pokud nedojde k úpravě tržiště, tak na "1-(10 x počet run věčnosti)")
Vhodná úprava: Snížit bonusový rekrut z "+ věhlas/100" na "+ věhlas/300" u Kláštera.
Klerik
Doporučená úprava: Snížit cenu vybavení z 25 zlata na 10 zlata, zvýšit hodnotu na 64. Snížit u Introspekce bonus z "+ 1 za každých 500 vybavení" na "+ 1 za každých 1000 vybavení".
Převor
Doporučená úprava: Snížit účinnost magie z 0,5% na 0,02% a změnit druh útoku na 4. (dalo by se polemizovat o hodnotě z rozsahu 0,01% až 0,05%)
Preascended
Nutná úprava: Něco udělat.
Návrh: Zvýšit životy na 3000.
Ascended
Nutná úprava: Něco udělat.
Návrh: Zvýšit životy na 10000.
Doporučená úprava: Zvýšit cenu na 3 runy věčnosti.
Tržiště
Doporučená úprava: Změnit cenu run věčnosti z 10k-5M na 2M-5M.