Vánoční věk 2020 a jaké problémy odhalil

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
Post Reply
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Vánoční věk 2020 a jaké problémy odhalil

Post by Hron »

Věk, který zítra skončí ukázal že stále se dá hra dost rozložit.

Co se stalo
MIKYmu se povedlo díky kupování run z trhu, sehnat dost run na to aby se pomocí rituálu druidů a obchodníka násobení lidí dostal na maximum s počtem lidí (2^64), díky tomu se dostal i na maximum se zlatem a byl ochoten kupovat runy za libovolnou cenu (stále to pro něj byli zanedbatelné částky). Díky tomu se změnila ekonomika LoI na prodej run jemu (díky tomu mi poprvé nekrachoval ani jeden klan, za což jsem MIKYmu vděčen). Ale tím to nekončí. K MIKYho pak zachvátil mor a získal dva stacky hnijících vesničanů (stack = 2^32) a získal tak obří hodnotu armády, díky které odměny z karavany démonů / obětiště démonů mu přinesly velké množství run a on se rozhodl 3 dny před koncem věku se o své zásoby podělit a dal runy na trh. Díky tomu se mohl na max lidí/zlata dostat kdokoliv což odstartovalo vznik nevídaných věcí. A za tohle MIKYmu velmi děkuji, protože nebýt toho, tak bych jednak nezjistil, jak blbne hra na max lidech/zlatu, tak bych ani neviděl šílené armády, které pak ve hře vznikly.

Jak hra blbne
Když má někdo max zlata/lidí a pokusí se zaútočit na něco, co mu dává lidi/zlato, tak se armáda unaví a místo boje se hodí error.
Předpokládám, že jde o to, že získáním odměny z boje se překročí maximální hodnota proměnné, tím operace zkrachuje a vyhodnotí se jako neplatná a neprovede se.
Dále pak se nedají kupovat runy od někoho, kdo má maximum zlata.
Tady error přímo píše, že se mu nepovedlo přičíst zlato prodávajícímu a proto nastal error.

Návrh řešení: Nešla by zavést podobná věc, jako je u zisku zlata za tah, kdy když se přeteče maximum, tak se to na něj srovná?


Dále pak se znovu ukázalo, že je stále problém s tím, když armáda obsahuje nad 256 stacků jednotek, protože se pak nedokáží načíst všechny jednotky a boj se vyhodnotí jako prohraný, ať dopadl jakkoliv.


Šílené armády
Ekonomika prodeje run MIKYmu umožnila rekrut všech jednotek na maximum a získávání pks od obchodníka a tak možnost porážet ÚS a tak vznikl například Dreadd s 17k TP, ale jinak se armády drželi v relativně ještě rozumných hodnotách okolo 1 mld. Ovšem po té, co umožnil aby měl každý neomezeně zlata, tak tak Aather předvedl, že opět umí bugovat žebříčky. Tím, že za 5000 vybavení do budovy na ledové válečníky získá Mága ledu s tím, že má neomezeně zlata, tak mohl okamžitě vytvořit desítky/stovky? (nechce se mi to počítat) stacků Mágů ledu (každý stack má počet 4,294,967,295 a hodnotu 4,294,967,295,000) a tím vznikl Aether s hodnotou 1,579,402,421,243,343 (tedy, tohle píší dnes statistiky, pravda může být klidně vyšší) a jeho odměny od démoních karavan/obětišť mu přinesly miliardy run, kdy část se dostala na trh a to umožnilo tvořit velké armády i ostatním bohům a to nejen rekrutem (já třeba měl přes 15M fénixů na dreaddovi).


Co by se mělo udělat
I když jsem si závěr věku užil, protože byl naprosto šílený, tak si myslím, že není správné, aby se toto dělo a mělo by se s tím něco udělat.
Kdysi se tu na fóru už řešilo, že s tím příjmem z lidí by se něco dělat mělo, ale nakonec se nic nestalo, takže problém přetrval a tento věk se plně projevil.
Přikládám citaci:
Hron wrote:
nezmar wrote:
Hron wrote: Žold, moc lidí, ...
Někde jsem četl návrh, že by se dali vybrat daně maximálně od dvojnásobku lidí, které klan dokáže ubytovat.
To mi připadá jako dobrý nápad, i když mám pocit, že je to stále docela dost, tak bych to snížil jen vyloženě na lidi, kteří se dají ubytovat. To by mělo omezit dost zmíněných problémů včetně produkce lidí u Dralgara...
Tzn.: Když je kapacita klanu 1M obyvatel, tak bude stejný příjem z daní z 1M obyvatel, jak z 10M obyvatel.
(i takhle se dá dost dobře vydělávat slušné peníze tím, že klan drancuje obyvatelstvo a portálem se drží na maximální kapacitě -> ale hodnoty budou smysluplnější jak když to dělá na 10M obyvatelích při kapacitě 100k)
s tym zoldom to nie je zly napad. Porozmyslam ako by sa to dalo hodit do hry.

Teraz (par dni dozadu) si ma naviedol na pouzivanie exponencionalnych funkcii, takze vyber dany od ludi, ktori su mimo sa im asi tiez prisposobi :twisted:
Mocninná funkce v příjmech z lidí nad kapacitou měst mi přijde jako dobrý způsob vyřešení problému... ;)
A možná bych snížil zpět maximální hodnotu pro lidi a zlato na 2^32. Reálně ono nemá moc cenu, aby to bylo více, pokud není účelem, aby vznikalo to, co vzniklo tento věk...

Dále by se možná hodilo zamyslet ještě nad Mágy ledu a udělat k nim nějaký strop na příchod ideálně během jednoho tahu, nebo alespoň jednoho vkladu. Například že z jednoho vkladu přijde maximální 20 Mágů ledu (to odpovídá nejvyššímu tlačítku), nebo ideálně, že za jeden tah přijde maximálně 100 Mágů ledu... Při omezení na jeden vklad to stále půjde bugnout, ale bude to dotyčnému dlouho trvat...


PS: Velmi děkuji MIKYmu, že umožnil tento šílený závěr věku, bylo to super.
PPS: Ale přesto bojuji za to, aby to z technických důvodů již nebylo možné zopakovat...
Post Reply