Úprava plenění

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)

Úprava plenění

Příspěvekod Hron » stř 25. dub 2018 15:45:16

Kdysi se dalo plenit jen jednou denně a hrálo výrazně více hráčů a tak plenit ideální věc bylo velké štěstí, nebo vyžadovalo věnovat hodně času pozorování a hlídání si časů a i tak se často stalo, že tě někdo předběhl.
Výsledek byl, že klan měl většinu příjmů z pustiny s tím, že občas měl štěstí a získal silné posílení z Plenění. Šance, že někdo bude farmit nějaké dobré plenění a bude tak utíkat ostatním nebyla díky vysokému počtu hráčů tak velká. Celkově byla hra vyrovnaná.

Snížení počtu hráčů způsobilo, že se stalo jednodušším si hlídat některá plenění a mít je jen pro sebe a tak si zvětšovat náskok nad ostatními, ale dalo se s tím žít.

Ovšem snížení časů na Plenění jednou za 6 hodin a snížení času plenění již problémy způsobuje. Nyní si totiž hráč může pohlídat časy tak, aby to měli jeho klany (hraje méně lidí) a když Plení 3x denně (předpokládám, že se chce vyspat), tak se plenění stává výrazně významnějším zdrojem než cokoliv jiného (Dobývání je jen pár a Tažení nezaměstná všechny klany v alianci). Díky tomu se výrazně zvětšují rozdíly mezi hráči, což není ideální, ale pořád se to dá snést.

Největší problém ale vzniká u Plenění s rostoucí silou. Posílením bohů a změnou systému na žold místo zabírání místa přestává být problém je dobýt (zvláště pak určitá místa pro určité větve) a tak je to prakticky jen místo se zvětšující se odměnou (ne obtížností). A díky tomu, že se obnovuje 4x rychleji, tak 4x rychleji roste jeho odměna a v tomto vidím ten hlavní problém toho snížení časů. Když pak člověk získá jednoho plenění Spolku více run, než za týden zabíjení všeho co v Pustině potká a ten Spolek během dne dobývá 3x, tak je to dle mě špatně.


Osobně bych udělal dvě změny:
1) Upravil bych časy vyčerpání armád tak, že bude vše mít 12 hodin (tedy jak Dobývání, tak Plenění, tak Tažení), ale nechal bych časy obnovy Plenění tak jak jsou tento věk (tedy jako pro Plenění jednou za 6 hodin), aby více účtů mělo přístup k více různým pleněním.
Ano vím, že to snižuje ten význam plenění, že si je lidé navzájem vyžírají, ale když tu není dost hráčů, aby byla dostatečná konkurence a Plenění vypadá jako farma pro klany pár hráčů, tak si myslím, že to zpřístupnění více klanům bude vhodné.

2) Upravil bych posilující Plenění, aby se odměna zvyšovala pomaleji. (na tuhle změnu velmi naléhám)
Například tak, že by se původní odměna za první dobytí nechala, ale dál by to přibývalo pomaleji:
Spolek - základ + (základ * počet předchozích dobytí)/2 a zaokrouhlit
Velkodílna - základ + střídavě balista/katapult
Jeskyně - ta by chtěla spíše posílit.... (jak moc by bylo silné, kdyby odměna nerostla rychlostí "+ základ", ale takto "základ + odměna z předchozího dobytí + počet předchozí dobytí "?)
Katakomby - základ + (základ * počet předchozích dobytí)/2
Aktuálně totiž tyhle odměny hodně rychle utečou ostatním odměnám z Plenění a přitom ta místa zůstávají (pro klany které je dobývají) stejně nebezpečné jako byli na začátku. A to taky myslím není správně.
PS: Obrana těch Plenění by ale pořád rostla stejně jak nyní.
Uživatelský avatar
Hron
 
Příspěvky: 174
Registrován: pon 08. úno 2016 18:16:11

Re: Úprava plenění

Příspěvekod nezmar » stř 02. kvě 2018 11:45:38

momentalne casy na plenenie:

spolek mocnych: 'time' => 8*60*60,
gnomi velkodilna: 'time' => 8*60*60,
temna jaskyna: 'time' => 8*60*60,
iluzionarny ostrov: 'time' => 8*60*60,
katakombty: 'time' => 8*60*60,
svobocne mesto: 'time' => 2*60*60,
valka na gargantue: 'time' => 4*60*60,
zeme zatracenych: 'time' => 12*60*60,
temny les: 'time' => 12*60*60,
otrokarska kolonie: 'time' => 6*60*60,
ledovy palac: 'time' => 6*60*60,
dralgarova zahrada: 'time' => 6*60*60,
zelezne hory: 'time' => 1*60*60,

Prokletý vojevůdce: time' => 12*60*60,
Prokletá citadela: 'time' => 12*60*60
Údolí stínů: 'time' => 16*60,
Mucusova pevnost: 'time' => 12*60*60,

Sedm pevností: 'time' => 18*60*60,

ako by sa teda mali upravit tieto casy?

PS: Toto su zakladne casy. Treba brat ohlad potom na rychlost hry, resp. rychlost obnovy plenenia (da sa nastavit, byvalo nastavene /2, teraz je /2.4 => z 24 hodin je stiahnute na 10 hodin)
Ak tieto zakladne casy vyhovuju, tak je mozne sa hrat z konstantov 2.4 (momentalne nastavenie sveta) a dat inu hodnotu


Cas obnovy armady je na tomto nezavysli a monetalne je nastaveny na 10 hodin (24 hodin zaklad / 2.4 konstanta)
Uživatelský avatar
nezmar
Administrátor
 
Příspěvky: 991
Registrován: pon 27. led 2014 9:42:38

Re: Úprava plenění

Příspěvekod Hron » stř 02. kvě 2018 12:13:07

/zastaralé/

A je možnost u posilujících plenění (spolek a spol) oddělit jejich posílení armády od posílení odměny?

Pokud jde oddělit posílení armády a odměny:
(heslo změny: zpřístupnění více lidem)
konstanta u obnovy armády: 2
konstanta u obnovy plenění: 3
konstanta u obnovy dobývání: 2 (předpokládám, že je tam taky těch 24 hodin)
konstanta u obnovy tažení: 2 (předpokládám, že je tam taky těch 24 hodin)
posílení plenění: stejné
posílení odměny: poloviční

Pokud nejde oddělit posílení armády a odměny:
(heslo změny: návrat k počátkům)
konstanta u obnovy armády: 1
konstanta u obnovy plenění: 1
konstanta u obnovy dobývání: 1
konstanta u obnovy tažení: 1
(tuto druhou možnost preferuji nejméně)

Další možnost, pokud by šla, tak by bylo oddělit konstanty v plenění:
(heslo změny: neposilujte tak rychle)
konstanta u obnovy armády: 2
konstanta u obnovy plenění - posilující: 1
konstanta u obnovy plenění - neposilující: 3
konstanta u obnovy dobývání: 2
konstanta u obnovy tažení: 2
(tohle se také dá udělat ruční změnou základního koeficientu z 8 hodin na 24)


Cílem změn je oslabit vliv posilujících odměn na věk, protože ho dle mě mají větší, než by měli mít.
Pokud odměny nebudou růst tak rychle, tak může být plenění přístupnější všem, pokud budou růst stále tak rychle, tak jejich dopad omezit tím, jak často se tam dá jít, což ale zasáhne i ostatní, nebo pokud by šly oddělit konstanty v rámci plenění, tak jen zpomalit ty posilující.

Jde o to, že posilující věci s aktuálně posílenými/přidanými jednotkami bohů již nejsou takovou výzvou jak kdysi...
Naposledy upravil Hron dne pát 04. kvě 2018 11:59:17, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Hron
 
Příspěvky: 174
Registrován: pon 08. úno 2016 18:16:11

Re: Úprava plenění

Příspěvekod nezmar » čtv 03. kvě 2018 10:14:56

pri kazdom posilujucom pleneni je nastavene pociatocny stav jednotiek * urcita konstanta (rozna u roznych pleneni) a odmena je nastavena podobne.
Vsetko je to rucne pre kazde, nic nie je generovane z nejakeho zakladneho balicka. Cize toto sa da upravovat pre kazdy zvlast podla potreby. Kazdy moze mat aj samostatny vzorec na vypocet prirastku armad

Napr. taky spolok mocnych ma natavene:

// refresh plenenia
'time' => 8 hodin (pri sucasnom nastaveni /2.4 to je 3 hodiny a 20 minut)

// prirazujeme obránce chrámu
$jednotka[$jednotka_cislo]['druh'] = 330; // Mág země
$jednotka[$jednotka_cislo]['pocet'] = 5 * ($pleneni_dobyto + 1);
...
$jednotka[$jednotka_cislo]['druh'] = 420; // Exorcista
$jednotka[$jednotka_cislo]['pocet'] = 5 * ($pleneni_dobyto + 1);
...
$jednotka[$jednotka_cislo]['druh'] = 1130; // Flamekeeper
$jednotka[$jednotka_cislo]['pocet'] = 5 * ($pleneni_dobyto + 1);
...
$jednotka[$jednotka_cislo]['druh'] = 4101; // Kamenná věž
$jednotka[$jednotka_cislo]['pocet'] = ceil(1 * $pleneni['dobyto']/2);
...

// odmena
$runa_1 = 5 + $pleneni_dobyto*5;
$runa_2 = 3 + $pleneni_dobyto*2;
$runa_3 = 1 + $pleneni_dobyto;
$runa_4 = 0 + floor($pleneni_dobyto/2);

Aka by bola idealna zmena?
Kludne sa tam mozu od urciteho poctu dobyti pridavat dalsie typy jednotiek aby to bolo v neskorsich fazach este narocnejsie, nemusi ist len o zvysovanie poctu stavajucich jednotiek
Uživatelský avatar
nezmar
Administrátor
 
Příspěvky: 991
Registrován: pon 27. led 2014 9:42:38

Re: Úprava plenění

Příspěvekod Hron » čtv 03. kvě 2018 10:41:01

/zastaralé/

Ono tak jak je to teď, že se vždy u každého dobytí připočte "základ" je myslím pěkné. Přidávat tam různé další věci by mohlo být zajímavé, ale působí to na mě, že by to dost měnilo zažitou podstatu těchto plenění a je otázka, zda by to tak bylo správně.


Já bych zvýšil u posilujících plenění 'time' => 24 hodin
a pak nastavil konstanty snižující čas u obnovy:
- armády: 2
- plenění: 3
- dobývání: 2
- tažení: 2


A až poté rozjel debatu o možných konkrétních úpravách posilující plenění, protože tam by to hodně chtělo názor co nejvíce hráčů, jak to vidí, protože pokud by se to změnilo, tak by to měnilo zažité fungování, což nemusí být dobře.
Naposledy upravil Hron dne pát 04. kvě 2018 11:59:03, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Hron
 
Příspěvky: 174
Registrován: pon 08. úno 2016 18:16:11

Re: Úprava plenění

Příspěvekod Hron » čtv 03. kvě 2018 11:44:20

Nápad k diskuzi pro Spolek mocných

'time' => 24 hodin -> odměna zachovaná (když se zvýší time)

Mág země = 5 * ($pleneni_dobyto + 1);
Exorcista = 5 * ($pleneni_dobyto + 1);
Flamekeeper = 5 * ($pleneni_dobyto + 1);
Kamenná věž = ceil(1 * $pleneni['dobyto']/2);
Mág ledu = 5 * ($pleneni_dobyto + 1); -> tak nějak mám pocit, že by tam měl být s ostatními a nebýt odstrkován, ale sílu moc neovlivní
Ohnivý přízrak = floor(1 * $pleneni['dobyto']/25); -> Flamekeepeři vyvolali Ohnivé přízraky, aby chránili jejich domovy (jsou štíty těsně po meteoritech, takže hráč má stále šanci Meteority zničit, ale pokud je nezabije na ránu, začne mít problémy)
Kamenný obr = floor(1 * $pleneni['dobyto']/50); -> Mágové země ve spolupráci s Flamekeepey oživili Kamenné obry, aby chránili jejich domovy (jsou štíty těsně po Ohnivých přízracích, takže přidává další překážku)
Nižší ohnivý splozenec = floor(1 * $pleneni['dobyto']/100); -> Ze zoufalství z nekonečných útoků společnými silami otevřeli portál, ze kterého vylezl Nižší ohnivý splozenec, kterého jen tak tak dokázali ovládnout, aby je nepozabíjel. Nyní chrání jejich domovy (je štítem před Meteority a tak dělá dobytí výrazně těžším)

Jen žádná z těchto úprav neovlivní nemrtvého Dreadda v době, kdy mu přestane vadit dopad meteoritů. Možná bych proto upravil Exorcistu tak, že bych mu zachoval multiútok a magii světla 1, ale ještě bych přidal schopnost Vymítání -> Oslabí nemrtvou jednotku o (0,1*počet_útočníků)%, kdy oslabení funguje na všechny statistiky na které funguje řev.
Uživatelský avatar
Hron
 
Příspěvky: 174
Registrován: pon 08. úno 2016 18:16:11

Re: Úprava plenění

Příspěvekod Hron » čtv 03. kvě 2018 12:37:30

Nápady k diskuzi pro Gnomí velkodílnu

'time' => 24 hodin -> odměna zachovaná (když se zvýší time)

První návrh na jednotky:
Gnóm s kuší = 2500 * ($pleneni_dobyto + 1);
Balista = 40 * ($pleneni_dobyto + 1);
Těžká balista = 10 * ($pleneni_dobyto + 1);
Katapult = 40 * ($pleneni_dobyto + 1);
Těžký Katapult = 10 * ($pleneni_dobyto + 1);
Osedlaný Mamut s Gnomí Posádkou = 50 * ($pleneni_dobyto + 1);

V obyčejné gnomí dílně jsou jak těžké, tak obyčejné stroje a tak bych to zavedl i tady a změnil 30 těžkých na 40 lehkých a 10 těžkých -> celkové dmg to sice sníží, ale rozdělení způsobí, že se tomu hůře brání i v late game. Ale tahle úprava změní to, že byli stroje první štíty, což ruší původní fungování tohoto místa.

Druhý návrh na jednotky:
Gnóm s kuší = 2500 * ($pleneni_dobyto + 1);
Balista = 10 * ($pleneni_dobyto + 1);
Těžká balista = 30 * ($pleneni_dobyto + 1);
Katapult = 10 * ($pleneni_dobyto + 1);
Těžký Katapult = 30 * ($pleneni_dobyto + 1);
Osedlaný Mamut s Gnomí Posádkou = 50 * ($pleneni_dobyto + 1);

Myšlenka podobná, jen zde uděláno tak, že "ze zbytkového materiálu dostavěny obyčejné jednotky" -> čisté zvýšení celkového dmg v nových stacích jednotek, ale zase jednotky jsou celkem slabé takže až tak moc neublíží -> návrh nemá moc význam a sám ho nepreferuji, ale nechávám ho tady, kdyby měl někdo jiný názor.

třetí návrh na jednotky:
Gnóm s kuší = 2500 * ($pleneni_dobyto + 1);
Těžká balista = 30 * ($pleneni_dobyto + 1);
Těžký Katapult = 30 * ($pleneni_dobyto + 1);
Osedlaný Mamut s Gnomí Posádkou = 50 * ($pleneni_dobyto + 1);
Otrok štítonoš = 40 * ($pleneni_dobyto ^ 2)

I v obyčejné dílně používali otroky štítonoše a tak by mohli být i zde s tím, že ze začátku jich bude málo a nebudou hrát roli, ale čím budou útočníci agresivnější (vícekrát dobyto), tím se budou gnómové více bránit a budou najímat exponenciálně více otroků na obranu a tak se časem stanou prvními štíty:
- pro násobení 50 to nastane při po 26 dobytích
- pro násobení 40 to nastane při po 33 dobytích
- pro násobení 30 to nastane při po 43 dobytích
- pro násobení 20 to nastane při po 64 dobytích
Osobně si myslím, že těch 33 dobytí je dobrý čas na to, aby dobývání začalo být o něco těžší.

Obecně tento třetí návrh preferuji nejvíce.
Uživatelský avatar
Hron
 
Příspěvky: 174
Registrován: pon 08. úno 2016 18:16:11

Re: Úprava plenění

Příspěvekod Hron » čtv 03. kvě 2018 13:25:43

Nápady k diskuzi pro Tajemnou jeskyni

'time' => 24 hodin

odměna: 1 + floor($pleneni_dobyto ^ (3/2)) tahů -> pokud by se předělal přírůstek jednotek

Jaký je vzorec pro jednotky? Mně tam vychází něco jako 500e^(0,3465 * (1 + $pleneni_dobyto)), což nesedí 100% dobře a je to samo o sobě celkem divné.
Ale asi bych to zachoval, aby to zůstalo jako zajímavost, ale pak bych asi dal aby i odměna rostla v podobném duchu: ceil(e^(0,4*$pleneni_dobyto)) tahů
Uživatelský avatar
Hron
 
Příspěvky: 174
Registrován: pon 08. úno 2016 18:16:11

Re: Úprava plenění

Příspěvekod Hron » čtv 03. kvě 2018 13:57:18

Nápady k diskuzi pro Katakomby

'time' => 24 hodin

První návrh:
zachovat jednotky
odměna: (1 + ($pleneni_dobyto/2)) * 1,000,000 zlata

Druhý návrh:
zachovat odměnu
k armádě přidat: Temný přízrak = $pleneni_dobyto -> jak pána Katakomb
(ale přidat takovýto náhodný prvek se mi příliš nezamlouvá)

Třetí návrh:
zachovat odměnu
k armádě přidat: Lich = 2500 * ($pleneni_dobyto + 1) -> jak pány Katakomb
(ale přidat střeleckou jednotku se mi příliš nezamlouvá)

Čtvrtý návrh:
zachovat odměnu
k armádě přidat: Upír = 50 * ($pleneni_dobyto + 1) -> jak pány Katakomb
Uživatelský avatar
Hron
 
Příspěvky: 174
Registrován: pon 08. úno 2016 18:16:11

Re: Úprava plenění

Příspěvekod Hron » čtv 03. kvě 2018 20:39:11

nezmar píše:Cas obnovy armady je na tomto nezavysli a monetalne je nastaveny na 10 hodin (24 hodin zaklad / 2.4 konstanta)


Čas obnovy armády je 10 hodin u Dobývání, u Plenění je aktuálně 5 hodin a to je dle mě nesmyslně málo...


Jak jsem již psal, já bych časy nastavil takto:
zvýšení 'time' u posilujících plenění z 8 hodin na 24 hodin
nastavit koeficient urychlující plenění na 3 (tedy aby to, co má normálně obnovu 6 hodin, teď mělo 2)
nastavit koeficient urychlující obnovení armády u plenění na 2 (tedy aby se dalo plenit jednou za 12 hodin)
nastavit koeficient urychlující obnovení armády u dobývání na 2 (tedy aby se dalo dobývat jednou za 12 hodin)
nastavit koeficient urychlující obnovení armády u tažení na 2 (tedy aby se dalo vést tažení jednou za 12 hodin)

Případně pokud by se mělo zachovat to, že je Plenění rychlejší, jak Dobývání a Tažení, tak:
zvýšení 'time' u posilujících plenění z 8 hodin na 24 hodin
nastavit koeficient urychlující plenění na 2 (tedy aby to, co má normálně obnovu 6 hodin, teď mělo 3)
nastavit koeficient urychlující obnovení armády u plenění na 3 (tedy aby se dalo plenit jednou za 8 hodin)
nastavit koeficient urychlující obnovení armády u dobývání na 2 (tedy aby se dalo dobývat jednou za 12 hodin)
nastavit koeficient urychlující obnovení armády u tažení na 2 (tedy aby se dalo vést tažení jednou za 12 hodin)
Ale rozhodně jsem proti, aby se dalo Plenit častěji jak jedou za 8 hodin (jinak je to až moc často).

Ale ať nastane jakákoliv změna, tak rozhodně si stojím za tím zvýšení času u posilujících plenění z 8 hodin na 24, to si myslím je nejdůležitější věc, která by se měla stát.
Uživatelský avatar
Hron
 
Příspěvky: 174
Registrován: pon 08. úno 2016 18:16:11

Další

Zpět na Hlavná diskusia

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron