Je to pěkně barevné, ale dlouhé...
1)
barbaři: asi jako v důsledku proč ne. někteří sice i kmen barbarů dávají prakticky beze ztrát (nebo přesněji vydělají více), ale vesnice a osady nejsou v late tolik významný faktor jako města, kterých je výrazně více a jsou silnější.
Takže jsem pro.
2)
plenění: už teď má Svobodné město nejkratší dobu obnovy, ale vlastně jsem asi pro, aby se tam k otrokářům dalo chodit často. Úplně nulovou obnovu bych jim nedal, ale snížit to třeba na dobu, jako má ÚS by mohlo být.
3)
karavana: i v early může dát kalich ohně, těžkou bojovou sekeru a podobně, takže se rozhodně vyplatí to zkoušet pokaždé. Ale zase na druhou stranu, její spodní limit u rozsahu zlata je dost malý a bylo by fajn, kdyby se zvedl a hlavně odměna v lidech je zanedbatelná v jakékoliv fázi hry...
4)
gnómská dílna: já mám poznámkách 75k-100k, ale to je jedno, souhlasím s tebou, že nějaká lategame varianta by mohla být fajn (podobně jako je kmen obrů lategame varianta malého kmene obrů)
5)
trpaslíci: pokud děláš v kovárně stroje, tak se ti ty ingoty hodí... dostat plánky do kovárny klidně, ale stroje bych nedával. V lategame tohle dávají klany beze ztrát a chodí to myslím docela často a nechtěl bych přeplnit klan obléhacími stroji. Mimo jiné by pak dané plnění ztratilo celkem význam a to by byla taky škoda...
6)
kovárna: možnost vytvořit ty nejlepší zbraně se mi nelíbí, takže sekeru bych tam nedával, ale bastard klidně a pak Nezmar už kdysi dávno sliboval velký upgrade kovárny, tak v něj stále doufám. Osobně mi vylepšení kovárny nepřijde tolik důležitý jako ostatní změny tady, tedy minimálně z pohledu: práce vs užitek .
7)
lesík a spol: asi klidně co navrhuješ -> nevidím v tom nějaký problém pro vyváženost hry ale ani nějaký zajímavý užitek. Takže za mě klidně.
8)
Opevněné město: Ano, tento věk mi přišlo 3x k Dralgarovi a k ostatním třem klanům ani jednou. Pokud se zavede to snížení doby obnovy u Svobodného města, pak s tímhle souhlasím a jsem pro tu stoupající šanci s tím, že by chodilo PRŮMĚRNĚ jedno město za 200 tahů. (Tedy ne minimálně jak navrhuješ ty, přeci jen mi přijde fajn, aby odtud neměl klan více jak 25% svých měst.)
9)
vesnice/osady: Na pustinu je potřeba 10 vesnic a ne 8 věhlasu (ono je to v nyní v důsledku jedno, ale pokud se zavedou tví barbaři, tak už bude rozdíl). Jinak s tebou souhlasím.
10)
Obři: Jsou kombinace (například DCCD, DCAD, DAAD), které farmí obry zla beze ztrát a je z nich dobrý příjem zlata a lidí. Artefakty jsou zde podružné. Ale klidně ať je na ty artefakty 100% drop rate, stejně se jedná o slabší arty, které se v důsledku nepoužívají.
Osobně bych možná nějak oslabil obry dobra a pokud bychom chtěli zvýšit atraktivitu, tak možná zauvažoval nad mírným zvýšením odměn (třeba o 20%). Ale jinak bych je neměnil.
11)
Les: Každý věk ho farmím klany pro Kouzelnickou róbu. Je to po SM a Otrokářích nejslabší plenění, které je pro Aethera a Dreadda procházka růžovou zahradou. Zároveň má dlouhou dobu obnovy (stejně dlouhou, jako je obnova u klanu) a má neskutečně velký rozsah odměn (jak ve zlatě, tak v artech).
Osobně bych ho klidně nechal tak jak je, ale pokud by se měl měnit, tak rozdělení do dvou stacků tak to Aetherovi až tak moc neublíží. Ublíží to Dreaddovi a ostatní tam stejně mohou až výrazně později. Klidně se to provést může, ale nemyslím si, že to bude mít tížený efekt. Efekt by to mělo při rozdělení na 4 a více stacků. Ale zase na druhou stranu se mi líbí ta jednoduchost -> prostě 200x jedna jednotka a konec. Já bych to asi i neměnil.
Já bych udělal změnu, že bych snížil rozsah zlata na polovinu se zachováním stejné střední hodnoty a snížil čas obnovy na třetinu (ať tam může více jak jeden Aether). Snížil bych pak šanci na tvrzenky na třetinu a prohlásil to za low level plenění. Druidský rituál bych tam nechal, každý věk stavím prsten života, abych chránil hvězdy, či podobné jednotky u ostatních bohů. Reálně mám pocit, že rituál má větší, než slonovinový luk, který tam padá taky...
12)
Zahrada: klidně souhlas
13)
Údolí: Za to, aby se tam runy počítali stejně jak u Obětiště démonů a zlato jak u démoní karavany píši už hodně dlouho... pokud 100% šance na mapku, tak to až od hodnoty armády 100M -> pks děsně buduje hru...
14
Tažení: Laboratoř byla zajímavá, když v alianci bylo více hráčů a ti chtěli udělat něco společně. Laboratoř dala hodně zlata do kasy a dala jedinečné runy nebes. Příchodem nových démonů ztratilo zlato z laboratoře dost na významu a odlivem hráčů ztratilo tažení obecně význam -> aneb, když alianci tvoří obvykle jeden hráč (mám pocit, že já jsem výjimka, když hraji s kamarádem a ne sám), tak už si pak radši dotyčný zajde jedno plenění, než aby použil 4 klany na tažení.
Dlouhou dobu se pak ještě držel Orel, protože se používal na bugování zásob. Když se to zatrhlo, tak se přestal chodit, ale jinak stále je myslím dobrý a kdybych hrával 8+ klanů, tak bych tam 6 chodil, ale tolik klanů nehraji. Výhoda Orla je, že tam padají dvě unikátní zbraně, kdy Drtič lebek je neprosto úžasná zbraň, která mění poměry v síle bohů. Jen není moc známá a ti co to znají nehrají dost klanů...
Vlk mi připadal na nic vždy, protože na rozdíl od Orla mi tam nikdy nepadl zajímavý předmět a jen to bylo těžší.
Myslím si, že oživovat těžení s aktuálním počtem hráčů nemá smysl. Udělat ho totiž tak atraktivní, aby ho chodil jeden hráč se 4-6 klany je dle mě špatně a udělat ho atraktivní pro více hráčů nejde, když v aliancích je jen jeden člověk...
Možná kdyby se zavedlo, že na 100% vypadne katana, nebo drtič, tak by to pár lidí chodilo, ale asi bych to spíše nedělal...
Další kapitoly až se vyspím.
PS: Neříkej mi, že během prvních pěti minut, co jsem ti teď začal odpovídat, tak jsi byl ten spolek mocných na který tu čekám už dvě hodiny...