Trochu z jiného soudku
Ghoro si samozřejmě zaslouží nějaké zajímavé nové jednotky nebo předělaní starých, ale mimo to, by se mu hodilo i nějaké balancování věcí, které zůstanou. Například obyčejný goblin, který je jednou z nejslabších jednotek ze hry, aby stál 20 zlatých je prostě moc. Zvláště pak když Ghoro má být zaměřen na to, aby měl velká množství goblinů, kteří ale budou neustále umírat a rychle se zase obnovovat (což je vlastnost, kterou by si měl udržet a která by měla být rozvíjena).
Takže postupně budu vytvářet návrh na úpravu ceny a rekrutu jednotek z "nové větve" (tedy s jezdci a zlobry), protože ta dle mě nepotřebuje tolik úprav jako ta původní, ve které si myslím, že by Fanatici zasloužili posílení (ne statově, ale přidat jim něco zajímavého) a Pyromani kompletně předělat (tedy buď zachovat jen jméno, nebo zavést něco úplně nového).
Rekrut
Rekrut by dle mě měl být závislý na Celkovem_prostoru_pro_bydleni (aby mohl být ovlivněn i Architekty) a pak na předzvěsti s tím, že odhaduji, že maximální předzvěst bude 10M.
Pro 1 mld army jsem měl průměrně 30M předzvěsti, ale tak velké armády už nečekám a tak předzvěst bude výrazně nižší a protože budu používat mocninou funkci tak i kdyby měl někdo více, tak by to vadit nemělo.
Gobliní nevěstinec
Obecně bude fungovat tak, že bude zdvojnásobovat výsledný rekrut gobliních jednotek (mimo strojů). Nebude jiný vzorec pro každou jednotku, bude to prostě
"celkový rekrut x 2".
Goblin
Goblin by dle měl být jednotka, která bude extrémně levná jak na rekrut, tak na žold a bude mít extrémně vysoký rekrut. Je to jedna, která by měla být páteří gobliní armády. Která by měla být prvním štítem a neustále umírat a znovu se rekrutit.
(logicky to samé pak bude platiti pro Hobgoblina)
Goblin - původně
- cena: 20 zl
- hodnota: 7
- rekrut: 20 + (počet vesnic)/3 + (počet osad) + 5*(počet měst)
- bonusový rekrut: + osady + tahy/2 po postavení Nevěstince
Goblin - mnou navrhovaný
- cena: 7 zl //původně jsem dal 10, ale z pohledu dalších gobliních jednotek, mi přijde těch 7 lepších
- hodnota: 4
- rekrut: 30 + ceil(Celkovy_prostor_pro_bydleni/2000)
// pro město zůstane stejné, ale pro ostatní to bude horší, ale to se vyrovná novými bonusy a aby nebyl tolik zhoršen rozjezd, tak jsem zvýšil konstantní základ...
- bonusový rekrut:
- Gobliní hospoda = + ceil(prezvest^0,5) //pro 10M předzvěsti je to bonus 3,2k
- Vlčí doupě = + ceil((prezvest^0,5)/2)
- Medvědí doupě = + ceil(prezvest^0,5) //nahrazuje bonus za Vlčí doupě
- Chrám ohnivé sekty = + ceil(prezvest^0,55) //pro 10M předzvěsti je to bonus 7,1k
- Zlobří jeskyně = + ceil((prezvest^0,55)/2)
- (vylepšená) Zlobří jeskyně = + ceil(prezvest^0,55) //nahrazuje bonus za nevylepšenou Zlobří jeskyni
- Gobliní univerzita = + ceil(prezvest^0,6) //pro 10M předzvěsti je to bonus 15,8k
- Gobliní dílna = + ceil((prezvest^0,6)/3)
- Gobliní vylepšená dílna = + ceil((prezvest^0,6)/2) //nahrazuje bonus za Gobliní dílnu
- Gobliní velkodílna = + ceil(prezvest^0,6) //nahrazuje bonus za Gobliní vylepšenou dílnu
Tzn: na 10M předzvěsti a 3M kapacity (200 měst s Architektem 4. stupně) bude rekrut cca 27,6k a s Nevěstincem cca 55k goblinů za tah. To sice vypadá hodně, ale silou je to srovnatelné s ostatními bohy.
(prvně jsem koeficienty nastavil na (0,45; 0,5; 0,55), ale zjistil jsem, že mi to připadá velmi málo a tak jsem je zvýšil na současné (0,5; 0,55; 0,6))
Goblin s prakem
Jedná se o další jednotku, která je slabá a které by mělo být velké množství a která společně s gobliny tvoří základ armády.
Jejich rekrut by dle měl být závislý na rekrutu goblinů a ne konstantní a nezávislý na rekrutu goblinů.
Goblin s prakem - původně
- cena: zadarmo
- hodnota: 10
- rekrut: každé kolo 3 + (3 * pocet měst)
- bonusový rekrut: není
Goblin s prakem - mnou navrhovaný
- cena: zadarmo
- hodnota: 5
- rekrut: při rekrutování Goblinů/Hobgoblinů přijde (pocet_rekrutovanych_goblinu / 4) //protože chodí jen při rekrutu a ne pořád, tak by jich mělo chodit hodně
- bonusový rekrut: + základní rekrut po vylepšení Gobliních kasáren na Gobliní pevnost //tedy ve výsledku zdvojnásobení rekrutu po změně rekrutu z Goblinů na Hobgobliny
Hobgoblin
Platí pro ně to samé co pro Gobliny.
Hobgoblin - původně
- cena: ? zl
- hodnota: 8
- rekrut: ?
- bonusový rekrut: + osady + tahy/2 po postavení Nevěstince
Hobgoblin - mnou navrhovaný
- cena: 10 zl
- hodnota: 6
- rekrut: stejný jako pro Gobliny
- bonusový rekrut: stejný jako pro Gobliny