Buh - Ghoro

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ghoro

Post by Hron »

nezmar wrote:1. mini som tu odniekadiaľ opísal. Dokonca som tam zvyšoval dmg pretože bol príliš nízky, takže mi skôr ušlo tvoje navrhované staty (a robil som to cez mesiac, tak som to poriadne neskontroloval)
2. mini neútočia tak ako ostatné jednotky, ale cez "schopnost" vyhodnot_mini a preto sa vyhodnocuju na konci útoku. Fungujú tak, že keď jednotka ktorá na ne nabehne je zničená kompletne, zostáva v hre stále určité percento min (podľa toho koľko by dokázali zničiť a reálne zničili). A preto sa ich útok ani nepočíta normálne, ale berie sa do úvahy iba poškodenie. Preto som im nahodil útok na 0 a pridal slyaer (aby to bolo jasne pochopené - zvýšim im damage prijateľne k 0 útoku)
3. sapérom sa kľudne môže dať 4 ako útok (nevadí mi to) aj s tým, že bude normálne útočiť (s podpalovaním)
4. míni reálne musia byť započítané až od 3 kola (inak by to nedávalo zmyseľ)
5. delám nastavím čo najskôr auto nezúčastnenie sa boja
6. vylepšovanie doupete som si nevšimol. Opravím
7. goblinia mina má byť určite neživá (skôr preklep ako niečo iné)
8. vzducholode - opäť som si nevšimol a to som sa snažil ten "globálne" post prebehnuť celý
8) super
7) super (jen dle přehledu jednotek je aktuálně "živá", takže ještě přidat status "neživé" prosím)
6) super
5) super
4) samozřejmě, tak jsem to taky vždy myslel (taky v původním mém návrhu je odpalovali jen jednotky s druhem útoku 1)

3) když i podpalují od prvního kola, tak to je už samo o sobě dost silné
Když to přepočtu na hodnotu, tak pyroman má 50 a je to oproti jiným bohům celkem málo (ale ke Ghorovi to sedí). Sapér má dvojnásobné podpálení a protože to je hlavní síla pyromanů, tak to reálně zdvojnásobuje hodnotu. Pak to má útok od prvního kola a ne až od druhého, což obecně u ostatních jednotek několikanásobně zvyšuje hodnotu, ale tady pro jednoduchost můžeme ztrojnásobit (dřívější útok + stackující se podpálení by tomu mohlo odpovídat). Takže z toho plyne, že jen to, že útočí od prvního kola a podpaluje odpovídá hodnotě 300. Jednotka má hodnotu 1000, takže miny by měli odpovídat hodnotě 700. Když se ve třetím kole objeví, tak jsou jich rovnou dva stacky, takže každý stack by měl být za hodnotu 350
Miny mají výhodu, že se odpalují do prvních útočících jednotek, což nemusí být štíty, ale mohou to být dmg dealeři, takže to jejich hodnotu významně zvyšuje. Ignoruje obranu, což také navyšuje hodnotu.
Z toho mi vychází, že kdybych se měl řídit tím, co mají ostatní jednotky, tak by dmg mělo být kolem 200.

1000 sapérů s hodnotou 1M od prvního kola podpalují za 20k dmg za kolo a mini vybuchnou ve třetím kole za 400k, kdy oboje ignoruje obranu. To by jít mohlo, ale pocitově mi to přijde mírně slabší.
10k sapérů s hodnotou 10M od prvního kola podpalují za 200k dmg za kolo a mini vybuchnou ve třetím kole za 4M, kdy oboje ignoruje obranu. To mi přijde opačně už dost silné a snad i přesílené a 10k sapérů nemá Ghoro problém míst.

Výsledek:
30 dmg, co bylo původně je málo.
1300 dmg co je nyní je neskutečně přesílené a musí to co nejdříve zmizet
já navrhuji 200 dmg


2) jo, jak fungují jsem pochopil potom, co se mi je poprvé povedlo aktivovat (asi po 300 odehraných tazích)

1) by mě celkem zajímalo odkud jsi je opisoval, protože moje návrhy byli dmg 1000 a pak snížené na 500. Ale mylsím, že někomu se to zdálo moc a možná navrhoval něco nižšího a tak asi něco takového být mohlo...
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Buh - Ghoro

Post by nezmar »

1300 dmg odpovedá dmg 500 x rozdiel v útoku 40 (keďže si dával 50 útok a ja som v priemere počítal z 10 obranov). V skripte sa to potom násobí *2,6 pri tomto nastavení, čo zodpovedá 1300 poškodeniu (instantnému)
=========================
neútočia do najrýchlejšej jednotky. Ale "IBA" do 3 najlepších jednotiek. Pričom poradie "najlepších" jednotiek je určené ako násobenie všetkých životov a iniciatívy. Obrovské štíty sa dostávajú do popredia (aj keď sú pomalé), ale môže tam spadnúť aj extrémne rýchla jednotka, pokiaľ má vysoký počet životov a je ich veľa. Unikátna jednotka tam spadne iba keď pošlete 3 jednotky :D
=========================
Druh útoku 1 som zatiaľ nezohľadnovaľ, mám započítať aj to?

pokiaľ by útočili len na jednotky s druhom útoku 1 tak by sa ich efekt výrazne zmenšil (ale nevadí mi to), zároveň by sa lepšie kalkulovalo proti Ghorovi (koho poslať a koho nie) - čiže by neboli až taký presílený.
Zároveň by ale vybuchovali aj "slabšie" jednotky, lebo by spadli do koša pre výber
=========================
môžeme sa tiež pridať fakt, že nie každý sapér je úspešný a teda by bola iba 66% šanca že sa mu úspešne podarí umiestniť bombu (každý tretí nedá). Čím sa troška zmenší počet mín na bojisku.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ghoro

Post by Hron »

nezmar wrote:1300 dmg odpovedá dmg 500 x rozdiel v útoku 40 (keďže si dával 50 útok a ja som v priemere počítal z 10 obranov). V skripte sa to potom násobí *2,6 pri tomto nastavení, čo zodpovedá 1300 poškodeniu (instantnému)
Promiň, nenapadlo mě to přepočítat. Pak byl můj původní návrh opravdu špatný. A navrhuji ten dmg 200.
nezmar wrote:neútočia do najrýchlejšej jednotky. Ale "IBA" do 3 najlepších jednotiek. Pričom poradie "najlepších" jednotiek je určené ako násobenie všetkých životov a iniciatívy. Obrovské štíty sa dostávajú do popredia (aj keď sú pomalé), ale môže tam spadnúť aj extrémne rýchla jednotka, pokiaľ má vysoký počet životov a je ich veľa. Unikátna jednotka tam spadne iba keď pošlete 3 jednotky :D
Tohle bych asi jen tak nevypozoroval, ale je to zajímavé.
Jak probíhá vyhodnocení? Nepřátelská jednotka zaútočí -> otestuje se, zda je v top 3 -> pokud je, tak mina vybouchne?
nezmar wrote:Druh útoku 1 som zatiaľ nezohľadnovaľ, mám započítať aj to?

pokiaľ by útočili len na jednotky s druhom útoku 1 tak by sa ich efekt výrazne zmenšil (ale nevadí mi to), zároveň by sa lepšie kalkulovalo proti Ghorovi (koho poslať a koho nie) - čiže by neboli až taký presílený.
Zároveň by ale vybuchovali aj "slabšie" jednotky, lebo by spadli do koša pre výber
Asi jo, ale ideálně jen jako nějakou váhu. Přeci jen i střelecká jednotka se po bojišti musí občas přesouvat, ale ne tak často. Takže třeba že by jednotka s druhem útoku 1 měla 2x větší váhu (zase nechci dávat více, aby to u některých bohů příliš neurčovalo, koho to trefí a nebyl z toho problém -> ala že by to vždy zabíjelo jednorožce a podobně...)
nezmar wrote:môžeme sa tiež pridať fakt, že nie každý sapér je úspešný a teda by bola iba 66% šanca že sa mu úspešne podarí umiestniť bombu (každý tretí nedá). Čím sa troška zmenší počet mín na bojisku.
Je v podstatě jedno, zda se sníží dmg, nebo počet. Ona šance, že by někdo zničil mini před výbuchem je v obou případech dost malá a v ničem jiném se to neliší... Takže já bych zůstal u hraní si s dmg.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ghoro

Post by Hron »

Nevím, jestli to tak je, nebo není, ale myslím, že by neměla chodit děla, pokud není postavená Gobliní hospoda.
(tedy že nebudou chodit děla, pokud nepůjde rekrutovat nic čím je nabít)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ghoro

Post by Hron »

Jinak možná je to jen tím, že mi nevyhovuje styl hry sebevražedných jednotek, ale aktuálně mi přijde, že nejlepší je hrát Ghora s medvědy a pyromany.

Jde o to, že vlci jsou skvělé jednotky v začátcích a pak medvědi jsou dobrá jednotka po zbytek hry. Stejně tak jsou nyní pyromani dobrá jednotka a u sapérů záleží jak se nastaví (při vzniku byli na nic, nyní jsou přesílení, ale věřím, že se nám je podaří vyladit na dobrou jednotku).

Zlobři jako štíty nyní mají dobrý rekrut, aby mohli štítovat, ale jsou na to drazí. Lepší je štítovat hobgobliny nebo medvědy. A jako dmg dealři jsou taky v podstatě nic moc. Hlavní síla té budovy jsou Šamani, kteří ve druhém kole mají slušný dmg (dál už kvůli oslabení a nízké iniciativě tolik význam nemají) a Duše goblinů se vždy hodí. Ale Pyromani+Sapéři se mi nyní zdají lepší.
Opačně zase Fanatici a Bomby jsou zajímavé na dobytí pár věcí ze začátku a když se vystřelí z děla, tak by mohli být k něčemu i v pozdější fázi hry a díky snížené hodnotě a velkému rekrutu je možné je mít v armádě (při čekání na event) a rychle je obnovit po použití. Ale zase na druhou stranu pro většinu bojů jsou v early lepší vlci (větší iniciativa a po boji zůstanou) a pak v lategame jsou potřeba již tisíce a tisíce fanatiků aby něco udělali, což se už prodraží samo o sobě a pak pokud se nevystřelí z děla (další prodražení), tak je to na "dnešní boje" moc pomalé.


Z těchto důvodů bych rozhodně chtěl více podpořit synergii medvědů+zlobrů a to tak, že podmínkou pro vylepšení budovy z vlků na medvědy budou mimo Nevěstince, také Zlobří jeskyně. Tedy pokud někdo pojede "jezdce" + pyromany, tak bude mít jen vlky. A když někdo pojede zlobry, tak mimo toho, že bude mít cca 10x větší šanci na pána šelem, tak bude mít i medvědy.

Dále pak bych zauvažoval nad zvýšením základního dmg Fanatiků a Bomb (a tím pádem pak analogicky vystřeleným verzím) a to třeba na 500 dmg u Fanatiků a 20k dmg u Bomb. Tohle v začátcích udělá obří zvýhodnění (což myslím ale zas tolik nevadí) ale hlavně to pomůže být více konkurenceschopný v lategame. Nebo možná ještě lépe to navázat na vylepšení budovy Hospody:
Hospoda 1. stupeň (tak je to nyní): Fanatik cena 100 zl a 200 dmg; bomba 10k dmg
Hospoda 2. stupeň: Fanatik cena 100 zl a 500 dmg; bomba 15k dmg
Hospoda 3. stupeň: Fanatik cena 30 zl a 500 dmg; bomba 20k dmg

(jestli by se jednotky přejmenovali, nebo se to řešilo nějak jinak nechám na tobě)
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Buh - Ghoro

Post by nezmar »

A čo zvyšovanie dmg fanatikov a bômb na základe ich počtu. Čím viac ich bude tým budú efektívnejší.
Boli by dobrý na začiatku ale nie presileny ale neskôr keď ich človek má viac tak by boli ešte silnejší pričom odpadá nutnosť vydržiavat ich vela.

Áno momentálne by dela mali chodiť iba keď sú postavený fanatici

Mini som už dmg znizil

Na začiatku kola sa zistia 3 top jednotky. Pri útoku sa overí ci jednotka spadá do tejto skupiny a ak áno tak odpáli po svojom útoku mini (príslušný počet)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ghoro

Post by Hron »

Dmg dle počtu je v podstatě horší varianta schopnosti "dav" (ten probíjí navíc i vysoké obrany) a jeho zavádění je nebezpečné (zvláště u střeleckých jednotek, což tady by bylo, když by se vystřelili z děla).
Ale s tím, že by to byla jiná schopnost a tak by se mohl nastavit jiný koeficient by to možná jít mohlo.

Příchod děl - super.

Snížení dmg min - super (jen update asi ještě není nahraný, protože na testovacím klanu stále vidím 1300 dmg a živou jendotku)

Trochu mám strach z toho, že se to určí na začátku kola, protože pokud je boj proti pomalým jednotkám, tak potenciální cíle mohou zabít jiné gobliní jednotky, ale častý problém by to být neměl, tak to snad bude v pohodě. Zatím to takhle určitě můžeme nechat.
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Buh - Ghoro

Post by nezmar »

mini - hej, zabudol som to nahrat na server.

a preto (aby tie mini aj zautocili) vyberam prve 3. Pokial sa jednotky stihnu znicit/zastavit tak hold smola :D
Anthraxik
Posts: 6
Joined: Wed 13. Apr 2022 14:04:35

Re: Buh - Ghoro

Post by Anthraxik »

991 x Zasvěcenec boha ledu útočí na 454,576 x Goblin
991 x Zasvěcenec boha ledu zmasakroval (21,349) 5,337 x Goblin(1,796,954)
Jednotka Zasvěcenec boha ledu spustila 1728 x Gobliní mina, která jim vybuhla přímo pod nosem. Gobliní mina celkem zničila 991 jednotek.

Nedávalo by väčší zmysel ak by najprv útočili míny a až potom jednotky? Aspoň logika mi napovedá, že najprv Zasvecenci prebehnú cez mínové pole a až tak útočia na goblinov...
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Buh - Ghoro

Post by nezmar »

Logicky možno. Len som nechcel aby to bolo až také overkill. Skôr iby na spôsob ohnivého štítu a toxicity
Post Reply