Buh - Ghoro

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
Post Reply
User avatar
Hron
Posts: 1131
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ghoro

Post by Hron »

Mně by se asi líbilo, kdyby to nemělo nějak moc stupňů, ale bylo by to tak, že po postavení budovy na Pyromany (ti budou změněni tak, jak psal Nezmar) získá Ghoro tři nová tlačítka:

1) "Postavit Gobliní katapult" za třeba 100k zlata. (nebo třeba levnější, za 10k, protože vlastně jednotka sama o sobě nic nedělá a na to, co dělá jsou pak potřeba další zdroje)
2) "Nabít katapulty fanatiky" za 1 fanatika a 1 runu ohně za katapult. (ideálně s možností nastavit, kolik chceš použít)
3) "Nabít katapulty pojízdnými bombami" za 1 pojízdnou bombu a 3 runy ohně za katapult. (ideálně s možností nastavit, kolik chceš použít)

S tím, že třeba třetí tlačítko by bylo až po postavení poslední budovy.

Tím by se splnilo i to, jak se v nějakém příspěvku psalo, že by se hodilo další využití run ohně.
(a protože by to možná bylo moc drahé, tak by ty runy třeba nemuseli být na 1 katapult, ale plnilo by se po pěti...)
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Buh - Ghoro

Post by nezmar »

takže to nebude katapult ale "delo" prvé na LoI a zrovna v rukách goblinov ...
User avatar
ySpirit
Posts: 151
Joined: Wed 26. Feb 2014 19:20:57

Re: Buh - Ghoro

Post by ySpirit »

Katapult to klidne byt muze, myslenkou to zni presne jako goblini katapult z total war warhammeru, kde katapult vystreluje gobliny (s kridly), kteri si pak upravuji smer letu, aby vleteli mezi nepratelske jednotky.

Co se napadu tyce, rikam si, jake by to melo vyuziti a o cem by vetev goblin-fanatik-pyroman-vzducholod poradne byla.

Aktualni Ghorova vetev, co se pouziva - goblin-jezdci-zlobri-vzducholode jsou o velkych cislech, posilovani poskozeni, utocich ve vsechn kolech (paragani od prvniho, zlobri samani / goblini s prakem od druheho, jizda + goblini + zlobri od tretiho).
V cem by se poradne lisila tato vetev? Jestli pyromani maji pokladat miny, co exploduji ve tretim kole a katapulty maji pouze hazet pyromany a pojizdne bomby, co vybouchnou az ve tretim kole, tak to ma slabsi druhe kolo (o zlobri samany), zaroven prijde o goblini duse a jedina vyhoda je silneho poskozeni na jeden utok ve tretim kole. Ktery mi prijde, ze ma uz ta druha vetev.

Nebo se ma jednat o katapult, co ma jeden utok, kterym da poskozeni podobne goblinimu fanatikovi / pojizdne bombe, utok muze mit o neco vyssi (prece jen je ta jednotka vystrelena oblehacim strojem) uz v prvnim kole (nemusi se cekat az do tretiho kola)?
Klidne by katapult mohl strilet 2x, tak bude stat 2x vice fanatiku; nejdrive hodi jednoho, potom druheho.
Ale jestli se chce, aby to vytvorilo stack goblinich fanatiku, co pak cekaji (az do tretiho kola?), tak to pak zni, ze goblini jizda je stale lepsi ve vsech smerech. Goblin na medvedovi ma lepsi iniciativu jak fanatik, ma stejny damage (se steci), pokud je posileny pres pany selem, tak bude dokonce silnejsi, jen mu tedy chybi 10 bodu do utoku, ale stale utoci i v nasledujicich kolech.
Navic navrhovany katapult (1 fanatik + 1 runa ohne) by musela vytvaret hromadu fanatiku, jinak mi to prijde predrazene. Jsem si stezoval i na ohnive fenixy, kteri aspon byli nedavno posilneni, kteri utoci ve druhem kole, a po vylepseni budov stoji 1 runu ohne + s nimi prichazi i andelove.
User avatar
Hron
Posts: 1131
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ghoro

Post by Hron »

Myslel jsem, že výbuchy od katapultu budou už ve druhém kole.
(což řeší většinu tvého příspěvku)

A co se týče předraženosti, tak mám pocit, že ty obecně máš názory, že by všechno mělo být neskutečně levné a přesílené. A ano, je možnost mít hru balancovanou tím, že je v ní všechno přesílené a tak se to vše v důsledku vyrovná a a nic nepřevyšuje ostatní, ale takhle tato hra dělaná nebyla a minimálně mně by se více líbilo, kdyby byla většina věcí spíše vyrovnaných a ne přesílených...
User avatar
Hron
Posts: 1131
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ghoro

Post by Hron »

nezmar wrote:takže to nebude katapult ale "delo" prvé na LoI a zrovna v rukách goblinov ...
Dělo se mi hodně líbí. Jedna to zní zní dobře a pak se to alespoň nebude plést s normální katapulty...
User avatar
ySpirit
Posts: 151
Joined: Wed 26. Feb 2014 19:20:57

Re: Buh - Ghoro

Post by ySpirit »

Hron wrote:A co se týče předraženosti, tak mám pocit, že ty obecně máš názory, že by všechno mělo být neskutečně levné a přesílené. A ano, je možnost mít hru balancovanou tím, že je v ní všechno přesílené a tak se to vše v důsledku vyrovná a a nic nepřevyšuje ostatní, ale takhle tato hra dělaná nebyla a minimálně mně by se více líbilo, kdyby byla většina věcí spíše vyrovnaných a ne přesílených...
Pokud to bude neskutecne levne a presilene a lide to konecne zacnou hrat, aby se to otestovalo a mohlo se to dale balancovat, tak v tom nevidim az tak velky problem - na presna cisla jsi tu spis ty / Nezmar.

1 fanatik + 1 runa ohne za katapult, co udela jednou 200 poskozeni s utokem 20+- je proste o nicem, jestli to chapu dobre.
To i zlobri samani jsou mnohem lepsi a na ne staci vylepsit zlobri budovu a pak chodi spolecne se zlobry. A k tomu maji dalsi vyuziti na goblini duse a jeste muzou byt posilneni pres pany selem.
Pokud by se katapulty meli vytvaret za runu ohne, tak aspon 5, 10 nebo klidne i 20 - stejne ten stack bude utocit jen jednou (nebo dvakrat?) za cely boj.

Jinak nazory na snizeni ceny jednotek mam hlavne z duvodu, ze mi to prijde jako nejsnazsi balancovani. Nijak to neovlivni zadne eventy a jednotka se potom i vice vyuzije u hracu, protoze se klan nemusi tolik zamyslet, kdyz pujde tamhle nejaky event a bude na jednotce mit takove ztraty, jestli se to vubec vyplati (Dharovo golemove).
tarrant
Posts: 259
Joined: Mon 21. Sep 2015 17:42:30

Re: Buh - Ghoro

Post by tarrant »

Mě naopak překvapuje hrone, jak to podporuješ..
Na začátku si mi napsal, že by si chtěl zachovat , že ghoro ztrácí spoustu jednotek, snížit ceny, zvýšit rekrut..
a ted tu podporuješ to, že ghoro bude mít 3 stacky paragánů, praky a do toho 2 silná děla, která když budou útočit jen 1x, tak budou muset být silná.. tudíž ghoro bude ztrácet pravděpodobně jednotky jen od střelců..
Ale budiž.. ale dost se mi nelíbí to "nabíjení" abych musel pořád hlídat jestli mám nabito a kolik a taky každý útok upraovat počty děl co chci poslat, tak rovnou říkám že tuhle větev fakt hrát nebudu..
byl bych radši, kdyby se nabilo 1x a hotovo místo 1 dělo a 1 fanatik/bomba tak radši 1 dělo a třeba 20 fanatiků a bylo by nabito na vždy..
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Buh - Ghoro

Post by nezmar »

pôvodne bol goblin o tom že si sa musel pred každým bojom rozhodovať koľko bomb a fanatikov pošleš, pretože inak si prišiel o všetkých. Táto myšlienka bola zaujímavá a preto sme ju chceli rozvíjať.

A áno goblin má byť ak jednotlivec slabí (preto sa vymýšlala "silnejšia" vetva so zvieratami, pre tých, ktorým tento štýl nevyhovuje) ale v celku má byť veľká sila.

Preto hovoríme o znižovaní hodnoty (a pravdepodobne aj statov) aby sme ich mohli mať milióny a rýchlo obnoviteľné.

Teoreticky ma teraz napadá, že fanatici by sa mohli počas boja rozpadnúť na menšie celky (rozumné), tým by sa zvýšilo ich využitie. Teoreticky by dokázali takto zničiť celú nepriateľskú armádu :twisted:

Čo sa týka ceny katapultu/dela, resp. jeho nabytia tak tam je cena 1 runa ohňa za nabytie 1 katapultu veľa. Skôr tak nabiť 100 katapultov za 100 fanatikov a 1 runu ohňa mi príde adekvátnejšie - už tým koľko by ste si ich nabili pred bojom by ste vlastne rozhodli koľko ich pôjde. Nenabité by sa do boja ani nebrali (nastavila by sa tam defaultná hodnota 0
Treba si uvedomiť, že to ghoro bude robiť veľa krát a teda bude mať celkom slušnú spotrebu rún ohňa.
Upgrade budovy bude tiež za runy ohňa.

Katapulty/Delá môžu chodiť automaticky (prázdne majú hodnotu 1 - čiže ich hráč môže mať veľa a nemusí to sledovať) po postavení buď všetkých budov alebo po postavení pyromanov + fanatikov
User avatar
Hron
Posts: 1131
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ghoro

Post by Hron »

ySpirit
Kdyby sis přečetl můj původní příspěvek až do konce, tak v posledním řádku jsem psal, že cena 1 runa za 1 katapult je možná moc a tak spíše za 5.
tarrant wrote:Mě naopak překvapuje hrone, jak to podporuješ..
Na začátku si mi napsal, že by si chtěl zachovat , že ghoro ztrácí spoustu jednotek, snížit ceny, zvýšit rekrut..
a ted tu podporuješ to, že ghoro bude mít 3 stacky paragánů, praky a do toho 2 silná děla, která když budou útočit jen 1x, tak budou muset být silná.. tudíž ghoro bude ztrácet pravděpodobně jednotky jen od střelců..
Ale budiž.. ale dost se mi nelíbí to "nabíjení" abych musel pořád hlídat jestli mám nabito a kolik a taky každý útok upraovat počty děl co chci poslat, tak rovnou říkám že tuhle větev fakt hrát nebudu..
byl bych radši, kdyby se nabilo 1x a hotovo místo 1 dělo a 1 fanatik/bomba tak radši 1 dělo a třeba 20 fanatiků a bylo by nabito na vždy..
Právě já to podporuji proto, že když pojedeš větev goblin + fanatik + bomba + pyroman + dělo + vzducholodě, tak polovina tvých jednotek je na jedno použití a tím pádem jsou ty ztráty pořád. Tvůj původní návrh byl, že by ty katapulty (a balista) útočili pořád a byli stabilní jednotkou. A pak hlavně nový katapult (dělo) útočí jen v druhém kole a to je pro mě taky velmi významné, protože ty jsi navrhoval další útoky do prvního a druhého kola, to je jednak více útoků, než je teď a hlavně jsou to další útoky v prvním kole, které mi vadí nejvíce (a ty teď nebudou).

Takže ano, tenhle návrh podporuji, i když tvůj jsem nepodporoval. A stejně tak nyní jsem stále proti tomu, aby dělo útočilo už v prvním kole (jak navrhuje ySpirit), nebo aby se jednou nabilo a střílelo do konce hry (jak navrhuješ ty), protože oba tyto návrhy ruší ty důvod, proč tento návrh podporuji a tvůj původní ne...
nezmar wrote:Čo sa týka ceny katapultu/dela, resp. jeho nabytia tak tam je cena 1 runa ohňa za nabytie 1 katapultu veľa. Skôr tak nabiť 100 katapultov za 100 fanatikov a 1 runu ohňa mi príde adekvátnejšie
Uznávám, že 1 je málo, ale 100 je zase hrozně moc. Reálně s tím, jaké je využití run ohně oproti ostatním runám, tak čekám, že jeho hodnota na trhu bude mezi runami sněhu a života, takže by mělo být možné je kupovat...
A zároveň by bylo fajn, aby šlo vyrobit i menší množství než 100 zároveň... ale dobře tak bych dal kompromis 50.

Upravuji tedy svůj původní návrh na:
50 katapultů + 50 fanatiků + 1 runa ohně
1 katapult + 1 pojízdná bomba + 1 runa ohně
(tedy oboje bude mít základní dmg 10000 a za to, že je to vystřelené bych tomu dal bonus 20%)
nezmar wrote:Katapulty/Delá môžu chodiť automaticky (prázdne majú hodnotu 1 - čiže ich hráč môže mať veľa a nemusí to sledovať) po postavení buď všetkých budov alebo po postavení pyromanov + fanatikov
Pokud mají chodit zadarmo a hráč potřebuje (dle mě 50, dle tebe 100) na první aktivaci, tak jich musí chodit hodně. Pokud jich má chodit hodně, tak se musí ošetřit, aby se jimi nedalo zadarmo štítovat. (tedy aby prví štít nebyl prázdná děla)
User avatar
Hron
Posts: 1131
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ghoro

Post by Hron »

Má představa nových útoků v kolech:

1. větev goblin + fanatik + pyroman + vzducholoď
1. kolo
- 3x paragáni

2. kolo
- goblin s prakem
- 2x vystřelené jednotky z děla (na jedno použití -> budou se muset znovu nabít)

3. kolo
- miny od pyromanů (na jedno použití -> ale "vyvolávaná jednotka")
- útok pyromanů
- obyč fanatici (na jedno použití -> budou se muset znovu postavit)
- obyč bomby (na jedno použití -> budou se muset znovu postavit)
- goblini

2. větev goblin + jezdec + zlobr + vzducholoď
1. kolo
- 3x paragáni

2. kolo
- goblin s prakem
- zlobří šaman

3. kolo
- jízda
- zlobři
- goblini
- duše


Když se tedy odečtou jednotky které hráč bude muset obnovovat, tak první větev má méně útoků, když se přičtou jednotky, které se musí obnovovat, tak má více útoků, ale až od druhého kola. Tohle se mi líbí a přijde mi, že to celkem zachovává myšlenku (buď si nechají dát velké ztráty od útočníka, nebo si nechají dát menší ztrátu, ale sami se obětují). Nezískají takhle další útoky do prvního kola, které je nestojí žádné ztráty a umožní jim lépe přežívat...
Post Reply