Buh - Ghoro

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
Post Reply
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ghoro

Post by Hron »

Nelíbí se mi výroba katapultů a balist. To je něco, co bych nechal Gnomům.
Gobliní primární vlastností je to, že je jich hodně a mají velké ztráty ale rychle se obnovují. Pak jako sekundární to, že jsou jsou šílení a mají rádi výbuchy (ala fanatici), jsou zákeřní (ala exterminátor, sabotér), či že jsou jeden kmen (pán šelem). Byl bych rád, kdyby se více prohloubila jejich primární vlastnost a pak případně to, co jsem uvedl jako sekundární. Nedával bych jim více strojů, či jiné věci, které jim pomáhají se vyhnout ztrátám.

Proto mi taky přišli jako úžasná věc ti Zlobří šamani, kteří vyvolávají duše ze zabitých goblinů. Tedy je to něco, co vychází z toho, že goblini umírají a za to je hráč odměněn posilou v boji. To mi u něj prostě připadá úžasné.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ghoro

Post by Hron »

Trochu z jiného soudku
Ghoro si samozřejmě zaslouží nějaké zajímavé nové jednotky nebo předělaní starých, ale mimo to, by se mu hodilo i nějaké balancování věcí, které zůstanou. Například obyčejný goblin, který je jednou z nejslabších jednotek ze hry, aby stál 20 zlatých je prostě moc. Zvláště pak když Ghoro má být zaměřen na to, aby měl velká množství goblinů, kteří ale budou neustále umírat a rychle se zase obnovovat (což je vlastnost, kterou by si měl udržet a která by měla být rozvíjena).

Takže postupně budu vytvářet návrh na úpravu ceny a rekrutu jednotek z "nové větve" (tedy s jezdci a zlobry), protože ta dle mě nepotřebuje tolik úprav jako ta původní, ve které si myslím, že by Fanatici zasloužili posílení (ne statově, ale přidat jim něco zajímavého) a Pyromani kompletně předělat (tedy buď zachovat jen jméno, nebo zavést něco úplně nového).

Rekrut
Rekrut by dle mě měl být závislý na Celkovem_prostoru_pro_bydleni (aby mohl být ovlivněn i Architekty) a pak na předzvěsti s tím, že odhaduji, že maximální předzvěst bude 10M.
Pro 1 mld army jsem měl průměrně 30M předzvěsti, ale tak velké armády už nečekám a tak předzvěst bude výrazně nižší a protože budu používat mocninou funkci tak i kdyby měl někdo více, tak by to vadit nemělo.

Gobliní nevěstinec
Obecně bude fungovat tak, že bude zdvojnásobovat výsledný rekrut gobliních jednotek (mimo strojů). Nebude jiný vzorec pro každou jednotku, bude to prostě "celkový rekrut x 2".

Goblin
Goblin by dle měl být jednotka, která bude extrémně levná jak na rekrut, tak na žold a bude mít extrémně vysoký rekrut. Je to jedna, která by měla být páteří gobliní armády. Která by měla být prvním štítem a neustále umírat a znovu se rekrutit. (logicky to samé pak bude platiti pro Hobgoblina)

Goblin - původně
- cena: 20 zl
- hodnota: 7
- rekrut: 20 + (počet vesnic)/3 + (počet osad) + 5*(počet měst)
- bonusový rekrut: + osady + tahy/2 po postavení Nevěstince

Goblin - mnou navrhovaný
- cena: 7 zl //původně jsem dal 10, ale z pohledu dalších gobliních jednotek, mi přijde těch 7 lepších
- hodnota: 4
- rekrut: 30 + ceil(Celkovy_prostor_pro_bydleni/2000) // pro město zůstane stejné, ale pro ostatní to bude horší, ale to se vyrovná novými bonusy a aby nebyl tolik zhoršen rozjezd, tak jsem zvýšil konstantní základ...
- bonusový rekrut:
  • Gobliní hospoda = + ceil(prezvest^0,5) //pro 10M předzvěsti je to bonus 3,2k
  • Vlčí doupě = + ceil((prezvest^0,5)/2)
  • Medvědí doupě = + ceil(prezvest^0,5) //nahrazuje bonus za Vlčí doupě
  • Chrám ohnivé sekty = + ceil(prezvest^0,55) //pro 10M předzvěsti je to bonus 7,1k
  • Zlobří jeskyně = + ceil((prezvest^0,55)/2)
  • (vylepšená) Zlobří jeskyně = + ceil(prezvest^0,55) //nahrazuje bonus za nevylepšenou Zlobří jeskyni
  • Gobliní univerzita = + ceil(prezvest^0,6) //pro 10M předzvěsti je to bonus 15,8k
  • Gobliní dílna = + ceil((prezvest^0,6)/3)
  • Gobliní vylepšená dílna = + ceil((prezvest^0,6)/2) //nahrazuje bonus za Gobliní dílnu
  • Gobliní velkodílna = + ceil(prezvest^0,6) //nahrazuje bonus za Gobliní vylepšenou dílnu
Tzn: na 10M předzvěsti a 3M kapacity (200 měst s Architektem 4. stupně) bude rekrut cca 27,6k a s Nevěstincem cca 55k goblinů za tah. To sice vypadá hodně, ale silou je to srovnatelné s ostatními bohy.
(prvně jsem koeficienty nastavil na (0,45; 0,5; 0,55), ale zjistil jsem, že mi to připadá velmi málo a tak jsem je zvýšil na současné (0,5; 0,55; 0,6))

Goblin s prakem
Jedná se o další jednotku, která je slabá a které by mělo být velké množství a která společně s gobliny tvoří základ armády.
Jejich rekrut by dle měl být závislý na rekrutu goblinů a ne konstantní a nezávislý na rekrutu goblinů.

Goblin s prakem - původně
- cena: zadarmo
- hodnota: 10
- rekrut: každé kolo 3 + (3 * pocet měst)
- bonusový rekrut: není

Goblin s prakem - mnou navrhovaný
- cena: zadarmo
- hodnota: 5
- rekrut: při rekrutování Goblinů/Hobgoblinů přijde (pocet_rekrutovanych_goblinu / 4) //protože chodí jen při rekrutu a ne pořád, tak by jich mělo chodit hodně
- bonusový rekrut: + základní rekrut po vylepšení Gobliních kasáren na Gobliní pevnost //tedy ve výsledku zdvojnásobení rekrutu po změně rekrutu z Goblinů na Hobgobliny

Hobgoblin
Platí pro ně to samé co pro Gobliny.

Hobgoblin - původně
- cena: ? zl
- hodnota: 8
- rekrut: ?
- bonusový rekrut: + osady + tahy/2 po postavení Nevěstince

Hobgoblin - mnou navrhovaný
- cena: 10 zl
- hodnota: 6
- rekrut: stejný jako pro Gobliny
- bonusový rekrut: stejný jako pro Gobliny
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ghoro

Post by Hron »

Nezmare, jaký je rekrut goblinních jezdců (na vlkovi a medvědovi)?
tarrant
Posts: 259
Joined: Mon 21. Sep 2015 17:42:30

Re: Buh - Ghoro

Post by tarrant »

říkal jsem že to byl jen návrh.. asi hloupý.. ale celkem se mi pořád líbí ty bonusové jednotky ten katapult střílející fanatiky a bomby..
zkuste uvažovat jestli by to nemohl být přímo bonusová jednotka v gobliní dílně.. jejíž příchod bymohl být závislý na skóre, ale jinak než je to u aethara.. Ghorovi je skóre aktuálně k ničemu, pokud se nepletu? Tak než aby měl příchod jednotek zdarma (protože jsou hodně silné v mém návrhu), tak by si je mohl za skóre kupovat a aby si někdo pak neudělal farmu, že by tahal x účtů, aby ghorovi pořídil díky skóre za démony nekonečnou armádu těchto jednotek, tak by to v gobliní dílně šlo těch katapultů vyrobit jen určitý počet..
A případně by mohl pro výrobu být potřeba plán, který by mohl padnout jen gnómů.. Resp by mohlo vzniknout tažení čiště jen pro ghora (jako má Dreadd), kdy by musel dobýt speciální dílnu, aby tyto jednotky mohl vůbec vyrábět..
co si myslíte o tomto?
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ghoro

Post by Hron »

Aether je jediný bůh, kterému je Skóre k něčemu, žádný jiný bůh s ním nepracuje, takže je to taková Aetherova speciálka. Asi by mi nevadilo, kdyby se obecně zavedlo u bohů, že by si mohli za skóre kupovat věci, ale zároveň se mi líbí, že je to nyní unikátní Aetherova mechanika (podobně, jak jiné bonusy do rekrutu u ostatních bohů).

Ale zpět k těm katapultů:
Jsem rozpolcen! Na jednu stranu se mi také líbí, aby katapulty stříleli fanatiky a bomby, ale na druhou stranu chci směřovat poškození Ghora primárně na 3. kolo, případně na konec druhého. Nechci ještě více posilovat první kolo. Já ho chci směřovat k tomu, aby měl extrémně levné gobliny, kteří neustále umírají. A pokud takhle bude kombinací nových katapultů s jeho Vzducholoděmi (kdy díky paragánům může mít tři silné útoky v prvním kole) likvidovat většinu věcí v prvních dvou kolech, tak mi to zabije mou myšlenku, přijde o důvod mít levné jednotky a bude se bojovým principem velmi podobat klasickému Vulkánovi (zabít věci pomocí výbuchů v prvním kole a dorazit střelbou ve druhém) což nechci.

Takže mně se na jednu stranu ten návrh hodně líbí (protože ano, tak představa letícího goblina je správně vtipná), ale negativa u mě prostě převažují a proto jsem proti tomu.

PS: Kdyby jsi tohle navrhl předtím, než Nezmar zavedl další dva stupně Vzducholodí, tak bych pro ten tvůj návrh byl, ale nyní už toho má Ghoro v prvním kole prostě dost...
tarrant
Posts: 259
Joined: Mon 21. Sep 2015 17:42:30

Re: Buh - Ghoro

Post by tarrant »

to obchodování se skóre by se mi možná líbilo u obchodníků.. napíši to do příslušného tématu..

to co teď napíši není z mé hlavy, ale ze hry HoMaM 5.. a celkově mi přijde, že základem pro loi v systému bylo právě HoMaM..
Tam poslední budova u goblinů produkovala obří kyklopy.. kteří právě "pracovali" s gobliny.. mohli je žrát, aby se sami léčili a nebo je vrhat po neříteli..
pán šelem mi trohu přijde jako šamanka z této hry..
Ale co tím chci říci, že by mohla vzniknout nová 4. budova u ghora.. a celkově celá větev by se mohla soustředit na "práci" s gobliny.. kde by je mohla využívat pomocí různých obětí nechci tu hru nějak vykrádat, ale prostě se mi pořád líbí to co tobě.. ta myšlenka letícího goblina :D

nebo by ty katapulty jak jsem původně navrhnul, což je z mé hlavy (ale ten kyklop, se mi nějak najednou zamlouvá více :D ) mohli právě nahradit stavbou tu goblinní dílnu..
S tím že by se tyto větve nesměli míchat.. když by si se rozhodnul pro větev goblin - fanatik - pyroman (toho bych něčím ale stejně nahradil), tak by si jako 4. budovu mohl postavit jen univerzitu a výrobnu katapultů..

Naopak u druhé větve jedině gobliní dílnu nebo univerzitu..
Co si o tomhle myslíš? kdyby jsi už tomuto byl přístupný, tak bych se nad tím zamyslel podrobněji a dal bych nějaký návrh..
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ghoro

Post by Hron »

Mít dvě kompletně oddělené větve? To tady není. Sice u některých bohů je nesmysl ty dvě větve kombinovat (viz Vulkán), tak vždy ti ale chodí nabídky obou budov. Ale zase na druhou stranu: Proč ne?

Rozdělil bych ale Ghora už dříve.
Tedy první budova (na gobliny) by byla společná, ale od druhé budovy by už bylo dále pevně určené, co bys stavěl.
-> Pokud bys šel jezdce, tak pak bys musel zlobry a nakonec vzducholodě.
-> Pokud bys šel fanatiky, pak bys musel ??? (náhradu za pyromany, protože ti se dle mě prostě musí nahradit) a nakonec bys musel katapulty.
- Univerzita a hospoda by byla společná.

Jo, to by jít mohlo.

PS: Pokud se ten nápad více rozjede, tak pak to bude chtít si ještě pohrát s čísly.
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Buh - Ghoro

Post by nezmar »

K pyromanom by som pridal tie katapulty, ale troška inak. Dokážu ich obsluhovať iba pyromani, pretože nie každý sa môže hrať so zapáleným fanatikom.
1. Najskôr by boli "prázdne"
2. naplniť by ich bolo možné pomocou "mágie a schopnosti boha", pričom by sme potrebovali Fanatikov+runy/zlato aby sme ich "naplnili/dobyli".
3. neútočili by od prvého kola (resp. prvé 2 kola) ale mali by druh útoku 2. Pretože trvá dlhšie kým sa pripravia na strelbu oproti klasickým
4. útočili by len raz, pretože po prvom vystrelení by spotrebovali všetkých fanatikov a znova by sa z nich stali "prázdne katapulty" (ktoré majú ini 0 - bolo by nutné ich znovu naplniť po vyrobení nových fanatikov :D)

pyromani by sa mohli pomeniť. Prvé dve kolá by pokladali míni (bomby), v tretom kole by vystrelili niečo ako ohnivé gule (čiže by neútočili ako klasický mágovia ohňa). Míny by vybuchovali kade tade - tu by som skôr ciele vyberal na základe iniciatívy - predsa len tí ktorí tam dobehnú prvý tak majú väčšiu šancu že na tie míni skočia. Samozrejme iba jednoky s typom útoku 1 (na blízko, unikátky sa zaradia až na koniec)

a samozrejme celkové zlacňovanie a zvyšovanie rekrutu - môj pôvodný plán bol cez vylepšenia budov (napr. upgrade nevestinca). Teoreticky ich zlacniť ešte viac ako si navrhoval s tým že by sa im mierne znížila obrana/životy aby zomierali ešte rýchlejšie. Keďže sú prakticky bez zbroje a moc sa nezvyknú brániť :D

strikné vetvenie určite nie. Ono to príde samo na základe bonusov. Tak ako pri ostatných bohov. A to že môžu meniť poslednú budovu mi vôbec nevadí. Spotrebuje sa na to veľa prachov, tak nech. Prípadne sa môže zdražiť výmena budov ak je s tým problém (napr. pridať aj runy ohňa ...)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ghoro

Post by Hron »

Takže tvůj návrh je,

1) katapulty se přihodí k pyromanům do jejich budovy (ala tarrantův původní návrh)
2) katapulty se upraví tak, že za celý boj zaútočí jen jednou a to ve druhém kole (takže se zruší moje obava moc útoků v prvním kole) a budou střílet fanatiky (což se nám vše líbí)
3) na katapulty budou potřeba fanatici a pyromani (takže to bude vázané na správnou větev)
4) pyromani budou dávat miny (ala můj původní návrh)
5) Ghorovi jednotky se zlevní (na čem jsem začal pracovat nyní) a oslabí (no budiž, dává to smysl)

Jo, to se mi líbí.
tarrant
Posts: 259
Joined: Mon 21. Sep 2015 17:42:30

Re: Buh - Ghoro

Post by tarrant »

taky se mi to celkem líbí..
Ale jak Hron včer napsal, že by se něčím museli nahradit pyromani, tak jsem se zamýšlel a dlouho mi nic nenapadalo.. Proto mi napadlo, že by se Ghoro mohl trochu nspirovat svým původním velitelem Vulkánem, ale ne tak, že by ukradl magii démonům, protože by své lidi kteří s magií až na pyromany nejsou kamarádi jí těžko učil..
Ale tak, že začal zajímat démony a na dobrovolnícíh ze svých lidí provádět pokusy, dlouho bez úspěchu se strašnými úmrtími mezi dobrovolníky, ale nakonec se mu podařilo stvořit bytost, která by si zachovala zuřivost goblinů, ale zároveň získala i nějakou odolnost démonů a i trochu magie..

Nad staty jednotky jsem nepřemýšlel... ani jméno nemám :D

Nicméně ten můj návrh aby se vytvořila nová výrobna katapultů jako 4. budova, taky počítal s tím, že první katapulty by teda nebyli 0, ale byli by mnohem slabší, než katapulty z gnomí dílny.. po upgradu by se zde stavěli katapulty, kteří by stříleli ty fanatiky (klidně i jen 1x) a po dalším upgradu katapulty, kteří by stříleli bomby.. takže mít tuto budovu bez fanatiků a bomb by bylo naprosto k ničemu..
takže za mě se mi líbí, to že by katapulty ghora stříleli jen 1x i by to logicky dalo smysl.. u těch fanatiků a bomb a ty první katapulti by mohli pro výrobu potřebovat obyč goblina/y a mohli by ho vystřelit ve 2. kole jak píšeš, ale tento letící obyč gblin by vletěl do nepřátel až na začátku 3. kola letěl by pod nízkým úhlem a pocestě by sekal do všeho (nějaký rozumný dmg) a při dopadu, když by dopadl správně, tak by mohl nepřátelskou jednotku i zabít (podle počtu by získal exterminaci, ale v % třeba 10% šanci, že nepřátelskou jednotku svým dopadem na ní zabije) a sám by zemřel..
Post Reply