Buh - Ghoro

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
Post Reply
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Buh - Ghoro

Post by nezmar »

dela nebudu mat velke zivoty takze stitovat nimi nebudes moct. Pripadne Sa moze uplne zakazat ich nasadenie v boji (ak su prazdne)

a to ze bude za dobytie 100 katapultov 1 runa nezmanena, ze si nemozes dobyt iba 10 ak ich mas iba 10 :) len minies tu runu a fanatikov podla poctu katapultov (max 100 || 50) to nei je problem

1 katapult / delo za 1 alebo 2 tahy mi pride v pohode. Na konci veku ich budest mat bud 4k (alebo 2k)
- samozrejme budes musiet vylepsit budovu aby ti chodil

1. stupen - klasicky pyroman (zmensi sa mu hodnota)
2. stupen - vylepseny pyroman - dava aj mini (ja som pocital ze budu vytvarat mini v prvom aj druhom kole)
3. stupen - vylepseny pyroman + zadarmo katapult||delo

Mini na kolko pretoceni ak znicia vsetko / resp. cely stack?

A co teda upgrade fanatikov (tiez skrz budovu), ze sa budu moct rozdelit do viacerych stackov (podla levelu budovy)
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Buh - Ghoro

Post by nezmar »

To nabíjanie nepôjde spraviť rozumne cez formulárom s navolením počtu. Ale môže sa spraviť viac variant na spustenie
  • 1 runa ohňa + 50 fanatikov = nabiť 50 katapultov (a menej)
  • 4 run ohňa + 250 fanatikov = nabiť 250 katapultov
  • 15 run ohňa + 1000 fanatikov = nabiť 1000 katapultov
  • 40 run ohňa + príslušný počet fanatikov = nabiť všetky katapulty
to isté s bombami - ghoro tam toho bude mať extrémne veľa, ale čo už.
Prípadne ďalší upgrade budovy (4. stupeň) by mohol zlacnieť runy, resp. zvýšiť počet nabitých katapultov
User avatar
Hron
Posts: 1131
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ghoro

Post by Hron »

nezmar wrote:dela nebudu mat velke zivoty takze stitovat nimi nebudes moct. Pripadne Sa moze uplne zakazat ich nasadenie v boji (ak su prazdne)
To, že se nedají nasadit prázdné se mi líbí. A s hodnotou 1 by na nich neměl Ghoro krachnout a že platí něco "za údržbu, aby nezrezivěli" taky dává smysl...

A v tomto případě (kdy nejde nasadit prázdné) bych jim dal klidně i rozumný počet životů, tedy třeba 100 (nebo možná trochu více), protože mi přijde rozumný systém, že by goblini používali děla po výstřelu jako "vozovou hradbu". A tím, že si Ghoro musel zaplatit za to, aby je nabil, tak nebude mít takhle štíty zadarmo, čeho jsem se původně bál.
nezmar wrote:a to ze bude za dobytie 100 katapultov 1 runa nezmanena, ze si nemozes dobyt iba 10 ak ich mas iba 10 :) len minies tu runu a fanatikov podla poctu katapultov (max 100 || 50) to nei je problem
Jo, že dobýjení nebude "X" ale bude "X a méně dle množností", se mi hodně líbí a řeší to některé problémy. (samozřejmě bych to dal do všech možností nabíjení, a ne jen do první)
nezmar wrote:To nabíjanie nepôjde spraviť rozumne cez formulárom s navolením počtu. Ale môže sa spraviť viac variant na spustenie
  • 1 runa ohňa + 50 fanatikov = nabiť 50 katapultov (a menej)
  • 4 run ohňa + 250 fanatikov = nabiť 250 katapultov
  • 15 run ohňa + 1000 fanatikov = nabiť 1000 katapultov
  • 40 run ohňa + príslušný počet fanatikov = nabiť všetky katapulty
to isté s bombami - ghoro tam toho bude mať extrémne veľa, ale čo už.
To mi zní dobře.
nezmar wrote:Prípadne ďalší upgrade budovy (4. stupeň) by mohol zlacnieť runy, resp. zvýšiť počet nabitých katapultov
To bych asi zatím nezaváděl a prvně zkusil, jak to bude fungovat bez toho. Ono sice na pozdější eventy je potřeba větší armáda a tedy více nabytých jednotek, ale zase čím je pozdější fáze věku, tím jsou runy ohně dostupnější a levnější.
nezmar wrote:1 katapult / delo za 1 alebo 2 tahy mi pride v pohode. Na konci veku ich budest mat bud 4k (alebo 2k)
- samozrejme budes musiet vylepsit budovu aby ti chodil
Pokud se nebudou moci nasadit do boje prázdné, pak bych byl určitě pro dělo každé kolo. Přeci jen ti začnou chodit relativně pozdě a ty jich budeš chtít hodně (pokud budeš nabíjet i fanatiky a ne jen bomby).
nezmar wrote:1. stupen - klasicky pyroman (zmensi sa mu hodnota)
2. stupen - vylepseny pyroman - dava aj mini (ja som pocital ze budu vytvarat mini v prvom aj druhom kole)
3. stupen - vylepseny pyroman + zadarmo katapult||delo
Tarrant chtěl původně katapulty hned a je fakt, že aby to chodilo až na třetím vylepšení mi přijde celkem pozdě. Říkám si, zda to neprohodit:

1. stupen - klasicky pyroman (zmensi sa mu hodnota) a umožňuje příchod bomb (jako nyní)
3. stupen - klasicky pyroman + zadarmo katapult||delo[/quote]
3. stupen - vylepseny pyroman - dava aj mini (ja som pocital ze budu vytvarat mini v prvom aj druhom kole) + zadarmo 2x katapult||delo

Děl budeš potřebovat hodně (jak jsem psal) a zároveň bys je dle měl měl získat už dříve, aby sis mohl zábavu užívat už dříve. (a pak mini jsou nepříjemné, jako Starodávná hydra a tak by se to s nimi nemuselo tolik přehánět, takže ať jsou o trochu později).
nezmar wrote:Mini na kolko pretoceni ak znicia vsetko / resp. cely stack?
Protože jich budou 2 stacky, tak bych dal, že probijí jen jednou (ala bomba).
nezmar wrote:A co teda upgrade fanatikov (tiez skrz budovu), ze sa budu moct rozdelit do viacerych stackov (podla levelu budovy)
Jak bys je chtěl rozdělovat do více stacků?
Já jsem pro, aby měl hráč až tři stacky fanatiků, ale moc si nedokáži představit, jak to nějak rozumně udělat.
User avatar
ySpirit
Posts: 151
Joined: Wed 26. Feb 2014 19:20:57

Re: Buh - Ghoro

Post by ySpirit »

Jestli se ty katapulty maji pokazde nabijet, tak se mi to nelibi.

1. bude to hrozne otravne na hrani - uz u Vulkana si hraci casto stezovali, ze davaji 5 vybaveni na magy, pak pruzkum pustiny a pak znova vybaveni a zase pruzkum.
Jestli se maji katapulty nabijet po kazdem pouziti, to bych radsi, aby se ta budova na fanatiky vylepsila, aby tvorila rovnou katapulty, co strili fanatiky a zaroven se manualne nenabiji - pouze v boji jednou vystreli. Takhle uz funguji vzducholode, a ty stoji pokud vim 500k zlata + 1 runu ohne.
Nebo udelat, ze se katapulty pomalu 'nabiji' kazdy tah.

2. Pri kazdem boji se musi naklikavat, jestli poslat katapulty a pokud ano, co nejpresnejsi jejich pocet.
Tady musi hrac vedet, kolik presne poslat katapultu / fanatiku, aby neztracel jednotky pres zbytecny overkill. Jestli nekdo se uklikne a posle 1.000 katapultu na vesnici, pak musi nabijet 1.000 katapultu.
Jestli tam bude stejne nastaveni, jako u fanatiku nebo bomb, ze maji vychozi pocet 0 a musi se vzdycky manualne naklikavat, tak je stale otravne pokazde zadavat cislo katapultu / del.

Prijemnejsi na hrani mi prijde to zmenit tak, ze katapult / dela budou v boji stale stejni - jen jeden utok, pak si to nastavi iniciativu na 0, ale nevyzadovaly by zadnou schopnost "nabijeni katapultu / del".

Napriklad upravit budovy tak, aby rekrut byl:
1. budova goblin + goblin s prakem (jak psal Hron)
2. budova goblin pyroman + goblin fanatik (bonus k rekrutu), budova by sla vylepsit na ty pokladace min.
3. budova katapult + dela

Tohle by slo vyuzit v obou vetvich - katapulty+dela s goblini jizdou - pani selem na posileni katapultu/del (pokud to nema vylozene jen vytvorit jednotku vystreleneho fanatika/bomby, kdy by to nebylo vlastne posilene vubec. Ale nedava mi smysl, aby to vytvarelo jednotku, kdyz obyc katapulty nevytrari kameny a balisty nevytvari strely)
a pyromani+fanatici se zlobry - silnejsi treti kolo, samani muzou vytvorit duse z fanatiku, slabsi 4-5 kolo.
User avatar
Hron
Posts: 1131
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ghoro

Post by Hron »

ySpirit: To, co tobě se nelíbí je ale to co psal Nezmar, že je původní záměr Ghora a bylo by dobré, aby to jedna větev zachovala. A právě tedy to rozhodování kolik děl s sebou vezmeš tu původní myšlenku rozvíjí...

Tady ti zkopíruji Nezmarův příspěvek, kdybys ho nemohl najít:
nezmar wrote:pôvodne bol goblin o tom že si sa musel pred každým bojom rozhodovať koľko bomb a fanatikov pošleš, pretože inak si prišiel o všetkých. Táto myšlienka bola zaujímavá a preto sme ju chceli rozvíjať.
A jinak já jsem zásadně proti tomu, aby se smazali provázanosti budov a byla každá budova samostatná bez spolupráce s ostatními. Což navrhuješ ty, když chceš pyromany a fanatiky spojit do jedné budovy. A vlastně jak chceš z jedné budovy stavět zároveň fanatiky a zároveň pyromany? To to chceš tak, že budou chodit obě jednotky zároveň? Pokud ano, tak to se mi nelíbí ještě více...
User avatar
Hron
Posts: 1131
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ghoro

Post by Hron »

V podstatě jak psal Nezmar. Dle mě by bylo nejlepší, kdyby se Ghoro rozdělil tak, že stará větev by byla "oldschoolová" a tak by byla taková, jak jsme psali (tedy nabíjení děl a před každým bojem určování co a kolik poslat; a zvýšil bych ji dmg) a byla by tedy celkem dost otravná. A pak nová větev "moderní", která by byla zaměřená na "nás mnoho" (což je druhá vlastnost původního Ghora), která není otravná a tak je přívětivá pro moderní hráče.

A když to takhle rozdělíme, tak bych poprosil ty, kteří z principu nemají rádi původního Ghora (starou větev), tak, ať se zaměří na vylepšení nové větve a oldschooloví hráči zase na vylepšení staré větve. Co vy na to?

PS: Osobně mi toto rozdělení připadá skvělé, protože každá větev podporuje jednu ze dvou hlavních vlastností Ghora a zároveň zachovává nostalgii, což mi připadá skvělé. Když dostanu nostalgickou náladu si zahrát svého prvního boha (který pak byl můj main pár let), tak budu mít tu možnost. A stejně tak to budou mít ostatní staří hráči, kteří se tu někdy objeví (i když ti na které si vzpomínám dost často hrají Dreadda nebo Dralgara, nějak nechápu proč... :D )
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Buh - Ghoro

Post by nezmar »

určite súhlasim s Hronom. Niečo podobné som vlastne chcel napísať aj ja, ale predbehol si ma :)

pre tých, ktorým sa nechce "vyhrať" tak je tu vetva šeliem. Pre tých ktorý sa chcú vyhrať tak tu bude stará vetva s Fanatikmi a Pyromanmi.

Podobne ako máme Dreadda. Málokomu sa chce s nim zabávať ale to nie je dôvod spraviť update systémom: Zo všetkých zabitých jednotiek vyvolajú Nekromanti špeciálne nemrtvé jednotky :)

PS: ja si tiež vždy zahrám hlavne Dralgara (nemám potrebu chodiť plenenia a skôr som na pohodové klikanie) a klasického Vulkana keď mám chuť
User avatar
ySpirit
Posts: 151
Joined: Wed 26. Feb 2014 19:20:57

Re: Buh - Ghoro

Post by ySpirit »

Ok, mne se to libit nemusi, ale jeste sem radsi hodim par pripominek.


Ma tedy katapult a delo mit 0 dmg, 0 utok a ciste to jen vytvari stack jednotek, co utoci o kolo pozdeji?
Jestli ano, tak je skoda, ze se na ne nemuze hodit predmet, ktery by je posilil. Takova Ghorova standarta by byla hodne dobra (+50% poskozeni), tezka bojova sekyra na prochazeni vyssi obrany a nebo drtic lebek na kompletni ignorovani obrany.

Ma katapult vytvorit stack jednotek, co pak zautoci az v druhem kole (s nejakou rozumnou iniciativou)?
Nebylo by lepsi, kdyby samotny katapult / delo zautocilo v prvnim kole (s inic 2 nebo 3), aby to prorazilo hlavni nepratelsky stit, paragani / ohnive koule pak muzou jit klidne hloubeji do armady, nez aby paragani nejdrive utocili a pak az jejich hlavni prorazec stitu? Kdyby ta dela mela ten utok a damage misto vytvareni jednotek, tak by se vyresil i problem s predmety. A hozenymi jednotkami se stejne nebude stitovat.
Maximalne me teda napada, ze je tam jedna vyhoda, aby katapulty a dela vytvareli jednotky a to je PvP - nepratele maji moznost je sestrelit, pokud se k tomu dokazi probit.

A kdyz uz jsem u toho, goblini fanatiky bych zlevnil, za 250 zlata jsou predrazeni, cenove / statove odpovidaji spis na 100, jeste kdyz jsou pouze na jedno pouziti.
Jestli maji ty katapulty hodne vylepsit jejich poskozeni / utok, tak klidne at se nabiji katapult vice fanatiky, aby se to cenove vyrovnalo.
User avatar
Hron
Posts: 1131
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ghoro

Post by Hron »

Já dělo chápal tak, že ve druhém kole vystřelí fanatika/bombu a ta v tom samém kole vybouchne.
(a už jsem ti přímo tohle psal, když jsi mluvil o tom samé poprvé...)
Hron wrote:Myslel jsem, že výbuchy od katapultu budou už ve druhém kole.
Ale uznávám, že jsem nepřemýšlel nad tím, zda vytvoří nový stack jednotky, nebo ne.
Dle mě by bylo nejlepší, kdyby nový stack nevytvářela a v boji by to vypadal útok děla takto:
100 x Dělo vystřelilo 100 x gobliního fanatika. Gobliní fanatici získávají 20% do poškození. //méně výrazný text, podobně jako když se třeba aktivuje steč
100 x Goblin fanatik útočí na ... // klasický text útoku gobliního fanatika
Pro opětovné použití děl, je musíme znovu nabýt. Pro tento boj už nám mohou sloužit jen jako "vozová hradba". Jednotce 100 x Dělo klesla iniciativa na 0. //opět méně výrazný text
ySpirit wrote:A kdyz uz jsem u toho, goblini fanatiky bych zlevnil, za 250 zlata jsou predrazeni, cenove / statove odpovidaji spis na 100, jeste kdyz jsou pouze na jedno pouziti.
Ceny jednotek a vlastně i staty se budou ještě ladit. Ale jinak cena 100 zl mi zatím připadá rozumná, ale ladění čísel bude až poslední krok úprav...
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Buh - Ghoro

Post by nezmar »

budu vyvarat novy stack jednotiek, ktory zautoci v tom istom kole - podobne ako ohnivé gule
* Delám po vystreleni sa potom zmeni status na ZED aby sa nevypisovali v subojovom skripte
* Keby sa nevytváral stack tak by sa potom nedali pretočiť vystrelený fanatici (jednotka sa ničí a kontroluje sa počet životov)

btw Fanatika síce môžeš zabiť šípom keď na teba letí ale absolútne nič ne nezmení, je to určitá váha ktorá letí ďalej.
Bežný vojenský generál by tam naložil iba "výbušnini" ale iba gobliní generály tam vložia goblina, ktorý ich bude držať :)
Post Reply