Hron wrote: ↑Sat 21. Jan 2023 16:20:11
Vulkán upgrade
Obecně
Problém klasického Vulkána je, že se hra hodně posunula dál. Kdysi měl velký význam ohnivý štít a meteority a díky tomu měl Vulkán vysokou hodnotu a přesto byl silný. Nyní se význam obojího snižuje a zlepšuje se u ostaních poměr výkon/hodnota a tak je nyní Vulkán slabší a předražený.
Jednotky
Mág ohně
Kdysi to bývala vysoce předražená jednotka, jak na výrobu, tak na údržbu, ale jak mají nyní ohnivé koule, tak jsou skvělí v early game a myslím, že hodně i v mid game. Díky tomu je ideální první jednotka.
výsledek: neměnit
Arcimág ohně
Dobrý jednotka i kdysi. Nyní je otázka co hodnoty se týče, protože 80 hodnoty je hodně a ohnivé koule v lategame nedělají až tak moc. Zde bych proto navrhoval hodnotu snížit na 60. Dále pak bych zvýšil rekrut, aby drželi krok s ostatními jednotkami.
výsledek:
* snížit hodnotu na 60
* po postavení Ohnivého jezera bude příchod Arcimágů ohně "počet tahů/1000" zaokrouhleno nahoru (místo konstantních 1)
* po postavení Chrámu ohnivé sekty bude
bonusový rekrut arcimágů ohně "počet rekrutovaných mágů ohně / 10" (přičte se k tomu, co je z Ohnivého jezera)
Ohnivý golem
Předražená jednotka, která se v podstatě nevyplatí stavět. Stavím ji jen když Vulkána rozjíždím později a pošlu mu 1M zlata z alianční pokladny.
Obecně jeho hlavní síla je ohnivý štít a dobrý poměr životů a hodnoty, ale kvůli ceně rekrutu se nevyplatí. Protože je to OHEŇ a protože z toho nechci dělat Kamenné golemy, tak nechci podporovat obrané vlastnosti jednotky, ale opačně bych chtěl podpořit útočné vlastnosti jednotky, či snížit hodnotu, nebo možná ideálně oboje.
Problém s laděním jednotky je, že na útočnou jednotku má mizernou iniciativu a zároveň je to "golem", takže se očekává i hodně životů.
Když vyjdu z porovnání s ostatními jednotkami ve hře, tak pro daný tier jednotky, toho co je zač a podobně by sedělo zvýšení dmg na 500 a snížení ceny na 3k zl se zachováním ostatního. Ale problém je, že s iniciativou 3 a útokem od třetího kola u boha, který se specializuje na vyhraní boje v prvních dvou kolech a při nejhorším pak pádem meteoritů, to je neskutečně pozdě a jednotka nemá využití.
Prvně byla myšlenka využití golemy na spojení se ve stěny v lategame, ale ta se nakonec zamítla. Takže by se měli posílit více. Nechci jim zvyšovat iniciativu, sice "oheň" rychlý být může, ale pořád mám spíše představu toho pomalého golema a tak bych ještě více zvýšil dmg. S tím, že je to vlastně jedna z posledních jednotek, která bude dané kolo útočit, tak ty dmg mohou být opravdu vysoké, když je potřeba aby Vulkán přežil až do jejich útoku. A protože se automaticky vylepší na Lávové golemy, tak jde vlastně jen o bonus do early game a to těch dekádách příšerného rozjezdu si zaslouží mít na chvíli skvělý rozjezd (a stejně si nemyslím, že bude mít nejrychlejší první města).
výsledek: zvýšit dmg na 1000, snížit cenu na 2000 zl (20 vybavení po 100 zl)
Lávový golem
O něco lepší, než Ohnivý golem, ale stále slabé. Problémy jsou tu stejné jak u Ohnivého a řešení se nabízí stejné a je to i logické.
Nezmar zde navrhoval, že by se rekrutovali i starší úrovně golemů, ale když nebudou stěny z golemů, tak starší jednotky budou primárně jen stát zlato a budou se propouštět pro přebytečnost. Ano výhoda více stacků štítů by byla zajímavá pro PvP, ale v PvE (tedy v boji proti eventům) si platit za tři štíty nechceš, chceš mít místo toho jeden silný. A pak je novým cílem bohům jednotky spíše odebírat než přidávat, protože mají až moc stacků.
Takže zde bych šel stejnou cestou jako u Ohnivých golemů a jako bonus přihodil, že následující budovy sem budou dodávat vybavení. Zde jsem přemýšlel o závislosti na runách ohně (podobně jak má dralgar pro elfí lučištníky), ale pak jsem si řekl, že tento bonus bych chtěl, aby spíše pomáhal v early a u magmatických golemů upadal, tak jsem se rozhodl o konstantní hodnotu (rozptyl).
Takhle to bude hodně dobrá jednotka, která ale bude trpět malým rekrutem. Takže hráč bude mít dobrou jednotku před postavením magma golemů, které pak bude muset postavit, aby měl rozumný rekrut.
výsledek:
* zvýšit dmg na 1500, snížit cenu na 3000 zl (30 vybavení po 100 zl)
Magmatický golem
Skvělá jednotka, protože vyvolává "koule" v prvním kole (což je super) a statově už není tak strašná a cena pro lategame je za takovouto jednotku přijatelná. Ale chtěl bych podpořit základní fungování Vulkána a to vyhránív prvních dvou kolech.
Inspiruji se, že se Dralgarový obrům (ala "velká jednotka") přidal střelecký útok a tak i černým pavoukům (ala stejný "tier jednotky"), tak i zde bych golemům změnil útok na střelecký. Ale pokud bych zachoval rostoucí dmg ala předchozí golemové, tak by vznikla velmi silná jednotka na úrovni top jednotek ve hře a fénixové by byli oproti ní moc smutní. Což mi nepřijde dobré a posílením Fénixů by se problém nevyřešil... Pokud bych ale dmg snížil oproti předchozím golemům a zvýšil ho jen na 500, tak by to už možná fungovat mohlo. Sice je z logického hlediska zvláštní, že "silnější" golem má menší dmg, ale říkám si, že prostě mohl obětovat "sílu útoku" za to, že bude vrhat kusy sebe, což je jisté vysvětlení a v reálu tím, že to bude jednotka se střeleckým útokem, tak bude silnější i s nižšími dmg.
výsledek:
* zvýšit dmg na 500, neměnit cenu
* změnit druh útoku na 2
Ohnivý fénix
Ohnivý fénix sám o sobě je relativně dobrá jednotka. Sice vzniklo mnoho lepších jednotek a tak v daném teiru trochu zaostává, ale stále ujde a pokud jich má člověk hodně a nemá smůlu, tak je to silná jednotka.
Jednotku bych rád posílil aby dohnala aktuální dobu, ale je zde problém v tom, že se dá přivolat přes portál (chrám). A pokud z ní uděláme dobrou jednotku a někdo si pak za své tuny run ohně přivolá 5k fénixů, tak to bude moc. Takže součástí úpravy fénixe bych zrušil Fénixe v portálu.
Tak a teď k úpravám samotného Ohnivého fénixe. Líbí se mi představa rychlé střelecké jednotky. Jen iniciativa 8 kdysi byla top, ale nyní je jen nadprůměr a až ledový fénix je top (kdy ale opačně bych ho čekal spíše pomalejšího a ne rychlejšího). Zvýšil bych tedy iniciativu Ohnivého fénixe na krásných magických 13. Pak je otázka co dál s ním. Reálně je to dobrá jednotka, jak jsem psal v úvodu, ale rád bych, aby byla lepší. A mám několik možností jak to udělat. Můžu zvýšit útok/dmg, můžu snížit hodnotu, můžu zlevnit jednotku. Ostatní změny mi k němu nesedí.
Útok je hodně dobrý, cena je nízká, rekrut je dobrý (jestli si dobře pamatuji), dmg není špatné, ale kvůli novým magma golemům bych ho zvýšil a tak hlavní problém je hodnota, protože nyní se moc nevyplatí kvůli žoldu jich dělat hodně a vyplatí se jen nějaký menší počet. Říkám si, že taková dobrá hodnota by mohla být 500. Ale přemýšlím nad dmg. Nabízí se 500, ale mám pak pocit, že je to moc podobné magma golemovi, který je díky magii o něco lepší a je výrazně levnější. Ale dávat fénixům ještě vyšší dmg se mi nechce. A tak bych je možná přepracoval trochu více aby byli více jako lehká střelecká jednotka s vysokým útokem a dmg. Pořád si se staty nejsem jist, ale zkusil bych to takto a uviděl bych.
výsledek:
* nové staty: dmg 350, útok 30, obrana 10, iniciativa 13, druh útoku 2, životy 200, hodnota 500; Vzkříšení, Imunita proti ohni, Ohnivý štít (100)
Ledový fénix
Aktuálně je to v podstatě lepší varianta Ohnivého fénixe, což mi přijde škoda. Přišlo by mi lepší, kdyby to byla jen jiná varianta fénixe, tedy podobně silná, jen mírně upravená. Ledový fénix by měl dle mě mít menší iniciativu a za to magii ledu, více životů a větší obranu, a za to opačně menší útok a dmg, a na závěr stejnou hodnotu. Obranné staty ledového fénixe jsou v důsledku k ničemu a tak je to v podstatě oslabení, což mi přijde jako škoda, ale stále by to měla být dobrá jednotka a to jak díky zpomalení, tak i staty jsou stále dobré.
Cena mi přijde v pohodě (možná je opačně celkem nízká, ale nechme to zatím takhle).
výsledek:
* nové staty: dmg 300, útok 25, obrana 15, iniciativa 12, druh útoku 2, životy 300, hodnota 500; Magie ledu 2; Vzkříšení, Imunita Led (100%), Ledový štít (50%)
* pokud by šlo dát magii ledu 2 100% šanci, bylo by to super
Anděl věčného ohně
Dle mě super jednotka. Extrémně vysoký útok, vysoké dmg a super ohnivý déšť každé kolo, který má slayera. Když ale Vulkána upravujeme, tak můžeme mírně posílit i Anděla.
výsledek:
* zvýšit útok na 36 a snížit hodnotu na 600
Flamekeeper
Kdysi skvělá jednotka. Nyní již slabší, protože meteority nejsou to co bývali (při porovnání s ostatními) a je smutné, že Dreadd má to samé jako "bonusovou jednotku". S obojím se moc nenadělá.
Jednotka by chtěla posílit, ale už z principu není cesta ve zvýšení statů, protože tohle má být mág a ne bojovník a posílení Magie 3 by nebylo také ideální. Zde bych zkusil jen jednouchou úpravu a to výrazně snížit hodnotu a snížit cenu.
výsledek:
* snížit hodnotu na 10k a snížit cenu na 100k zl + runa ohně + runa nebes
(uvažoval jsem ještě nad hodnotou 10k a 12,5k ale řekl jsem si, že zkusíme těch 15k)
Meteorit
*zvýšení iniciativy na 15-30
Flamekeeper Lord
Nevím, jestli jsi už zavedl, ale jeho multimagie má mít 200% účinnost, jak jsme se původně domlouvali a tak tu bych u něj chtěl a to je vše.
Akolyta věčného ohně
Když jsem tohle poprvé sepsal, tak jsem na Akolytu úplně zapomněl, protože to je jednotka, kterou nechceš stavět.
Cena je 1 obyvatel, což na první pohled vypadá jako dobrá cena, ale když si člověk uvědomí, že v lategame dostává za boj dmg v milionech životů, tak aby tě boj stál třeba 200k obyvatel je velmi nevýhodné.
Jednotka sama o sobě by měla vyrovnané staty. Dmg 12 a ohnivý štít 2 u "ozbrojených vesničanů" je hodně a hodnotě 20 odpovídá. Ale problém je v tom, že Vulkánovi je naprosto k ničemu. Akolyti jsou lategame záležitost a ten chce v lategame buď něco co vyvolává, něco co střílí, nebo něco co je štít. A Akolyti nejsou ani jedno -> nevyvolávají, nestřílí a na štít mají špatný poměr obrany a životů ku hodnotě.
Dát Vulkánovi další střeleckou jednotku už ale nechci (po ostatních úpravách jich má už hodně a všechny použitelné) a tak bych jen podpořil obranou funkci tím, že bych vrátil poměr životy/hodnota, jak má ozbrojený vesničan, kterého nahrazuje. Sama o sobě se z toho stane opět silná jednotka, ale z pohledu celého boha tak silná nebude.
Ale hodně přemýšlím nad cenou. Protože na jednu stranu tímto člověk přijde o Ozbrojené vesničany a získá jednotku, která má v podstatě úplně stejnou funkci (být štít a pravděpodobně nikdy nezaútočit) a tak by bylo logické, aby poměr životy/cena zůstal podobný a tak by byla vhodná cena 20 zl. Ale zase na druhou stranu 20 zl je na takto silnou jednotku děsně málo. Ale zase z pohledu Vulkána u jednotky hraje roli jen poměr životy/cena a ostatní silné útočné staty nebo ohnivý štít se v podstatě nevyužije.
Když se tak teď dívám na Aetherova věrného (v důsledku velmi podobná role), tak ten má poměr životy/hodnota stejný, jak aktuální Akolyta a ve zbytku je horší a stojí 33 zl a 1 člověka, jen výhoda věrného je, že je štít až za stěnami a akolyta by měl být první štít (pokud to nebudou golemové). Ale Věrný je dle mého názoru taky předražená jednotka, která by měla být upravena, ale která se neměnila, protože celkově větev funguje, tak se jím řídit nebudu.
Výsledek je silná levná jednotka s dobrý rekrutem (pro větší počet run ohně)
výsledek:
* snížit hodnotu na 10
* snížit životy na 10
* změnit cenu na 10 zl
* změnit rekrut na: 100 + ceil(3*((počet run ohně)^0,85)))
(pro více jak 2000 run ohně mají menší počet životů, než magma golemové, ale zase jsou levnější v poměru cena/životy)
(po vyzkoušení očekávám, že se bude počet ještě ladit)
Efreet
Jednotka totálně na nic, kterou bych nejraději propouštěl každé kolo, protože 99% procent bojů nic nedělá a jen je neskutečně drahá na žold.
Nejraději bych prostě jen snížil hodnotu na 1/10, ale nejsem si jist, zda to pak nebude moc přesílené. Tím, že to není střelecká jednotka, je to prostě na nic, ale možná se dá trochu využít tak to zkusím snížit na 100 a uvidíme.
výsledek:
* snížit hodnotu na 100
Efreet šaman
Díky tomu, že je to střelecká jednotka, už to něco dělá, ale stále je to hodně drahé. S hodnotu 100 mám ale strach, zda by to nebylo moc silné, na jednotku zadarmo, takže tady bych zkusil 150. Možná po vyzkoušení bude chtít upravit příchod, protože jich bude velmi málo. Možná něco v závislosti na runách ohně (ala hraničáři na runách života u Dralgara), nebo třeba vykrást Aethera a udělat závislost na skóre.
výsledek:
* snížit hodnotu na 150
PS: A když se mění šaman na 150, tak bych tak změnil i Stínového Efreeta.
Magmatický obr
Vulkánova top jednotka. Ten nepotřebuje změnu, ale v duchu změny magma golemů bych i z něj udělal střeleckou jednotku.
Jediné, co se mi na něm nelíbí je cena protože se buď Vulkán zabije sám, nebo si člověk založí farmu na runy věčnosti a tak většina těch, co ho chce hrát si tu farmu založí. Takže tady bych změnil cenu z 10 run věčnosti na 1 runu věčnosti a 300 run ohně a 100 run nebes. Runa věčnosti tak jen dodá sílu runám ohně a nebes, které spojí golemy.
výsledek:
* změna druhu útoku na 2
* změna ceny na 1 runa věčnosti, 300 run ohně, 100 run nebes
Stavby
Ohnivé jezero
Nejdražší (či jedna z nejdražších) druhých budov. Do teď přinášela jednu z nejslabších jednotek, což se nyní změní na jednu ze silných jednotek.
Původně jsem chtěl snížit cenu na 50k, ale po úpravě Ohnivých golemů změna nebude nutná.
výsledek: snížit cenu na 50k
Věčný oheň
* dodává každý tah 1-5 vybavení do Lávového/Magmatického jezera
po vylepšení:
* dodává každý tah 1-10 vybavení do Lávového/Magmatického jezera
Ohnivý palác
* dodává každý tah 1-10 vybavení do Lávového/Magmatického jezera
Chrám Věčného ohně
* změna u množství dodávaného vybavení pro Mágy ohně na ((počet měst)*2) až ((počet měst)*4)
(pro 100 měst je to 40-80 mágů a já mám nyní se 100 městy stabilních 73 //ale nevím, na čem je to závislé//, takže je to možná drobné snížení, ale když vyjdu z toho, jak je rekrut mágů závislý na počtu měst, tak mi tohle přijde rozumné)