od Hron » sob 27. dub 2019 10:11:15
Moje opětovné bojování za oslabení dreadda.
Uznávám, že za poslední rok Dreadd nebyl Imperátorem příliš často, ale nepamatuji si věk, kdy by dreadd nebyl nejsilnější a nevyhrál by boj o IP.
V každém věku co jsem hrál proběhl minimálně jeden (počet závisel délce boje o IP) útok dreadda na klan v IP, kdy dreadd utrpěl malé ztráty a způsobil ztráty 99-100% klanu, který měl několikánásobně vyšší hodnotu a který nebyl porazitelným nikým jiným v alianci.
Silný argument proti oslabení dreadda (že dreadd armádu těžko obnoví) uznávám, ale nepovažuji ho za tak extrémně významný, jak se mu přisuzuje, protože jednak je dreadd tak silný, že často obnova po bojích není nutná a pak ani ostatní silní bozi se jen tak neobnoví (výjimkou je ascena, která sice taky jednoznačně souboj prohraje, ale pak se obnoví, i když bez své nejsilnější jednotky-> a za svou sílu je zabanovaná).
Druhý argument, je, že je dreadd nejtěžší a stojí nejvíce času a tak si zaslouží být nejsilnější. Ano, to taky uznávám. Jenže on není až tak těžký a časově náročný aby si zasloužil takovou sílu. Oproti ostatním bohů jsou tu dvě hlavní odlišnosti. Za prvé je to, že přicházením o města (stavbou přízraků) se lehce krachuje, za druhé je tu to, že když hráč přizpůsobuje útočnou armádu cíli útoku, tak se posiluje. Jenže krachnout se dá za kohokoliv a pokud hráč není úplný nováček tak se naučí jak hrát a pro zkušeného hráče je v podsatě jedno, zda hraje dreadda, nebo dralgara. A co útočení se týče, tak kdyby chtěl hráč dostatet ze hry maximum, tak by to dělal u všech bohů (expy pro hrdinu), jenže na rozdíl od dreadda se expy hru neotočí (a jak jsou nyní nastaveny to ani nemá cenu dělat -> ale to je na jinou diskuzi). Co jsem chtěl k dreaddovi je to, že je to sice pravda, ale prakticky stačí chodit s kombinací "velitel (pro expy,), zombie (tvrenky), přízraky, nekromanti" a hráč se farmí skoro maximálně -> tzn.: není to těžké, je to jen otravné/nudné to stále nastavovat -> co jsem četl, tak někteří si k tomu naprogramovali prográmek a tak jedinou velkou nevýhodu dreadda (otravnost) eliminovali. (já jsem lenoch a místo toho abych se naučil si prográmek udělat taky, tak jen brečím jak je dreadd silný a každý věk, co hraji a tak se otravuji s klanem navíc (dreaddem) jen abych měl jistotu, že se mohu pomýšlet na vítězství, protože bez něj proti jinému dreaddovi šanci nemám)
A i kdyby se s výše zmíněným nesouhlasilo, tak stejně si TP zaslouží oslabení, protože jsou neúměrně silní oproti čemukoliv jinému ve hře. TP zdaleka nemají nejvyšší hodnotu a síle jejich schopnosti se nic neblíží.
Jsou celkem tři jednotky, které posilují - Temný přízrak, Velemág země, Pán šelem. Velemág země a Pán šelem posilují jeden stat a o 1%, Temný přízrak všechny staty a to o 1-3%.
Můj rekord je mít 287 Pánů šelem, 676 Velemágů země a 3511 Temných přízraků. (počty zároveň naznačují i rychlost rekrutu / obnovy daných jednotek)
S dreaddem mívám pokaždé přes 2k TP a co potkávám jiné silné dreaddy, tak mají minimálně kolem 1k, ale častěji více. Což je stále více, než je můj rekord u Velemágů, či Pánů šelem, kteří jsou ale výrazně slabší.
Je argument, že dreadd bez TP je k ničemu, ale Ghoro, či Dhar bez svých posilovaček nejsou. Ano, to je nejspíše pravda, ale dreaddovi stačí 300 TP a s minimálním zařváním udělá ze zombií (s tvrzenkami) Wurmy, což je už silné dost a umožní to nekromantův v klidu farmit a dreadd je v pohodě a silný (582 TP s minimálním zařváním na ustání meteoritů zombiemi s tvrzenkami, což nikdo jiný mimo krakena nedá). Tzn.: I s minimálním zařváním dreadovi stačí výrazně méně TP, než kolik jich běžné má na to, aby byl mohl plně využívat svůj potenciál a byl silnější než ostatní ve hře. Tak proč by měl mít možnost řvát více???
Proto si myslím, že oslabení přízraků na to, že budou řvát jen za 1% místo rozsahu 1-3% je oslabení, které mu nevezme jeho pozici nejsilnějšího boha, zároveň to odebere velký prvek náhody (hra je v boji až na výjimky dost nenáhodná, což se mi líbí a hodnotím to jako velké plus) a hlavně to alespoň trochu přiblíží dreadda ostatním.
Dle mého názoru bude dreadd stále nejsilnější a ostatní mu nebudou schopni konkurovat a ve hře se až tak moc nezmění, ale stále to bude krok správným směr, stále to bude krok k přiblížení dreadda k ostatním. A snad posilováním ostatních se někdy v budoucnu stane i někdo další konkurence schopný... (i když zavedení upírů /obří dmg dealera s vysokou inic/ a ghúlů /další štít před přízraky/ dreaddovi hodně pomohlo...)
Navrhuji oslabit zařvání z 1-3% na 1%.