Buh - Dralgar Imagar

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Dralgar Imagar

Post by Hron »

nezmar wrote: Thu 08. Dec 2022 8:53:14 ono sa to menilo, je to niekde aj na tychto 8 stranach spomenute. Kedze sme sa dostali k obrovským mnozstvam run (na konci kludne aj 20 tisic run zivota) tak to bolo nutne

presny vzorec je: $pocet = rand(1, round(62*pow($runa_2, 0.7)/100));

treba to zmenit na wiki :)
Moc složitý vzorec na vypisování, tak podobně jako u většiny ostatních věcí dralgara upraveno jen obecně.
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Buh - Dralgar Imagar

Post by nezmar »

ved tam (na wiki) nemusi byt presny vzorec ;)

ale mne sa to nechcelo prevadzat do rozumnej reci a pokial si to niekto chce overovat, tak moze
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Dralgar Imagar

Post by Hron »

Uběhla nějaká doba od velkého vylepšení Dralgara. Vyzkoušeli jsme jeho mnohá zákoutí a objevilo se mnoho podnětů k vyladění.

Velkým problémem je to, že se absolutně nevyplatí hrát čisté větve a vyplatí se hrát jen jednu konkrétní jejich kombinaci. To je dle mě z principu špatně, protože je pak zbytečné, aby byli dvě větve a mohla by být jen jedna... Dalším problémem je, že některé jednotky jsou vybalancované jen proto, aby byli použity v čisté větvi, ale ne v kombinaci. A na závěr pak některé jednotky jsou obecně moc silné/slabé.

1) Černý obří pavouk
Jedná se o jednu z nejsilnější jednotek ve hře. Jednotka je sama o sobě přesílená (ale to mají i někteří jiní bohové) a pokud neoslabíme všechny (což bychom se na tom prvně museli domluvit ve vlákně o nerfování), tak tu jednotku měnit nechci.
A protože wurmí větev sama o sobě je spíše slabší, tak pavouček v ní z ní dělá použitelnější větev a ne přesílenou. A opačně léčení u větve s jednorožci význam pavouka ještě velmi výrazně posiluje. Takže řešením by mohlo být to, že by ho šlo mít jen s wurmy. Proto bych u vylepšování pavouků zavedl podmínky pro budovy.

Výsledek
* podmínka pro vylepšení na červené pavouky je Údolí obrů (to stejně má každý, takže se nic nezmění, ale sedí to do vývoje)
* podmínka pro vylepšení na černé pavouky jsou Wurmí nory


2) Posvátný jednorožec
Už se řešilo ve vlákně s nerfováním, ale jednu změnu bych zavedl tak jako tak a to oslabení jeho přesíleného léčení.

Výsledek
* snížení léčení na 10%
* Veledruidi získají schopnost posílit léčení Posvátného jednorožce o (0,4 * ((počet veledruidů)^0,5))%
(tzn.: pokud veleduidi zvýší léčení o 100%, tak to značí, že bude Posvátný jednorožec léčit za 20%)


3) Elfí hraničář
Aktuálně je to ve hře nejsilnější jednotka která chodí zadarmo jako věrnostní bonus. A je opravdu velmi silný. Navrhuji ho oslabit a to tak, že se mu vezme multútok (díky kterému vlastně funguje jako 2 jednotky a ne jedna), ale taky mu pak snížit hodnotu na polovinu (jinak by měl moc vysokou hodnotu ku své síle).

Výsledek
* odebrat multiútok
* snížit hodnotu na 50


4) Druidi/Veledruidi
Hlavní důvod, proč se nestaví (když pominu jak je silná kombinace obřích černých pavouků a jednorožců, kterou řeší bod 1), je to, že mají velmi nízkou iniciativu a i když pominu PvP, tak nové eventy (například všechny chrámy ledu) zabíjí Dralgara ještě před vyvoláním entů a pak v dalších kolech jednorožci léčí enty a ne zabité jednotky v prvním kole a tak Dralgar nefunguje, tak jak je zamýšlen.
Nechci jim zvednou iniciativu přímo (ovlivnilo by to všechny bohy, protože by to měnilo sílu eventů), ale místo toho jim chci zvednou iniciativu nepřímo a to přes předměty, které stejně používají. Díky tomu změna nenaruší ostatní bohy, ale pomůže Dralgarovi s hraním druidů.

Výsledek
* Druidský rituál získá: +1 iniciativa jednotkám s Magií lesa 1 //pro druidy
* Prapor starého druidského cechu získá: +3 iniciativa jednotkám s Magií lesa 3 //pro veleduidy


5) Bizoni vs obři
Obři mají nyní několik stupňů a další stupně jsou opravdu silné, ale bizoni mají jen jeden stupeň a útok v druhé polovině třetího kola je neskutečně pozdě. Jejich hlavní význam je tak jen podpora rekrutu druidů, kteří se stejně nehrají (což se snad zavedením bodu 4 změní).
Obry oslabovat rozhodně nechci a tak zbývá jen nějak zatraktivnit bizony. Zde se nabízí dvě možnosti, první je posílení bizonů a druhou je zavedení dalších stupňů. Reálně obě možnosti jsou nic moc, ale v simulátoru jsem objevil jednotku Bílí Lesní Bizon a tak bych využil ji. Po postavení jednorožců se změní rekrut z Lesního bizona na Bílého lesního bizona. Ten je správně vylepšen, ale stále má velmi nízkou iniciativu a proto bych ho nechal jak je a jen mu zvýšil iniciativu (ono, když se takový bizon rozběhne, tak je rychlý dost).

Výsledek
* po postavení Posvátného háje se z Velké louky místo Lesních bizonů rekrutí Bílí Lesní Bizon
* Bílí Lesní Bizon -> zvýšení iniciativy na 10
(bizoni budou stále oproti obrům slabší, ale už nebude rozdíl tak velký)
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Buh - Dralgar Imagar

Post by nezmar »

a co keby sa rekrutili obe jednotky: bizon aj bily bizon?
Tento typ dralgara by ziskal v podstate 3 jednotky z DAVom, co nema nikto :)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Dralgar Imagar

Post by Hron »

nezmar wrote: Sun 29. Jan 2023 7:58:06 a co keby sa rekrutili obe jednotky: bizon aj bily bizon?
Tento typ dralgara by ziskal v podstate 3 jednotky z DAVom, co nema nikto :)
Pokud budeme chtít nerfovat, tak jedním z hlavních bodů bude i snižování počtu stacků, kterých je v dnešní době neskutečně moc. Takže jsem proti tomu, aby se rekrutovali obě.
User avatar
ySpirit
Posts: 151
Joined: Wed 26. Feb 2014 19:20:57

Re: Buh - Dralgar Imagar

Post by ySpirit »

Hron wrote: Sat 28. Jan 2023 12:22:59 Uběhla nějaká doba od velkého vylepšení Dralgara. Vyzkoušeli jsme jeho mnohá zákoutí a objevilo se mnoho podnětů k vyladění.
....
No, dlouho jsem nehral, ale pridam svuj nazor.

1) Obycejni pavouci jsou v pohode, obri varianty jsou presilene, ale s mensimi zmenami by se nemuseli kompletne rozbit.
HP a poskozeni maji vysoke, ale proti nezivym / nemrtvym jednotkam s vysokou obranou toho tolik neudelaji.
Hazet cervene za udoli obru je zbytecne - problemem jsou obri (cerni) pavouci. Obri pavouci uz takhle vyzaduji udoli obru.
Zavirat cerne pavouky za wurmy se mi nelibi. Wurmove se nehraji ze svych duvodu a uz takhle na nich zavisi prastary ritual pro nejlepsi wurmy a lesni obry.

Nebo se muzou obri pavouci mirne oslabit, ale vytvoril by se novy prastary cerny pavouk, ktery bude +- stejne silny, jako ten aktualni.


2) Asi ok, proc by ne. Mozna by se mohlo posilit vsechno leceni - takze i obycejne jednorozce.


3) Mozna je nejsilnejsi jednotkou za vernost, ale musi se taky brat v potaz, v jake vetvi se hraje.

Lucisnik > Druid > Bizon > Jednorozec => hodne slaby rozjezd (lucisnici muzou udelat par zacatecnich eventu bez ztrat, ale mesto budou sundavat prakticky ciste pres vesnicany. 1k lucisniku sunda asi 2.5k vesnicanu za kolo a stoji to 40k hodnoty). Druidi se stavi az pozdeji, kdy jejich vyssi hodnota, zanedbatelne poskozeni a vyvolavani stitu (idealne s predmetem) se da oduvodnit. Bizoni, dokud nemaji nejaky vyssi pocet, nemaji poskozeni a jednorozci jsou az uplne na konci (a potrebuji imunitu na ohnivy stit).
Takze tady jsou hranicari opravdu potreba, aby potahali aspon ten zacatek veku. S utokem 10 to neni snad nic hrozneho. Jednotkam s vyssi obranou nic neudelaji.

Lucisnik > Pavouk > Obr > Jednorozec => silny rozjezd diky pavoukum, pres ktere je ziskavani prvniho mesta mnohem jednodussi. S obrimi je pak zacatek trivialni a i pozdeji ve veku je vetev snad i silnejsi (1 dav by mel byt dostacujici).

Hranicari maji slabinu a to takovou, ze maji pomerne vysoke zivoty. Ve velkem poctu mohou byt brzy na rane.
V prvni kombinaci bych cekal enti > lucisnici > hranicari. U druhe muze byt pavouci > obri > lucisnici > hranicari (maji vice casu)
Nicmene kdyz se ztrati hranicari, ziskavaji se zpatky pomalu.


4) Pamatuju si, jak jsem si stezoval, jak se tam zrusi vyvolavani entu a pak i leceni :D
Prapor by mohl byt iniciativa pro vsechny druidy, obycejni ho tak mohou pouzit.


5) To by ve vysledku jenom nahradilo obycejne bizony z vetve na trochu rychlejsi, aniz by se posilili bizoni jinde v eventech.
Postup utoku by tedy byl:
Lucisnici (11) > bili bizoni (10) > posvatny jednorozec (9) > jednorozci / hranicari / veledruidi s praporem (8, 8, 5+3) > lesni bizoni / veledruidi / druidi s ritualem (5, 5, 4+1) > vesnicani / starodavni enti (3, 3) > enti (2)

Nemusi to byt spatny. Vice by se mi libilo posileni druidu/bizonu do zacatku hry.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Dralgar Imagar

Post by Hron »

1) Však už původně jsem psal, že ta návaznost červených na obry nic neovlivní, ale je tam kvůli logickému vývoji. Aby byla logická posloupnost, když chci černé na wurmy a černé na wurmy chci proto, že je chci jen ve wurmí větvi, aby ji posilovali. Pokud by měli pavouci zůstat s jednorožci, pak by ta jednotka potřebovala hodně oslabit, protože aktuálně má jeden z nejlepších poměrů dmg/hodnota i hp/hodnota a k tomu střílí.

A co se přidání prastarého pavouka týče, tak to rozhodně NE. Už teď je těch pavouků milion z jedné budovy a další už ne...

PS: Vždy mluvím jen o obřích, obyčejní jsou v podstatě jedno.

2) Účelem není dralgara posilovat, ale vybalancovat rozdíly mezi větvemi. Posílit všechno léčení by bylo až moc velké posílení.

3) Hraničář se hraje v kombinaci luk-pavouk-obr-jednorožec, která má aktuálně 5 střeleckých jednotek + hraničáře, která jsou krytí minimálně pavouky a obry. Takže z pohledu toho, kde se hraje je ještě silnější, než sám o sobě. Je krytý a dává větvi další dva střelecké útoky. To je hodně.
Když vezmu v potaz čistou větev, tak ta je na tom o něco hůře, ale stále díky léčení by člověk o ně přicházet neměl a stále přidává větvi spoustu střelců. Porovnej to třeba s trolly druhé větve, kteří v podstatě nic nedělají, nebo s vlky u Athera, kteří neštítují a k útoku se dostanou až jako jedni z posledních jeho jednotek ve třetím kole. Obecně jednotky zadarmo nemají příliš velký dopad na boha a jsou jen záloha/mírná podpora, ale hraničáři zde hodně pomáhají a i po mnou navrženém oslabení budou stále významnou jednotkou.

4) Taky se od té doby už ruší jen jedna věc a ne všechny. Ale to platí jen pro nejvyšší chrámy, ale kvůli nízké iniciativě byl problém už třeba i obyčejný dóm ledu...

A dělení efektu itemů je tam proto, aby to mělo "logiku vývoje" podobně jako podmínka obrů u červených pavouků. Jde mi totiž i o zachování jisté komplexnosti hry a ne

5) Bizoni v podstatě posíleni jsou, protože časový rozdíl mezi bizony a jednorožci není velký a s jednorožci přijdou posílení bizoni. Druidům by pomohlo, kdyby byli o něco levnější, aby si je mohl člověk ze začátku více dovolit a tak rychleji pomocí entů štítovali. Této změně bych se nebránil.


PS: A dodatek na závěr: Obecně z tvého příspěvku mám pocit, že by změny měli směřovat k posilování dralgara a to bez oslabování. Tento trend úprav bohů zde byl v době, kdy jsi hrál naposledy, ale nyní se začíná rozvíjet snaha o směr oslabování, aby boje nebyli rozhodnuty v prvních dvou kolech a měli smysl i kola další (na něco jiného, než jen dočištění stacků jednotek). A tak proto i mnou navrhované změny by měli způsobit to, že kombinace větví dralgara bude oslabená a jednotlivé větve se k sobě přiblíží a posílí jen trochu, aby byli schopné fungovat s novými eventy.
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Buh - Dralgar Imagar

Post by nezmar »

hraniciari sa mozu naviazat na druidov a potom trolovia zase na pavukov a bude vyriesene aby sa hralo kombo pavuci + hraniciari

posledny pavuci sa mozu naviazat na wurmov a moze sa zmenit ich nazov aby to ladilo s ostatnymi (proste ciernych premenujeme na prastarych)
User avatar
ySpirit
Posts: 151
Joined: Wed 26. Feb 2014 19:20:57

Re: Buh - Dralgar Imagar

Post by ySpirit »

Hron wrote: Sun 29. Jan 2023 13:54:51 ...
1) Byl jsem pro mirne oslabeni.

2) Stejne jako je to u zmeny leceni posvatneho jednorozce, i leceni obycejnych jednorozcu by slo dolu.

3) Trollove byli vzdycky spatni. I kdyz to byl extra stit ve vetvi, kde vsechno melo hrozne moc HP. A k tomu jeste prichazeli nahodne.
Vlci u Aethera mi naopak prijdou v pohode. Bonusova jednotka, ktera ma hodne nizkou hodnotu (30, 50), dobrou iniciativu (8, 9) a vysoke poskozeni (15, 18 + stec 45 / 54). Ledovi dokazi i snizit iniciativu. Iniciativa 8-9 urcite nejsou posledni jednotky ve tretim kole. Mozna tak posledni ve vetvi u Aethera, protoze vsechny maji moc vysokou :D


K dodatku:
Mne se prave libila moznost u Dralgara to mit provazane, jak se chtelo.
Pavouci jsou v zacatku dobri, pozdeji uz tak dobri byt nemusi, kdyz nemaji moc vysoky utok / obranu. Jestli je nejaky utok kompletne smaze, prijde se o stack jednotek (+ predmet). U druidu by se prislo jen o vyvolane enty.

Oslabovani jsem se nebranil, byl jsem pro mirne upravy u pavouku, ne kompletne zrusit moznost ty vetve provazat. Pavouci se stejne nekdy budou oslabovat.
Myslel jsem, ze Dralgar neni zase az tak silny. Soudil jsem dle topky, kde jsem nejvice videl Dhara :D
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Dralgar Imagar

Post by Hron »

K síle Dralgara:
Tento věk má Zajacův Dralgar dobytou Trpasličí pokladnici (s army do 600k) a postavený Královský palác. Většina mých klanů nemá dobyté ani Obchodní stezky.

A co provázanosti se týče, tak mně by se líbilo, kdyby šlo větve provázat, ale pokud si mám vybrat z těchto dvou situací:
1) budou dvě větve bez provázání
2) větve budou provázané, ale kombinace bude tak silná, že bude absolutní nesmysl hrát cokoliv jiného
tak si vyberu možnost 1.
Samozřejmě, kdyby byla možnost tři, že kombinace bude podobně silná jako jednotlivé větve, tak bych volil tu, ale vlastně bez toho aby se v kombinaci zavedla omezení, tak logicky udělat nepůjde a teď je jen otázka jaké omezení se udělají. Mohou se buď udělat taková, že se v kombinaci zakáže něco, co nyní jde, aby to zůstalo exkluzivní pro nějakou větev, nebo se u větví přidá něco nového co bude jen u nich a nebude v kombinaci.
V tomto ty navrhuješ to druhé (dát pavoučí větvi novou jednotku), já navrhuji to první (odebrat kombinaci černé pavouky) a protože hra bude směřovat k oslabování bohů, tak je logičtější moje varianta.


PS: Co vlků se týče, tak jsem psal "poslední z jeho jednotek" a a to "jeho" tam bylo úmyslné. A protože jsme se (ti co řešili na fóru věci v poslední době), že problém aktuálního LoI je v tom, že boj se rozhoduje v prvních dvou kolech a maximálně na začátku třetího, tak je to pozdě, když útočí až po ostatních jednotkách daného boha...
Post Reply