Balancování jednotek / budov

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
Kouji
Posts: 518
Joined: Sat 08. Mar 2014 20:00:51
Location: Ostrava

Re: Balancování jednotek / budov

Post by Kouji »

Pořád si nemyslím, že mágové potřebují změnu. Když to porovnám. Elfí lučištník (jedna jednotka, 1ks)-100zl, mág země + arcimág země (2 jednotky, každá po 1ks)-125zl,5lidí.
Simulátor
1 x elfí lučištník útočí na 500 x ozbrojený vesničan
1 x elfí lučištník zmasakroval (9) 1 x ozbrojený vesničan (3,491)

1 x arcimág ohně útočí na 500 x ozbrojený vesničan
1 x arcimág ohně zmasakroval (8) 1 x ozbrojený vesničan (3,492)

1 x mág ohně útočí na 499 x ozbrojený vesničan
1 x mág ohně zmasakroval (5) 0 x ozbrojený vesničan (3,487)

S tím, že je málo arcimágů na ohnivé koule a společně dávají více jak elfí lučištník. Takže, pořád nevidím důvod, proč měnit mágy země. Jak říkám, pak se musí změnit i elfové a pak většina počátečních jednotek.
Upřímně si myslím, že loi bylo vytvářeno s tím, že ne jednotky jako takové mají být vyrovnané, ale že všechny budovy pohromadě mají dávat nějaký smysl. Dralgar je třeba dobrý proti démonům, ale v pvp je dobrý asi jen proti Ethrovi, Crinis a Ghorovi. S Vulkánem bude mít problém, pokud nebude mít ochranu na bizonech a jednorožcích. Ghoro má zase minimální využití proti démonům, ale zase ovládá pvp na začátku hry, Crinis to samé (Cosma nepočítám). Dhar se zase trápí proti Vulkánovi a Dreaddovi s přizrákama, ale jinak zase vládne pvp, na démony až s krakenem. Proto jsou taky aliance na Hellu, každý bůh dává jiné démony v jinačí fázi hry.
Osobně bych se přestal soustředit na jednotlivé jednotky, ale na celky. To, že nějaký celek má nějaký slabý bod má důvod. Ascena má jediný slabý bod v Eternanech, ale když je neštve a runy kupuje tak je neporazitelný bůh.
Vyznavač má dobré staty, ale jejich rekrut je žalostný.
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Balancování jednotek / budov

Post by nezmar »

s ozbrojenym vesnicanom nic neporovnavajte. Co ja mam nasimulovane tak tato jednotka je hodnotovo/vykonovo jedna z najlepsi.

Podobne nema zmysel nieco porovnavat s bahnom (preboha ved je to asi najlepsia jednotka utok/hodnota) :D

Takto s kontextu mozem vyniest cokolvek aby mi to sedelo pod ruku.
Vsetky hodnoty jednotiek som urcoval na zaklade vzajomnych utokov a aj tak sa ukazuje ze som totalne (vo vacsine pripadoch) prestrelil.

Zoberme si takych bahennych hadov. Nechal som ich mlatit sa s wurmami, ladovymi obrami, ... A nastavil som ich hodnotu. Potom som sa zamyslel a ich hodnotu ZDVOJNASOBIL a teraz ked som s tym odohral par tisic tahav? Asi budu potrebovat ZNOVU zdvojnasobit.
Robil som vetvu pre Ghora. Porovnaval som tie jednotky s goblinom, OV a dalsimi nizkorozpoctovymi jednotkami a nastavil som ich hodnotu a co sa ukazalo? Ze je prilis NIZKO :D

V tejto hre porovnavat dve jednotky ako take je prakticky NEMOZNE

Jedine co je mozne je odohrat za celu vetvu a potom povedat kde su jej minusy a jej plusy v porovnani s hranim inych vetiev/bohov
TO JE JEDINE CO MOZEME

K Vulkanovi - ked sa pozriem na konecne statitiky tak proste Vulkan v sucasnej dobe nepotrebuje ziadny zasah z vonku aby bol viac hratelny.

A ako pisal Kouji, jednoducho kazdy boh je na nieco ine. NIKDY to nebolo navrhovane ako PvP hra ale PvE

A k bonusom - vetvam. Narocky som zvyhodnoval bunusy pre jednotlive vetvy aby hraci mali motivaciu hrat danu vetvu a nie preto aby ste mali vacsiu radost s bonusov :D
Napr. Dralgar - silova vetva (ja to tak nazyvam) - kopijnici, pavuci, obry, wurmovia. Proste su to take silove/mohutne jednotky.
Iba obry dokazu chovat velkych pavukov -> buum mate velkych pavukov -> ked mate velkych pavukov tak si na nich mozu vysadnut elfovia a mate elfsku jazdy - supr. Wurm je taky bonus k toum -> mozete mat obra na wurmovi
Jedine co vas vlastne stresuje, ze wurmovia maju bonus aj s lucisnikmi -> JA SOM TO CHCEL ZRUSIT, ale povedal som si, ze ked su ludia nato zvyknuty tak im nebudem brat iluzia a kazit im to. TO JE JEDINY DOVOD preco wurmovia zvysuju rekrut elfov :)
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Balancování jednotek / budov

Post by nezmar »

k magom ohna. Neviem kolko krat si hraval za Vulkana, ale to je taky moj oblubeny boh a hral som za neho skoro vzdy (za Dralgara a Vulkana) a poviem ti, absolutne mi nevadilo aku maju hodnotu.

Proste som co najskor postavil jazero a rekrutil 1 arcimag + 1 mag.
Mal som ohnive gule a DVE strelecke jednotky - kto sa tym mohol pochvalit. A VZDY som si drzal magov ohna tak aby mi prestitovali vsetky dolezite jednotky. VZDY a nejeden krat mi zachranili flamikov, fenixov, ... A ktomu este aj utocia v druhom kole (cize skor nez 80% jednotiek na LoI)
V neskorsej fazi ked som nasetril na sektu tak mi chodili arcimagovia samostatne ale VZDY som vyrekrutil aj magov ohna - ako poslednu zachranu a nejeden krat sa mi to vyplatilo.

Len ked si zoberiem priklad portal - komu sa oplati fenix za 3 runy ohna, alebo ladovy obor za niekolko nebeskych run? Cena je hrozostrasna a napriek tomu to ludia robia. Pretoze je to dalsi stack, ktory mozu pouzit a ktory utoci od 2 (resp. 1) kola
User avatar
ySpirit
Posts: 151
Joined: Wed 26. Feb 2014 19:20:57

Re: Balancování jednotek / budov

Post by ySpirit »

Rozhodl jsem se oživit tenhle topic než psát na chat ve hře nebo vytvářet jiny thread.
Zkoušel jsem si živou větev od Dreadda a přišlo mi, že by šla vylepšit. Navrhoval bych tedy:

MAIN TOPIC: ZMĚNY PRO ŽIVOU VĚTEV DREADDA
Dreaddův přívrženec mi přijde jako dobrá jednotka, jen bych přesunul bonusový rekrut za města z Prokletého hradu do Dreaddovi sekty a zmírnil bych ho na polovinu (rekrut přívrženců +5 za město) a prokletému hradu bych dal, že zdvojnásobuje rekrut přívrženců (takže rekrut by byl stejný, pomůže to pouze na začátku hry).
Prokletý kněz je jednotka za 10k zlatých a asi 100 lidí, která sníží jedné jednotce obranu za 2 kola. Navrhovaná změna - Prokletý kněz prokleje všechny nepřátelské živé jednotky na začátku boje (např o 0.2 za kněze) a dále neútočí. A třeba jim zvětšit hodnotu z 10 na 100. Jak jsou nyní, tak 2x proklejí stejný cíl, což mi spíše příjde jako bonusová jednotka k něčemu než jako samostatná jednotka z budovy. Co kdyby prokletý chrám dával jako bonus s Dreaddovou sektou jednotku Dreaddův fanatik nebo tak něco?
Černý rytíř je v porovnání s ledovým válečníkem (jednotka z druhé budovy) téměř stejná jednotka, jen postrádá slayer. Navrhoval bych zvýšení dmg z 32 na 80, snížení hp ze 320 na 100 a hodnotu bych snížil z 500 na 400. Důvod - kromě třetího kola nedává žádné výrazné poškození.
Rytíř temnoty je pak upgrade jednotky, která je téměř totožná, není ani 2x silnější, ale má slayer a vysokou steč. Změny - zvýšit dmg ze 64 na 160, snížit hp ze 420 na 140, hodnotu z 1500 na 600, snížit steč z 320 na 200 a odstranit slayer (od toho mají kněze).
Soulkeeper mi pak přijde dobrý, jaký je, jen bych mu zvýšil iniciativu z 9 na 12 (povolal by duše před posílením od temných přízraků) a hodnotu bych možná snížil z 10000 na 8000 (nebo by povolal více duší, například 250-300)
Chasty
Posts: 84
Joined: Sun 13. Jul 2014 16:35:57

Re: Balancování jednotek / budov

Post by Chasty »

no nevim jak chci posilovat vyvolane duse, kdyz jsou jak Soulkeeperi i Temny prizraci stejna budova xD
Kouji
Posts: 518
Joined: Sat 08. Mar 2014 20:00:51
Location: Ostrava

Re: Balancování jednotek / budov

Post by Kouji »

ySpirit wrote:Rozhodl jsem se oživit tenhle topic než psát na chat ve hře nebo vytvářet jiny thread.
Zkoušel jsem si živou větev od Dreadda a přišlo mi, že by šla vylepšit. Navrhoval bych tedy:

MAIN TOPIC: ZMĚNY PRO ŽIVOU VĚTEV DREADDA
Dreaddův přívrženec mi přijde jako dobrá jednotka, jen bych přesunul bonusový rekrut za města z Prokletého hradu do Dreaddovi sekty a zmírnil bych ho na polovinu (rekrut přívrženců +5 za město) a prokletému hradu bych dal, že zdvojnásobuje rekrut přívrženců (takže rekrut by byl stejný, pomůže to pouze na začátku hry).
http://landofice.com/wiki/index.php?title=Dreadd, nevím jestli to chápu, ale zdvojnásobený rekrut máš po druhé budově a po třetí je od počtu měst. Jestli to chceš prohodit, jak jsem to pochopil, tak ti to nijak nepomůže. Takhle se ti rekrut zdvojnásobí, neznám počty, takže např. zdvojnásobí z 50 na 100 nebo to bude 50+10 měst * 5, ale v 10-15 městěch už je postavený hrad, nevím v čem by to pomohlo.
ySpirit wrote:Prokletý kněz je jednotka za 10k zlatých a asi 100 lidí, která sníží jedné jednotce obranu za 2 kola. Navrhovaná změna - Prokletý kněz prokleje všechny nepřátelské živé jednotky na začátku boje (např o 0.2 za kněze) a dále neútočí. A třeba jim zvětšit hodnotu z 10 na 100. Jak jsou nyní, tak 2x proklejí stejný cíl, což mi spíše příjde jako bonusová jednotka k něčemu než jako samostatná jednotka z budovy. Co kdyby prokletý chrám dával jako bonus s Dreaddovou sektou jednotku Dreaddův fanatik nebo tak něco?
Upřímně u prokletých knězů bych nedělal nic. Je to burst pro obě větve, protože stavět lichy nemá smysl, když si jich pak není problém není problém vyvolat x tisíc. Takže by se zase posílil Dreadd s přízrakama, který teď nemá konkurenci. Udělat z nich v jistém smyslu bonusovou jednu by mohlo být, ale šannce na příchod by neměla být moc vysoká.

Ve zbytku nemám nijak moc co dodat.
User avatar
ySpirit
Posts: 151
Joined: Wed 26. Feb 2014 19:20:57

Re: Balancování jednotek / budov

Post by ySpirit »

Kouji wrote:http://landofice.com/wiki/index.php?title=Dreadd, nevím jestli to chápu, ale zdvojnásobený rekrut máš po druhé budově a po třetí je od počtu měst. Jestli to chceš prohodit, jak jsem to pochopil, tak ti to nijak nepomůže. Takhle se ti rekrut zdvojnásobí, neznám počty, takže např. zdvojnásobí z 50 na 100 nebo to bude 50+10 měst * 5, ale v 10-15 městěch už je postavený hrad, nevím v čem by to pomohlo.
Určitě pomůže na začátku hry, dokud hráč nemá hrad. Celkově mi příjde, že by měli budovy mít sami o sobě zvyšování rekrutu a pak za věrnost by se jim rekrut například zvojnásoboval. Třeba přívrženci mají rekrut 10, po postavení prokletého chrámu 20 a pak po našetření na prokletý hrad to vyskočí rovnou 5-6 násobně na 120-140. Změna by byla, že by měli rekrut 10, s chrámem 20, po prvním měste s chrámem 30 a po hradě by to bylo 60.

Takže rekrut přívrženců by se změnil z:
(10+pocet_mest*5*if_hrad)*(1+if_chram) // nutnost mít hrad
na:
(10+pocet_mest*5)*(1+if_chram)*(1+if_hrad) // volnost výběru jiné budovy, bonus za věrnost (hrad)

Podobně by to šlo změnit u jiných jednotek - třeba u elfích lučišníků/kopijníků, kde by se bonus za runy přesunul z poslední budovy do základní, ale byl by třeba poloviční s tím, že poslední budova by zvýšila rekrut dvojnásobně. (stejný rekrut)
Takovým vyznavačům by se mohl zvyšovat rekrut od počtu run sněhu, kde by dostávali více zasvěcenců s vyšším rekrutem vyznavačů. Zombie by se mohl zvyšovat rekrut třeba za počet lidí v klaně.
Kouji
Posts: 518
Joined: Sat 08. Mar 2014 20:00:51
Location: Ostrava

Re: Balancování jednotek / budov

Post by Kouji »

Takhle by to asi u většiny šlo, ale zombie bych fakt neměnil. Nemrtvá větev dle mého názoru už by teď neměla dostat žádný další burst.
Post Reply