Doteraz bol system nastaveny tak, ze armada zaberala miesto v dedinach, osadach a mestach a to vypoctom: hodnota/4
napr. wurm 100k hodnoty = 25k miesta (2.5 mesta).
V novom systeme budu jednotky platene zoldom a teda nebudu zaberat miesto v obydliach.
Ludia sa Vam teda budu stahovat do maximalneho poctu (4 dediny = 400 ludi = cca 50 zl)
vypocet zoldu je nasledovny: hodnota / 32
napr. wurm ma zold 3125 zl, treba na neho v priemere 25k ludi (co predstavuje 2.5 mesta )
cize sediet by to malo s tym, co bolo doteraz.
Problem moze nastavat v dvoch pripadoch:
1. hraci, ktori pouzivaju ludi pri rekrute si mozu znicit veskeri prijem a potom zistia ze im kape armada
2. pri rekrute nahodite vsetko zlato, ale nenechate si rezervu a bude biedny mesiac (nie kazdy vynasa rovnako) a kape armada
druha vec je, ze som pridal premennu, ktora urcuje kolko armady vam moze maximalne zbehnut v jednom tahu. V najhorsom pripade vsetka armada. V najnizsom pripade 10%.
Otazne je kolko by to malo byt?
napr. mam armadu, ktora ma hodnotu 2.4 miliona. Nemam ziadne prachy, ziadnych ludi - ziadny prijem. Udrzba na tuto armadu je 75k zlatych.
Ak je nastavenych 100% tak pridem v jednom kole o 2.4 miliona. Ak je nastevenych 50% pridem o 1.2 miliona (v druhom tahu o 0.6 miliona, ...). Ak je 10% tak pridem v prvom tahu o 240k armady, nasledne v dalsom tahu o 216k, v dalsom o 194k.
Takze pokial chcete, mozete sa vyjadrit k tomuto novemu systemu (dalsie dorabky, ine koeficienty, ...) + kolko by mohla byt hranica maximalnej dezercie
pripadane ci zaviest nieco na styl: Po dezerteroch sme zozbierali co sa da a utrzili sme za to xx zlata (tu opak kolko by bolo zlata za zbehnutie -> napr. ak je nutnych 1000 zl pre tych co usli tak po nich by sme mohli najst 200 zl - 20% ? )
armada a ako ju zivit
Re: armada a ako ju zivit
otazne je, ci sa nema nastavit vyssie poplatky za army - ak clovek bude predavat dost run a predmetov tak bude mat aj dost prachov a teda bude moct mat vacsiu armadu atd
pripadne nie zrovna linearne zoldy (cim vacsia hodnota army, tym vyssie poplatky)
PS: momentalne som to spravil tak, ze je mozne to kedykolvek vypnut/zapnut (ubytovanie/zold) a bolo by fajn to mozno na HEAVNE tento vek otestovat
pripadne nie zrovna linearne zoldy (cim vacsia hodnota army, tym vyssie poplatky)
PS: momentalne som to spravil tak, ze je mozne to kedykolvek vypnut/zapnut (ubytovanie/zold) a bolo by fajn to mozno na HEAVNE tento vek otestovat
Re: armada a ako ju zivit
Poplatky bych zatím určitě nechal takhle.
Co se týče dezerce, tak je můj názor tenhle:
1) první tah nebude dezerce 2) druhý tah by byl dezerce 10% 3) třetí tah 20% atd... až do srovnání příjem/armáda
1) by to bylo ustáleno na x procentech (myslím si, že 10-30% je ideální)
S tím jak jsi psal, že by se udělal nějaký přepočet zlato (zaplatí se 3% armády, 10% dezerce =7% dezerce) souhlasím.
U dezerce by mohli mít i něco jako Dra ghottan (vybrali 10% z vybavení budov).
Jen by mě zajímalo jak bude fungovat ta dezerce. Dejme tomu, že má člověk 4 Wurmy a xxx armády s hodnotou 3M. 10% =300k, takže to náhodně vybere i tři Wurmy a zbytek nechá tak? Nebo to je tak, že to vezme maximálně jednoho.
Co se týče dezerce, tak je můj názor tenhle:
1) první tah nebude dezerce 2) druhý tah by byl dezerce 10% 3) třetí tah 20% atd... až do srovnání příjem/armáda
1) by to bylo ustáleno na x procentech (myslím si, že 10-30% je ideální)
S tím jak jsi psal, že by se udělal nějaký přepočet zlato (zaplatí se 3% armády, 10% dezerce =7% dezerce) souhlasím.
U dezerce by mohli mít i něco jako Dra ghottan (vybrali 10% z vybavení budov).
Jen by mě zajímalo jak bude fungovat ta dezerce. Dejme tomu, že má člověk 4 Wurmy a xxx armády s hodnotou 3M. 10% =300k, takže to náhodně vybere i tři Wurmy a zbytek nechá tak? Nebo to je tak, že to vezme maximálně jednoho.
Re: armada a ako ju zivit
to s tou postupnou dezercou je rozumne, ale to bude potom chciet dalsi zaznam v DB, ze v ktorom tahu sme v dezercii aby sa to prepocitavalo a kazdy tah to vlastne aktualizovat (minimalne nastavovat, ze nie je ziadna dezerce)Kouji wrote:Poplatky bych zatím určitě nechal takhle.
Co se týče dezerce, tak je můj názor tenhle:
1) první tah nebude dezerce 2) druhý tah by byl dezerce 10% 3) třetí tah 20% atd... až do srovnání příjem/armáda
1) by to bylo ustáleno na x procentech (myslím si, že 10-30% je ideální)
S tím jak jsi psal, že by se udělal nějaký přepočet zlato (zaplatí se 3% armády, 10% dezerce =7% dezerce) souhlasím.
U dezerce by mohli mít i něco jako Dra ghottan (vybrali 10% z vybavení budov).
Jen by mě zajímalo jak bude fungovat ta dezerce. Dejme tomu, že má člověk 4 Wurmy a xxx armády s hodnotou 3M. 10% =300k, takže to náhodně vybere i tři Wurmy a zbytek nechá tak? Nebo to je tak, že to vezme maximálně jednoho.
to s tych budov nie je zly napad, ale ake budu prepocty? kolko zl. bude za vybavenie v jednlivych stupnoch (kazdy boh to ma inak a toto by malo byt jednotne)
----
a ako sa prepocitava dezerce (teraz)
napr. v armade mame
3 x wurm = 300.000
20k x vesnican = 140.000
20 x obr = 200.000
celkovo spolu 640.000 (hodnota), zold predstavuje 20.000 zl
v pokladnici mame iba 7.000 zlata, takze nam chyba 13.000 zlata, co spatne predstavuje 416.000 hodnoty
jednotky sa usporiadaju na zaklade hodnoty na kus (najvyssia prva). Takze za zoberie prvy wurm
kolko_utecie = 416.000 (co_musim_naplnit) * 3 (pocet_jednotiek) / 640.000 (hodnota_vsetkych_jednotiek)
// hodnotu na jednotku nie je nutne pocitat, pretoze ta sa vykrati
V tomto pripade to predstavuje 1.95 wurma co sa zaokruhli na 2 wurmov (1.49 => 1, 1.50 => 2)
nasledne sa spravi prepocet:
hodnota_vsetkych_jednotiek = hodnota_vsetkych_jednotiek - pocet_wurmov * hodnota_wurmov
co_musim_naplnit = co_musim_naplnit - dezertovalo_wurmov * hodnota_wurmov
Tymto zabezpecim, ze sa naplni hodnota 640.000 pre dezerciu (+/- drobne) a zaroven to bude percentualne rozlozene na vsetky staky.
a to percento kolko moze maximalne zbehnut sa zohladnuje este predtym. Cize do vzorca nemusi vstupit tych 416.000 hodnoty, ale menej.
Ak by bolo nastavenych 50% z celej armady tak by tam vliezlo max. 320.000, ak by bolo nastavenych 10% tak max. 64.000 (v tomto pripade by clovek o wurma nikdy neprisiel 0,3 sa zaokruli na 0, ale prisiel by o viac obrov a vesnicanov - ty by to kompenzovali)
Re: armada a ako ju zivit
To s tou dezercí je pouhý nápad, pokud je to moc složité, tak se to prostě dá na stabilních 10-30%.
Budovy jsem nemyslel jako by se přepočítávaly na zlato, ale prostě by lidé při dezerci pobrali co můžou a odejdou. V podstatě by se jakoby vzala schopnost Dra ghottana a jen se změnil popis . Taky by u toho nemusela být 100% šance, ale třeba jen 30%, že něco vezmou.
Takže člověk nikdy nepřijde o celou jednotku během jednoho tahu, to je rozumné, jinak by i artefakty pěkně padaly.
Budovy jsem nemyslel jako by se přepočítávaly na zlato, ale prostě by lidé při dezerci pobrali co můžou a odejdou. V podstatě by se jakoby vzala schopnost Dra ghottana a jen se změnil popis . Taky by u toho nemusela být 100% šance, ale třeba jen 30%, že něco vezmou.
Takže člověk nikdy nepřijde o celou jednotku během jednoho tahu, to je rozumné, jinak by i artefakty pěkně padaly.
Re: armada a ako ju zivit
Malý dotaz. Kde se to vlastně přepíná?
Re: armada a ako ju zivit
já si nemůžu pomoci, ale dezerce mi prostě připadá jako špatný nápad.
Různí bohové mají absolutně jiný poměr mezi hodnotou jednotky a její cenou....
V nezmarově příkladu mi chybí 14k zlata a proto přijdu o jednotky v ceně 4M a 40 run země ?
U dralgara je jednotkou s největší cenou obr jezdící na posvátném wurmovi, takže ten skape první ?
Jednotky, které stojí lidi, např stíny, soulkeeperi, apod. se budou dost blbe stavět. Lidí bude mít člověk poměrně hodně a každý ví, jak to vypadá, když má třeba 300k lidí a najednou se naplní kapacita měst a odejde mu třeba 30k lidí... Tzn. že max. kapacita měst jako je teď bude jen teoretická, reálně se budou muset jednotky držet tak na 90% kapacity měst.
Celé bych to vyřešil jinak, mnohem jednodušeji a mnohem více user friendly. A sice:
Nemáš na zaplacení žoldu ? Tak buď si peníze sežen (prodejem run, z klanové pokladnice, atd.) nebo sám propusť jednotky, abys na zaplacení měl (můžeš si vybrat jaké a systém propuštění jednotek je už udělán) nebo nebudeš moci odehrát další kolo. Easy, neomezující, nikoho to nenase*re např. tím, že by mu dezertoval kraken a jednoduché na implementaci.
Různí bohové mají absolutně jiný poměr mezi hodnotou jednotky a její cenou....
V nezmarově příkladu mi chybí 14k zlata a proto přijdu o jednotky v ceně 4M a 40 run země ?
U dralgara je jednotkou s největší cenou obr jezdící na posvátném wurmovi, takže ten skape první ?
Jednotky, které stojí lidi, např stíny, soulkeeperi, apod. se budou dost blbe stavět. Lidí bude mít člověk poměrně hodně a každý ví, jak to vypadá, když má třeba 300k lidí a najednou se naplní kapacita měst a odejde mu třeba 30k lidí... Tzn. že max. kapacita měst jako je teď bude jen teoretická, reálně se budou muset jednotky držet tak na 90% kapacity měst.
Celé bych to vyřešil jinak, mnohem jednodušeji a mnohem více user friendly. A sice:
Nemáš na zaplacení žoldu ? Tak buď si peníze sežen (prodejem run, z klanové pokladnice, atd.) nebo sám propusť jednotky, abys na zaplacení měl (můžeš si vybrat jaké a systém propuštění jednotek je už udělán) nebo nebudeš moci odehrát další kolo. Easy, neomezující, nikoho to nenase*re např. tím, že by mu dezertoval kraken a jednoduché na implementaci.
Re: armada a ako ju zivit
Nevím jestli neumím jen číst, ale:Ripperman wrote: Tzn. že max. kapacita měst jako je teď bude jen teoretická, reálně se budou muset jednotky držet tak na 90% kapacity měst.
Ale zase máš pravdu, že by si měl asi člověk pomoci sám, když na něco nemám musím udělat opratření, i když ta dezertace byl převážně můj nápad. Zase donutí to trošku člověka u toho myslet.Nezmar wrote: V novom systeme budu jednotky platene zoldom a teda nebudu zaberat miesto v obydliach.
Re: armada a ako ju zivit
Nevím jestli neumím jen číst, ale:Chasty wrote:Ripperman wrote: Tzn. že max. kapacita měst jako je teď bude jen teoretická, reálně se budou muset jednotky držet tak na 90% kapacity měst.
Myslí to tím, že lidé ti vydělají například v slabém měsíci 23k, ale 100% kapacity měst ti armáda bude brát 25k.
Ale to není špatný nápad, že by si člověk musel propustit armádu sám nebo se nebude moci pohnout. Ale taky je pravda, že je moc, aby při prvním nezaplaceném měsíci odešla 50% armáda.
Re: armada a ako ju zivit
je to vlastne (v tomto pripade) tvoja blbost ze ti chyba zold - keby mas pred barakom armadu a nezaplatis jej (je jedno kolkokrat si jej uz predtym zaplatil) tak budes iba rad ked iba pojdu prec. Horsi pripad bude ze ti este vypalia barak a znasilnia vsetky zeny, pretoze ty im platis spatne a znamena to, ze uz si im CELY mesiac nezaplatil .Ripperman wrote:V nezmarově příkladu mi chybí 14k zlata a proto přijdu o jednotky v ceně 4M a 40 run země ?
To aka je obstaravacia cena na tom nic nemeni.
pokial ti bude chybat strasne vela prachov tak ano skape ti aj obr, lenze to bude znamenat, ze obr na wurmovi tvori podstatnu cast tvojej armady. Ak bude tvorit sotva 10-tinu tak ti z vysokou pravdepodobnostou prezije.Ripperman wrote:U dralgara je jednotkou s největší cenou obr jezdící na posvátném wurmovi, takže ten skape první ?
Je tam percentualne rozlozenie na vsetky jednotky
Ludia v novom systeme by neodchadzali - naplnil by sa maximalny pocet. To, ze budes musiet drzat (ak nemas iny prijem) na 90% je snad jasne, pretoze nie kazdy mesiac zarobis rovnaky pocet prachov.Ripperman wrote:Jednotky, které stojí lidi, např stíny, soulkeeperi, apod. se budou dost blbe stavět. Lidí bude mít člověk poměrně hodně a každý ví, jak to vypadá, když má třeba 300k lidí a najednou se naplní kapacita měst a odejde mu třeba 30k lidí... Tzn. že max. kapacita měst jako je teď bude jen teoretická, reálně se budou muset jednotky držet tak na 90% kapacity měst.
Skor ja to vidim tak, ze si tu ludia budu drzat armady na urcitej hranici (napr. 60% kapacity), nasetria prachy (dost) - zrataju si na kolko kol im vydrzi armada a vybuduju podstatne vacsie armady nez boli doteraz v moznostiach hracov -> pretoze budu mat nasetrene prachy.
Ved 32 milionova armada vas stoji "iba" 1.000.000 zlata. A ked mate nasetrene 1 milardu? -> 1000 tahov (10 dni pri rychlosti 1) mozete odohrat z 32M armadov?
Skor bude podla mna nutne zvysit zoldy nez ze budete mat male armady
ved ked pozriem kolko prachov ste mali nasmolenych tak neviem neviem
toto zrovna nie je moc user friendly -> vzhladom nato, ze dost casto by si sa pohyboval (k tomu na 100% dojde) na hranicnej urovni a potom by sa ti hra neustale zasekavala a musel by si stale chodit do armady a odklikavat to ...Ripperman wrote: Celé bych to vyřešil jinak, mnohem jednodušeji a mnohem více user friendly. A sice:
Nemáš na zaplacení žoldu ? Tak buď si peníze sežen (prodejem run, z klanové pokladnice, atd.) nebo sám propusť jednotky, abys na zaplacení měl (můžeš si vybrat jaké a systém propuštění jednotek je už udělán) nebo nebudeš moci odehrát další kolo. Easy, neomezující, nikoho to nenase*re např. tím, že by mu dezertoval kraken a jednoduché na implementaci.
ALE ved toto mozes robit aj tak, ked si to budes sledovat -> podobne ako aj teraz kazdy z vas moze predavat ludi ked mu maju utekat (kolki z vas to robia? - kolki z vas by brali keby ty ludia co vam utekali by boli automaticky zobraty do otroctva a vynieslo by vam to urcitu ciastku penazi - aj ked menej ako z trhu?)
v config.php - bud to bude nastavene pre cely svet, alebo vobec. Inak by to nemalo zmyselKouji wrote:Malý dotaz. Kde se to vlastně přepíná?