armada a ako ju zivit

Čo vas čaká a neminie. Predpokladané zmeny, novinky vo svete Land of Ice

Spustit zoldy na svete Heaven?

ano
9
43%
nie
11
52%
je mi to jedno
1
5%
az po restarte
0
No votes
 
Total votes: 21

User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

armada a ako ju zivit

Post by nezmar »

Doteraz bol system nastaveny tak, ze armada zaberala miesto v dedinach, osadach a mestach a to vypoctom: hodnota/4
napr. wurm 100k hodnoty = 25k miesta (2.5 mesta).

V novom systeme budu jednotky platene zoldom a teda nebudu zaberat miesto v obydliach.

Ludia sa Vam teda budu stahovat do maximalneho poctu (4 dediny = 400 ludi = cca 50 zl)

vypocet zoldu je nasledovny: hodnota / 32

napr. wurm ma zold 3125 zl, treba na neho v priemere 25k ludi (co predstavuje 2.5 mesta :) )

cize sediet by to malo s tym, co bolo doteraz.

Problem moze nastavat v dvoch pripadoch:
1. hraci, ktori pouzivaju ludi pri rekrute si mozu znicit veskeri prijem a potom zistia ze im kape armada :D
2. pri rekrute nahodite vsetko zlato, ale nenechate si rezervu a bude biedny mesiac (nie kazdy vynasa rovnako) a kape armada

druha vec je, ze som pridal premennu, ktora urcuje kolko armady vam moze maximalne zbehnut v jednom tahu. V najhorsom pripade vsetka armada. V najnizsom pripade 10%.
Otazne je kolko by to malo byt?
napr. mam armadu, ktora ma hodnotu 2.4 miliona. Nemam ziadne prachy, ziadnych ludi - ziadny prijem. Udrzba na tuto armadu je 75k zlatych.
Ak je nastavenych 100% tak pridem v jednom kole o 2.4 miliona. Ak je nastevenych 50% pridem o 1.2 miliona (v druhom tahu o 0.6 miliona, ...). Ak je 10% tak pridem v prvom tahu o 240k armady, nasledne v dalsom tahu o 216k, v dalsom o 194k.

Takze pokial chcete, mozete sa vyjadrit k tomuto novemu systemu (dalsie dorabky, ine koeficienty, ...) + kolko by mohla byt hranica maximalnej dezercie

pripadane ci zaviest nieco na styl: Po dezerteroch sme zozbierali co sa da a utrzili sme za to xx zlata (tu opak kolko by bolo zlata za zbehnutie -> napr. ak je nutnych 1000 zl pre tych co usli tak po nich by sme mohli najst 200 zl - 20% ? )
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: armada a ako ju zivit

Post by nezmar »

otazne je, ci sa nema nastavit vyssie poplatky za army - ak clovek bude predavat dost run a predmetov tak bude mat aj dost prachov a teda bude moct mat vacsiu armadu :) atd

pripadne nie zrovna linearne zoldy (cim vacsia hodnota army, tym vyssie poplatky)

PS: momentalne som to spravil tak, ze je mozne to kedykolvek vypnut/zapnut (ubytovanie/zold) a bolo by fajn to mozno na HEAVNE tento vek otestovat :)
Kouji
Posts: 518
Joined: Sat 08. Mar 2014 20:00:51
Location: Ostrava

Re: armada a ako ju zivit

Post by Kouji »

Poplatky bych zatím určitě nechal takhle.
Co se týče dezerce, tak je můj názor tenhle:
1) první tah nebude dezerce 2) druhý tah by byl dezerce 10% 3) třetí tah 20% atd... až do srovnání příjem/armáda
1) by to bylo ustáleno na x procentech (myslím si, že 10-30% je ideální)
S tím jak jsi psal, že by se udělal nějaký přepočet zlato (zaplatí se 3% armády, 10% dezerce =7% dezerce) souhlasím.
U dezerce by mohli mít i něco jako Dra ghottan (vybrali 10% z vybavení budov).
Jen by mě zajímalo jak bude fungovat ta dezerce. Dejme tomu, že má člověk 4 Wurmy a xxx armády s hodnotou 3M. 10% =300k, takže to náhodně vybere i tři Wurmy a zbytek nechá tak? Nebo to je tak, že to vezme maximálně jednoho.
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: armada a ako ju zivit

Post by nezmar »

Kouji wrote:Poplatky bych zatím určitě nechal takhle.
Co se týče dezerce, tak je můj názor tenhle:
1) první tah nebude dezerce 2) druhý tah by byl dezerce 10% 3) třetí tah 20% atd... až do srovnání příjem/armáda
1) by to bylo ustáleno na x procentech (myslím si, že 10-30% je ideální)
S tím jak jsi psal, že by se udělal nějaký přepočet zlato (zaplatí se 3% armády, 10% dezerce =7% dezerce) souhlasím.
U dezerce by mohli mít i něco jako Dra ghottan (vybrali 10% z vybavení budov).
Jen by mě zajímalo jak bude fungovat ta dezerce. Dejme tomu, že má člověk 4 Wurmy a xxx armády s hodnotou 3M. 10% =300k, takže to náhodně vybere i tři Wurmy a zbytek nechá tak? Nebo to je tak, že to vezme maximálně jednoho.
to s tou postupnou dezercou je rozumne, ale to bude potom chciet dalsi zaznam v DB, ze v ktorom tahu sme v dezercii aby sa to prepocitavalo a kazdy tah to vlastne aktualizovat (minimalne nastavovat, ze nie je ziadna dezerce)

to s tych budov nie je zly napad, ale ake budu prepocty? kolko zl. bude za vybavenie v jednlivych stupnoch (kazdy boh to ma inak a toto by malo byt jednotne)

----
a ako sa prepocitava dezerce (teraz)
napr. v armade mame
3 x wurm = 300.000
20k x vesnican = 140.000
20 x obr = 200.000
celkovo spolu 640.000 (hodnota), zold predstavuje 20.000 zl

v pokladnici mame iba 7.000 zlata, takze nam chyba 13.000 zlata, co spatne predstavuje 416.000 hodnoty

jednotky sa usporiadaju na zaklade hodnoty na kus (najvyssia prva). Takze za zoberie prvy wurm
kolko_utecie = 416.000 (co_musim_naplnit) * 3 (pocet_jednotiek) / 640.000 (hodnota_vsetkych_jednotiek)
// hodnotu na jednotku nie je nutne pocitat, pretoze ta sa vykrati :D
V tomto pripade to predstavuje 1.95 wurma co sa zaokruhli na 2 wurmov (1.49 => 1, 1.50 => 2)

nasledne sa spravi prepocet:
hodnota_vsetkych_jednotiek = hodnota_vsetkych_jednotiek - pocet_wurmov * hodnota_wurmov
co_musim_naplnit = co_musim_naplnit - dezertovalo_wurmov * hodnota_wurmov

Tymto zabezpecim, ze sa naplni hodnota 640.000 pre dezerciu (+/- drobne) a zaroven to bude percentualne rozlozene na vsetky staky.

a to percento kolko moze maximalne zbehnut sa zohladnuje este predtym. Cize do vzorca nemusi vstupit tych 416.000 hodnoty, ale menej.
Ak by bolo nastavenych 50% z celej armady tak by tam vliezlo max. 320.000, ak by bolo nastavenych 10% tak max. 64.000 (v tomto pripade by clovek o wurma nikdy neprisiel 0,3 sa zaokruli na 0, ale prisiel by o viac obrov a vesnicanov - ty by to kompenzovali)
Kouji
Posts: 518
Joined: Sat 08. Mar 2014 20:00:51
Location: Ostrava

Re: armada a ako ju zivit

Post by Kouji »

To s tou dezercí je pouhý nápad, pokud je to moc složité, tak se to prostě dá na stabilních 10-30%.
Budovy jsem nemyslel jako by se přepočítávaly na zlato, ale prostě by lidé při dezerci pobrali co můžou a odejdou. V podstatě by se jakoby vzala schopnost Dra ghottana a jen se změnil popis :) . Taky by u toho nemusela být 100% šance, ale třeba jen 30%, že něco vezmou.
Takže člověk nikdy nepřijde o celou jednotku během jednoho tahu, to je rozumné, jinak by i artefakty pěkně padaly.
Kouji
Posts: 518
Joined: Sat 08. Mar 2014 20:00:51
Location: Ostrava

Re: armada a ako ju zivit

Post by Kouji »

Malý dotaz. Kde se to vlastně přepíná?
Ripperman
Posts: 522
Joined: Fri 04. Jul 2014 15:29:00

Re: armada a ako ju zivit

Post by Ripperman »

já si nemůžu pomoci, ale dezerce mi prostě připadá jako špatný nápad.
Různí bohové mají absolutně jiný poměr mezi hodnotou jednotky a její cenou....

V nezmarově příkladu mi chybí 14k zlata a proto přijdu o jednotky v ceně 4M a 40 run země ? :shock:

U dralgara je jednotkou s největší cenou obr jezdící na posvátném wurmovi, takže ten skape první ?

Jednotky, které stojí lidi, např stíny, soulkeeperi, apod. se budou dost blbe stavět. Lidí bude mít člověk poměrně hodně a každý ví, jak to vypadá, když má třeba 300k lidí a najednou se naplní kapacita měst a odejde mu třeba 30k lidí... Tzn. že max. kapacita měst jako je teď bude jen teoretická, reálně se budou muset jednotky držet tak na 90% kapacity měst.

Celé bych to vyřešil jinak, mnohem jednodušeji a mnohem více user friendly. A sice:
Nemáš na zaplacení žoldu ? Tak buď si peníze sežen (prodejem run, z klanové pokladnice, atd.) nebo sám propusť jednotky, abys na zaplacení měl (můžeš si vybrat jaké a systém propuštění jednotek je už udělán) nebo nebudeš moci odehrát další kolo. Easy, neomezující, nikoho to nenase*re např. tím, že by mu dezertoval kraken a jednoduché na implementaci.
Chasty
Posts: 84
Joined: Sun 13. Jul 2014 16:35:57

Re: armada a ako ju zivit

Post by Chasty »

Ripperman wrote: Tzn. že max. kapacita měst jako je teď bude jen teoretická, reálně se budou muset jednotky držet tak na 90% kapacity měst.
Nevím jestli neumím jen číst, ale:
Nezmar wrote: V novom systeme budu jednotky platene zoldom a teda nebudu zaberat miesto v obydliach.
Ale zase máš pravdu, že by si měl asi člověk pomoci sám, když na něco nemám musím udělat opratření, i když ta dezertace byl převážně můj nápad. Zase donutí to trošku člověka u toho myslet.
Kouji
Posts: 518
Joined: Sat 08. Mar 2014 20:00:51
Location: Ostrava

Re: armada a ako ju zivit

Post by Kouji »

Chasty wrote:
Ripperman wrote: Tzn. že max. kapacita měst jako je teď bude jen teoretická, reálně se budou muset jednotky držet tak na 90% kapacity měst.
Nevím jestli neumím jen číst, ale:

Myslí to tím, že lidé ti vydělají například v slabém měsíci 23k, ale 100% kapacity měst ti armáda bude brát 25k.

Ale to není špatný nápad, že by si člověk musel propustit armádu sám nebo se nebude moci pohnout. Ale taky je pravda, že je moc, aby při prvním nezaplaceném měsíci odešla 50% armáda.
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: armada a ako ju zivit

Post by nezmar »

Ripperman wrote:V nezmarově příkladu mi chybí 14k zlata a proto přijdu o jednotky v ceně 4M a 40 run země ? :shock:
je to vlastne (v tomto pripade) tvoja blbost ze ti chyba zold - keby mas pred barakom armadu a nezaplatis jej (je jedno kolkokrat si jej uz predtym zaplatil) tak budes iba rad ked iba pojdu prec. Horsi pripad bude ze ti este vypalia barak a znasilnia vsetky zeny, pretoze ty im platis spatne a znamena to, ze uz si im CELY mesiac nezaplatil :D .
To aka je obstaravacia cena na tom nic nemeni.
Ripperman wrote:U dralgara je jednotkou s největší cenou obr jezdící na posvátném wurmovi, takže ten skape první ?
pokial ti bude chybat strasne vela prachov tak ano skape ti aj obr, lenze to bude znamenat, ze obr na wurmovi tvori podstatnu cast tvojej armady. Ak bude tvorit sotva 10-tinu tak ti z vysokou pravdepodobnostou prezije.
Je tam percentualne rozlozenie na vsetky jednotky
Ripperman wrote:Jednotky, které stojí lidi, např stíny, soulkeeperi, apod. se budou dost blbe stavět. Lidí bude mít člověk poměrně hodně a každý ví, jak to vypadá, když má třeba 300k lidí a najednou se naplní kapacita měst a odejde mu třeba 30k lidí... Tzn. že max. kapacita měst jako je teď bude jen teoretická, reálně se budou muset jednotky držet tak na 90% kapacity měst.
Ludia v novom systeme by neodchadzali - naplnil by sa maximalny pocet. To, ze budes musiet drzat (ak nemas iny prijem) na 90% je snad jasne, pretoze nie kazdy mesiac zarobis rovnaky pocet prachov.

Skor ja to vidim tak, ze si tu ludia budu drzat armady na urcitej hranici (napr. 60% kapacity), nasetria prachy (dost) - zrataju si na kolko kol im vydrzi armada a vybuduju podstatne vacsie armady nez boli doteraz v moznostiach hracov -> pretoze budu mat nasetrene prachy.
Ved 32 milionova armada vas stoji "iba" 1.000.000 zlata. A ked mate nasetrene 1 milardu? -> 1000 tahov (10 dni pri rychlosti 1) mozete odohrat z 32M armadov?

Skor bude podla mna nutne zvysit zoldy nez ze budete mat male armady :)
ved ked pozriem kolko prachov ste mali nasmolenych tak neviem neviem
Ripperman wrote: Celé bych to vyřešil jinak, mnohem jednodušeji a mnohem více user friendly. A sice:
Nemáš na zaplacení žoldu ? Tak buď si peníze sežen (prodejem run, z klanové pokladnice, atd.) nebo sám propusť jednotky, abys na zaplacení měl (můžeš si vybrat jaké a systém propuštění jednotek je už udělán) nebo nebudeš moci odehrát další kolo. Easy, neomezující, nikoho to nenase*re např. tím, že by mu dezertoval kraken a jednoduché na implementaci.
toto zrovna nie je moc user friendly -> vzhladom nato, ze dost casto by si sa pohyboval (k tomu na 100% dojde) na hranicnej urovni a potom by sa ti hra neustale zasekavala a musel by si stale chodit do armady a odklikavat to ...

ALE ved toto mozes robit aj tak, ked si to budes sledovat -> podobne ako aj teraz kazdy z vas moze predavat ludi ked mu maju utekat (kolki z vas to robia? - kolki z vas by brali keby ty ludia co vam utekali by boli automaticky zobraty do otroctva a vynieslo by vam to urcitu ciastku penazi - aj ked menej ako z trhu?)
Kouji wrote:Malý dotaz. Kde se to vlastně přepíná?
v config.php :) - bud to bude nastavene pre cely svet, alebo vobec. Inak by to nemalo zmysel
Post Reply