Buh - Ghoro

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
User avatar
Hron
Posts: 1133
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ghoro

Post by Hron »

Velký gobliní update
(některé věci se nebudou lišit od současného stavu, ale pro lepší přehlednost, je i tak budu uvádět)
Bude to bez komentářů, proč nastavuji daná čísla, aby se ušetřilo místo a příspěvek byl přehlednější, ale odůvodnění pro ně mám, tak pokud s některými nebudete souhlasit, tak rovnou napište prosím nový návrh a důvod, bychom se pak rychle mohli posunout dál.

Stavby
Gobliní nevěstinec
- lze postavit až po postavení Gobliní dílny, nahrazuje Domobranu
- cena 5M zlata
Zdvojnásobuje výsledný rekrut u všech živých jednotek.

Gobliní hříšná čtvrť
- vylepšuje Gobliní nevěstinec
- cena 50M zlata
- Místo zdvojnásobení, ztrojnásobuje rekrut u všech živých jednotek.

Gobliní pevnost
- vylepšuje Gobliní kasárny
- lze postavit až po postavení Gobliního nevěstnice
- cena 1M zlata

Medvědí doupě
- vylepšuje Vlčí doupě
- lze postavit až po postavení Gobliního nevěstnice
- cena 1M zlata

Zlobří jeskyně
- dodává ceil(prezvest^0,25) vybavení do Vlčího doupěte
- dodává ceil(prezvest^0,3) vybavení do Medvědího doupěte

Zlobří šamaní jeskyně
- vylepšuje Zlobří jeskyně
- lze postavit až po postavení Gobliní dílny
- cena 2M zlata
- rekrutuje se také Zlobří šaman
- dodává ceil(prezvest^0,35) vybavení do Vlčího doupěte
- dodává ceil(prezvest^0,4) vybavení do Medvědího doupěte

Gobliní krčma
- vylepšuje Gobliní hospodu
- lze postavit až po postavení Gobliního nevěstince
- cena 2M zlata
- umožňuje druhý stack fanatiků (netuším, jak to chce Nezmar udělat, ale je to jeho návrh...)

Gobliní hostinec
- vylepšuje Gobliní krčmu
- lze postavit až po postavení Gobliní hříšné čtvrti
- cena 5M zlata
- umožňuje třetí stack fanatiků (netuším, jak to chce Nezmar udělat, ale je to jeho návrh...)

Chrámová dílna ohnivé sekty
- vylepšuje Chrám ohnivé sekty
- lze postavit až po postavení Gobliního nevěstince
- cena 2M zlata
- každé kolo přijde zadarmo jedno Gobliní dělo

Chrámový komplex ohnivé sekty
- vylepšuje Chrámovou dílnu ohnivé sekty
- lze postavit až po postavení Gobliní hříšné čtvrti
- cena 5M zlata
- každé kolo přijdou zadarmo dvě Gobliní děla
- rekrutuje se také Goblin pyroman sapér

Gobliní vylepšená dílna
- vylepšuje Gobliní dílnu
- lze postavit až po postavení Gobliního nevěstince
- cena 5M zlata

Gobliní velkodílna
- vylepšuje Gobliní vylepšenou dílnu
- lze postavit až po postavení Gobliní hříšné čtvrti
- cena 5M zlata


Jednotky
Goblin
- cena: 7 zl (potřeba 1 vybavení za 7 zl)
- dmg 4, útok 4, obrana 2, iniciativa 6, druh útoku 1, životů 4, hodnota 3, steč (4)
- základní rekrut: 20 + ceil(Celkovy_prostor_pro_bydleni/1000)
- bonusový rekrut:
  • Gobliní hospoda/Vlčí doupě/Medvědí doupě = + ceil(prezvest^0,5) //pro 10M předzvěsti je to bonus 3,2k
  • Chrám ohnivé sekty/Zlobří jeskyně = + ceil(prezvest^0,55) //pro 10M předzvěsti je to bonus 7,1k
  • Gobliní dílna (a její vylepšení/Gobliní univerzita) = + ceil(prezvest^0,6) //pro 10M předzvěsti je to bonus 15,8k
Hobgoblin
- cena: 10 zl (potřeba 1 vybavení za 10 zl)
- dmg 6, útok 5, obrana 3, iniciativa 6, druh útoku 1, životů 6, hodnota 5, steč (6)
- rekrut: stejný jako pro Gobliny
- bonusový rekrut: stejný jako pro Gobliny

Goblin s prakem
- cena: zadarmo
- dmg 3, útok 3, obrana 2, iniciativa 5, druh útoku 2, životů 3, hodnota 4
- rekrut:
  • při rekrutování Goblinů přijde (pocet_rekrutovanych_goblinu / 2)
  • při rekrutování Hobgoblinů přijde (pocet_rekrutovanych_hobgoblinu)

Původní větev
Goblin fanatik
- cena: 100 zl (potřeba 1 vybavení za 100 zl)
- dmg 200, útok 20, obrana 1, iniciativa 7, druh útoku 1, životů 4, hodnota 10
- základní rekrut: 10 + ceil(Celkovy_prostor_pro_bydleni/10000)
- bonusový rekrut:
  • Chrám ohnivé sekty = + ceil(prezvest^0,25) //pro 10M předzvěsti je to bonus 56
  • -- Chrámová dílna ohnivé sekty = + ceil(prezvest^0,30) //pro 10M předzvěsti je to bonus 126
  • ---- Chrámový komplex ohnivé sekty = + ceil(prezvest^0,35) //pro 10M předzvěsti je to bonus 282
  • Gobliní dílna (a její vylepšení/Gobliní univerzita) = + ceil(prezvest^0,3) //pro 10M předzvěsti je to bonus 126
Gobliní pojizdná bomba
- cena: zadarmo
- dmg 10000, útok 30, obrana 5, iniciativa 1, druh útoku 1, životů 50, hodnota 100, neživá
- rekrut: 1 každých 10/6/3 tahů (dle stupně Chrámové ohnivé sekty)

Goblin pyroman
- cena: 500 zl (potřeba 1 vybavení za 500 zl)
- dmg 10, útok 5, obrana 2, iniciativa 3, druh útoku 2, životů 10, hodnota 50
- schopnosti: Imunita na ohnivý štít, podpálení (10)
- základní rekrut: 5 + ceil(Celkovy_prostor_pro_bydleni/20000)
- bonusový rekrut: Gobliní dílna (a její vylepšení/Gobliní univerzita) = + ceil(prezvest^0,3) //pro 10M předzvěsti je to bonus 126

Podpálení
- Podpálí zasaženou jednotku, která pak v každém kole utrpí X zranění za každého útočníka (zde 10 za každého pyromana). Jednotky s imunitou na ohnivý štít, jsou imunní i na tuto schopnost (ale na střelecké jednotky, které nemají imunitu, to samozřejmě platí).
- Trochu nevím, jak to naprogramovat. Pokud by to bylo moc složité, tak dmg x3 a aplikuje se jen jednou hned po útoku pyromanů.

Goblin pyroman sapér
- cena: zadarmo
- dmg 10, útok 5, obrana 2, iniciativa 2, druh útoku 1, životů 20, hodnota 1000
- schopnosti: Imunita na ohnivý štít, podpálení (20), podminování
- rekrut: přijde 1 za každých 10 rekrutovaných Goblinů pyromanů

Podminování
- aplikuje se v prvním a ve druhém kole
- Gobliní pyromanský sapér položí Gobliní minu za každého sapéra.

Gobliní mina
- dmg 500, útok 50, obrana 0, iniciativa 0, druh útoku 1, životů 1, hodnota 1
- schopnost: mina

Mina
- jednotka neútočí (stejně jako stěna)
- pokud útočí nepřátelská jednotka s druhem útoku 1, tak má 50% šanci, že před jejím útokem mina vybouchne a jednotku zraní (a mina se útokem zničí)
- (pokud to nepůjde, tak pak prostě útok s nepředvídatelností, jak to psal Nezmar)

Gobliní dělo
- cena: zadarmo
- dmg 0, útok 0, obrana 0, iniciativa 0, druh útoku 3, životů 100, hodnota 1, neživý, „stěna“
- rekrut: 1 (2) každé kolo (viz stavby)

Gobliní dělo nabité fanatikem
- dmg 0, útok 0, obrana 0, iniciativa 1, druh útoku 3, životů 100, hodnota 1, neživý
- schopnosti: Vystřelení fanatika

Vystřelení fanatika
- Vytvoří jednotku X x Gobliní letící fanatik, kde X je počet děl nabitých fanatikem.
- Změní se jí stav na „zeď“.

Gobliní letící fanatik
- dmg 300, útok 20, obrana 0, iniciativa 7, druh útoku 2, životů 5, hodnota 10
- schopnosti: po útoku se zničí, jednou probíjí (ala ohnivá koule)

Cena nabíjení
  • 1 runa ohňa + 50 fanatikov = nabiť 50 děl (a menej)
  • 4 run ohňa + 250 fanatikov = nabiť 250 děl (a menej)
  • 15 run ohňa + 1000 fanatikov = nabiť 1000 děl (a menej)
  • 40 run ohňa + príslušný počet fanatikov = nabiť všetky děla
Gobliní dělo nabité bombou
- dmg 0, útok 0, obrana 0, iniciativa 1, druh útoku 3, životů 100, hodnota 1, neživý
- schopnosti: Vystřelení bomby

Vystřelení bomby
- Vytvoří jednotku X x Gobliní letící bomba, kde X je počet děl nabitých bombami.
- Změní se jí stav na „zeď“.

Gobliní letící bomba
- dmg 15000, útok 30, obrana 0, iniciativa 1, druh útoku 2, životů 50, hodnota 100
- schopnosti: po útoku se zničí, dvakrát probíjí (ala meteorit)

Cena nabíjení
  • 1 runa ohňa + 1 pojízdných bomb = nabiť 1 dělo (a menej)
  • 4 run ohňa + 5 pojízdných bomb = nabiť 5 děl (a menej)
  • 15 run ohňa + 20 pojízdných bomb = nabiť 20 děl (a menej)
  • 40 run ohňa + príslušný počet pojízdných bomb = nabiť všetky děla

Nová větev
Goblin na vlkovi
- cena: 300 zl (potřeba 3 vybavení po 100 zl)
- dmg 50, útok 7, obrana 3, iniciativa 10, druh útoku 1, životů 40, hodnota 50, steč (50)
- základní rekrut: 10 + ceil(Celkovy_prostor_pro_bydleni/10000)
- bonusový rekrut:
  • Zlobří jeskyně = + ceil(prezvest^0,3) //pro 10M předzvěsti je to bonus 126
  • -- Zlobří šamaní jeskyně = + ceil(prezvest^0,4) //pro 10M předzvěsti je to bonus 631
  • Gobliní dílna (a její vylepšení/Gobliní univerzita) = + ceil(prezvest^0,4) //pro 10M předzvěsti je to bonus 631
Goblin na medvědovi
- cena: 450 zl (potřeba 3 vybavení po 150 zl)
- dmg 80, útok 8, obrana 4, iniciativa 8, druh útoku 1, životů 80, hodnota 80, steč (80)
- rekrut: jako Goblin na vlkovi

Zlobr
- cena: 1000 zl a 1/5 runy sněhu (na 5 jednotek je potřeba 1 vybavení za 5000 zl a 1 runu sněhu)
- dmg 300, útok 10, obrana 7, iniciativa 2, druh útoku 1, životů 250, hodnota 300
- základní rekrut: 5 + ceil(Celkovy_prostor_pro_bydleni/20000)
- bonusový rekrut: Gobliní dílna (a její vylepšení/Gobliní univerzita) = + ceil(prezvest^0,4) //pro 10M předzvěsti je to bonus 631

Zlobří šaman
- cena: zadarmo
- dmg 200, útok 7, obrana 4, iniciativa 1, druh útoku 2, životů 150, hodnota 400, Magie Smrti 13
- rekrut: přijde 1 za každých 10 rekrutovaných Zlobrů (a poměr se dalšími budovami nemění)


Vzducholodě
Snížit životy a hodnotu o 10% a zvýšit iniciativu na 2, zbytek nechat, jak je.


Univerzita
(viz dřívější příspěvek, ale síla jednotek je snížena - proto jsou zde uvedeny jen změny a ne kompletní přehled jednotky)

Gobliní exterminátor
Cena: 5M
Změněné targetování, kdy neútočí na jednotku dle celkového počtu životů, ale na živou/nemrtvou jednotku s nejvyšším individuálním množstvím životů.

Gobliní sabotér
Cena: 3M
Druh útoku 4
zranění a útok: 0
Předělaná schopnost Sabotáž -> aplikuje se při každém útoku a snižuje zranění zasažené jednotce o 0,5*X%, kdy X je počet útočníků (maximálně o 50%).
Změněné targetování, kdy neútočí na jednotku dle celkového počtu životů, ale na jednotku s nejvyšším individuálním zraněním.

Gobliní patriacha
Cena: 1M
Druh útoku: 2
Hodnota: 1k
Místo multimagie, sjednocení všech těch tří magií.

Gobliní hrdina
Cena: 10M
viz nedávný příspěvek -> schopnost "Probuzení krvelačnosti": dá jednotkám +200% do steče a nastaví obranu na 1 (platí jen pro gobliní jednotky se stečí)
(lze mít v armádě jen jednoho)
Last edited by Hron on Mon 18. Apr 2022 12:42:29, edited 6 times in total.
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Buh - Ghoro

Post by nezmar »

super spísané.

Tie stacky plánujem spraviť až v boji, v klane bude stále iba jeden. Pridám im schopnosť "rozdel a panuj" alebo len natvrdo pri načítavaní jednotiek s jedného stacku spravím 2 (alebo tri) na základe budovy

Rozmýšlam, že keď už sa ide tak výrazne naviazať rekrut na predzvest tak či nevestinec by nemal robiť aj dačo iné. Napr. znižovať vstupné náklady (o 10% prvy a 25% druhy)
User avatar
Hron
Posts: 1133
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ghoro

Post by Hron »

nezmar wrote:super spísané.
Díky :)
nezmar wrote:Tie stacky plánujem spraviť až v boji, v klane bude stále iba jeden. Pridám im schopnosť "rozdel a panuj" alebo len natvrdo pri načítavaní jednotiek s jedného stacku spravím 2 (alebo tri) na základe budovy
To mě prvně napadlo, ale pak jsem to zamítl s tím, že je škoda, že si nemůžeš určit jak velké stacky by to měly být. Ale teď mě došlo, že vlastně dopředu neurčíš jejich pořadí a tak je vlastně tohle dobré elegantní řešení...
nezmar wrote:Rozmýšlam, že keď už sa ide tak výrazne naviazať rekrut na predzvest tak či nevestinec by nemal robiť aj dačo iné. Napr. znižovať vstupné náklady (o 10% prvy a 25% druhy)
Ta sleva zní dobře.
User avatar
Hron
Posts: 1133
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ghoro

Post by Hron »

Přidal jsem do původního příspěvku i cenu nabíjení děl, která byla zmíněna dříve a já na ni zapomněl...
User avatar
ySpirit
Posts: 151
Joined: Wed 26. Feb 2014 19:20:57

Re: Buh - Ghoro

Post by ySpirit »

Jestli se nemylim, jednotky vyvolane v danem kole, utoci az na konci toho kola. Nebylo by vazne lepsi, aby dela / katapulty ty jednotky vyvolaly uz v prvnim kole a pak ve druhem ty jednotky zautocily s nejakou iniciativou?

Co se tyce dlouheho postu o zmenach:
Katapulty / dela zni celkem ok, asi bych si je musel otestovat, abych to lepe posoudil. Klidne bych udelal ty jednotky z del / katapultu 3x silnejsi a s vyssim utokem, ale zaroven by katapulty mely treba 15-25% poruchovost, kdy se fanatik / bomba odpali jeste pred vystrelenim - vytvorilo by to pro nepritele stack "chybnych" fanatiku / bomb - klidne stejne staty jako obyc fanatik/bomba, co by utocili jeste v prvnim kole (misto druheho, protoze to nikam letet nemusi).

U obyc fanatiku / pojizdnych bomb by bylo super, kdyby na 100% vraceli predmety, ktere na sobe maji. Aspon by melo duvod na ne hodit vybaveni - at uz Ghorovu standartu / drtic lebek / tezkou bojovou sekyru / katanu a podobne.

Novi pyromani zni pomerne slabe. Za 500 zlata (dvojnasobek ceny ledoveho valecnika) to je na papire horsi ve vsem. Schopnost zapalit nepritele zni celkem dobre, ale s iniciativou 3 a s druhem utoku 1 to bude hodne slabe, protoze temer vsechny jednotky jsou rychlejsi a tak by "horeli" az od 4. kola a nebo se tomu kompletne vyhnuli, kdyz je podpali az v patem kole.
Kdyz uz goblini maji vzducholode a nove dostanou dela / katapulty, pak bych si spis predstavil, ze pyromani hazi na nepratele molotovy -> strelny utok. Damage / utok by mohli mit vyssi a misto zapaleni nepritele by mohli mit klidne jen ohnivy utok -> Proste % navyseni poskozeni do jednotek bez imunity na ohnivy stit. Samotni pyromani by nemeli imunitu na ohnivy stit, protoze to jsou jen goblini. Mozna by mohlo nejakou interakci proti jednotkam s ledovym stitem, at uz by to vyrusilo ten stit a nebo davalo jeste vyssi poskozeni :twisted:

Co se saperu tyce, jejich cisla pominu, treba nebudou finalni (500 saperu ma stejnou hodnotu jako flamekeeper, ale muzou polozit 2x 500 min, co dela 2x 500k poskozeni s utokem 50), poradne nevim, jak moc se mi libi sance, ze se odpali na utok od jednotky s typem utoku 1.
Logiku chapu, ale v PvP by tohle bylo sakra rozbity - klany by si na tom rozbijeli generaly stareho imperia, Dreaddova vyvoleneho, Kamenneho Krakena, sveho vudce klanu (bez vylepseni typu utoku), pak treba takovy Dralgar s lucisniky/druidy/bizony nebo obry/jednorozci by mel jen 1-2 jednotky, co by na tom mohli umrit a oba stacky by to vyplo okamzite. I takovy Aether by na tom castecne posel - stary stack hvezd a nebo velke stacky valecniku / samanu.
Na nepredvidavost by se vubec neslo spolehnout, jeste kdyz to ma mit az tak vysoke poskozeni - to pak muzou jit tamhle do vyssiho chramu ledu a ta mina by se odpalila do arcimaga nebo velemaga ledu, by byl overkill o nicem. A v PvP by to melo uplne stejny problem - pokud by byl Ghoro v topce, nikdo by poradne nechtel jit do udoli stinu, protoze ma riziko, ze 2 stacky min jim odpali posvatneho jednorozce / stack jednorozcu / hvezd / samanu / bahna / krakena a podobne.
To bych radsi, aby se polozily ty miny, saperove by take polozily nejake miny, na ktere by zapomneli (mensi stack pro nepratele) a pak by se to odpalilo na zacatku tretiho kola stejne jako meteority. Zapomenutych min muze byt 0-20% - v zavislosti na hodnote goblini armady proti eventu, aby se nestalo, ze pri dobyjeni vesnice bude mit ztraty v desititisicich goblinech uplne zbytecne.
A jestli to jsou pyromani / saperi, by ty miny taky mohly mit treba 800 poskozeni a 50% ohnivy utok. :)

Takze goblini muzou mit jedny z nejsilnejsich zbrani, ale to neznamena, ze je dokazi spravne pouzit. :twisted:
User avatar
Hron
Posts: 1133
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ghoro

Post by Hron »

ySpirit wrote:Jestli se nemylim, jednotky vyvolane v danem kole, utoci az na konci toho kola. Nebylo by vazne lepsi, aby dela / katapulty ty jednotky vyvolaly uz v prvnim kole a pak ve druhem ty jednotky zautocily s nejakou iniciativou?
Souhlas. Když jsem to psal, tak jsem si neuvědomil, že v kole vyvolání se ignoruje iniciativa. Proto taky v mém návrhu mají nabitá děla o jedna vyšší iniciativu, než vyvolané jednotky (aby jednotku vyvolali a ta po nich útočila). Protože ale máš pravdu s tou iniciativou, tak bude potřeba, aby ty jednotky vystřelili už v prvním kole s tím, že na nepřítele dopadnou až v kole druhém.
ySpirit wrote:Katapulty / dela zni celkem ok, asi bych si je musel otestovat, abych to lepe posoudil. Klidne bych udelal ty jednotky z del / katapultu 3x silnejsi a s vyssim utokem, ale zaroven by katapulty mely treba 15-25% poruchovost, kdy se fanatik / bomba odpali jeste pred vystrelenim - vytvorilo by to pro nepritele stack "chybnych" fanatiku / bomb - klidne stejne staty jako obyc fanatik/bomba, co by utocili jeste v prvnim kole (misto druheho, protoze to nikam letet nemusi).
Jsem rozhodně proti. Příliš velká náhoda do hry.
ySpirit wrote:U obyc fanatiku / pojizdnych bomb by bylo super, kdyby na 100% vraceli predmety, ktere na sobe maji. Aspon by melo duvod na ne hodit vybaveni - at uz Ghorovu standartu / drtic lebek / tezkou bojovou sekyru / katanu a podobne.
Jsem proti. Už jen proto, že je to nesmysl - aneb je větší šance najít u mrtvého ozbrojeného vesničana člověk jeho tvrzené pláty, než najít použitelné vybavení u sebevraždného goblina s bombou po jeho odpálení...
ySpirit wrote:Novi pyromani zni pomerne slabe. Za 500 zlata (dvojnasobek ceny ledoveho valecnika) to je na papire horsi ve vsem. Schopnost zapalit nepritele zni celkem dobre, ale s iniciativou 3 a s druhem utoku 1 to bude hodne slabe, protoze temer vsechny jednotky jsou rychlejsi a tak by "horeli" az od 4. kola a nebo se tomu kompletne vyhnuli, kdyz je podpali az v patem kole.
Kdyz uz goblini maji vzducholode a nove dostanou dela / katapulty, pak bych si spis predstavil, ze pyromani hazi na nepratele molotovy -> strelny utok. Damage / utok by mohli mit vyssi a misto zapaleni nepritele by mohli mit klidne jen ohnivy utok -> Proste % navyseni poskozeni do jednotek bez imunity na ohnivy stit. Samotni pyromani by nemeli imunitu na ohnivy stit, protoze to jsou jen goblini. Mozna by mohlo nejakou interakci proti jednotkam s ledovym stitem, at uz by to vyrusilo ten stit a nebo davalo jeste vyssi poskozeni :twisted:
Ano, jsou slabí. Vycházel jsem u nich z toho, co se tu různě psalo a tohle mi vyšlo. Psalo se, že by to měla být jednotka s útokem od třetího kola, protože po vylepšení v prvních dvou kolech pokládá miny. Ale je pravda, že když jsem to čistě rozdělil na dvě různé jednotky, tak tohle už platit nemusí. Pak to mělo dělat něco s ohněm, ale ne příliš silného. A nemělo by to připomínat Vulkána. A nakonec protože je jednotka goblin, tak by neměla mít vysoké staty.
Takže jsem se pokusil vymyslet nějakou novou zajímavou vlastnost, ale uznávám, že je jednotka celkem na nic (ale zajímalo by mě, jestli by měla o tolik menší využití, než Zlobři, kteří se vlastně taky staví jen kvůli šamanům a pyromani by se stavěli kvůli sapérům). Ale uznávám, že je to obecně špatný přístup a chtělo by to vymyslet něco lepšího...
ySpirit wrote:Co se saperu tyce, jejich cisla pominu, treba nebudou finalni (500 saperu ma stejnou hodnotu jako flamekeeper, ale muzou polozit 2x 500 min, co dela 2x 500k poskozeni s utokem 50), poradne nevim, jak moc se mi libi sance, ze se odpali na utok od jednotky s typem utoku 1.
Logiku chapu, ale v PvP by tohle bylo sakra rozbity - klany by si na tom rozbijeli generaly stareho imperia, Dreaddova vyvoleneho, Kamenneho Krakena, sveho vudce klanu (bez vylepseni typu utoku), pak treba takovy Dralgar s lucisniky/druidy/bizony nebo obry/jednorozci by mel jen 1-2 jednotky, co by na tom mohli umrit a oba stacky by to vyplo okamzite. I takovy Aether by na tom castecne posel - stary stack hvezd a nebo velke stacky valecniku / samanu.
Na nepredvidavost by se vubec neslo spolehnout, jeste kdyz to ma mit az tak vysoke poskozeni - to pak muzou jit tamhle do vyssiho chramu ledu a ta mina by se odpalila do arcimaga nebo velemaga ledu, by byl overkill o nicem. A v PvP by to melo uplne stejny problem - pokud by byl Ghoro v topce, nikdo by poradne nechtel jit do udoli stinu, protoze ma riziko, ze 2 stacky min jim odpali posvatneho jednorozce / stack jednorozcu / hvezd / samanu / bahna / krakena a podobne.
To bych radsi, aby se polozily ty miny, saperove by take polozily nejake miny, na ktere by zapomneli (mensi stack pro nepratele) a pak by se to odpalilo na zacatku tretiho kola stejne jako meteority. Zapomenutych min muze byt 0-20% - v zavislosti na hodnote goblini armady proti eventu, aby se nestalo, ze pri dobyjeni vesnice bude mit ztraty v desititisicich goblinech uplne zbytecne.
A jestli to jsou pyromani / saperi, by ty miny taky mohly mit treba 800 poskozeni a 50% ohnivy utok. :)

Takze goblini muzou mit jedny z nejsilnejsich zbrani, ale to neznamena, ze je dokazi spravne pouzit. :twisted:
Mini původně měli 1/10 zranění, ale pak jsem si říkal, že počet sapérů bude omezený tím, že se staví s pyromany, tak jsem zranění zvýšil. Ale neuvědomil jsem si, jak moc jsem zvýšil rekrut pyromanů a tak i sapérů bude dost (ty totiž máš pravdu s tím, že v porovnání hodnoty s Flamekeeperama je na tom sapér výrazně lépe, ale zase jsem to bral, že bude lehčí mít 100 flamekeeperů, než 5000 sapérů - což ale není pravda...).
Takže zranění min vrátím na původních 100.

Jinak Nezmar psal, že miny budou mít nepředvídatelnost ovlivněnou iniciativou. Tedy, že se budou prvně cílit jednotky s druhem útoku 1 a pak u nich bude platit, že čím je vyšší iniciativa, tím je větší šance, že je to trefí. Můj návrh v podstatě dělá to samé, jen si hráč dokáže lépe představit, co to nejspíše trefí a připravit se na to.
Nejsem proti, by se ty bomby vymysleli nějak jinak, ale jsem proti tomu, aby z nich byl jen přejmenovanej meteorit.

A obecně jsem zásadně proti tomu, aby Ghoro dával nějaké své výbušné jednotky nepříteli (to platí, jak pro ten tvůj návrh u děl, tak tady). Tobě přijde otravné neustálé přebíjení jednotek, ale dle mě je tohle pro hráče ještě výrazně horší a ta představa že každý boj má šanci, že si sám odpálí vlastní armádu mi přijde naprosto odrazující.

PS: Nějak nestíhám sledovat o čem občas mluvíš. Na začátku odstavce si stěžuješ, že mini cílí jen jednotky s druhem útoku 1 a pak v další větě píšeš, že se mina odpálí do Velemága ledu (druh útoku 2). Značí to, že jsi v druhé polovině odstavce už přestal řešit můj návrh a začal jsi vymýšlet možná řešení s tím, že jsi chtěl říci, že se nedá použít "nepředvídatelnost" (i když ta taky priorizuje jednotky s druhem útoku 1) a že proto jako řešení navrhuješ, aby z toho byl Meteorit? Nebo to chápu úplně špatně a je to jinak? Tady prosím o vysvětlení.
User avatar
Hron
Posts: 1133
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ghoro

Post by Hron »

ySpirit wrote:500 saperu ma stejnou hodnotu jako flamekeeper, ale muzou polozit 2x 500 min, co dela 2x 500k poskozeni s utokem 50
Jsem ti věřil a napálil se...

Flamekeeper má hodnotu 25k
Sapér měl hodnotu 500.

25k/500 = 50 a ne 500, takže ne 2x 500k dmg, ale 2x 50k dmg s tím, že meteorit probíjí a tohle ne.

Takže ano, stále je to silnější a oslabím to, ale neměl jsem to tak špatně spočítaný, jak jsem si myslel, když jsem ti odpovídal...


Pokud bych měl porovnat miny a Mateority, tak
2x flamekeeper = 1 meteorit = 30 min + 15 min + 7,5 min (pokud probije pokaždé) tedy 1 meteorit = 30 - 52,5 min, tedy průměrně cca 40 min = 20 sapérů
2x flamekeeper = 50k hodnoty = 100 sapérů

Když snížím zranění min na polovinu, tak dmg = 40 sapérů.
Když zvýším hodnotu na dvojnásobek, tak hodnota = 50 sapérů.

Protože se jedná o různé jednotky různé bohy a různou komplexnost, tak mi to přijde, že je to dostatečně podobné, aby nebyla jedna věc ku druhé přesílená...
User avatar
ySpirit
Posts: 151
Joined: Wed 26. Feb 2014 19:20:57

Re: Buh - Ghoro

Post by ySpirit »

Hron wrote:
ySpirit wrote:Katapulty / dela zni celkem ok, asi bych si je musel otestovat, abych to lepe posoudil. Klidne bych udelal ty jednotky z del / katapultu 3x silnejsi a s vyssim utokem, ale zaroven by katapulty mely treba 15-25% poruchovost, kdy se fanatik / bomba odpali jeste pred vystrelenim - vytvorilo by to pro nepritele stack "chybnych" fanatiku / bomb - klidne stejne staty jako obyc fanatik/bomba, co by utocili jeste v prvnim kole (misto druheho, protoze to nikam letet nemusi).
Jsem rozhodně proti. Příliš velká náhoda do hry.

A obecně jsem zásadně proti tomu, aby Ghoro dával nějaké své výbušné jednotky nepříteli (to platí, jak pro ten tvůj návrh u děl, tak tady). Tobě přijde otravné neustálé přebíjení jednotek, ale dle mě je tohle pro hráče ještě výrazně horší a ta představa že každý boj má šanci, že si sám odpálí vlastní armádu mi přijde naprosto odrazující.
By nemela byt prilis velka nahoda, proste 15-25% katapultu / del, bude mit pri utoku poruchu. Jestli se pouzije 1.000 katapultu, tak to znamena 750-850 vystrelenych fanatiku (silnejsi jednotky, utoci az v druhem kole) a 150-250 fanatiku (obyc jednotky, co utoci v prvnim kole) se odpali uz pred vystrelenim a zpusobi poskozeni sve armade. Jestli se stituje pres gobliny, tak by to nemela byt zadna ztrata, stejne maji vysoky rekrut a je jich hodne.

Kdyby vystreleni fanatici / bomby, byly 3x silnejsi a s vyssim utokem na misto jen o 50% vyssi dmg, tak jich staci poslat mensi pocet a celkove maji snazsi sundat i jednotky s vyssi obranou.
Hron wrote:PS: Nějak nestíhám sledovat o čem občas mluvíš. Na začátku odstavce si stěžuješ, že mini cílí jen jednotky s druhem útoku 1 a pak v další větě píšeš, že se mina odpálí do Velemága ledu (druh útoku 2). Značí to, že jsi v druhé polovině odstavce už přestal řešit můj návrh a začal jsi vymýšlet možná řešení s tím, že jsi chtěl říci, že se nedá použít "nepředvídatelnost" (i když ta taky priorizuje jednotky s druhem útoku 1) a že proto jako řešení navrhuješ, aby z toho byl Meteorit? Nebo to chápu úplně špatně a je to jinak? Tady prosím o vysvětlení.
Zhruba tak, nejdrive jsem resil cile s druhem utoku 1, pak jsem resil nepredvidavost, kdy to zautoci do jednotky i s jinym typem utoku.

Celkove nepredvidavost u jednotky, co dava hodne vysoke poskozeni a neprobiji je o nicem, protoze to pak jen znamena, ze si vsichni natoci z chramu vsechny mozne jednotky a pak to jen bude utocit do jednoho ruzoveho prasatka / enta / druheho enta / bazineho enta a podobne. Kdyby se odpalilo jenom X min, ktere jsou potrebne na zabiti te jednotky, tak by to bylo lepsi, ale pak je stale ten samy problem, co jsem psal - ze si na tom klany spali unikatni jednotky, co nemaji poradne HP.

Reseni v podobne meteoritu by bylo nejsnazsi, jak pro Ghora, tak pro hrace, co by proti tomu valcili v PvP a nebo kdyby se pak katapulty / dela chtela nahazet do eventu.


Ten pocet saperu na jejich hodnotu mi utekl, za to se omlouvam. :oops:
User avatar
Hron
Posts: 1133
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ghoro

Post by Hron »

Ok, tak to není velká náhoda - já to bral tak, že by byla 15-25% pravděpodobnost, že místo toho, aby ty jsi vystřelil na nepřítele, tak, že ti to bouchne pod nohama (a ne, pokaždé 15-25% tvých jednotek zaútočí na tebe).
Ale k tomu se vztahuje to druhé. Jsem zásadně proti tomu, aby tvá armáda útočila na tebe. A je mi úplně jedno, že to odnesou goblini, kterých je hodně a mají vysoký rekrut. To se mi prostě nelíbí a na rozdíl od "nabíjení", které se nelíbí tobě, tohle nemá historický podklad u Ghora.
Hrál bys, kdyby to bylo takhle:
- Nekromanti nedokázali udržet kontrolu nad oživenými jednotkami a tak v prvním kole 10% oživených nemrtvých jednotek se stane divokými a okamžitě zaútočí na tvou armádu.
- Bůh smrti si žádá oběti. 20% Uvězněných duší povolaných Soulkeepery se oddělí od zbytku a útočí na Dreaddovy přívržence (a když nejsou tak cílí jiné živé jednotky ve tvé armádě).
- Trefit meteoritem bojiště a ještě tak, aby jsi netrefil vlastní armádu je v podstatě nemožné. Proto každý 10. meteorit dopadne na tvou armádu.
- Runám věčnosti se nakonec nepodařilo udržet magmatického obra pohromadě a ten vybuchl devastujícím výbuchem. Každý Magmatický obr má 10% šanci, že se v prvním kole rozpadne na Sopku, která cílí tvou armádu.
- Mírumilovní jednorožci už dále nemohou pomáhat někomu, kdo útočí na nevinné. 10% Jednorožců se v prvním kole přidá k nepřátelské armádě, pokud útočíš na něco jiného, než na démony, nebo nemrtvé.
- Jakmile se stádo bizonů rozběhne, už ho nic nezastaví a to ani tvá armáda. Bizoni útočí od třetího kola ve všech kolech. Pokud už nejsou na bojišti nepřátelské jednotky, tak útočí do tvých.
- atd...


Vyšší dmg bych jim nedával. Vyšší útok by možná šel, ale dmg už ne - to nějak nemá logický podklad (mírné zvýšení se dá vysvětlit tím, že je to "střela", ale to u výbušniny zranění neztrojnásobí...) a pokud napíšeš, že prostě mohli do děl dát více výbušnin, tak to se pak moc neliší od toho vzít těch děl více...


Ano, nepředvídatelnost je otravná, proto hráči nemají rádi Starodávnou hydru. A stejně jako u hydry, tak u tohohle budu proti tomu, aby to bylo v eventech. Ale radši budu mít tuhle proklínanou nepředvídatelnost, než prostě přejmenovaný meteorit. Jo a co se týče vyvolaných jednotek, tak to nejspíše funguje na klasickou nepředvídatelnost, ale pokud se zde použije můj návrh, nebo Nezmarův (tedy, že se bude zohledňovat iniciativa), pak význam jednotek z portálu klesne, protože ty mají iniciativu nízkou. A ano, bude to zabiják generálů, ale jak často bylo odpovídáno mě: Generálové nejsou hlavní síla klanu a tak je prostě klan nevezme, pokud o ně nechce přijít. Co ostatních jednotek se týče, tak uznávám, že je to otravnější než exterminace (díky které například nemůže Wurmí Dralgar zaútočit na Aethera), ale jsem ochoten to u Ghora zkusit tak jak to je upravovat to až po otestování.

PS: Ale stále platí, že pokud někdo přijde na zajímavý nápad, jak udělat miny aniž by to byl Meteorit, nebo nepředvídatelnost. Tak to uvítám.
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Buh - Ghoro

Post by nezmar »

aj nepredvidatelnost vynechava unikatne jednotky. Resp. utoci na ne az ked uz nic ine nezostalo.

To iste sa da spravit pri ghorovi. Mozu sa tam dar rozne obmedzenia. Napr. ak hodnota jednotky je vacsia ako priemier vsetkych jednotiek tak sa jej pre potreby vyberu ciela rata iba polovicna iniciativa.
A ano bude to vynachavat vacsinou hlavny stit a to predsa ghorovi ide. Aby to bolo atraktivne a aby ho ludia opat zacali hrat. A pokial sa daju presne pravidla podla ktorych sa ciel vybera tak sa da potom pripravit armada aby ti neumieralo nic dolezite.

Aj o tom je boj. Vid boj proti klasickemu Vulkanovi, vid boj v spolku mocnych. vid boj pre Dreadda (skoro kazdy)

PS: moja predstava bola, že budú chodiť po upgrade iba sapery bez pyromanov (úplna náhrada), pretože to vlastne má byť pyroman, ktorý dokáže pokladať míny
PS2: Delo kľudne môže strieľať v prvom a doletia v druhom kole.
Post Reply