Buh - Ascendancy

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
Ugluk
Posts: 1
Joined: Tue 16. Sep 2025 16:10:12

Re: Buh - Ascendancy

Post by Ugluk »

Hron wrote: Tue 16. Sep 2025 18:57:09 Trochu problém Asceny je v tom, ž je velmi podobná Crinis.
Obě jsou založeny na početné lidské armádě, kdy Crinis má navíc magii světla a Ascena psioniku. Rozdíl je spíše v top, že Crinis má posilovací a anti nemrtví magii. A Ascena má (dle lore) útočnou psioniku a prokletí nepřátel. Kdy ale zase prokletí zde má Dreadd. ...
Z mého pohledu todle je obecně problém dost bohů, že jejich "doména/"sféra vlivu" je poměrně abstraktní, kde je z Crinis cítit, že to je bohyně světla? Jen z pojmenování schopnosti jednotek ("magie světla") a že poslední jednotka se jmenuje světlonoš, kdybych to chtěl zesměšnit tak bych ji pojmenoval "hohyně nabuzení a soudních zákazů" přičemž její schopnost je fakticky potírat Dreadda, který je bůh smrti a můžu se ptát proč světlo potírá smrt, když opak smrti je život a s životem mám spíš spojeného Dralgara? Zatímco vulkánova větev kde se téměř každá jednotka jmenuje "stínová" je nedotčená jedinou schopností a ano dokážu chápat, že světlo hází stíny, ale taky je zahání.

Asi by to za mě chtělo zavést diskuzi o těch konkrétních doménách, protože pod "mocí" si jde obecně představit od "vliv na něco" přes "schopnost něco udělat" po já nevím co a i pojem "povznesení" je relativní. V běžném hovoru to většinou znamená "neřeš to" z pohledu hvězné brány to zanamenalo dostat se na "vyšší úrověň bytí" a buď nedělat nic, nebo to dělat tak aby to vypadalo, že nedělám nic, což asi u bojových jednotek nechceme a pokud je to z pohledu života, tak je to "neumřít" a co vydrží déle než lidské tělo no asi nějaká ocelová schránka.

Tím nechci potírat kritiku mého návrhu v jiném vláknu, podobně se dá rozebrat většina bohů, snad krom Dhara a Vulkána, protože z toho lóru nějak necítím, nebo spíš není explicitně popsáno, jak bůh dostane/vybere si své "zaměření" a jaký to na něho má dopad, protože bráno fakticky, třeba u boha "smrti" bych čekal exterminaci, protože kdo jinej bude vědět jak někoho zabít a on je spíš "oživuje" a Aether je spíš bůh zpomalení než ledu, když jeho jednotky zpomalují a jen jeho armáda má takový severský/vikingský nádech což si všichni spojíme s ledovými krami a jsme u toho ledu...
User avatar
Hron
Posts: 1181
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ascendancy

Post by Hron »

Napadlo mě, jak udělat Ascenu unikátní, jen si nejsem jistý hratelností, ale myslím, že když se to vyladí, tak to bude fungovat.

Myšlenka vychází z této věty z lore:
Potomci nejlepších Ascendanciných válečníků jdou po dvou letech svého života do kláštera, kde se učí techniku boje.
A tak že by Ascena používala své jednotky jako zdroj pro další jednotky.
Dle lore odpovídá, že by by na kleriky se použili válečníci. Kde se vzal převor se nepíše a na Preascendeda se používá sběrný tábor. Takže nápad dle lore funguje jen na první jednotku. Ale přivedlo mě to k extrému.

Hned jak postavíš první budovu pro Ascenu, tak se ti změní Domobrana ve Sběrný tábor. (takže tím odpadá možnost stavby dílny z původního návrhu)

Sběrný tábor
  • nerekrutí se zde žádná jednotka
  • cena jednoho vybavení je jeden obyvatel
  • přidává speciální akci: Sběr -> ze všech žebráků v armádě udělá vybavení
  • přidává speciální akci: Osvobození -> ze všech otroků v armádě udělá vybavení
  • přidává speciální akci: Konvertování -> ze všech lidí v armádě (mimo asceniny jednotky) udělá vybavení (neplatí na unikátní a legendární jednotky -> generálové imperia, velitel)
  • (pokud by šlo udělat) za každých 10 poražených lidských nepřátel v boji by se přidalo 1 vybavení (takže například z barbarů, při dobývání měst, ... ale ne z nemrtvých, obrů, zvířat či třeba démonů) -> vymývá mozek zajatcům
A pak válečníci, převorové a Preascendedi budou mít v ceně vybavení zlato + vybavení ze sběrného tábora.
A aby se dodržel lore, tak klerici budou mít cenu vybavení ve zlatě a válečnicích.

Příklad cen:
1 vybavení pro Válečníka = 50 zl + jedno vybavení ze sběrného tábor
1 vybavení pro Klerika = 500 zl + 5 Válečníků (aneb ne každý válečník přežije výcvik)
1 vybavení pro Převora = 10k zl + 1000 vybavení ze sběrného tábora (musí se najít ti, kdo jsou schopni alespoň částečně rozvinou své psychické schopnosti)
1 vybavení pro Preascendeda = 100k zl + 10k vybavení ze sběrného tábora (je velmi nákladné vyzkoušet 10 000 lidí a najít mezi nimi vhodného autistu)
(zde vycházím z toho, že každá budova spotřebovává 1 vybavení na 1 jednotku)

PS: Tento nápad mě dost zaujal a chtěl bych ho vyzkoušet, ale bude to od Nezmara chtít hodně programování.
PPS: A protože tak hráč přijde o OV hned na začátku tak pak bude opravdu nutné, aby z první budovy chodili 2 jednotky (a obě slušné), aby mohl v early fungovat.
Post Reply