Buh - Vulkan

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Vulkan

Post by Hron »

nezmar wrote: Thu 02. Feb 2023 7:17:36 napadla ma jedna myslienka ohladom tych ohnivych zdi. Co keby sa namiesto zmeny golemov na zdi skor "kupoval" ritual ohna/lavy, ktory by mal vlastne 0 hodnotu.
Ale keby ho hrac zoberie so sebou do boja tak by na zaciatku 1 kola trasnformoval vsetkych ohnivych/lavovych golemov na stenu a po boji naspat a spotreboval by sa.
Hrac by ich mohol mat viac ale do boja by sa bral maximalne 1ks
- jednotka by sa nepocitala do poctu jednotiek, ktore moze hrac poslat do boja
Můj návrh pak stanovuje "cenu za životy". Zaplatíš nějaké runy a získáš určitý počet životů ve stěnách, které můžeš používat opakovaně.
Tvůj návrh pak stanovuje "cenu za boj". Zaplatíš cenu a na jeden boj máš štít.

Dále pak, pokud tvou přeměnou nezískají golemové bonusové životy, tak to značí, že musíš mít v golemech dost životů, aby byli štíty a poměr životy/hodnota je u golemů mnohem horší než u stěn -> bude to pro tebe dražší.
Pokud ti spojení golemů dá bonusové životy, tak stejně budeš chtít golemy jako první štíty pro "slabší eventy", protože i u nich nechceš, aby ti šli třeba do mágů ohně.

Reálně mi to připadá jako moc práce navíc s možná i menším užitkem, než klasické fungování. Nemluvě o tom, že pokud nerfování dopadne jak bych si představoval, tak pak budou zdi zrušené, protože je Vulkán nebude potřebovat, aby mohl fungovat.
Tedy přesněji: s nimi bude samozřejmě silnější, ale pak by měl být hratelný i bez nich a zdi z principu fungování "ohně" se mi k Vulkánovi nehodí a nyní mu je dávám jen proto, protože v současném stavu hry je bez silné obrané jednotky nepoužitelný...
Takže osobně bych to viděl tak, že se nyní Vulkán upraví. Pak si užije cca 2-3 věky a pak se v rámci nerfování bohů zruší jak stavba stěn, tak příchod slabších golemů zadarmo.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Vulkan

Post by Hron »

Po té, co jsem si znovu zahrál klasického Vulkána a s myšlenkou, že plánujeme i nerfování. Tak bych navrhoval zavést změny tak, jak je zde píši ale bez zavedení ohnivých/lávových stěn.

Aktuálně mám rekrut 120 magma golemů za tah (přes 6k run ohně) a to bych potenciálně mohl mít výrazně více, kdybych farmil runy ohně místo abych chodil tažení jako "klan do počtu 6". A pokud Vulkán bude mít jako první štíty magma obry, tak to jsou dost dobré štíty a zadarmo chodící slabší golemové, se taky často dají obětovat a poté, co bude Vulkánovi snížena hodnota, tak by to měl být schopen v pohodě zaplatit.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Vulkan

Post by Hron »

Návrh úpravy Stínového Vulkána.

Stínový portál pomáhá rekrutovat stínové jednotky, ale mágům nijak nepomáhá. Byla by možnost, že by portál zvyšoval za každý svůj stupeň iniciativu stínových mágů a arcimágů o jedna?
Je to logické, protože portál posiluje propojení ze stínovým světem, tak z něho mohou mágové čerpat sílu.

PS: Výhoda této úpravy je, že neovlivňuje eventy a plenění. Nevýhoda je, že by to chtělo, aby to fungovalo i při obraně IP, což nebude tak jednoduché, ale i bez toho to hodně pomůže.

PPS: A uznávám, že je aktuálně smutné, že stínovému vulkánovi, který ze všech bohů potřebuje nejvíce run sněhu, nejvíce ubližují chrámy ledu a často je to jediný chrám, který se mu nevyplatí chodit. Takže nějaké vylepšení v tomto ohledu by si zasloužil...
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Vulkan

Post by Hron »

Právě jsem si uvědomil, jak je předražený medvěd. Ano, díky portálům je čím dál levnější a díky 80 životům (s hodnotou 40 a slayerem), patří k lepším jednotkám, ale i tak 180 zl + 18 lidí je neskutečně moc. Hlavně ta cena v lidech, když se jedná o jednotku se kterou se štítuje (a má obranu 0).

Ceny s portály:
lvl 0 = 180 zl a 18 lidí
lvl 1 = 90 zl a 9 lidí
lvl 2 = 45 zl a 4,5 lidí
lvl 3 = 26 zl a 2,6 lidí (rozumná cena v počtech lidí)
lvl 4 = 15 zl a 1,5 lidí
lvl 5 = 10 zl a 1 lidí

S tím, že poslední dva stupně jsou hodně lategame záležitost a jsou velmi drahé, tak si zaslouží, aby díky nim byli medvědi velmi levní.


Stínový Vulkán má těžký začátek (sehnat runu sněhu na první budovu, pokud nekoupí na trhu je nejtěžší začátek ze všech bohů, protože potřebuje prvně armádu 30k a pak doufat obří doupě s ledovým obrem aby měl první budovu) a je za to odměněn nejdražší první jednotkou, která ho krachne, pokud jí bude stavět více.
Tak si říkám, že by možná nebylo od věci trochu mu pomoci a jednotku trochu zlevnit.

A pak taky bych uvítal, kdyby se upravili počty % u lvl 3 portálu (protože cena jednotky "18/7" mi nedá spát).


Takže navrhované úpravy:
Cena vybavení pro medvědy snížit z 30 zl + 3 lidi na 30 zl + 1 člověk -> stále bude cena jednoho medvěda bez portálu 180 zl + 6 lidí, což je nejvíce.
Upravit procenta lvl 3 portálu: +500% / 400% / 300% počet krvavých obětí do 2./3./5. budovy (z +600%/450%/300%)
(je to oslabení, ale velmi mírné a když navrhuji slevu medvědů + v předchozím příspěvku zvýšení inic mágům, tak mírné oslabení oslabení se snese)
User avatar
ySpirit
Posts: 151
Joined: Wed 26. Feb 2014 19:20:57

Re: Buh - Vulkan

Post by ySpirit »

Hron wrote: Sat 21. Jan 2023 16:20:11 Vulkán upgrade
...
Jak to procitam, dovolim si prihodit svuj nazor na Vulkana :)

Dlouhe vysvetleni Vulkana, klidne preskocte na konec

Klasicky Vulkan ma nejsilnejsi zacatek - magove ohne maji 2-3 utoky, nez vetsina jednotek zautoci, 1-2 utoky muzou byt rovnou v prvnim kole. Napr. na osady staci mit ~28 magu ohne a v prvnim kole se zlikviduji hned 2 stacky jednotek, ztraty se tak hodne zredukuji. Potom ma nejsnazsi rozjezd (dle me, i snazsi jak Dhar) - velke hrbitovy / vsechny barbary prochazi beze ztrat nebo s minimalnimi ztratami, tak si nabira hodne rychle zlato. Kdyz se mu podari rychle postavit jezero na arcimagy, usnadni se to jeste vice. Diky malym ztratam je pak schopen dobyt mesto driv jak vetsina bohu, kdyz na to ma vesnicany. Magove / Arcimagove samotni prinesou dostatecne poskozeni, aby se zaplatili. S nasetrenym zlatem muze nakoupit i nejake otroky - hrbitovy / skryse banditu jsou stejne beze ztrat.

Po takovem snadnem rozjezdu je Vulkan stale v pohode, chramy ohne je schopen projit jen s magy / arcimagy + otroky, kdyz je schopen ohnivymi koulemi projit stity. Taky s tim muze v pohode farmit spolek mocnych a ziskat tak nejake runy ohne a nebes, co ho rozjedou.

Hlavni sila Vulkana je tedy proti vice stackum slabsich nepratel. Jakmile se nekde narazi na obranu 25+, co zrusi ohnive koule, zacina mit problemy. Nebo na hodne velky prvni stit, ktery mu prezije cele prvni kolo.
S tim nema problemy na nizsi hodnote armady, protoze rekruty jeho jednotek jsou v pohode, ale kdyz zacne rust, je to hned citit. I po vylepseni vsech budov je prichod arcimagu nedostacujici. Akolytu je vzdycky malo, aby neco udelali. Golemove jsou drazi, v zacatku se nevyuziji, pozdeji ve veku jsou dobri i s bonusovym rekrutem za runy ohne, ale v eventech muzou byt ztratovy.

A ted ke zmenam
Mag ohne - souhlas, super v early i v mid game, bez zmeny.

Arcimag - drive super, kdy armady byly mensi. Nyni trpi nizkym rekrutem vazanym na odehrane tahy. Hodnotu 80 bych jim klidne nechal, radsi bych videl upravu na rychlost jejich rekrutu. At uz snizit pocet odehranych tahu na dalsiho arcimaga a nebo dat treba moznost pretizit chram ohne nekolika runami ohne, aby se jejich rekrut navysil na 100 tahu. Protoze kdyz se klan rozbije, arcimagy nikdy nedozene. Kdyz se nerozbije, jejich pocet je uprostred hry tak nizky, ze jejich ohnive koule jsou spis jen do poctu.

Golemove - Navrhovane zmeny nejsou nijak spatne, byl by to vyrazny boost do zacatku - s takovym golemem by se hodne jednoduse dobyjelo mesto. Po nejake dobe by se z nich opustilo, protoze je lepsi mit hodnotu armady v jednotkach, co delaji skodu pred tretim kolem. U bonusoveho rekrutu si rikam, jestli by to neco resilo - golemove by stale meli vysokou hodnotu, takze jestli klan dostava 2 nebo 3 stacky golemu, co jenom zerou suroviny a pak z nich je uzitek podobny jak z efreetu, kdy zautoci mozna tak jednou ze 100 eventu. Od napadu budovani hradeb z golemu se pozdeji tusim odeslo? Takze mozna i extra stacky (a tak i extra cena) by se teda zrusila?
Celkove by mi u golemu stacilo, aby meli nizkou cenu (1k) a nizsi stupne i hodnotu - magma golemove muzou stat o neco vic (treba 2k), klidne at si nechaji svoji vysokou hodnotu - klan by je verboval, aby jich mel tolik, kolik potrebuje, ale vic by pak znamenalo vysoke naklady. Zmena druhu utoku uz by byla trosku zbytecne navic. Staci levnejsi golemove, at je moznost jit do vyssich stupnu eventu a nezkrachovat tim.

Magma obr - se zmenou ceny souhlasim, runy vecnosti je otravne shanet, s extra klanem to je pomalu na prelevani penez.

Fenixove - Co se portalu tyce, tam bych byl klidne pro odebrani kompletne. Jednotky z portalu nemam rad, pak to jenom zbytecne navysuje stacky a kde kdo na tom ma hulky ledu / aetherovo predmet na zpomalovani. Jejich kombinace muze klidne zustat, muze to klidne i "privest fenixe do klanu", ale at se takovy fenix pak spis rozhodne, ze bude mountem pro velitele klanu (extra schopnost zdarma, navysi staty, inic, ohnivy stit, imunitu na ohnivy stit), to muze mit 1% sanci, ze se v portalu stane a aspon se to trochu zachovalo. :)
Zmeny statu vypadaji v poradku i kdyz bych byl treba pro par dalsich. Napr. vecny plamen uz od zacatku dava levne fenixy (1 runa ohne = 3 fenixove), vylepseny by pouze pridal rekrut andelu a klidne by mohl kazdy 10. tah do budovy hodit 2 vybaveni na 2 fenixy + 1 andela.
Vzkriseni bych rad videl upravene - jestli uz existuji bahenni golemove, co se po smrti rozpadnou na bahno, ktere se v armade necha, tak by to tak mohlo fungovat i u fenixu. Kdyby se zabiti fenixove vzkrisili v podobe Vejce fenixe s 0 obranou, ohnivym stitem, nizkym poctem HP, co by se aktivoval v pristim kole a vytvoril zpatky ony zabite fenixe (1 vejce = 1 fenix, zabite vejce = fenix se nevzkrisi), by se mohlo aspon trosku odebrat trolleni od nich, kdy to vzkrisovani procne nekolikrat za sebou a pak projdou meteority.
Dalsi poznamku k fenixum bych mel v podobe predmetu - posvatny popel - predmet, ktery se nevyplati pouzivat. Dat to na fenixy je zhruba stejne uzitecne, jako dat medene platy na tezke katapulty, protoze "co kdyby." Je to predmet jen pro fenixy, tak by bylo super, aby to melo pro ne nejaky uzitek - prezenu, navyseni utoku/obrany/poskozeni/hp o 50%. Protoze jestli nekomu brani fenixove, tak ma sakra problem, ktery uz jen tak nerozchodi :D
Ritualu na ledove fenixy navysit minimalni pocet ledovych fenixu aspon na 3.

Flamekeeper - u Dreadda bych ho klidne odebral, zvestovatel toho moc stejne neudela. Je sice hodne zabavne je ziskavat, protoze je to vzacna jednotka a je silna, ale neni ho tam potreba.
Staty by mu navysit sly, i kdyz v tomto pripade by to bylo zbytecne - snizeni hodnoty vyresi vetsinu jeho problemu.
Alternativa upravy ceny by byla 500k zlata + runa ohne + runa nebes na 2 flamekeepery (stejne je jich tolik potreba na ~1 meteorit), do budovy uz se stejne dava 2 vybaveni (co vyuzije 1 jednotka)

Akolyta - rekrut urcite musi byt navysen. Aktualne ma vyuziti jednou za 20-30 tahu, nez se doverbuje zpatky.

Efreet - oni nejsou az tak spatni, jen bych rekl, ze maji hrozne nacasovani. Kdyby nebyli jednotkou za vernost v cele vetvi, ale treba prichazeli uz po postaveni ohniveho jezera (zdarma kazdy tah), tak by byli hodne dobri. Ale tim, ze se ceka tak dlouho a pak chodi v malem poctu, nemaji poradne vyuziti. Bonus za vernost si klidne muzou zachovat, ale ta at ovlivnuje jejich rekrut za tah.

Hradby - kdyby se planovali nekdy v budoucnu - napadem zni zajimave, i kdyz mi prijde pomerne overkill jim dat stitovaci jednotku, co by mela ~15 HP na 1 bod hodnoty. Jestli by to melo obranu treba jeste 20, dobry ohnivy stit, byla by to hned top stitovaci jednotka.
Dat do vetve nejakou extra unikatni jednotku, dalsiho maga (jich neni nikdy dost), co v prvnim kole vytvori ohnivou barieru, ze by pratelske jednotky dostavaly o nejake procento (rekneme o 30%) mene poskozeni v prvnich dvou kolech, by mohl byt dobry offset chybejici "lepsi stitovaci" jednotky.

Ohnive jezero - souhlas, snizit cenu :mrgreen:

Dodatky - kdyby se chtel Vulkan posilit jeste o neco vice, aby byl si po stredu veku zachoval nejakou relativitu, bylo by super, aby si klan byl schopen posilit treba ohnive koule.
Napr. rekrut arcimagu by mohl byt uz od zacatku zavisly na odehranych tazich (misto konstantne 1 do vylepseni budovy). Vylepseni budovy by je davalo zdarma kazdy tah a zaroven by mohlo vylepsit silu ohnivych kouli, navysit jim utok o 5 - byly by najednou schopne zranit nektere jednotky, co je normalne zastavi.
Dalsi moznost by bylo upravit vulkanuv ohnivy prapor, aby jednotkam s globalnim poskozenim (nebo jak se tomu rika, ze po utoku jednotka zemre), navysilo utok treba o +20. Nahradilo by castecne bonus vyvolani jednotek, ktery by ale platil pro jednotky bez globalniho poskozeni - ohare / bestie / prizrak.
Protoze prapor je super, ale kdyz si nekdo vyvola o 50% vice ohnivych kouli, co daji 0.1 - 1 poskozeni, tak to poradne nic nedela. Ostatni aspon maji moznost dat jednotkam drtic lebek / tezkou bojovou sekyru a zredukovat sanci, kdy se jim tohle stane.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Vulkan

Post by Hron »

Jen pár poznámek:
1) Už jak jsem ho navrhl já, tak jsem ho navrhoval s tím, že to bude tak na půl roku a pak se oslabí v rámci oslabování silných bohů. Tzn.: ještě větší posíleni ne.
2) Smysl hradeb byl, aby měl obranou jednotku, protože ve hře v současné době funguje (hraje se) jen to, co moc neumírá. A hodnotu měli nízkou, protože "stěna" moc velký žold nepotřebuje a mělo to být kompenzované cenou. Ale to je nyní už jedno, protože jako jednotku pro hráče je už zavádět nechci a chci je nechat jen v eventech (například v plenění).
3) Proč se pořád snažíš prosadit slevu Fénixů? Mě vůbec nepřipadá, že by to potřebovali a zvláště pokud budou posílení.
4) Nad úpravou itemů jsem přemýšlel obecně, že by se hodilo, aby jich mělo smysl více (tzn.: vylepšit staré itemy ala Posvátný popel, Meč paladina, ...), ale zatím to u mě nemá takovou prioritu jak nějaké jiné věci a hlavně nechci vymýšlet a spamovat nové změny v době, kdy Nezmar nemá na LoI čas a už teď tu má zástup věcí, které po něm chci...
5) Když se opustil projekt stěn, tak by to chtělo se znovu zamyslet nad golemy -> uznávám.
6) Uznávám, že po té, co mágové získali koule, tak význam arcimágů klesl hodně a asi i více, než jsem si myslel, tak i nad nimi bych se mohl znovu zamyslet.

PS: Co posilování ohnivých koulí se týče, tak posílené ohnivé koule jsou Magma. A pokud ti jde o procházení ještě vyšší obrany, tak pak máš ohnivý déšť se slayerem.
User avatar
ySpirit
Posts: 151
Joined: Wed 26. Feb 2014 19:20:57

Re: Buh - Vulkan

Post by ySpirit »

Chapu, jen jsem chtel prihodit nejake alternativy, nebo napady kolem, co by Vulkana mohly posilit. :D

Uprava zakladniho vybaveni fenixu by umoznila jich udelat o neco vic v zacatku, kdy se pouzivaji hlavne na sestreleni meteoritu a runy ohne se setri na vylepseni budov.

Arcimagove jsou stale super, jen je tam problem s jejich poctem. Jak jsem psal - v zacatku je to v poradku, ale cim dele se hraje, tim vic padaji pozadu. :)


Problem ohnivych kouli je 0 utok. Magma ma +20 utok, ale magma je jenom z magma golemu a obru kde magmatu nebude nikdy dost a je jen neco extra do prvniho kola.

Napr. domy zivota jsou v pohode - jestli se projdou stity, davaji poskozeni - nejvyssi obranu tam maji lesni obri (24, 1 bod od vynulovani poskozeni).
Problemy se ale zacnou objevovat...
Velechram zivota uz ma stack horskych obru (2. stit).
Domy ohne a vys maji magma obry (3. stit / 2. stit).
Aetherovi chramy+ maji hydry (1. stit).
Chramy zeme maji wurmy (3. stit / 2. stit), kamenne golemy a lepsi (domy+, 1. stit).
=> v zacatku jsou dobre, pozdeji je jejich efekt je prakticky vynegovan.

Vulkanuv prapor se ziskava az pozdeji ve veku, kdy se chodi zeme zatracenych (2. stupen+) a ohniva hora (3. stupen). +50% vyvolanych jednotek pro klasickeho tedy nema takovy ucinek - magma by jeste neco delalo, meteoritu je stejne vzdycky dost a ohnive koule tou dobou uz ztraci efekt.

+20 utok by navysil poskozeni vyvolanych jednotek o zhruba tech 50%. Proti jednotkam s nizsi obranou o neco vic. Koulim to dovoli byt relevantni proti jednotkam s vyssi obranou - az do 44 (Wurm ma 42, Horsky 44, zed proklete citadely 40, zed pokryta slizem + ted temne pevnosti 35), rozzhavene magma by bylo schopne zranit i neposilene stiny a meteority by prosly i neposilene jednotky s nejakym vybavenim.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Vulkan

Post by Hron »

Tak mě nepřišlo, že by magmatu bylo tak málo, aby to bylo "jen neco extra do prvniho kola".
Než přišla úprava mágů a arcimágů, tak výsledné dmg koulí a magma bývalo podobné. Nyní se zvýšilo množství koulí, co hráč má a tak význam Magma klesl, ale stále jich má dle mě dost.

A to, že Vulkán v první kole sejme první štít a ve druhém kole svými střelci další štíty je něco, co je dle mě správné a mělo by to tak být a ne že je to chyba. Právě proto je plánované, že se budou bohové i oslabovat, protože hra vypadající tak, že boje končí v prvních dvou kolech je z pohledu LoI špatně.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Vulkan

Post by Hron »

Upravený návrh na základě původních úprav a následné diskuze zde.
Hron wrote: Sat 21. Jan 2023 16:20:11 Vulkán upgrade

Obecně
Problém klasického Vulkána je, že se hra hodně posunula dál. Kdysi měl velký význam ohnivý štít a meteority a díky tomu měl Vulkán vysokou hodnotu a přesto byl silný. Nyní se význam obojího snižuje a zlepšuje se u ostaních poměr výkon/hodnota a tak je nyní Vulkán slabší a předražený.

Jednotky
Mág ohně
Kdysi to bývala vysoce předražená jednotka, jak na výrobu, tak na údržbu, ale jak mají nyní ohnivé koule, tak jsou skvělí v early game a myslím, že hodně i v mid game. Díky tomu je ideální první jednotka.

výsledek: neměnit

Arcimág ohně
Dobrý jednotka i kdysi. Nyní je otázka co hodnoty se týče, protože 80 hodnoty je hodně a ohnivé koule v lategame nedělají až tak moc. Zde bych proto navrhoval hodnotu snížit na 60. Dále pak bych zvýšil rekrut, aby drželi krok s ostatními jednotkami.

výsledek:
* snížit hodnotu na 60
* po postavení Ohnivého jezera bude příchod Arcimágů ohně "počet tahů/1000" zaokrouhleno nahoru (místo konstantních 1)
* po postavení Chrámu ohnivé sekty bude bonusový rekrut arcimágů ohně "počet rekrutovaných mágů ohně / 10" (přičte se k tomu, co je z Ohnivého jezera)


Ohnivý golem
Předražená jednotka, která se v podstatě nevyplatí stavět. Stavím ji jen když Vulkána rozjíždím později a pošlu mu 1M zlata z alianční pokladny.
Obecně jeho hlavní síla je ohnivý štít a dobrý poměr životů a hodnoty, ale kvůli ceně rekrutu se nevyplatí. Protože je to OHEŇ a protože z toho nechci dělat Kamenné golemy, tak nechci podporovat obrané vlastnosti jednotky, ale opačně bych chtěl podpořit útočné vlastnosti jednotky, či snížit hodnotu, nebo možná ideálně oboje.
Problém s laděním jednotky je, že na útočnou jednotku má mizernou iniciativu a zároveň je to "golem", takže se očekává i hodně životů.
Když vyjdu z porovnání s ostatními jednotkami ve hře, tak pro daný tier jednotky, toho co je zač a podobně by sedělo zvýšení dmg na 500 a snížení ceny na 3k zl se zachováním ostatního. Ale problém je, že s iniciativou 3 a útokem od třetího kola u boha, který se specializuje na vyhraní boje v prvních dvou kolech a při nejhorším pak pádem meteoritů, to je neskutečně pozdě a jednotka nemá využití.
Prvně byla myšlenka využití golemy na spojení se ve stěny v lategame, ale ta se nakonec zamítla. Takže by se měli posílit více. Nechci jim zvyšovat iniciativu, sice "oheň" rychlý být může, ale pořád mám spíše představu toho pomalého golema a tak bych ještě více zvýšil dmg. S tím, že je to vlastně jedna z posledních jednotek, která bude dané kolo útočit, tak ty dmg mohou být opravdu vysoké, když je potřeba aby Vulkán přežil až do jejich útoku. A protože se automaticky vylepší na Lávové golemy, tak jde vlastně jen o bonus do early game a to těch dekádách příšerného rozjezdu si zaslouží mít na chvíli skvělý rozjezd (a stejně si nemyslím, že bude mít nejrychlejší první města).

výsledek: zvýšit dmg na 1000, snížit cenu na 2000 zl (20 vybavení po 100 zl)

Lávový golem
O něco lepší, než Ohnivý golem, ale stále slabé. Problémy jsou tu stejné jak u Ohnivého a řešení se nabízí stejné a je to i logické.
Nezmar zde navrhoval, že by se rekrutovali i starší úrovně golemů, ale když nebudou stěny z golemů, tak starší jednotky budou primárně jen stát zlato a budou se propouštět pro přebytečnost. Ano výhoda více stacků štítů by byla zajímavá pro PvP, ale v PvE (tedy v boji proti eventům) si platit za tři štíty nechceš, chceš mít místo toho jeden silný. A pak je novým cílem bohům jednotky spíše odebírat než přidávat, protože mají až moc stacků.
Takže zde bych šel stejnou cestou jako u Ohnivých golemů a jako bonus přihodil, že následující budovy sem budou dodávat vybavení. Zde jsem přemýšlel o závislosti na runách ohně (podobně jak má dralgar pro elfí lučištníky), ale pak jsem si řekl, že tento bonus bych chtěl, aby spíše pomáhal v early a u magmatických golemů upadal, tak jsem se rozhodl o konstantní hodnotu (rozptyl).
Takhle to bude hodně dobrá jednotka, která ale bude trpět malým rekrutem. Takže hráč bude mít dobrou jednotku před postavením magma golemů, které pak bude muset postavit, aby měl rozumný rekrut.

výsledek:
* zvýšit dmg na 1500, snížit cenu na 3000 zl (30 vybavení po 100 zl)

Magmatický golem
Skvělá jednotka, protože vyvolává "koule" v prvním kole (což je super) a statově už není tak strašná a cena pro lategame je za takovouto jednotku přijatelná. Ale chtěl bych podpořit základní fungování Vulkána a to vyhránív prvních dvou kolech.
Inspiruji se, že se Dralgarový obrům (ala "velká jednotka") přidal střelecký útok a tak i černým pavoukům (ala stejný "tier jednotky"), tak i zde bych golemům změnil útok na střelecký. Ale pokud bych zachoval rostoucí dmg ala předchozí golemové, tak by vznikla velmi silná jednotka na úrovni top jednotek ve hře a fénixové by byli oproti ní moc smutní. Což mi nepřijde dobré a posílením Fénixů by se problém nevyřešil... Pokud bych ale dmg snížil oproti předchozím golemům a zvýšil ho jen na 500, tak by to už možná fungovat mohlo. Sice je z logického hlediska zvláštní, že "silnější" golem má menší dmg, ale říkám si, že prostě mohl obětovat "sílu útoku" za to, že bude vrhat kusy sebe, což je jisté vysvětlení a v reálu tím, že to bude jednotka se střeleckým útokem, tak bude silnější i s nižšími dmg.

výsledek:
* zvýšit dmg na 500, neměnit cenu
* změnit druh útoku na 2


Ohnivý fénix
Ohnivý fénix sám o sobě je relativně dobrá jednotka. Sice vzniklo mnoho lepších jednotek a tak v daném teiru trochu zaostává, ale stále ujde a pokud jich má člověk hodně a nemá smůlu, tak je to silná jednotka.
Jednotku bych rád posílil aby dohnala aktuální dobu, ale je zde problém v tom, že se dá přivolat přes portál (chrám). A pokud z ní uděláme dobrou jednotku a někdo si pak za své tuny run ohně přivolá 5k fénixů, tak to bude moc. Takže součástí úpravy fénixe bych zrušil Fénixe v portálu.
Tak a teď k úpravám samotného Ohnivého fénixe. Líbí se mi představa rychlé střelecké jednotky. Jen iniciativa 8 kdysi byla top, ale nyní je jen nadprůměr a až ledový fénix je top (kdy ale opačně bych ho čekal spíše pomalejšího a ne rychlejšího). Zvýšil bych tedy iniciativu Ohnivého fénixe na krásných magických 13. Pak je otázka co dál s ním. Reálně je to dobrá jednotka, jak jsem psal v úvodu, ale rád bych, aby byla lepší. A mám několik možností jak to udělat. Můžu zvýšit útok/dmg, můžu snížit hodnotu, můžu zlevnit jednotku. Ostatní změny mi k němu nesedí.
Útok je hodně dobrý, cena je nízká, rekrut je dobrý (jestli si dobře pamatuji), dmg není špatné, ale kvůli novým magma golemům bych ho zvýšil a tak hlavní problém je hodnota, protože nyní se moc nevyplatí kvůli žoldu jich dělat hodně a vyplatí se jen nějaký menší počet. Říkám si, že taková dobrá hodnota by mohla být 500. Ale přemýšlím nad dmg. Nabízí se 500, ale mám pak pocit, že je to moc podobné magma golemovi, který je díky magii o něco lepší a je výrazně levnější. Ale dávat fénixům ještě vyšší dmg se mi nechce. A tak bych je možná přepracoval trochu více aby byli více jako lehká střelecká jednotka s vysokým útokem a dmg. Pořád si se staty nejsem jist, ale zkusil bych to takto a uviděl bych.

výsledek:
* nové staty: dmg 350, útok 30, obrana 10, iniciativa 13, druh útoku 2, životy 200, hodnota 500; Vzkříšení, Imunita proti ohni, Ohnivý štít (100)

Ledový fénix
Aktuálně je to v podstatě lepší varianta Ohnivého fénixe, což mi přijde škoda. Přišlo by mi lepší, kdyby to byla jen jiná varianta fénixe, tedy podobně silná, jen mírně upravená. Ledový fénix by měl dle mě mít menší iniciativu a za to magii ledu, více životů a větší obranu, a za to opačně menší útok a dmg, a na závěr stejnou hodnotu. Obranné staty ledového fénixe jsou v důsledku k ničemu a tak je to v podstatě oslabení, což mi přijde jako škoda, ale stále by to měla být dobrá jednotka a to jak díky zpomalení, tak i staty jsou stále dobré.
Cena mi přijde v pohodě (možná je opačně celkem nízká, ale nechme to zatím takhle).

výsledek:
* nové staty: dmg 300, útok 25, obrana 15, iniciativa 12, druh útoku 2, životy 300, hodnota 500; Magie ledu 2; Vzkříšení, Imunita Led (100%), Ledový štít (50%)
* pokud by šlo dát magii ledu 2 100% šanci, bylo by to super

Anděl věčného ohně
Dle mě super jednotka. Extrémně vysoký útok, vysoké dmg a super ohnivý déšť každé kolo, který má slayera. Když ale Vulkána upravujeme, tak můžeme mírně posílit i Anděla.

výsledek:
* zvýšit útok na 36 a snížit hodnotu na 600


Flamekeeper
Kdysi skvělá jednotka. Nyní již slabší, protože meteority nejsou to co bývali (při porovnání s ostatními) a je smutné, že Dreadd má to samé jako "bonusovou jednotku". S obojím se moc nenadělá.
Jednotka by chtěla posílit, ale už z principu není cesta ve zvýšení statů, protože tohle má být mág a ne bojovník a posílení Magie 3 by nebylo také ideální. Zde bych zkusil jen jednouchou úpravu a to výrazně snížit hodnotu a snížit cenu.

výsledek:
* snížit hodnotu na 10k a snížit cenu na 100k zl + runa ohně + runa nebes
(uvažoval jsem ještě nad hodnotou 10k a 12,5k ale řekl jsem si, že zkusíme těch 15k)

Meteorit
*zvýšení iniciativy na 15-30

Flamekeeper Lord
Nevím, jestli jsi už zavedl, ale jeho multimagie má mít 200% účinnost, jak jsme se původně domlouvali a tak tu bych u něj chtěl a to je vše.


Akolyta věčného ohně
Když jsem tohle poprvé sepsal, tak jsem na Akolytu úplně zapomněl, protože to je jednotka, kterou nechceš stavět.
Cena je 1 obyvatel, což na první pohled vypadá jako dobrá cena, ale když si člověk uvědomí, že v lategame dostává za boj dmg v milionech životů, tak aby tě boj stál třeba 200k obyvatel je velmi nevýhodné.
Jednotka sama o sobě by měla vyrovnané staty. Dmg 12 a ohnivý štít 2 u "ozbrojených vesničanů" je hodně a hodnotě 20 odpovídá. Ale problém je v tom, že Vulkánovi je naprosto k ničemu. Akolyti jsou lategame záležitost a ten chce v lategame buď něco co vyvolává, něco co střílí, nebo něco co je štít. A Akolyti nejsou ani jedno -> nevyvolávají, nestřílí a na štít mají špatný poměr obrany a životů ku hodnotě.
Dát Vulkánovi další střeleckou jednotku už ale nechci (po ostatních úpravách jich má už hodně a všechny použitelné) a tak bych jen podpořil obranou funkci tím, že bych vrátil poměr životy/hodnota, jak má ozbrojený vesničan, kterého nahrazuje. Sama o sobě se z toho stane opět silná jednotka, ale z pohledu celého boha tak silná nebude.
Ale hodně přemýšlím nad cenou. Protože na jednu stranu tímto člověk přijde o Ozbrojené vesničany a získá jednotku, která má v podstatě úplně stejnou funkci (být štít a pravděpodobně nikdy nezaútočit) a tak by bylo logické, aby poměr životy/cena zůstal podobný a tak by byla vhodná cena 20 zl. Ale zase na druhou stranu 20 zl je na takto silnou jednotku děsně málo. Ale zase z pohledu Vulkána u jednotky hraje roli jen poměr životy/cena a ostatní silné útočné staty nebo ohnivý štít se v podstatě nevyužije.
Když se tak teď dívám na Aetherova věrného (v důsledku velmi podobná role), tak ten má poměr životy/hodnota stejný, jak aktuální Akolyta a ve zbytku je horší a stojí 33 zl a 1 člověka, jen výhoda věrného je, že je štít až za stěnami a akolyta by měl být první štít (pokud to nebudou golemové). Ale Věrný je dle mého názoru taky předražená jednotka, která by měla být upravena, ale která se neměnila, protože celkově větev funguje, tak se jím řídit nebudu.
Výsledek je silná levná jednotka s dobrý rekrutem (pro větší počet run ohně)

výsledek:
* snížit hodnotu na 10
* snížit životy na 10
* změnit cenu na 10 zl
* změnit rekrut na: 100 + ceil(3*((počet run ohně)^0,85)))
(pro více jak 2000 run ohně mají menší počet životů, než magma golemové, ale zase jsou levnější v poměru cena/životy)
(po vyzkoušení očekávám, že se bude počet ještě ladit)



Efreet
Jednotka totálně na nic, kterou bych nejraději propouštěl každé kolo, protože 99% procent bojů nic nedělá a jen je neskutečně drahá na žold.
Nejraději bych prostě jen snížil hodnotu na 1/10, ale nejsem si jist, zda to pak nebude moc přesílené. Tím, že to není střelecká jednotka, je to prostě na nic, ale možná se dá trochu využít tak to zkusím snížit na 100 a uvidíme.

výsledek:
* snížit hodnotu na 100

Efreet šaman
Díky tomu, že je to střelecká jednotka, už to něco dělá, ale stále je to hodně drahé. S hodnotu 100 mám ale strach, zda by to nebylo moc silné, na jednotku zadarmo, takže tady bych zkusil 150. Možná po vyzkoušení bude chtít upravit příchod, protože jich bude velmi málo. Možná něco v závislosti na runách ohně (ala hraničáři na runách života u Dralgara), nebo třeba vykrást Aethera a udělat závislost na skóre.

výsledek:
* snížit hodnotu na 150

PS: A když se mění šaman na 150, tak bych tak změnil i Stínového Efreeta.


Magmatický obr
Vulkánova top jednotka. Ten nepotřebuje změnu, ale v duchu změny magma golemů bych i z něj udělal střeleckou jednotku.
Jediné, co se mi na něm nelíbí je cena protože se buď Vulkán zabije sám, nebo si člověk založí farmu na runy věčnosti a tak většina těch, co ho chce hrát si tu farmu založí. Takže tady bych změnil cenu z 10 run věčnosti na 1 runu věčnosti a 300 run ohně a 100 run nebes. Runa věčnosti tak jen dodá sílu runám ohně a nebes, které spojí golemy.

výsledek:
* změna druhu útoku na 2
* změna ceny na 1 runa věčnosti, 300 run ohně, 100 run nebes




Stavby
Ohnivé jezero
Nejdražší (či jedna z nejdražších) druhých budov. Do teď přinášela jednu z nejslabších jednotek, což se nyní změní na jednu ze silných jednotek.
Původně jsem chtěl snížit cenu na 50k, ale po úpravě Ohnivých golemů změna nebude nutná.

výsledek: snížit cenu na 50k


Věčný oheň
* dodává každý tah 1-5 vybavení do Lávového/Magmatického jezera
po vylepšení:
* dodává každý tah 1-10 vybavení do Lávového/Magmatického jezera


Ohnivý palác
* dodává každý tah 1-10 vybavení do Lávového/Magmatického jezera


Chrám Věčného ohně
* změna u množství dodávaného vybavení pro Mágy ohně na ((počet měst)*2) až ((počet měst)*4)
(pro 100 měst je to 40-80 mágů a já mám nyní se 100 městy stabilních 73 //ale nevím, na čem je to závislé//, takže je to možná drobné snížení, ale když vyjdu z toho, jak je rekrut mágů závislý na počtu měst, tak mi tohle přijde rozumné)

Další úpravy
Na chatu je snaha prosadit za runy ohně nějaké posílení vyvolaných jednotek (ohnivé koule, magma, meteority).
@Nezmar: Jak by to bylo těžké zavést? Já jsem zatím proti, ale pokud by to nebyl problém, tak zkusím k tomu něco vymyslet.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Vulkan

Post by Hron »

(shrnutí z předchozích příspěvků)

Stínový Vulkán
Mít slayera na všech jednotkách je super a Valkýry jsou jedny z nejlepší jednotek, ale dvě věci ho velmi hodně sráží dolů a to až moc.

1) medvěd je neskutečně předražená jednotka
Ano, díky portálům je čím dál levnější a díky 80 životům (s hodnotou 40 a slayerem), patří k lepším jednotkám, ale i tak 180 zl + 18 lidí je neskutečně moc. Hlavně ta cena v lidech, když se jedná o jednotku se kterou se štítuje (a má obranu 0).

Ceny s portály:
lvl 0 = 180 zl a 18 lidí
lvl 1 = 90 zl a 9 lidí
lvl 2 = 45 zl a 4,5 lidí
lvl 3 = 26 zl a 2,6 lidí (rozumná cena v počtech lidí)
lvl 4 = 15 zl a 1,5 lidí
lvl 5 = 10 zl a 1 lidí

S tím, že poslední dva stupně jsou hodně lategame záležitost a jsou velmi drahé, tak si zaslouží, aby díky nim byli medvědi velmi levní (reálně kdyby s lvl 5 byli medvědi zadarmo a jen omezení rekrutem, tak by mi to přišlo úplně v pohodě).

Stínový Vulkán má těžký začátek (sehnat runu sněhu na první budovu, pokud nekoupí na trhu je nejtěžší začátek ze všech bohů, protože potřebuje prvně armádu 30k a pak doufat v doupě obra s ledovým obrem aby měl první budovu) a je za to odměněn nejdražší první jednotkou, která ho krachne, pokud jí bude stavět ve větším počtu.

Výsledek:
Cenu vybavení pro medvědy snížit z 30 zl + 3 lidi na 30 zl + 1 člověk -> stále bude cena jednoho medvěda bez portálu 180 zl + 6 lidí, což je nejvíce.
(nejraději bych snížil ještě více, tak alespoň na polovinu, ale to by rozhodilo další počty, tak to zatím zkusit takto)


2) stínový mágové mají moc nízkou iniciativu
Problém Stínových mágů je stejný jako Druidů a to že existuje mnoho věcí, kteří útočí předtím, než vyvolají štíty. U Druidů je návrh aby bylo posílení v druidských rituálech (praporech starého druidského cechu), kteří se na ně stejně dávají a lehce se shánějí.
U Vulkána je ještě významnější, aby k nějakému posílení došlo, protože je závislý na runách sněhu a nejhorší chrámy pro něj jsou chrámy ledu, což je velmi smutné.

Stínový portál pomáhá rekrutovat stínové jednotky, ale mágům nijak nepomáhá. Zároveň je logické, že by portál mohl pomáhat mágům čerpat sílu ze Stínového světa a díky tomu by je urychloval (jednodušeji by se jim vyvolávali věci ze Stínového světa, když by s ním byli více propojení).

Výsledek:
Portál bude zvyšovat za každý svůj stupeň iniciativu stínových mágů a arcimágů o jedna.
(PS: Výhoda této úpravy je, že neovlivňuje eventy a plenění. Nevýhoda je, že by to chtělo, aby to fungovalo i při obraně IP, což nebude tak jednoduché, ale i bez toho to hodně pomůže.)


3) a pak taky bych uvítal, kdyby se upravili počty % u lvl 3 portálu (protože cena jednotky "18/7" mi nedá spát)
Upravit procenta lvl 3 portálu: +500% / 400% / 300% počet krvavých obětí do 2./3./5. budovy (z +600%/450%/300%)
(je to oslabení, ale velmi mírné a když navrhuji slevu medvědů + zvýšení inic mágům, tak mírné oslabení oslabení se snese)
Post Reply