Aetherova róba moci

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
Post Reply
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Aetherova róba moci

Post by Hron »

Zakládám jako samostatné vlákno, protože debata se může přesunout hodně jinam.

Přemýšlel jsem nad Aetherovkou a došel jsem k názoru že tak, jak je to ve hře nyní, tak že to narušuje vyrovnanost bohů.
Jde o to, že někteří bohové se zaměřují na to, že mají vysokou obranu, nebo alespoň na to, že mají štíty s vysokou obranou (když už ne s velkým počtem životů). Skvělý příklad je kamenný Dhar, který je celý postavený na tom, že má vysokou obranu a pak sice útočí až pozdě, ale je těžko zabitelný. Ale třeba i wurmý Dralgar se více spoléhá na obranu než na životy (životů má celkem hodně, ale ta obrana je důležitější). A pak nejvíce nemrtvý Dreadd, který obvykle má v lategame ve štítech třeba jen pár milionů životů, ale s extrémní obranou.
Tyto větve již nyní velmi trpí na slayera, kterého je ve hře čím dál více, ale silných střeleckých slayerů zatím naštěstí není tolik a tak se to dá ještě snést. Ale vše naprosto rozbíjí Aetherovka, kdy mít velitele s druhem útoky 4 a Aetherovkou není velký problém. Ten pak na začátku každého kola rozbije štít a ti kdo se spoléhají na obranu jsou v háji.

Osobně si myslím, že by se s tím mělo něco udělat, ale je mnoho různých možností co s tím dělat a právě o nich bych rád zde měl diskuzi.

1) První možnost je upravit magii ledu 4.
To je řešení, které mimo Aetherovky ovlivní i Ledového Krále (kdy to je vlastně jeho jediná síla) a pak měnit magii se mi nějak nelíbí.
Pokud by sem měnila, tak bych asi navrhoval její oslabení na to, že by i obranu snižovala o 10 (místo na polovinu). Ale nepreferuji tuto změnu.

2) Druhá možnost je udělat Aetherovku vzácnější.
Tohle je možnost, která mě napadla jako první a to že by se šance na nalezení Ledové formule (na všech místech) snížila třeba na 1/5. Pak by měl Aetherovku málo kdo a mohla by zůstat tom itemem ve hře.
Pak by se musela změnit cena u Ledové galerie, protože by ji nikdo nevylepšoval za Aetherovku, ale to je už jen vedlejší detail.

3) Třetí možností je pak upravit unikátní jednotky.
Zajac správně poznamenal, že Aetherovka sama o sobě problém není. Kdyby fungovala až od třetího kola, tak není problém.
A v tom má pravdu.
Začali jsme pak tedy spolu řešit střílející unikátky, kdy jich vlastně není tolik.

Flamekeeper lord - reálně u stínového vulkána (díky tomu, že má své celé dmg střílející se slayerem) tak je u něj Aetherovka vlastně jedno. A pak u klasického vulkána už není aetherovka až tak silná, protože hodně jeho dmg jde v prvním kole.

Posvátný jednorožec - u něj je to velký problém a i když se tomu stále bráním, tak mi stále více připadá, že není dobré, že je kombinace střelecké a unikátní jednotky a jedna z těch dvou věcí by se mu měla oddělat

Velemág ledu - když si nasadí Aetherovku, tak obětuje svou unikátní schopnost, kterou ve hře nikdo jiný nemá. Aetherovka je sice na něm stále spíše výhodnější, ale je to za ni už velká oběť, tak asi v pohodě.

A poslední střelecká unikátka je velitel, který navíc u top klanů je skoro vždy s druhem útoku 4. Ten je tak hlavní problém a pokud by nestřílel, tak by se vlastně Aetherovka měnit nemusela. Reálně hlavní důvod, proč Velitel začal střílet (alespoň jak jsem to viděla já) bylo to, aby mohl nosit cenné artefakty a neumíral s nimi na ohnivý štít. K tomu by mu stačilo, kdyby mu ten výcvik dal imku na ohnivý štít místo střeleckého útoku. Kdy ale tohle není "fyzický" trénink a spíše by to mělo být v jiné (zatím neexistující magické) talentové větvi. A tak bych veliteli střelecký útok spíše nebral.

Ale jak to nyní píši, tak mě to přivedlo k jinému omezení, které by nemuselo být k zahození a to k možnosti 4:
Magie ledu 4 je "ledový dotyk", tak co kdyby to byl opravdu dotyk a tak že by Aetherovka fungovala jen na unikátní jednotky s druhem útoku 1?
Tím by se vlastně vyřešili všechny problémy, protože jak již bylo řečeno, tak Aetherovka od třetího kola není tolik problém.
Tato oprava by vlastně byla něco podobného, jak se oddělal PKS (dav pro střelce) a nahradil Praporem berserkra (dav pro druh útoku 1) a problém se tím vyřešil.
A bude to zajímavé i pro velitele, který se pak bude moci rozhodovat, zda pojede větev střeleckou a připraví se o možnost používat nejlepší item ve hře, nebo zda půjde do jiných (dle mě slabších) větví a bude si moci nasadit Aetherovku a on takový velitel s multiútokem a Aetherovkou může být také zajímavý.


Takže já jsem pro možnost 4 a zajímalo by mě, co ostatní.
Zajac
Posts: 40
Joined: Sun 25. Oct 2020 9:47:47

Re: Aetherova róba moci

Post by Zajac »

U nestřílejícího velitele nejde jen o ohnivý štít, ale i o toxický...
  • Primárně nechceš řešit jeho oživování (je otravné).
  • Sekundárně chceš, aby ti útočil dřív a lépe expil (většina expů ja za zranění velitelem), když zabiješ event dřív, než si velitel zaútočí, tak máž výrazně méně expů.
  • A za třetí...ano, jsou i arty, které ti nedají imku na ohnivý štít a chceš je nosit (typicky věci s drápem či prsten života), ale případná nová vyexpená vlastnost proti ohni stejně nebude řešit toxicitu, takže ve výsledku je pořád celkem velká šance, že ti někde chcípne...třeba i tam, kde to úplně nečekáš (Gargantua, Dhar s toxicitou v Údolí stínů, Země zatracených, kdokoliv v Údolí s hnijícími vesničany)
A jinak k obranným bohům...
  • Wurmýmu Dralgarovi může být Aetherovka ukradená s jeho 100% imkou na magii na prastarých wurmech.
  • Nemrtvý Dreadd je silný...a reálně Aetherovka dává pouze šanci sundat jej i jiným bohům, než Crinis, Stíňákem, či Dharem s výbavou...
  • Kamenný dhar je marný celkově...u něj by se dalo uvažovat klidně o jiném řešení...třeba o imce na magii na topaz.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Aetherova róba moci

Post by Hron »

Toxicita je zatím stále vzácná. Má ji Mucusova pevnost, Hnijící obr (1 tažení a 2 plenění), Dhar po vylepšení. (hnijící vesničani ji nemají)
Ohnivý štít je na každém rohu.
Imka na ohnivý štít tak řeší drtivou většinu smrtí, ale jak jsem psal, dávat imku se mi stejně nelíbí.

Co obraných bohů se týče:
Máš pravdu, zapomněl jsem na imku na magii, ta to řeší.
U Dreadda máš pravdu je částečně. Dreadd je silný, ale náročný. Dokud nebyla proti němu obrana, tak jsem proti němu hodně bojoval, ale nyní ho Crinis counteruje, takže není neporazitelný. A Aetherovka dělá to, že ty se musíš u dreadda snažit, věnovat mu hodně času a pak tě rozseká někdo kdo za celý věk nemusel nic řešit a jen postavil jeden lehce získatelný item a je za vodou a když se zničíte navzájem, tak on se lehce obnoví a ty máš smůlu. Dreadd za mě nemá být neporazitelný, ale za tu práci s ním má být silný a když je lehké mít Aetherovku na jednotce s max inic a druhem útoku 4, tak to do PvP Dreadda shazuje na střední úroveň, což mi přijde škoda. Dle mě by si zasloužil být v top 3.
Ano, kamenný Dhar potřebuje obecně posílit, ale Aetherovka přímo counteruje jeho unikátní jednotku (velemága země) a to mi připadá špatné.

Já neříkám, že když se změní Aetherovka, tak se tím vyřeší všechny problémy. Ale stojím si za tím, že její oslabení je něco, co hra potřebuje zvláště pak pokud chceme hru mírně ponerfovat.
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Aetherova róba moci

Post by nezmar »

a čo keby jednoducho mágia ledu 4 fungovala až od tretieho kola bez ohľadu na to aký je typ útoku unikátky.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Aetherova róba moci

Post by Hron »

nezmar wrote: Wed 01. Nov 2023 12:08:32 a čo keby jednoducho mágia ledu 4 fungovala až od tretieho kola bez ohľadu na to aký je typ útoku unikátky.
Taky možnost.
Post Reply