Buh - Dreadd

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Dreadd

Post by Hron »

Obecně nekromanti do živé větve se příliš nehodí, protože oživované jednotky jsou z principu slabé kvůli tomu, že se očekává posílení od TP.

Dle mě by bylo mnohem lepší, kdyby místo toho byl nějaký chrám (který by pak třeba šel vylepšit přes runy věčnosti) a ten by produkoval jednotky / dával bonusy, které by této větvi pomáhali. Tematicky by to mělo být kolem prokletí nepřátel a kolem duší jednotek (zatím živý dreadd používá "vlastní duše", tak třeba nějaká interakce s dušemi nepřátel).
Nekromanty bych u této větve velmi rád zrušil.
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Buh - Dreadd

Post by nezmar »

takže nový chrám by mohol:
+ posilovať mágiu duší (prekliate aj uväznené)
+ zlacňovať jednotky temnoty (čiže až posledný stupeň)

Prvý stupeň je zadarmo po dobytí chrámu svetla namiesto nekropole. A dá bonus 10% do posílenia a aj zlacnenia
Druhý stupeň za runy večnosti (napr. 5 run) bude + ďalších 15%
A tretí stupeň za 10 run večnosti + ďalších 20%
Spolu dokopy 45%

Či hráč dostane nekropoli alebo Portál Večné Temnoty rozhodne posledná budova (prízraky alebo soulkepper)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Dreadd

Post by Hron »

Můžeme to takto zkusit a uvidíme, jak moc silné to bude. (ale dal bych třetí stupeň dalších 25, ať je celkem +50% -> mám rád kulatá čísla)
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Buh - Dreadd

Post by nezmar »

ja tiez, ale nechcel som to hrotit, ale ked si aj ty za, tak to urobime na 50 :)
User avatar
ySpirit
Posts: 151
Joined: Wed 26. Feb 2014 19:20:57

Re: Buh - Dreadd

Post by ySpirit »

Zatim jenom par poznamek v upravene zive vetvi.

Balancovani
  • Privrzenci maji v zacatku hodne nizky rekrut. Po postaveni prvni budovy 10/tah. Po postaveni chramu 20/tah. Kdyby se zaklad navysil na 20-25 (=> 40-50 s druhou), zacatek veku by byl snazsi rozjet.
  • Cerni rytiri stale zaostavaji. Snizit hodnotu?
  • Proklety knez vecne temnoty by mohl mit vyssi inic (6 jako obyc prokleti knezove), aby oslaboval nepratele, nez zautoci privrzenci / proklete duse.
  • Nepratele prokleti od prokletych knezu vecne temnoty (snizeni hp), by se mela brat, jako ze maji stale puvodni zivoty. Aktualne se prokleje nejaka jednotka a najednou spadne za dalsich X stacku nepratel.
  • Proklete duse jsou celkem OK. Ted je to spis takovy extra stack slabsich uveznenych dusi, ktery si klan muze pomalu sbirat. Mozna je trosku upravit, aby byli vice zajimavejsi jednotkou?
Vetsi zmeny
Kdyby se chtela tahle vetev jeste posilit a nebo udelat zajimavejsi, nez se vsechno ponerfuje.
  • Postup ve vetvi nedava moc smysl.
    Privrzenci jsou v pohode jako prvni jednotka.
    Knezove jenom snizuji staty a spoutavaji duse v malem meritku, navic stoji 20k zlata + 200 lidi (jako druha budova)
    Rytiri jsou +- v pohode, stoji 4.5k (5k) zlata + 6 lidi
    Soulkeeperi jsou dobri za 10k lidi.
    Moznost A - prohodit budovu rytiru s knezy => ulehci zacatek veku, kdy si klan kneze nemuze poradne dovolit kvuli vysoke cene a nizkemu uzitku.
    Moznost B - snizit cenu a hodnotu knezum, proklinani muzou mit klidne slabsi, stejne by se jich vytvorilo vice a klan by aspon rychleji nabral proklete duse.
    Moznost C - prohodit budovu soulkeeperu s knezy => to stejne, i kdyz by se soulkeeperove museli vybalancovat.
  • Proklete duse - odebrat jim slayer, nechat staty, ale kdyz kompletne zabiji stack nejake zive jednotky, jsou schopni "prevzit kontrolu" nad casti toho stacku do konce boje. Rekneme ze bojujeme proti 5 wurmum, v jednom kole se knezum podari je proklit, sundat jim staty, potom se velkemu stacku prokletych dusi to podari zabit a prevzit kontrolu -> ztratili bychom treba par dusi, ale meli bychom do konce boje nejakeho wurma. Extremni pripad, ale normalne by to bylo jen par slabsich jednotek.
    Ale kdyz se nad tim zamyslim, tak to je vlastne jenom docastne vzkrisovani, jako maji nekromanti :D
    A nebo je nechat jako extra jednotku se slayerem, co se ma vyporadat se slabinami teto vetve (nezive / nemrtve vetve, co nejdou proklit)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Dreadd

Post by Hron »

Sem jsem chtěl psát návrh, až si projdu všechny jednotky, ale když už jsi sem psal, tak něco napíši už teď.

Rekrut přívrženců je ze začátku celkem malý, není to výjimkou a hratelný to s ním je. A reálně větší rekrut by byl i hodně nebezpečný kvůli tomu, že jednotka stojí obyvatele a tak by se klan mohl lehce krachnout. Já bych rekrut nechal tak jak je. Co ho tento věk hraji, to jde a kvůli plánovaným nerfům bych se nehnal do vylepšení, která nejsou nutná.

Černí rytíři byli nejhorší jednotkou ze hry a stále jsou špatní. Ale je to dočasná jednotka (automaticky se vylepšení postavením poslední budovy) a jako podpora pro dobývání města funguje a tak taky nutně nepotřebuje úpravu. Ale zde klidně ať se hodnota sníží na 300.

Není dobré mít v armádě jednotky se stejnou iniciativou, protože pak náhoda v pořadí útoku je nepříjemná. Za mě by Prokleté kněží temnoty měli mít větší iniciativu, než obyčejní. Myšlenka je v tom, že prokletý kněz temnoty štítům sníží životy (tedy přestanou být štíty) a pak dmg dealerům obyčejný kněz zruší útok.
Co se týče toho, aby se zasažená počítala klasicky, tak jednak myslím, že technicky by to nebylo tak jednoduché (myslím, že by se musela přidat nová proměnná) a pak to jak to funguje nyní je také dobré, protože význam je, že nepříteli tak zrušíš štíty (které obvykle nedávají moc dmg) a odkryješ mu drahé jednotky, které začneš zabíjet.

Prokleté duše jsou opravdu celkem OK, ale zároveň se mi nějak nezdají. Je jich moc málo na to aby štítovali a tak jsou alespoň bonusové dmg, které je jednak celkem nízké a druhak poměr 1/5 (dmg/hodnota) je dost mizernej. Tak přemýšlím co u nich podpořit, či zda do nich nevrtat.


Z druhé části:
Postup ve větvi dává absolutní smysl. Ten by se dal zpochybňovat předtím než se zavedli prokleté duše, ale nyní už ne. Ty chceš mít kněze co nejdříve, protože díky nim pak máš duše, které jsou pro tebe bonusovou jednotkou pro podporu early game. Zde jsem i já myslel na možnost B, jen (jak jsme psal v úvodu) jsem to ještě nesepisoval.

Posednutí pomocí prokletých duší je sice zajímavé, ale trochu se toho bojím. Ale pokud by se Nezmarovi do toho chtělo, tak za zkoušku by to možná stálo.
User avatar
ySpirit
Posts: 151
Joined: Wed 26. Feb 2014 19:20:57

Re: Buh - Dreadd

Post by ySpirit »

Kdyz uz ten vek skoncil, tak minuly prispevek trosku rozsirim.

Sila vetve mi prijde zhruba takova:
  • Zacatek - jedna z nejslabsich. Eventy v zacatku porazi se ztraty. Nizky rekrut privrzencu. Druha budova v zacatku bez vyuziti (moc vysoka cena jednotky). Porazeni mesta je pomalu nejtezsi (do utoku ma prakticky 2 stacky vesnicanu)
  • Stred / konec - eventy se daji porazet beze ztrat, protoze se postavi armada hlavne ze soulkeeperu a k tomu staci nejaci rytiri s imunitou na ohen.
  • PVP - poradne nevim, jestli vetev je schopna nekoho porazit.
    Proklinani funguje pouze na stitujici zive jednotky.
    Aether stituje hlavne nezivymi, Dreadd nemrtvymi, Dhar nezivymi (nebo minotaury, co blokuji % poskozeni a spolehaji vice na vysoke zivoty), Dralgarovo pavouci take spolehaji na vysoke HP. Prastare jednotky maji sanci prokleti odolat. Vulkan stituje mixem nezivych golemu a zivych akolytu, ktere by prokleti srazilo na 1 HP. Stinoveho neznam, ale ten nema obranu. Ghora po zmenach neznam, prokleti by mu srazilo stity na 1 HP. Ascenu by snad mohl porazit. U Crinis zalezi, jestli svetlonos nevyrusi vsechnu magii smrti (tzv. bez proklinani a bez vyvolani dusi)
Zdlouhave
  • Privrzenci - co jsem psal ohledne nizkeho rekrutu v zacatku, stale plati. 10 je malo (20 s druhou budovou take). Je to jedna z nejslabsich jednotek z prvni budovy (je levna), ma nizkou iniciativu, takze se ve vetvi vzdycky v zacatku bojuje se ztraty.
  • Rekrut muze byt vyssi - jestli si nekdo hodi vsechny lidi do budovy, muze vinit pouze sebe :D
  • Druha budova nema v zacatku zadny efekt (mimo zdvojnasobeni rekrutu privrzencu) - 20k zlata + 200 lidi za jednoho kneze, co kazde kolo stitujici zive jednotce sunda 1 bod obrany a utoku, co v zacatku stejne nic neovlivni, je hrozne moc. Spoutani 5 dusi (jestli se stituje privrzenci, co se rekrutuji pomalu), je za tu cenu taky prehnane dost. Poutani dusi po boji se nachazi spis az po postaveni hradu, kde par rytiru po jednom utoku do zive jednotky stvori dostatek dusi pro hromadu knezu.
  • Aby byl vetsi duvod postavit druhou budovu, klidne by mohla dodavat vybaveni do prvni budovy stejne jako hrobka / udoli stinu u nemrtve. Rekneme, ze proklety chram siri Dreaddovu viru a do sekty se hlasi dobrovolnici.
  • Obycejni knezove mi celkove prijdou spatni v teto vetvi. 3, ted vlastne 4 nejvetsi stacky jednotek (2 stacky rytiru, uveznene duse, proklete duse), maji slayer, tak snizovani obrany (a utoku) tolik nedela.
  • Kdyby se magie u knezu prohodila, tzv. ze by obycejni knezove snizovali HP a bonusovy pak utok a obranu, vetvi by to posililo. Mesto by bylo snazsi porazi (misto 40k stitu by se hned dal srazit na 10k, ozbrojeni vesnicane by pak taky ubrali na sile).
  • Pridat do magie smrti XI (snizeni HP jednotce) take snizeni poskozeni o pocet jednotek.
    Kdyz uz se prokleje nejaka jednotka a je tak schovana za ostatnimi, aby na to pak ta armada neprohrala, ze je mezitim vsechny pozabiji.
  • U rytiru mi prijde skoda, ze jejich stvoreni dusi neni magie smrti. Tzv. kdyz se jim da prokleta kouzelnicka roba, tak nefunguje.

Zkracene:
  • Privrzenci - navysit zakladni rekrut + zdarma vybaveni kazdy tah po postaveni druhe budovy.
  • Knezove - potrebuji nejak zmenit. Prohodit jejich magii, pridat ke snizovani HP snizovani poskozeni / snizit cenu, hodnotu a efekt proklinani / navysit pocet spoutanych dusi / dat jim utok a poskozeni.
  • Rytirove - stvoreni duse => magie smrti (prokleta kouzelnicka roba -> imka na ohen), jinak klidne bez zmeny
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Dreadd

Post by Hron »

Prvně rychlá reakce na to psal Spirit a pak sepsaný můj návrh.

* Začátek je slabší, ale není jeden z nejslabších a k tomu aby bylo dobytí města nejtěžší to má taky daleko. Tady je problém, pokud to porovnáš s Dharem a spol, kteří mají přesílený začátek. Když to porovnáš se stínákem, criniskou a podobně, tak ti těží více ze třetí budovy ale jinak vývoj do prvního města taky není slavný.
* Střed - souhlas
* Konec - tam prohlásit, že dávají vše beze ztrát mi přijde celkem odvážný, ale nejsou na tom špatně
* PvP - kdysi fungovalo dobře proti Crinisce a nyní stále stále odrovná štíty Ghorovi, ale jinak se prokletí opravdu moc neprojeví, ale stále mít vyvolávané štíty a dvě jednotky se slayerem a stečí něco udělají...

Zdlouhavě
* Přívrženci - ok, rekrut by mohl být dvojnásobný
* Kněží - jak jsme psali výše, budou upraveni. Ale to, že jsou ze začátku k ničemu s tím zase úplně nesouhlasím, ze začátku v malých armádách se projeví i jednotky kněží, kdy jedna každá duše se pozná a druhak když nejnebezpečnější nepřátelé mají útok 6 a podobně, tak snížení o 6 je jako o 1000 a tím pádem i 6 stačí...
* vybavení podobně jak má druhá větev by určitě mohlo pomoci
* já jsem si zase říkal, že knězi jsou špatní proto, že když sníží útok na 0, tak ta větev nemá žádnou jednotku, která by měla obranu přes 25, aby tím útok zastavili. Takže ano, knězi té větvi příliš nepomáhají z pohledu praktičnosti, ale hodí se tam z pohledu "příběhu". Ale nyní je jejich hlavní efekt ono poutání duší a tak by jsme se měli zaměřit na to.
* prohození magie by bylo jednak moc silné a druhak pak by nikdo nestavěl ty "lepší", takže tohle určitě ne
* nad snížením dmg jsem taky přemýšlel -> když z nepřátel vysají životní sílu, tak nepřátelé budou i zasazovat menší rány
* No, ono popravě je bezpečnější mít schopnost, než magii. Schopnosti nic neruší, ale magii smrti ruší Světlonoš. Tak je otázka, zda se možnost použít prokletou kouzelnickou róbu vyplatí, za to, že budou náchylní na Světlonoše a pak nevím, jestli vyvolají duše z jednotky s imkou na magii.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Dreadd

Post by Hron »

Na základě toho, co psal Spirit, toho, co jsem měl v hlavě já a toho, na čem jsme se dohodli už předtím a ještě není zavedeno, sepisuji návrh na úpravu.

Přívrženec
Jedná se o slabou jednotku, která je v důsledku velmi drahá (cena obyvatel je u jednotky, která umírá ve velkém velká cena). Ale líbí se mi, jak je ta větev založená na obětovávání lidí (například Soulkeeper stojí jen obyvatele), tak bych tuhle vlastnost zde rád vyzdvihl. Rekrut je sice relativně dostatečný pro fungování samo o sobě, ale při porovnání s lepšími bohy velmi upadá a tak souhlasím s tím, že by se měl zvýšit.

Změny:
- snížení ceny na 0 zl a 1 obyvatel
- rekrut tak jak je (se všemi bonusy jak nyní jsou) ve výsledku vynásobený dvěma

Prokletý kněz
Hlavní síla kněží je nyní ve spoutávání duší, protože po 50 kněží jsou úplně jedno. A pak jak poznamenal Spirit, tak snížení obrany se tolik neprojeví, když hlavní dmg má slayera a snížení útoku se tolik neprojeví, protože nic nemá vysokou obranu. Takže zde bych snížil cenovou náročnost ve zlatě, zvýšil cenu v obyvatelích (aneb jak jsem psal výše) a posílil spoutání. Zároveň jejich hodnota je zbytečně vysoká, protože jejich větší počet člověk chce díky spoutání duše a síla spoutané duše je řešená v její hodnotě.

Změny:
- úprava ceny na 5k zl a 1k obyvatel
- zvýšení počtu spoutaných duší na 10
- snížení hodnoty na 100 (dokážu si představit i mnohem větší snížení, ale zvolil jsem 100, aby se to zase nepřehnalo)

Prokletý kněz Věčné temnoty
Magie je zajímavá a unikátní (nic jiného nesnižuje životy), ale je jich málo a tak to má vliv je na část jednotek. Jednotka je tak velmi slabá. Zde je možnost buď brutálně snížit hodnotu jednotky, nebo (což je zajímavější) posílit magii. Posílit magii se mi líbí více a už ze začátku mě napadlo snížení dmg, které se k tomu i skvěle hodí (oslabené tělo dává menší zranění). Ale přemýšlím jak, protože snížení o konstantní hodnotu je devastující pro většinu nepřátel a to i v malých počtech a opačně snižování procentuální pak dříve či později likviduje všechny jednotky. Takže se mi nelíbí ani jedna možnost. Obecně snižování dmg je velmi tenký led, kdy jediný kdo ho má je Ascena, která je ale jinak tak špatná, že se nehraje. Nejvíce by se mi líbilo, kdyby se dmg snižovalo dle snižování životů, ale to nevím, zda by nebylo moc složité naprogramovat.
A pak druhá věc je, že by mi přišlo dobré, aby měli větší iniciativu než obyčejní kněží, tedy aby bylo snížení životu u prvních štítů (s úmyslem štíty zrušit) a pak bylo prokletí od obyč kněží, kteří oslabí staty jednotce do které se bude dále útočit.
A na závěr opět lepší spoutání duše.

Změny:
- zvýšení iniciativy na 7
- snížení hodnoty na 500 (obecně 1000 je prostě hodně)
- úprava Magie smrti 11: snížení dmg o tolik % o kolik se snížili životy (pokud to nepůjde tak snižování zranění o 1 za kněze)
- zvýšení počtu spoutaných duší na 50

Rytíři
Nyní díky tomu, že byli všechny jednotky posíleny a pak hlavně, že se rekrutují všechny stupně zároveň, tak je to velmi silné a v důsledku by to možná mělo být i oslabeno, ale jako celek se zatím větev netváří přesíleně, tak to nechme. Jen jednu úpravu bych udělal a to u Černých rytířů, kteří nemají slayera a jsou velmi důležití při přechodu mezi early a mid game a to snížení hodnoty na 300.

Změny:
- snížení hodnoty Černých rytířů na 300

Soulekeeper
Silná jednotka, asi klidně beze změny.

Nekropolis -> Dreaddův chrám Temnoty
Místo Nekropolis bude Chrám. Chrám bude mít tři stupně a bude posilovat spoutané duše a zlevňovat jednotky Temnoty.
Původně jsi navrhoval efekt 10/25/50%, ale s tím jaké jsou staty jednotek mi to nesedí a rozepsal bych to po úrovních.

lvl 1
- po dobytí Crinisina chrámu
- Prokletá duše: +1 útok, +1 iniciativa, -1 hodnota (snížení hodnoty)
- Uvězněná duše: +10% útok, iniciativa, dmg
- cena Soulkeeperů: -10%
- šance na příchod Prokletého kněze Věčné temnoty se zvýší o 25% základní hodnoty

lvl 2
- 5 run věčnosti
- Prokletá duše: +2 útok, +2 iniciativa, -2 hodnota (snížení hodnoty)
- Uvězněná duše: +25% útok, iniciativa, dmg
- cena Soulkeeperů: -25%
- šance na příchod Prokletého kněze Věčné temnoty se zvýší o 50% základní hodnoty

lvl 3
- 10 run věčnosti
- Prokletá duše: +3 útok, +3 iniciativa, +1 dmg, -2 hodnota (snížení hodnoty)
- Uvězněná duše: +50% útok, iniciativa, dmg
- cena Soulkeeperů: -50%
- šance na příchod Prokletého kněze Věčné temnoty se zvýší o 100% základní hodnoty

Bonusy se nesčítají.
User avatar
ySpirit
Posts: 151
Joined: Wed 26. Feb 2014 19:20:57

Re: Buh - Dreadd

Post by ySpirit »

Hron wrote: Sun 12. Mar 2023 19:51:52 * No, ono popravě je bezpečnější mít schopnost, než magii. Schopnosti nic neruší, ale magii smrti ruší Světlonoš. Tak je otázka, zda se možnost použít prokletou kouzelnickou róbu vyplatí, za to, že budou náchylní na Světlonoše a pak nevím, jestli vyvolají duše z jednotky s imkou na magii.
Ted nevim, kolik jednotek rusi magii (jestli jen svetlonos, asi arcimag ledu? mozna jeste neco?), ale v pripade svetlonose mi prijde, ze kdyz se vyrusi privolani dusi, tak je stejne jedno, jestli stvoreni duse u rytiru je magie nebo schopnost, protoze je ten boj uz tak prohrany (pri podobne hodnote armady). Ta prokleta kouzelnicka roba by dala vetvi moznost ten predmet vyuzit, ale pochopim, jestli se to chce nechat jako schopnost :)
Hron wrote: Sun 12. Mar 2023 21:12:02 Na základě toho, co psal Spirit, toho, co jsem měl v hlavě já a toho, na čem jsme se dohodli už předtím a ještě není zavedeno, sepisuji návrh na úpravu....
Privrzenci - zni fajn, rekrut jsem myslel hlavne v zacatku (navysit zakladni rekrut 2-3x), ne celkove, ale snad by to nemusel byt problem.

Se zbytkem zmen jednotek souhlasim, nejake posileni vetve to bude :)

Co se posilujiciho chramu tyce:
  • Kdyby se uveznenym dusim navysila obrana (normalne maji 25), mohly by stitovat proklete jednotky s 0 utokem (a klidne i nejakym nizkym).
  • Navyseni poskozeni dusi zni super, jen si rikam, jestli to nebude overkill, kdyz bude snazsi ziskat vice prokletych dusi a jestli soulkeeperi budou jeste levnejsi (rekrut a nebo zoldem?), bude jich vic. Minuly vek jsem slozil 2/3 - 3/4 armady ze soulkeeperu, jestli se tak normalne sklada zivy Dreadd
  • Co treba udelat to trochu zajimavejsi, ze by posledni stupen chramu mohl treba snizit magii soulkeeperu o 20%, ale vyvolavali by 2x (takze 2 o neco mensi stacky uveznenych dusi)
  • Nebo jsem si rikal, ze kdyz je to vetev posilena ritualy Tel' Thulgeona, a existuje jeho laborator, ze by se udelalo neco podobneho. Pasivni bonusy a vylepseni by byly, jen by slo pres budovu rekrutit dalsi jednotky. Nejake mutanty, homunkuli nebo tak neco, co by vyzadovalo vetsi obet obyvatelstva. :D
  • A nebo ta moznost, jak jsem psal drive, ze by proklete duse v boji prebirali kontrolu nad zivymi jednotkami, ktere zabiji. Platilo by jen do konce boje, kdy se vypujcena jednotka normalne rozpadne. Je celkove reseni, co udela duse zajimavejsi a zaroven udela zivou Dreaddovu vetev o neco silnejsi v delsich bojich (utoci prakticky jen jednotkami ve 3. kole)
Nicmene navrhovane zmeny se mi libi. :)
Post Reply