Ascendancy

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
Post Reply
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Ascendancy

Post by Hron »

Rád bych tu rozpoutal diskuzi, která by vedla k tomu, jak upravit Ascendancy aby mohla být spuštěná stále.


Zatím jsme cca ve čtvrtině věku a tak napíši své první dojmy a návrhy. Během věku to budu aktualizovat.


Budovy
Ceny budov a podmínky toho, kdy začnou chodit mi připadají v pohodě. Patří mezi těžší bohy, ale není nejtěžší (stínový Vulkán je výrazně těžší).



Bonusy z budov
Zde už to dle mě v pohodě není.

1)
Bonus od poslední budovy dělá, že hráči zdarma přichází 50 x (počet run nebes) Ascendanciných válečníků.
Na wiki bylo původně napsáno, že o tolik se zvedá rekrut, ne že jich tolik chodí zadarmo.
Osobně si myslím, že jich chodí zadarmo strašně moc. Aktuálně (po 1600 tazích) mně jich chodí 800 za tah, což odpovídá 12k životům pro štíty zadarmo každé kolo.
Navrhoval bych aby se zavedla jedna z těchto možností:
1) bude to fungovat tak, jak bylo původně napsáno na wiki -> bude zvyšovat rekrut, ale nebudou chodit zadarmo
2) místo run nebes se bude jednat o runy věčnosti (kolem run nebes je už postaven Aether; Ascendancy mně připadá, že by měla být více vázána na runy věčnosti)
3) sníží se počet z (10x počet run) na náhodný příchod (jeden válečník až 3x počet run válečníků)

Nejvíce se mi líbí ta větší závislost na runách věčnosti.

2)
Bonus z Introspekce zvedá rekrut Kleriků o 1 za každých 500 vybavení v Klášteře.
Kvůli tomu, že na jednu jednotku je potřeba 50 vybavení, tak do kláštera dává hráč hodně vybavení zároveň a díky tomu je rekrut zvýšen o hodně.
Nepřipadá mi to jako velký problém a možná to ani problém není, ale zatím mám pocit, že by to chtělo ten bonus snížit.
Funguje to podobně jako u Aethera a jeho válečníků, kdy je poměr +1 rekrut za vybavení pro 20 jednotek a tak bych pro začátek zachoval to stejné u Asceny (přeci jen Klerici jsou silnější a tak by se neměli rekrutovat rychleji...).
Takže navrhuji aby byl rekrut +1 za 1000 vybavení (místo 500).



Jednotky
Jednotky mi zatím připadají v pohodě, až na Převora.

Převor je hodně zajímavá jednotka díky své jedinečné magii, ale při počtu nad 200 už přestávají být zajímavý, což je dle mě škoda.
Kdysi 200 převorů nebylo snadné sehnat a pak často tvořili třeba i 1/10 hodnoty armády. Nyní sehnat 10M zlata 200 run sněhu je velmi jednoduché a tak jich 200 může mít lehce každý a to i velmi brzy.
Proto bych navrhoval Převory předělat.
Jde mi o to, že na Převorech je právě nejvíce zajímavá ta jejich magie a obecně až na ni Ascena v podstatě nic nemá a tak je dle mě škoda, že ještě v early se hráč může dostat na maximální efektivitu a pak už nedělá nic zajímavého, takže bych rád, aby se dosahování maximální efektivity více rozprostřelo přes celý věk...

Návrh 1
Snížit účinnost magie z 0,5% na 0,05%.
Jedná se čistě o oslabení bez nějakého důmyslnějšího zásahu (což pokud je Ascena přesílená, tak by to vadit nemuselo) a počet 2000 Převorů za stávající ceně a rekrutu už těžší a stává se z toho late game záležitost

Návrh 2
Snížit účinnost magie z 0,5% na 0,02%.
Změnit druh útoku na 4.

Postavit jich 5000 je už velmi těžké a dosáhne toho jen málo hráčů, což bude znamenat, že po celou hru se účinnost jejich prokletí bude zvyšovat, ale zároveň už budou útočit od prvního kola, takže budou už od prvního kola proklínat (podobně jako dreaddovi prokletí kněží), ale budou také zraňovat (ale méně jak ledový obři, kteří takto zraňují od prvního kola a jsou to jednotky stejného stupně).

Návrh 3
Snížit účinnost magie z 0,5% na 0,1%.
Zvýšit cenu Převora a to tím způsobem, že se změní cena jednoho vybavení na 1 runu sněhu a 20 000 zlata a potřebný počet vybavení na jednu jednotku na 5.

Bude potřeba 1000 převorů na maximální oslabení a to v ceně 5000 run sněhu a 100M zlata, což je stále v pohodě sehnatelné, ale už to bude trvat. (v podstatě se jedná o složitější variantu návrhu 1)

Či další možností je u jednotky více předělat její statistiky, ale to už by bylo složitější na vyladění a tak do toho se mi nechce.
Mně se nejvíce líbí návrh 2.
User avatar
John-ka
Posts: 100
Joined: Fri 31. Jan 2014 21:29:33
Location: Uherčice
Contact:

Re: Ascendancy

Post by John-ka »

Ascena je OP protože má ascendatny, ne kvůli převorům.

Osobně si dokážu představit že asca bude k dispozici každý věk, ale ne od začátku. Ostatní můžou dostat buď náskok (např třetina věku) nebo může být navázána na nějaký event, který by byl potřeba projít, aby se odemčela (pro všechny nebo jen pro toho hráče s novým klanem). Nevýhodou takového řešení je, že se jí v průběhu věku budou asi snáz shánět runy. Ale ostatní bohové by měli mít dostatečný náskok aby se s ní vypořádali.
Není důležité vyhrát, ale přežít. I když vyhrát je taky fajn. Obzvlášť, když vyhraju já.
Patejl (Jiří Kulhánek)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Ascendancy

Post by Hron »

Já nikde netvrdím, že je OP kvůli převorům. Já tvrdím, že Převorové jsou jediná zajímavá jednotka. (Ascended je nejsilnější jednotka, ale není to zajímavá jednotka...)

A jinak mi tento věk stále Ascena nepřipadá nějak přesílená oproti ostatním silným bohům. (možná svůj názor časem změním, ale zatím je tento - po cca 3000 tazích)
(aneb můj 8M nemrtvý Dreadd moji 8M Ascenu porazí se ztrátou cca 30%)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Ascendancy

Post by Hron »

Uběhlo zase trochu vody a tak budu pokračovat. Ascended přestal být vzácnou jednotkou a stal se páteří armády a tak mohu začít hodnotit i jej.

Ascended je (na čem se všichni shodnou) nejsilnější jednotkou a zasloužil by si oslabení, pokud má být Ascena běžně hratelná.
Že dává velké zranění a má dva útoky se slayerem je silné, ale je to kompenzovaný vysokou hodnotou a je to dle mě srovnatelné s jinými jednotkami (Ascended je něco jako kombinace Toxického bahenního hada se Stínovým ohnivým drakem).
Problém je ale v tom, že mají neskutečně málo životů a tak jsem velmi lehce štítovatelní čímkoliv jiným. (Ascended má 240 životů, had má 3000 a drak 27000 životů)
Myslím si, že kdyby se Ascendedům zvýšil počet životů, stal by se rozumnou jednotkou. Myslím, že by měl mít životy mezi hadem a drakem. Já bych navrhoval zvýšit počet životů na 5000 a uvidělo by se.
Problém této změny je v logičnosti, kdy je většinou životy odpovídají tomu, kdo je má, tedy velké bytosti jako Draci, Wurmové, Obři, ... mají hodně životů a lidé a jim podobní (goblini, elfové, trpaslíci, ...) mají životů málo a proto je nelogické, aby měl Ascended tak hodně.

Druhá možnost by byla ho přizpůsobit Aetherově ledové hvězdě, která má málo životů. To by znamenalo buď ho více předělat, nebo mu prostě jen natvrdo snížit zranění a hodnotu.
V tomto případě bych se přiklonil spíše jen k tomu jednoduššímu, a tedy snížení zranění a to tak, že by se snížilo zranění a hodnota na 1/3 (tedy zranění 12k a hodnota 50k).


Se změnou Ascendedů by se měli mírně upravit i Preascendedi a to v duchu úpravy jejich představených:
V případě zvyšování životů bych zachoval poměr jako je teď a tedy zvýšil životy na 1250.
V případě snižování zranění a hodnoty bych to snížil jen na polovinu, místo 1/3 -> tedy na zranění 6k a hodnotu 10k.


Možná bych ještě uvažoval nad zvýšení ceny přeměny ze 2 run na 3 runy.
Tohle je taková okrajová úprava, ale mně by se líbila. Ascenu to opět trochu zpomalí, nejspíše to mírně sníží počet Ascendedů a zároveň "3" je více magické a symbolické číslo, jak "2".

PS: Mám rád velká zranění a proto hlasuji pro první variantu a tedy zvyšování počtu životů.
User avatar
John-ka
Posts: 100
Joined: Fri 31. Jan 2014 21:29:33
Location: Uherčice
Contact:

Re: Ascendancy

Post by John-ka »

Sniž ascendantům dmg na třetinu a asca bude rázem nehratelná :-P
Když jim zase přidáš životy, musíš jim dost snížit obranu (protože tu maj taky vysokou jako kráva). Zdražení by pomohlo možná nejvíc. Asca má oproti ostatním hlavní výhodu, že se strašně jednoduše a rychle dá zase obnovit do konkurenceschopného stavu. Mrtvého dreda stavíš celý věk a jak ho rozbiješ, tak je ko. Asca je druhý den zase na nohou, jen nemá tolik unikátek a o pár štítů méně. A snížit ten rektut hlavního štítu-válečníků z run nebes.
Není důležité vyhrát, ale přežít. I když vyhrát je taky fajn. Obzvlášť, když vyhraju já.
Patejl (Jiří Kulhánek)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Ascendancy

Post by Hron »

Obrana 8 ti připadá jako vysoká?

Že bude nehratelná se snížením zranění na 1/3 si nemyslím (přeci jen díky multiútoku máš střelecké zranění 2*12k se slayerem, to je dle mě stále silný).

Co se snížení počtu válečníků za runy nebes týče, tak o tom jsem psal už v prvním příspěvku...

PS: A jinak naprosto souhlasím s prohlášením, že v late se Dreadd neobnoví a Ascena se obnoví.
Tehdy když jsem psal, že můj Dreadd Ascenu porazí, tak tehdy byl ale začátek věku a tehdy bylo pro Dreadda jednodušší si ztráty obnovit než Asceně se znovu postavit. V late to bude už o něčem jiném a jsem zvědavý, jak to bude vypadat. Zatím si myslím, že dreadd může mít tak malé ztráty, že pomalý rekrut mu vadit nebude, ale možná se pletu. Uvidím na konci věku.
User avatar
John-ka
Posts: 100
Joined: Fri 31. Jan 2014 21:29:33
Location: Uherčice
Contact:

Re: Ascendancy

Post by John-ka »

ascendedi mají jen osm? to jde vdět, že jsem pár let mimo, měli sice málo životů, ale obranu tuším 64 nebo tak nějak...
Není důležité vyhrát, ale přežít. I když vyhrát je taky fajn. Obzvlášť, když vyhraju já.
Patejl (Jiří Kulhánek)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Ascendancy

Post by Hron »

Bývala 68.
Promiň, myslel jsem, že ji tento věk hraješ a proto mě nenapadlo, že neznáš aktuální a myslíš tu starou. Omlouvám se.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Ascendancy

Post by Hron »

Sumace mých finálních návrhů
(případné další návrhy a vysvětlení je v předchozích příspěvcích)

Ascendancin válečník
Válečníci zadarmo budou chodit místo za runy nebes tak za runy věčnosti.
Snížit počet z (10 x počet run) na (1 - (10 x počet run)).

Klerik
Rekrut za počet vybavení snížit z "+1 za 500 vybavení" na "+1 za 1000 vybavení".

Převor
Snížit účinnost magie z 0,5% na 0,02%.
Změnit druh útoku na 4.

Preascended
Zvýšit životy na 1250.

Ascended
Zvýšit životy na 5000.
Zvýšit cenu na 3 runy věčnosti.


PS: Ascendancy v late neporazí v jednom útoky nemrtvého dreadda, ale její velká výhoda oproti němu je, že se dokáže nějak rozumně (i když ne plně) obnovit.
200M Ascena zabila 100M nemrtvému dreaddovi v Údolí stínů 4 jednotky (ve druhém kole Ascendedi a Preascendedi, ve třetím kole jen Preascendedi) a zemřela ve třetím kole. Uznávám, že ani jedna armáda nebyla ideální, ale i tak...
Post Reply