nekonečné zdroje aneb systémové zmeny

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

nekonečné zdroje aneb systémové zmeny

Post by nezmar »

Už niekoľko vekov sa tu objavujú, nazvem to, nekonečné zdroje. Kedy pomocou niekoľkých fint sa da dostať na extrémny počet ľudí, čo znamená extrémnu armádu, čo znamená extrémy prísun odmien z niektorých eventov.

Zatiaľ čo ma napadá (ako tomuto zabrániť) je
+ spravím aj zmenu portálu aby sa nedali odtiaľ verbovať jednotky/ľudia keď ich nemáš čím živiť/ubytovať
+ obmedzenie na % odmeny z eventov
+ ... a mnoho, mnoho, mnoho ďalších, ktoré môžete napísať vy :D

* tiež rozmýšľam nadtým, že obmedzím počet jednotiek, ktoré môžeš poslať do boja (server to nezvdláda keď ich máte cez 60 :D ) na takých 20-30. To ste si mnohý všimli a keďže to chudák nedokázal dokončiť tak z toho boja veľa nebolo ...
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: nekonečné zdroje aneb systémové zmeny

Post by Hron »

1) změna portálu
- lidi: při oscilaci okolo 100% kapacity se občas lidé přivolávají i přes tu kapacitu, ale jen v "malém množství", to mi nepřijde jako problém ale jako advanced taktika a tu bych nerušil.
- jednotky: jak přesně to myslíš? Že nepůjde přivolat jednotky, když máš 0 zlata? To je v pohodě, ale to nikdo nedělá. Že nepůjde přivolat jednotky, když máš větší žold, než průměrný income? Tak to je blbost, která zabije hlavní význam přivolávaných jednotek, tedy v lategame chránit citlivé jednotky (hvězdy, flamekeepery, TP, ascendady, ...)...

Výsledek: Chrám bych neměnil a radši bych se podíval po jiné změně...

2) eventy
Bojové eventy mají čím dál větší armády a čím dál větší odměny. To mi připadá v pořádku. A reálně když 2 mld armáda má ztrátu 1,2 mld z obětiště démonů, tak si tu velkou odměnu zaslouží taky. Tady je problém, jen když může vzniknout několika mld armáda, která ty eventy dává beze ztrát. Ale zase trestat ji za to, že funguje je dle mě špatně.

Ovšem, pak jsou tu i nebojové eventy jako třeba věštec, nebo hlavně hnijící vesničani.
Nepamatuji si, že by se mi někdy stalo, že by se mi někdy stalo, že by věštec udělal nějakou díru do světa. Ale hnijící vesničani ji dělají pravidelně, když jich člověk naráz získá třeba 100M, tak mu velmi vyskočí hodnota a spustí onen koloběh vysokých odměn, který by bez toho nebyl. Ovšem i tady je to řešitelné zabráněním velkého počtu lidí...

Výsledek: Bojové eventy bych neměnil, a možná tak udělal maximálně nějaký limit u hnijících vesničanů...

Můj návrh
Nedělat to, cos navrhoval ty a místo toho zavést tyto změny:
1) u obchodníka zrušit +% lidí -> reálně jediné využití tohohle, je tvoření nekonečných zásob lidí. Pro použití v "malém" je to nepoužitelný, protože je moc malá šance, že se to stane a tak aby měl člověk jistotu, že na tom neprodělá stovky run, tak to musí dělat ve velkým...

2) omezit příjem z lidí nad 100% kapacitou -> buď mým původním návrhem, že by platili daně do dvojnásobku kapacity a dál nic, nebo tvým na využití mocninné funkce v přijmu -> takže moc lidí mu neumožní mít nekonečnou armádu

3) ani ne tak chrám, jako druidi
-> minulý věk se mi dařilo mít 30M obyvatel přes chrám. Pokud z nich nebude žold (viz bod 2) a nepůjdou rozmnožit přes obchodníka (viz bod 1) tak jediný problém jsou hnijící vesničani, ale při této hodnotě jich bude odhadem 600k, tedy hodnota 3M, což je hodně, ale v té době jsou top armády minimálně 100M, takže to dění tolik nenaruší. Takže si nemyslím, že by to byl problém, potřebující nějaké řešení...
-> větší problém je Dralgar s druidy, kteří funguj jak chrám, jen výrazně levněji... ti mohou dosáhnout výrazně většího počtu lidí (věřím třeba ve 100M) a to už je větší problém. I když na druhou stranu stále s body 1 a 2 to značí jen potenciální zisk hnijích, který ale vůbec nemusí přijít a jen si tím hráč spálí celověkovou zásobu run. Takže vlastně je to takový top hazard, který bych vlastně klidně nechal (přijde mi neskutečně nevýhodný).

-> tzn.: stačí body 1 a 2 a bod tři není potřeba...

4) když nejsou lidi jsou runy -> portál se vrací...
-> Ano, jak nad tím teď přemýšlím, tak pokud hráč nevrazí všechny runy sněhu, života a ohně do zisku lidí, tak je může použít na armádu, které bude mít tak hodně.
ALE, na co to může použít? Většina věcí v portálu je drahá a hodnotu armády příliš nezvedne. Například když použiji 15k run ohně na fénixe (moje zásoba za celý minulý věk před nahozením 1 mld armády), tak se mi zvedne hodnota o 5M. To zní jako hodně, ale v té době jsou je to už jen pár procent celkové hodnoty armády a tak to problémy nezpůsobí. To už je větší problém Ohnivý služebník, který by vydal za 15M army, ale opět je to málo a k tomu je to slabá jednotka. A tak dále a tak dále... U většiny věcí z portálu je to v pohodě. Překvapivě jediné, co může působit problémy jsou otroci a možná žebráci. U žebráků netuším, jaký je jejich průměrný poměr mezi runami a hodnotou, takže tam si jist nejsem. Ale vím, že u otroků za poměrně málo run ale dosáhnout obřích hodnot a umožnit tak klanům, které dávají obětiště démonů před pádem meteoritů si farmit obří zásoby run.

-> tzn.: jediný problém jsou otroci u kterých bych zavedl něco podobného jako při jejich nákupu na trhu. Když je člověk nakupuje na trhu a má jich pak v armádě více jak 1000, tak utečou. Tohle pravidlo bych rozšířil a přidal pro chrám:
Pokud je otroků více jak 1000 a zároveň jejich hodnota je vyšší jak 5% celkové hodnoty armády, pak se spustí útěk.
Tohle pravidlo neovlivní early akce při dobývání měst a podobně a umožní to v late mít otroky před drahými jednotkami, ale zároveň to taky ochrání klan před tím, aby pomocí nich si uměle navyšoval svou hodnotu armády pro lepší odměny z eventů.

Sumace:
1) u obchodníka zrušit +% lidí
2) omezit příjem z lidí nad 100% kapacitou
3) nechat otroky utíkat i když jsou získáni přes chrám
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: nekonečné zdroje aneb systémové zmeny

Post by nezmar »

aká je podľa teba za normálnych podmienok TOP armáda na konci veku - myslím hodnotou?

Lebo momentálne je to nastavené na 100M armádu. Ak sa toto čo píšeš nastaví, dostane sa niekto k tím 100M?

PS: spolu s tým obmedzením som upravil v randome minim run čo ti dá, čiže teraz priemerne dáva o 20-30% viac rún ako pôvodne. Čiže nestanžím sa ublížiť tým, ktorý chodia farmiť karavanu/obetište
Ale strop by som nechal, len ho stačí zvoliť šikovne. Ak ho pokoria 2-3 hráči tak je to v pohode. Stále budú dostavať stovky až tisíce run, ale nebude ich desaťtisíce a stotisíce
User avatar
ySpirit
Posts: 151
Joined: Wed 26. Feb 2014 19:20:57

Re: nekonečné zdroje aneb systémové zmeny

Post by ySpirit »

Ja jsem se na konci veku dostal nad 100M s hodnotou armady, lidi jsem si nevytvarel, spis jsem to zivil prodejem run + katakombama.
Uz ani nevim kolik presne, mozna 120M, ale taky jsem si to parkrat rozsekal na udoli stinu, kdyz vsechno bylo obsazene.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: nekonečné zdroje aneb systémové zmeny

Post by Hron »

nezmar wrote:aká je podľa teba za normálnych podmienok TOP armáda na konci veku - myslím hodnotou?

Lebo momentálne je to nastavené na 100M armádu. Ak sa toto čo píšeš nastaví, dostane sa niekto k tím 100M?

PS: spolu s tým obmedzením som upravil v randome minim run čo ti dá, čiže teraz priemerne dáva o 20-30% viac rún ako pôvodne. Čiže nestanžím sa ublížiť tým, ktorý chodia farmiť karavanu/obetište
Ale strop by som nechal, len ho stačí zvoliť šikovne. Ak ho pokoria 2-3 hráči tak je to v pohode. Stále budú dostavať stovky až tisíce run, ale nebude ich desaťtisíce a stotisíce
Co jsem se tak díval na své záznamy, tak obvykle moje tom armády bez "divných věcí ala boost lidí" mají kolem 150M ale občas se tam prodere něco i s větší hodnotou.

Pokud chceš dávat strop, tak bych dal 200M, ten si myslím, že během věku překoná tak max 3 klany. Reálně si myslím, že největší šanci na to má dralgar s druidy a jednorožci. Takže těch 200M by mělo být v pohodě.
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: nekonečné zdroje aneb systémové zmeny

Post by nezmar »

Tak už to prichádza aj na LoI, deštrukcia stávajúceho systému

Lidé nemají kde bydlet a jsou bez práce. Museli jsme zvýšit počty městské hlídky, aby se nerozhodla tahle spodina plenit naše města. Z naší pokladny jsme na to vyčlenili 20,688 zlata.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: nekonečné zdroje aneb systémové zmeny

Post by Hron »

nezmar wrote:Tak už to prichádza aj na LoI, deštrukcia stávajúceho systému

Lidé nemají kde bydlet a jsou bez práce. Museli jsme zvýšit počty městské hlídky, aby se nerozhodla tahle spodina plenit naše města. Z naší pokladny jsme na to vyčlenili 20,688 zlata.
Jaké jsou to pro podmínky?
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: nekonečné zdroje aneb systémové zmeny

Post by nezmar »

musis mat viac ludi ako priestoru a robi sa to tak, ze za kazdych 10% navyse sa ti pripocita do minusu pomerova hodnota z celkoveho prijmu.
Pri 2 nasobku poctu ludi nez mozeme ubytovat to vychadza priemerne cca -21% z celkoveho prijmu
pri 3 nasobku = -53%
pri 4 nasobku = -87%
pri 5 nasobku = -123%
pri 6 nasobku = -159%
pri 7 nasobku = -196%

este je tam jedna podmienka, ze musi byt viac ako 500 ludi, hrac musi vlastnit mesto alebo viac ako 20 osad, a odcitava to az ked naklady stupnu nad 100 zlatiek aby to neukazovalo pri kazdom prekroceni hodnoty a pri malych hracoch

cize nikto uz nepojde do zavratnych vyssin zo svojimi ludmi, lebo v konecneom dosledku by bol este stratovy. To uz sa viac oplati predat za otrokov = ziska natom viac penazi

PS: vyssie dane nezdvihaju minus a teda tie percenta budu troska mensie ak si clovek zapne vyssie dane (polovicne)
PS2: su to priemerne hodnoty. je tam urcity random aby to nebolo iba take staticke :)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: nekonečné zdroje aneb systémové zmeny

Post by Hron »

nezmar wrote:musis mat viac ludi ako priestoru a robi sa to tak, ze za kazdych 10% navyse sa ti pripocita do minusu pomerova hodnota z celkoveho prijmu.
Pri 2 nasobku poctu ludi nez mozeme ubytovat to vychadza priemerne cca -21% z celkoveho prijmu
pri 3 nasobku = -53%
pri 4 nasobku = -87%
pri 5 nasobku = -123%
pri 6 nasobku = -159%
pri 7 nasobku = -196%

este je tam jedna podmienka, ze musi byt viac ako 500 ludi, hrac musi vlastnit mesto alebo viac ako 20 osad, a odcitava to az ked naklady stupnu nad 100 zlatiek aby to neukazovalo pri kazdom prekroceni hodnoty a pri malych hracoch

cize nikto uz nepojde do zavratnych vyssin zo svojimi ludmi, lebo v konecneom dosledku by bol este stratovy. To uz sa viac oplati predat za otrokov = ziska natom viac penazi

PS: vyssie dane nezdvihaju minus a teda tie percenta budu troska mensie ak si clovek zapne vyssie dane (polovicne)
PS2: su to priemerne hodnoty. je tam urcity random aby to nebolo iba take staticke :)
Děkuji za vysvětlení a hlavně za zavedení.
tarrant
Posts: 259
Joined: Mon 21. Sep 2015 17:42:30

Re: nekonečné zdroje aneb systémové zmeny

Post by tarrant »

nezmar wrote:musis mat viac ludi ako priestoru a robi sa to tak, ze za kazdych 10% navyse sa ti pripocita do minusu pomerova hodnota z celkoveho prijmu.
Pri 2 nasobku poctu ludi nez mozeme ubytovat to vychadza priemerne cca -21% z celkoveho prijmu
pri 3 nasobku = -53%
pri 4 nasobku = -87%
pri 5 nasobku = -123%
pri 6 nasobku = -159%
pri 7 nasobku = -196%

este je tam jedna podmienka, ze musi byt viac ako 500 ludi, hrac musi vlastnit mesto alebo viac ako 20 osad, a odcitava to az ked naklady stupnu nad 100 zlatiek aby to neukazovalo pri kazdom prekroceni hodnoty a pri malych hracoch

cize nikto uz nepojde do zavratnych vyssin zo svojimi ludmi, lebo v konecneom dosledku by bol este stratovy. To uz sa viac oplati predat za otrokov = ziska natom viac penazi

PS: vyssie dane nezdvihaju minus a teda tie percenta budu troska mensie ak si clovek zapne vyssie dane (polovicne)
PS2: su to priemerne hodnoty. je tam urcity random aby to nebolo iba take staticke :)
Chápu z jakého důvodu se to udělalo, ale měl bych návrh na úpravu: ten poplatek za lidi by začínal až od 50 tis nad kapacitu, né všichni lidé co pracují ve městě tam bydlí :D jde mi o to, že jsou takto bití hráči co vyplení otrokáře a obry a nebo v eventu porazí obry lidožrouty..
Ten záměr to niak neovlivní a zároveň to nezpomalí start věku :)
Post Reply