Page 4 of 5

Re: Balancovanie bohov

Posted: Tue 19. Jun 2018 10:34:23
by Ripperman
Ale přece všichni bohové nemusí mít stejný "zisk" z toho tažení. Na tom je založena přece hra, že bohové jsou různí, mají různé silné a slabé stránky. To rovnou můžeme udělat tak, ať všechny jednotky všech bohů stojí stejně....

S tažením je jediný problém jak jsem psal a to ten, že stačí v ali jedna criniska, která lootí dokola střípky naděje z eternanské armády, dokolečka běhá tažení orla a všem v ali nalootí statisíce vybavení. Tohle fakt nezměníš tím, že nějak zmenšíš/zvětšíš počty vybavení pro poslední jednotku, když za jedno tažení se dostává 10 + 10% stávajícího vybavení. Doufám, že ti to je jasné, že 10% z 1000 vybavení za cenu 1 mil je stejně jako 10% z 5000 vybavení, které stojí 1 mil.
Stačí jedna jediná malá úprava a sice ta, že vybavení do budov z tažení dostanou JEN a POUZE ty země, které se tažení aktivně zúčastnili a problém je vyřešen. Pak je možnost ještě drastičtější úpravy a sice té, že střípek naděje z eternanské armády vypadne max 1x za 24h. Tím se zabrání nesmyslnému lootení armády s jednou odepsanou zemí..

Mně osobně se nelíbí už ani změna rekrutu přízraků, protože když z 2,5 milionu demoni karavany nedostanu ani jeden pitomy prizrak, kdyz mi dodaji vybaveni, tak je to spis k vzteku...
Navrhuju, aby když v budově bude nějaké vybavení, ale ne celé na celou jednotku, aby byla šance každé kolo 5%, že se jednotka dovyrobí :P Tím by se kompenzovaly jednotky za více vybavení, protože by sice měl člověk méně vybavení z karavany či tažení, ale zase by mu stačilo koupit jen jedno vybavení a odklikat pár kol....

Re: Balancovanie bohov

Posted: Tue 19. Jun 2018 11:25:31
by Hron
Ano bohové jsou rozdílní, ale přijde mi nesmyslné, aby slabý bůh (jako je v dnešní době Dhar, kdy je spousta nových jednotek se slayerem, které všechny jednou dříve jak on a pak dále třeba přidání imunity na zkamenění prastarým wurmů a podobně) dostane polovinu mága země a nejsilnější bůh (nemrtvý Dreadd) před změnou dostane 10 přízraků?

A pak já nemluvil jen o tažení, ale právě třeba i o těch karavanách.


A pokud ti jde čistě o tažení, tak u nich já celou dobu bojuji za oddělání těch 10% a bylo by to jen 10. A pokud to by prošlo, tak hned pak bude mít i ten návrh na změnu počtu potřebného vybavení posílen...
Mně osobně se totiž těch 10% vůbec nelíbí, protože i když nemáš crinisku a prostě to chodíš se 6 kmeny, tak je to neskutečně boostí -> například to, že u Dreadda z původní investice 40 měst mám teď 25k vybavení je dle mě nesmyslně moc a to, že by vybavení dostával jen ten, kdo chodí to tažení v tomhle případě ničemu nepomůže, protože Dreaddem ho chodím...

Takže já mám celou dobu dva návrhy:
1) Odebrat 10% u tažení.
2) Změnit potřebné počty vybavení.
(projeví se více v kombinaci s prvním návrhem)

Re: Balancovanie bohov

Posted: Tue 19. Jun 2018 13:28:00
by Ripperman
criniska za 1000 kol získá 1000 střípků. Na tažení s použitím střípků nespotřebuje ani kolo. Tzn. s 1000 střípky zvládne 1000/6 = 166 tažení. *10 = 1660 vybavení do budov všem lidem, které jsou s ní v alianci.

Přízrak, který ti tak leží v žaludku, stojí teď nesmyslně 5 vybavení, čili dreadd pouze za to, že je v alianci s touto criniskou, získá zadarmo 332 přízraků (po tvé úpravě, kdy by se dávalo jen 10 vybavení).
Je fakt zajímavé, že toto ti nevadí, resp. navrhuješ úpravy, které toto umožní, ale aby dreadd dostal z karavany démonů na kterou sám zaútočí víc než 3/5 přízraku ti vadí a bojuješ proti tomu. :ugeek:

Tak buď nerozumíš absolutně mechanice hry a tomu že 332 přízraků úplně zadarmo je několikanásobně větší boost než jednotky přízraků z karavan nebo se to tu snažíš záměrně rozbít. Nic jiného mě nenapadá....

Tedy shrnutí mého a tvého návrhu:
Můj návrh 332 přízraků ZADARMO znemožní a umožní jednotky přízraků z karavan.
Tvůj návrh dá dreaddovi 332 přízraků ZADARMO každých 1000 odehraných kol crinisky a nedá mu žádné přízraky z karavan.

Re: Balancovanie bohov

Posted: Tue 19. Jun 2018 14:34:04
by Hron
1) Moje návrhy jsem napsal dříve, než jsem se dozvěděl o tom farmení přes crinis a stále si za svými návrhy stojím.

2) Nikde jsem nepsal, že mi to farmení přes crinis připadá v pohodě a ano taky to považuji za problém potřebný k vyřešení, ale řešil bych to jinak, než omezením, že odměnu za tažení dostanou jen útočící klany.
Reálně já nic proti tomu, aby tu odměnu dostali jen útočící klany nemám a vůbec by mi nevadilo, kdyby se to zavedlo, ale vadilo by mi, kdyby se pak řeklo, že tím je problém tažení vyřešen. Tažení je opraveno a můžeme jít dál. Protože dle mě tato úprava tažení nespraví (opraví je jeden ze dvou problémů). Takže to je ten důvod proč stále bojuji za to co jsem psal.

Důvod, proč jsem se nevyjadřoval k tomu jak ten problém řešit je ten, že jsem si ještě neujasnil, jak bych ho chtěl řešit.
Ano, jedna z možností je tebou zmíněné omezení, že odměnu dostanou jen útočící kmeny. To je možnost, ale protože stále trvám na svém omezení odměny z tažení, tak si říkám, zda to už není pak v součtu moc oslabení tažení a tak proto to nevítám.
Další možností která mě napadá je, že by šel použít Střípek jen jednou za 24 hodin. (ta se mi zatím líbí nejvíce, ale ještě pro ni nejsem plně rozhodnut)
Déle pak by řešením mohlo být třeba tebou zmíněné omezení toho, jak často padá - ty jsi psal, že by mohl padnout jen jednou za 24 hodin. To je jedna možnost, další je mu třeba snížit šanci na to, že padne na 1/1000 při každém poražení Armády.
Pak třeba možnost Střípek oddělat úplně. (to se mi ale moc nelíbí)
Pak dále je možnost upravit Armádu eternanů, aby se nedala tak lehce porazit.
A tak dále, a tak dále...

Možností jak vyřešit farmení přes Crinis je více a za sebe ještě nejsem rozhodnut, které se budu snažit prosadit.
Možností jak zabránit tomu, že hráči budou mít nekonečné zásoby vybavení skoro zadarmo (i bez použití Střípků) a to jen díky tomu, že se opakovaně násobí těmi 10% je také více než jen ta, kterou navrhuji, ale z nich jsem si tuto jednu vybral a mě osobně připadá nejlepší a proto ji prosazuji.




PS: Ještě dodatek k tomuto:
Ripperman wrote:Je fakt zajímavé, že toto ti nevadí, resp. navrhuješ úpravy, které toto umožní, ale aby dreadd dostal z karavany démonů na kterou sám zaútočí víc než 3/5 přízraku ti vadí a bojuješ proti tomu. :ugeek:
Ale já nenavrhuji úpravy, které umožní získat 332 přízraků zadarmo. To ve hře už je (jak sám dobře víš). Jen mnou navrhované úpravy tento problém neřeší. To ale neznamená že to dle mě problém není.
A proč jsem nenavrhl, něco, co by ho řešilo jsem už v tomto příspěvku psal a tak se nebudu opakovat...

Re: Balancovanie bohov

Posted: Thu 21. Jun 2018 14:09:31
by Hron
Po dalším rozmýšlení navrhuji současně zavést tyto 3 změny:
1) Omezit použití Střípku Naděje na jednou za (24 hodin / rychlost hry).
2) U odměny za tažení nechat jen těch konstantních 10 vybavení do budov a odebrat těch 10% ze stávajícího.
3) Změnit potřebné počty vybavení.
(konkrétní hodnoty viz dříve)

Re: Balancovanie bohov

Posted: Fri 22. Jun 2018 10:47:08
by Ripperman
1) a 3) je ok.

2ka je se zavedením 1čky zbytečnost. Když si někdo dá tu práci a nakoupí za x stovek milionu vybaveni do budov a nebude rekrutovat, klidně ať má na úrocích z tažení těch 10%. Nic špatného na tom nevidím, dosáhnout toho bude moci každý.

Re: Balancovanie bohov

Posted: Fri 22. Jun 2018 11:17:26
by Hron
Problém dvojky je, že ty nepotřebuješ stovky milionů.
Pro tebe není problém si zmocnásobit, co tam vložíš, aniž by tě to nějak extra omezovalo. To ve většině případů znamená, že ti stačí relativně malý původní vklad na to, abys na konci věku měl neskutečné množství vybavení.

Pro příklad: Tento věk jsem začal s taženími pozdě a i tak bez použití jediného střípku jsem jich udělal 38. (takže reálně není problém jich udělat výrazně více)

38 tažení:
- jen 10 vybavení -> 380 vybavení
- 10% vybavení -> jen na procentech zvýšení počtu o 3640%
- 10+10% vybavení bez původního vkladu -> 3640 vybavení
- 10+10% vybavení s původním vkladem 10 -> 4014 vybavení
- 10+10% vybavení s původním vkladem 100 -> 7381 vybavení
- 10+10% vybavení s původním vkladem 1000 -> 41 045 vybavení
- 10+10% vybavení s původním vkladem 10k -> 377 684 vybavení
- 10+10% vybavení s původním vkladem 100k -> 3 744 075 vybavení
- 10+10% vybavení s původním vkladem 1M -> 37 407 984 vybavení

Kdybych dal 50 tažení (což není problém, pro někoho, kdo to chce dělat):
- jen 10 vybavení -> 500 vybavení
- 10% vybavení -> jen na procentech zvýšení počtu o 11639%
- 10+10% vybavení bez původního vkladu -> 11 639 vybavení
- 10+10% vybavení s původním vkladem 10 -> 12 813 vybavení
- 10+10% vybavení s původním vkladem 100 -> 23 378 vybavení
- 10+10% vybavení s původním vkladem 1000 -> 129 030 vybavení
- 10+10% vybavení s původním vkladem 10k -> 1 185 548 vybavení
- 10+10% vybavení s původním vkladem 100k -> 11 750 724 vybavení
- 10+10% vybavení s původním vkladem 1M -> 117 402 492 vybavení


Tady ještě tabulka na shrnutí pří různých procentech zhodnocování zásob. Stále jsem proto, aby se to oddělalo úplně, ale tohle udávám pro případ, že bychom se chtěli dohodnout na nějakém kompromisu:
Image

Re: Balancovanie bohov

Posted: Mon 25. Jun 2018 10:54:07
by Ripperman
Hele, mně je to šumák. Pro mě za mě klidně celé tažení zrušte.
Já jen říkám, že tažení není absolutně závislé na jiných hráčích a možnost získat 10% do všech budov má ÚPLNĚ KAŽDÝ ÚPLNĚ STEJNOU. Takže když všichni získají 100.000.000 % vybavení do budov tak pořád nechápu, v čem vidíš problém.
Naopak za mě čím více lidí bude chodit tažení, tím více plenění bude přístupných a nebudou věčně vybrané.

Re: Balancovanie bohov

Posted: Mon 25. Jun 2018 12:38:39
by Hron
Tažení ruší efekt "drahosti" pořizování jednotek a po krátkém čase se stává o hodně výhodnější než plenění (snad jen s výjimkou katakomb a spolku).
Výsledek je, že pokud se chce někdo vyrovnat člověku, který chodí Tažení, tak ho musí chodit taky, jinak je skoro bez šance (pravidelné chození spolku a katakomb má jako jediné šanci ho dohnat).

To proti čemu já bojuji je to, že Tažení jednak rozbíjí jednu složku hry (cenu pořizování jednotek) a pak dělí hru na hráče, kteří ho chodí a kteří ne, kdy mezi nimi je diametrální rozdíl -> je jen jedna možnost, jak hrát hru, abys držel krok s top účty.


Poznámka k ceně:
Můj oblíbený příklad: Temný přízrak
Jeden z hlavních argumentů na které jsem narazil, proč ho neoslabovat byl i ten, že jsou drazí. Psalo se, že "STOJÍ MĚSTO!!!" jako něco strašného a proto si zaslouží být silní.
V dnešní době tenhle argument ztrácí význam. V těch účinných taktikách jsou města prakticky k ničemu - díky portálu může mít člověk kvanta lidí bez měst a tak není problém mít 100x větší příjem bez jediného města, než má někdo s 200 městy, který nemá obyvatele navíc. U Dreadda měla města ještě jeden význam a to ten, že omezovala počet TP tím, že měst, která mohl použít měl jen omezeně. Teď to můžeš zahrát tak, že neutratíš jediné město a stejně budeš mít na konci věku několik tisíc TP.
Druhá věc: Až na crinis je rekrut všech posledních jednotek 1 za kolo. Ovšem jejich cena je různá. A právě ta cena byla jedna z věcí, která je balancovala, tím že u někteří hráči neměli dost zdrojů, aby je stavěli každé kolo a u někteří ano a to způsobovalo rozdílné počty. Tažení cenu zruší. Zbývají dva faktory - žold a počet tahů verbování. Žold se dá obcházet (kvanta lidí z portálu / přelévání zlata přes tržiště / ...) a tak zůstává jen počet tahů verbování.
A osobně mi prostě připadá špatné, když množství top jednotek je ovlivněno jen tím, kolik tahů je hráč verbuje a vše ostatní je zanedbatelné.
Ripperman wrote:Já jen říkám, že tažení není absolutně závislé na jiných hráčích a možnost získat 10% do všech budov má ÚPLNĚ KAŽDÝ ÚPLNĚ STEJNOU. Takže když všichni získají 100.000.000 % vybavení do budov tak pořád nechápu, v čem vidíš problém.
To je trochu zavádějící argument. Jako teď taky každý to mohl zahrát jak Titán (mít crinis na farmení střípků a mít druidy na farmení lidí/zlata) a mít tak nekonečně všeho. Přitom je to nezávislé na ostatních hráčích a může to udělat každý.
Ale tady se mnou souhlasíš, že to není dobré a souhlasíš s omezením Střípků, aby nešlo takhle farmit. Tak by mě zajímalo, proč to jedno ti vadí a to druhé ne. (mně vadí oboje)


PS: Ale ano, uznávám argument, že omezení střípku výrazně sníží počet tažení z "dám v pohodě 1000 tažení" na 50, což samo o sobě dost pomůže. Ale i u těch 50 mi ta odměna z nich stále připadá moc velká a tak mi to (věčnému nespokojenci :D ) stále nedá a chci více omezení...

Re: Balancovanie bohov

Posted: Mon 25. Jun 2018 13:21:45
by Ripperman
Ohledně omezení střípku a toho, že to tak může dělat každý jsem souhlasil/souhlasím čistě ze sobeckých důvodů. :P :mrgreen:
Protože to nemůže dělat každý ale jen ten, kdo je ochoten na loi strávit poměrně hodně času hraním. Takže tímto se vlastně sníží "strop" času, který když hře věnuješ, tak budeš lepší než ostatní na mez, kterou už jsem já ochoten obětovat. To je celé. Žádné další tajemství za tím není .:D
Co se týče "ceny" jednotek, tak argumentuješ něčím, co není a nikdy nebylo. Pořád je snazší udělat si farmící účet a můžeš si pak přelévat stovky milionu bez problému. Takže tažení vážně neničí "dokonale vyladěný systém"...