Úprava plenění

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Úprava plenění

Post by nezmar »

=======================
teraz som pozeral do kodu ako funguju tie casy a zistil som, ze som predtym napisal blbost. Takze oprava.

V sucasnosti je mozne plenit kazdych 10 hodin (24h / 2.4) - rychlost plenenia je nastavena na 2.4

kazde plenenie sa obnovuje po case, ktore je uvedene v druhom prispevku (uz som ho opravil), tam nie je ziadne delenie/nasobenie. To je pevne dane
=======================

u Temnej jaskyne sa to nasaobi nasledujucim vzorcom: $nasobok = pow(1.3, $pleneni_dobyto) + pow($pleneni_dobyto, 1.3);

Cize ak som spravne pochopil chces na tieto "vzrastajuce" nastavit na tento vek 8 hodinovy refresh pricom armady budu mat refresh 10 hodin. Spravne?

Velka bitka kazdych: 24 hodin
rychlost pleneni: /2
rychlost dobyvani: /2
rychlost tazeni: /2

Alebo sa nastavi velka bitka: 12 hodin
rychlost pleneni/dobyvani/tazeni: /1

- ono totiz velka bitka sa pouziva pri roznych eventoch - napr. aj IP, Eternani, ...

nekomplikujme pre rozne plenenia rozne konstatny, ktorymi sa to deli. To sa nastavy pre kazde plenenie zvlast hodinova sadzba. Vid 2 prispevok (uz teraz su rozne, ak niektore nevyhovuju, upravi sa to tam)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Úprava plenění

Post by Hron »

Trochu jsem se ztratil, tak to zkusím napsat bez konstant, ale s konkrétními časy:

Společné pro oba návrhy
Chtěl bych, abych mohl zaútočit v Tažení, Dobývání, IP jednou za 12 hodin.
Chtěl bych, abych mohl zaútočit v Plenění jednou za 8 hodin.
Chtěl bych Svatyni Eternanů jednou za 4 hodiny a Chrám jednou za 8 hodin.

Návrh 1 - nemění poměry mezi pleněními
Chtěl bych, aby posilující plenění (jako je spolek mocných) neměli 'time' => 8*60*60, ale měli 'time' => 24*60*60 ve tvém prvním příspěvku.
Chtěl bych, aby se urychlila obnova Plenění tak, že se výsledné časy u Plenění ve tvém prvním příspěvku budou poloviční. (provede se po provedení předchozího řádku, takže ve výsledku se bude dát chodit spolek každých 12 hodin)


Návrh 2 - mění poměry mezi pleněními
výsledné časy po kterých se obnoví -> už nejsou upravovány žádnou další konstantou:
spolek mocnych: 'time' => 12*60*60,
gnomi velkodilna: 'time' => 12*60*60,
temna jaskyna: 'time' => 12*60*60,
iluzionarny ostrov: 'time' => 12*60*60,
katakombty: 'time' => 12*60*60,
svobocne mesto: 'time' => 1*60*60,
valka na gargantue: 'time' => 4*60*60,
zeme zatracenych: 'time' => 9*60*60,
temny les: 'time' => 7*60*60,
otrokarska kolonie: 'time' => 3*60*60,
ledovy palac: 'time' => 6*60*60,
dralgarova zahrada: 'time' => 6*60*60,
zelezne hory: 'time' => 1*60*60,

Prokletý vojevůdce: time' => 10*60*60,
Prokletá citadela: 'time' => 10*60*60
Údolí stínů: 'time' => 24*60*60,
Mucusova pevnost: 'time' => 12*60*60,

Sedm pevností: 'time' => 18*60*60,
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Úprava plenění

Post by nezmar »

aky to bude mat efekt, chcel si aby jeden clovek nemohol stale farmit jednu vec. Ale teraz to vlastne das na jednu liniu.

Mozes v pleneni utocit kazdych 8hodin a vzrastajuce plenenie bude dostupne kazdych 12 hodin. Cize teoreticky jeden clovek (resp. jeden klan) moze farmit jedno plenenie neustale dookala. Pricom tento clovek vie kedy ho dal a vie si priblizne vypocitat kedy bude dostupne (aj ked je tam urcity random)

cize ho bude neustale blokovat. Ostatni hraci budu vidiet cas velmi neurcito

nebolo by rozumensie spravit tak aby sa plenenie refreshovalo rychlejsie ako je mozne ho dobyt jednym hracom? Potom by mal sancu aj iny klan, pretoze ten prvy by bol stale "nebojeschopny" -> taky bol povodny zamer upravy casov (len sa to dako stratilo v tych prepoctoch a dodatocnych upravach)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Úprava plenění

Post by Hron »

Pokud bude chtít chodit například jen Spolek, přijde denně o jedno plenění a díky randomu mu tam stále může někdo vlézt.
A je fakt, že já se na to díval tak, že mě nenapadlo ty 4 hodiny čekat, pokud bych byl online po 8 a šel bych něco jiného. Takže bych ho chodil jen jednou denně (a ne 2x) a zbylá dvě Plenění bych využil na něco jiného.

Ale teď po zamyšlení uznávám, že v tomhle máš pravdu a že někteří by asi mohli chtít obětovat jedno plenění denně a díky tomu to vybrané plenění blokovat a to by bylo špatně, takže máš pravdu, že by bylo lepší, aby ten čas obnovy plenění byl kratší. To je možno udělat dvěma způsoby:

1) Zvýšit dobu, po které je možnost Plenit, pak by to ale chtělo i zvýšit čas po kterém jsou možné dělat další speciální věci (Dobývání, Tažení, IP, Eternani).
můj návrh:
Možnost zaútočit v Tažení jednou za 20 hodin. -> má potenciál dávat hodně vysokou odměnu
Možnost zaútočit v Plenění a Dobývání jednou za 14 hodin. -> aby bylo po těch 12 hodinách u posilujících plenění
Chtěl bych Svatyni Eternanů jednou za 7 hodiny a Chrám jednou za 14 hodin. -> aby se zachoval poměr ku plenění, jak bylo minule

2) Snížit čas obnovy posilujících plenění, ale u toho výrazně snížit přírůstek odměny.
Snížit čas na 6 hodin (tedy bude kratší jak těch 8 hodin po kterých se dá plenit), ale snížit růst odměn:
Spolek: floor(současný_přírůstek_odměny / 2)
Velkodílna: střídat přírůstek katapultů a balist
Katakomby: současný_přírůstek_odměny / 2


Jsem spíše pro možnost 1, protože možnost 2 zasáhne do samostatných plenění a to bych radši, aby bylo součástí jiné domluvy a ladění.

PS: V obou případech počítám s časy z 2. návrhu z předchozího příspěvku. Osobně mi totiž takhle upravené časy připadají lépe odpovídající odměnám v těch plenění.
Ripperman
Posts: 522
Joined: Fri 04. Jul 2014 15:29:00

Re: Úprava plenění

Post by Ripperman »

to Nezmar:
Když si sem hodil logiku počítání jednotek u spolku mocných, je nějaká šance hodit sem ten vzorec na temnou jeskyni ?
Snařil jsem se na ten vzorek přijít víc jak 2 dny a prostě jsem to nedokázal, tak by mě zajímalo, jak to ve skutečnosti je :-)

"Napr. taky spolok mocnych ma natavene:

// prirazujeme obránce chrámu
$jednotka[$jednotka_cislo]['druh'] = 330; // Mág země
$jednotka[$jednotka_cislo]['pocet'] = 5 * ($pleneni_dobyto + 1);

$jednotka[$jednotka_cislo]['druh'] = 4101; // Kamenná věž
$jednotka[$jednotka_cislo]['pocet'] = ceil(1 * $pleneni['dobyto']/2);
..."
žrout
Posts: 49
Joined: Mon 27. Jan 2014 14:49:55

Re: Úprava plenění

Post by žrout »

nepročítal jsem, ve výpočtech jsem se ztratil.

Co nechat časy tak jak jsou, ale dát to, že každý klan může vypletit event maximálně jednou denně? (tj. 1x za 24 hodin spolek mocných, ale armáda se normálně obnoví po 5 hodinách a můžu plenit jiný event)? :)
Nepodezírej lidi ze špatných úmyslů, pokud to lze vysvětlit debilitou.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Úprava plenění

Post by Hron »

žrout wrote:nepročítal jsem, ve výpočtech jsem se ztratil.

Co nechat časy tak jak jsou, ale dát to, že každý klan může vypletit event maximálně jednou denně? (tj. 1x za 24 hodin spolek mocných, ale armáda se normálně obnoví po 5 hodinách a můžu plenit jiný event)? :)
Nápad to není špatný, ale mám strach že to nepůjde udělat jednoduše technicky. Aktuálně mě nenapadá nic jiného, než že by každý klan měl mimo toho jednoho časovače co má teď ještě časovač pro každé plenění, který by mu počítal, kdy byl tam.

Ale jinak jo, kdyby tohle fungovalo, pak by mi to také přišlo jako dobré řešení a časy by se opravdu měnit nemuseli.
I když stále mám pocit, že Spolek mocných a Katakomby po 30 dobytých (a možná Velkodílna po 50) začínají mít neúměrně velkou odměnu k ostatním pleněním, kdy tato úprava to až tak moc nezmění (pokud bude dost klanů, které to budou zvládat, což si myslím, že v late budou), to by změnila jen buď úprava prodloužení času obnovy u nich, nebo snížením růstu odměny. Ale rozhnodně tato změna pomůže tomu, aby to nefarmil jen jeden účet, což taky velmi pomůže.

Což mě teď přivedlo na myšlenku udělat ještě jednu úpravu:
U Spolku a Katakomb zavést, že se odměna zvyšuje jen prvních 30 dobytí a dál je konstantní (síla se ale zvyšuje dál). A to stejné u Velkodílky, ale tam by to končilo na odměně 50 katapultů a balist.
Tohle by skvěle řešilo problém nesmyslně velkých odměn na konci věku (ono když má někdo armádu, že to dává beze ztrát i když je to dobyté třeba 200x, tak pro něj hraje roli jen ta odměna).

S tím, že kdyby se spojila žroutem navrhovaná úprava s tímto maximem pro odměny, tak si myslím, že by to vyřešilo většinu problémů, které plenění má.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Úprava plenění

Post by Hron »

Na základě pozorování to teď funguje takto:

Dobývat se dá jednou za 12 hodin.
Plenit se dá jednou za 8 hodin.
Eternani svatyně se dá jednou za 2,5 hodiny a chrám jednou za 5 hodin.
Tažení jednou za 12 hodin.

Zároveň obnova plenění je 3x rychlejší, než jak jsi psal v prvním svém příspěvku:
nezmar wrote: spolek mocnych: 'time' => 8*60*60,
gnomi velkodilna: 'time' => 8*60*60,
temna jaskyna: 'time' => 8*60*60,
iluzionarny ostrov: 'time' => 8*60*60,
katakombty: 'time' => 8*60*60,
svobocne mesto: 'time' => 2*60*60,
valka na gargantue: 'time' => 4*60*60,
zeme zatracenych: 'time' => 12*60*60,
temny les: 'time' => 12*60*60,
otrokarska kolonie: 'time' => 6*60*60,
ledovy palac: 'time' => 6*60*60,
dralgarova zahrada: 'time' => 6*60*60,
zelezne hory: 'time' => 1*60*60,

Prokletý vojevůdce: time' => 12*60*60,
Prokletá citadela: 'time' => 12*60*60
Údolí stínů: 'time' => 16*60,
Mucusova pevnost: 'time' => 12*60*60,

Sedm pevností: 'time' => 18*60*60
Tzn.: Spolek mocných se obnoví za 2 hodiny a 40 minut, otrokáři se obnoví za 2 hodiny a podobně...



Mým původním záměrem, se kterým jsem tohle začal (a který stále platí) jsou dvě věci:
1) aby jeden člověk neblokoval jedno plenění -> to je splněno
2) aby posilující plenění (hlavně spolek mocných, ale i celkem dost katakomby a pak velkodílna) nebyly neskutečněkrát výhodnější než cokoliv jiného a tak neúměrně neposilovali klany, které je dají -> není splněno ani náhodou, ba právě naopak dalším zkrácením času se tento problém ještě zvětšil.

Jako nejjednodušší řešení mě napadá zavést maximální odměnu pro posilující plenění.
Plenění budou stále posilovat (čím se například zvýší i zisk předzvěsti a i zisk zkušeností), ale odměna se od určité doby přestane měnit (ta bude stále velmi vysoká, takže se tam vyplatí chodit, ale neuteče do neskutečných výšek).
Navrhuji aby maximální odměna byla:
Katakomby - 50M zlata = odměna za 50. dobytí (původně jsem chtěl jen 30M, ale je to nevyzkoušené, tak radši těch 50M)
Velkodílna - 50x Těžký katapult + 50x Těžká balista = odměna za 50. dobytí
Spolek - 150x runa sněhu + 61x runa života + 30x runa ohně + 14x runa nebes = odměna za 30. dobytí (pořád v žádném jiném plenění nezískám více nějaké runy)
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Úprava plenění

Post by nezmar »

Hron wrote: Mým původním záměrem, se kterým jsem tohle začal (a který stále platí) jsou dvě věci:
1) aby jeden člověk neblokoval jedno plenění -> to je splněno
2) aby posilující plenění (hlavně spolek mocných, ale i celkem dost katakomby a pak velkodílna) nebyly neskutečněkrát výhodnější než cokoliv jiného a tak neúměrně neposilovali klany, které je dají -> není splněno ani náhodou, ba právě naopak dalším zkrácením času se tento problém ještě zvětšil.

Jako nejjednodušší řešení mě napadá zavést maximální odměnu pro posilující plenění.
Plenění budou stále posilovat (čím se například zvýší i zisk předzvěsti a i zisk zkušeností), ale odměna se od určité doby přestane měnit (ta bude stále velmi vysoká, takže se tam vyplatí chodit, ale neuteče do neskutečných výšek).
Navrhuji aby maximální odměna byla:
Katakomby - 50M zlata = odměna za 50. dobytí (původně jsem chtěl jen 30M, ale je to nevyzkoušené, tak radši těch 50M)
Velkodílna - 50x Těžký katapult + 50x Těžká balista = odměna za 50. dobytí
Spolek - 150x runa sněhu + 61x runa života + 30x runa ohně + 14x runa nebes = odměna za 30. dobytí (pořád v žádném jiném plenění nezískám více nějaké runy)
- casy refreshov (hlavne) som narychlo nahodil tak ako som vyhodnotil nasu debatu. Casy jednotlivych eventov este budem asi mierne upravovat
- pleneni (posilujuce) budem urpavovat a to nasledujuco
- - od urcitych urovni sa pridaju dalsie jednotky
- - stanovy sa maximalna odmena ALEBO sa odmena bude vypocitavat inym sposobom a to: Odmena za uroven + Odmena za pocet dni od zaciatku veku (percentualne na dlzku veku)
Ripperman
Posts: 522
Joined: Fri 04. Jul 2014 15:29:00

Re: Úprava plenění

Post by Ripperman »

No nevím, zrovna ten spolek mocných bych dal odměnu maximální aspoň dvojnásobnou.
Myšlenka neustále se zvyšující odměny s rostoucí obtížností se mi celkem líbila.
Pořád vycházíte z toho, že ty tři plenění se dávají vždy beze ztrát. Ono to není úplně vždy pravda....
Temnu jeskyni nepočítám, protože tam nikdo normální nechodí, protože veskrze nic nedává.

Mám ještě lepší návrh. Zůstane zachováno globální počítadlo, ale to bude fungovat tak, že za každé 2 plenění "vzroste" síla armády o jeden stupeň. Tedy ta síla plenění a odměny z něj poroste 2x pomaleji. Regulovat do busoucna by se to mohlo pak případně tak, že poroste 3x pomaleji, apod. Začal bych s tím 2x pomalejším nárůstem.

Čas na plenění a jeho obnova zůstane beze změny, tedy pořád bude moci dát spolek mocných pouze 1 člověk za x hodin (tím zůstane zachován nezmarův požadavek na interakci (nasírání :P) mezi hráči, když to někdo jiný vyplění, tak vy teď nemůžete.
Tím se celkově rozdá násobně méně run a peněz, ale člověk nebude naštvaný, že za několikanásobně silnější armádu dostane stejnou odměnu jako 10 lidí před ním...
Post Reply