Velitel klanu

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Velitel klanu

Post by Hron »

Uběhlo zase trochu času a já se vracím zpět s navrhováním změn:

1a) zamezit farmení expů tím, že útočí samotný hrdina
napadají mě dvě možnosti jak to jednoduše udělat:
a) dávat expy jen za výhru (nepreferuji!)
b) dávat expy jen za hodnotu zabité armády -> tzn.: když nepříteli zabiji 3M army z 4M, tak nezávisle na tom, jestli jsem vyhrál, nebo prohrál, tak dostanu zkušenosti za zabití 3M (preferuji)
(důvod proč je třeba to zavést, tak například proto, že teď uběhlo 1200 tahů a Ghoro, který dobývá Svobodná města má velitele lvl 3; Vulkán, který 17x dobyl Spolek mocných má lvl 7; Dreadd, který farmí Posvátný chrám jen velitelem a jinak nic nedělá má lvl 11 -> první dva velitelé jsou v pořádku a jak bych to čekal dle jejich zásluh, ale ten u Dreadda nic nedokázal a tak by neměl mít několika násobně více expů, než oni...)

1b) oddělat nesmyslnost expení přes "overkill"
Aneb, připadá mi (a i zbytku aliance) jako nesmysl, aby velitel dostal za zabití jednoho vesničana ve vesnici na začátku 10 expů a pak ke konci věku třeba 60000 expů (když má na maximum zvýšené bojové staty a má +300% dmg z artefaktu).
Tedy nedávat zkušenosti za zranění do záporu -> tedy nastavit limit, že velitel z toho útoku dostane maximálně tolik expů, kolik by dost, kdyby jednotku zabil na 0 životů.


2) upravit vyvolávací magii
aby mohl velitel s druhem útoku 4 v prvním kole jak útočit, tak seslat meteorit (pokud má ohnivou róbu) a podobně
Ideálně rozvést tak, aby byla vyvolávací magie plně nezávislá na ostatních akcích (ale stále platí, že jedna jednotka může mít jen jednu magii daného elementu).
Příklad: Tedy aby platilo, že není možné vyvolat Meteorit a Ohnivý přízrak v jednom kole, ale je možnost v jednom kole vyvolat Meteorit a zaútočit (velitel), stejně jako vyvolat Meteorit a použít Magii světla (světlonoš).



3) upravit zkušenostní limity velitele
aktuálně je to tak, že maximální množství zkušeností co může u sebe velitel mít je 2 147 483 647, což nestačí na přestup z lvl 35 na lvl 36.
Tato hodnota je pro běžného hráče nedosažitelná (pokud vím, tak jí dosáhl jen velitel Wurm, který farmil pomocí střípku naděje, což doufám bude také zrušeno a tak se opět k tomuto nepůjde dostat) a i tak nedokázal mít ani útočnou ani obrannou větev plně naučenou. Což je dle mě škoda.
Zde je to už možná na větší diskuzi, co udělat a jak, protože předpokládám, že oproti předchozím dvěma návrhům, zde se budou názory lišit. Já osobně bych nejraději snížil potřebné zkušenosti o hodně, ale to by neprošlo a tak navrhuji kompromis a to úpravu, která zvýší maximální lvl na 46 a to tu, že by se změnil základ z 2k expů na 500 a koeficient z 1,5 na 1,4. Tato změna jedna povede také k tomu, že první úrovně hráč získá dříve, což může být pro nováčky zajímavé.
(a možná by mohlo být fajn i zvětšit velikost proměnných ke zkušenostem, aby nebyl limit 2 147 483 647, pro ty šikovné, co se tam dostanou - jestli to po změně střípku vůbec půjde)


4) grafické úpravy
a) ideálně už v základním přehledu, ale pokud ne tam, tak alespoň po rozkliknutí velitele napsat k jednotlivým statistikám také o kolik mají zvýšení ze schopností
b) dopředu zviditelnit kolik talentů je potřeba pro jednu úroveň dané schopnosti (viditelné od začátku pro všechny a ne jen pro aktuálně přístupné)


5) bonusy při obraně IP
Aktuálně velitel nemá bonusy z talentů když brání IP. Dle mě je to tak špatně (proč by měl zapomenout co umí, když brání IP) a bylo by dobré, kdyby mu schopnosti zůstávali...


PS: Úprava střípku je jiné vlákno, ale protože o něm tady mluvím a počítám s tím při návrzích, tak to zopakuji i tady:
Aktuálně střípek naděje umožňuje například nekonečné farmení tažení, což naprosto rozbíjí hru /pokud to někdo dělá/ a mělo by se s tím něco udělat. Návrh, na kterém jsme se ti, kdo se k tomu vyjádřili shodli je ten, aby bylo omezeno použití střípku na jednou za (24 hodin / rychlost hry).


PPS: Když píši "aktuálně", tak vycházím z nastavení co bylo koncem června, ale protože od té doby jsem nenašel zprávu, že by to bylo změněno, tak předpokládám, že to stále platí...
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Velitel klanu

Post by nezmar »

aktualne problemy su vyriesenie (aspon nateraz) a mozeme sa ist venovat velitelovi klanu. pozriem sa teraz na neho :)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Velitel klanu

Post by Hron »

Hron wrote: 5) bonusy při obraně IP
Aktuálně velitel nemá bonusy z talentů když brání IP. Dle mě je to tak špatně (proč by měl zapomenout co umí, když brání IP) a bylo by dobré, kdyby mu schopnosti zůstávali...
Dle aktuálního věku mám pocit, že je to spíše tak, že velitel při obraně IP má statistiky a talenty dle velitele, který útočí. (což taky není správně)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Velitel klanu

Post by Hron »

Upravený repost, aby se objevilo vlákno mezi aktivními...
Hron wrote: 1a) zamezit farmení expů tím, že útočí samotný hrdina
napadají mě dvě možnosti jak to jednoduše udělat:
a) dávat expy jen za výhru (nepreferuji!)
b) dávat expy jen za hodnotu zabité armády -> tzn.: když nepříteli zabiji 3M army z 4M, tak nezávisle na tom, jestli jsem vyhrál, nebo prohrál, tak dostanu zkušenosti za zabití 3M (preferuji)
(důvod proč je třeba to zavést, tak například proto, že teď uběhlo 1200 tahů a Ghoro, který dobývá Svobodná města má velitele lvl 3; Vulkán, který 17x dobyl Spolek mocných má lvl 7; Dreadd, který farmí Posvátný chrám jen velitelem a jinak nic nedělá má lvl 11 -> první dva velitelé jsou v pořádku a jak bych to čekal dle jejich zásluh, ale ten u Dreadda nic nedokázal a tak by neměl mít několika násobně více expů, než oni...)

1b) oddělat nesmyslnost expení přes "overkill" -> již vyřešeno

2) upravit vyvolávací magii -> myslím, že již vyřešeno, ale jist si nejsem
aby mohl velitel s druhem útoku 4 v prvním kole jak útočit, tak seslat meteorit (pokud má ohnivou róbu) a podobně

3) upravit zkušenostní limity velitele -> už je neaktuální, protože lvl 35 je nyní již nedosažitelný (cca 2 mld expů)

4) grafické úpravy
a) ideálně už v základním přehledu, ale pokud ne tam, tak alespoň po rozkliknutí velitele napsat k jednotlivým statistikám také o kolik mají zvýšení ze schopností -> již vyřešeno
b) dopředu zviditelnit kolik talentů je potřeba pro jednu úroveň dané schopnosti (viditelné od začátku pro všechny a ne jen pro aktuálně přístupné), nebo třeba napsat do levého horního rohu číslo, které bude počet udávat

5) bonusy při obraně IP
Při obraně má velitel bonusy dle útočícího velitele a ne svoje vlastní.
User avatar
ySpirit
Posts: 151
Joined: Wed 26. Feb 2014 19:20:57

Re: Velitel klanu

Post by ySpirit »

1 - a - nejde zneuzit, klan musi vyhrat, aby ziskal expy.
1 - b - jde zneuzit, napriklad pres dobyvani s klany, co si vyvolavaji stit - staci poslat jen vyvolany stit, velitele, klidne nejake jednotky na extra poskozeni a farmi se expy beze ztrat. Jen si zaridit, aby se nevyhralo.


Byl bych pro, aby se expy ziskavaly hlavne pres hodnotu zabite armady.
Poskozeni hrdiny by se nemelo brat vubec v potaz. Ted to dava nejvice, takze kdyz si nekdo neporidi co nejdrive strelny utok na veliteli klanu, bude stradat a jestli nekdo zvolil tu obranou vetev, tak bude vecne pozadu.
Navic predmety jako ohnivy bic / ohniva roba, co dovoli veliteli hodit nejake ohnive koule / meteorit na damage se nepocitaji, protoze to je samostatna jednotka - vyzaduje to posileny utok / damage velitele.

Co se tyce eventu, tam by se hodilo odebrat porovnavani hodnot armad.
Jestli se tamhle dobyji s milionovou armadou vesnice a nebo ji dobyji sam velitel, v te dobe uz v tom neni rozdil.
Vesnice hodnotu nema poradne zadnou a pozdeji velitel vyzaduje takovych zkusenosti, ze snizovani expu za velikost poslane armady to jen zbytecne zpomaluje.

Ale kdyby to byl problem a velitel by se moc rychle expil, tak se muzou navysit vyzadovane zkusenosti na level.
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Velitel klanu

Post by Hron »

ySpirit wrote:1 - a - nejde zneuzit, klan musi vyhrat, aby ziskal expy.
1 - b - jde zneuzit, napriklad pres dobyvani s klany, co si vyvolavaji stit - staci poslat jen vyvolany stit, velitele, klidne nejake jednotky na extra poskozeni a farmi se expy beze ztrat. Jen si zaridit, aby se nevyhralo.
Ehm... to co píšeš jako zneužití je něco, co mám problém pochopit i když to vysvětluješ. Přijde mi, že to buď nedělá moc, nebo to absolutně nechápu. S tím kolik reálně potřebuješ expů, tak se nenafarmíš na tom, že s army 400k budeš chodit něco co má army 500k a těsně to nebudeš dorážet. Sice ano, budeš mít o něco více expů, než hráč co hraje normálně, ale z dlouhodobého hlediska to o moc více nebude a bude to akorát pracné a riskantní.
A v lategame, kdy expy získané na začátku hry nehrají tak velkou roli se už dle mě nedá použít podobné expení vůbec, protože z bojů je buď zanedbatelně expů, nebo riskuješ, že o event přijdeš.
ySpirit wrote: Byl bych pro, aby se expy ziskavaly hlavne pres hodnotu zabite armady.
Poskozeni hrdiny by se nemelo brat vubec v potaz. Ted to dava nejvice, takze kdyz si nekdo neporidi co nejdrive strelny utok na veliteli klanu, bude stradat a jestli nekdo zvolil tu obranou vetev, tak bude vecne pozadu.
Navic predmety jako ohnivy bic / ohniva roba, co dovoli veliteli hodit nejake ohnive koule / meteorit na damage se nepocitaji, protoze to je samostatna jednotka - vyzaduje to posileny utok / damage velitele.
A je to tak velký problém, že nebudou mít všichni velitelé stejný level? Ono reálně je i nafarmený velitel primárně podpůrná jednotka a osobně mám pocit, že mimo druhu útoku 2 a 4 stejně nemá v důsledku nic nějaký větší význam.
S tím, jak Nezmar místo mého původního návrhu použil tuhle zjednodušenou variantu, tak je opravdu expení velitele spíše taková třešnička na dortu LoI a je dle mě celkem jedno, jak moc vyrovnané to bude.

Jak jsem psal, dle mě má význam hlavně druh útoku 2 a 4, protože s Aetherovou róbou moci to má pak vliv na hru, ale zbytek moc ne. Takže vlastně jak píšeš, tak pokud hráč nepojede tuto větev, tak na tom bude hůř, tak já osobně si myslím, že na tom bude hůř i kdyby měl v obranné větvi 2x tolik zkušeností, než ve větví střelecké...

Jak jsem psal už do chatu: Expení přes dmg dané jednotky je stěžejní pilíř této mechaniky a tak je to něco, co by zde určitě mělo zůstat. A i se mi to líbí z logického hlediska, že se jednotka vylepšuje tím, jak bojuje.
ySpirit wrote:Co se tyce eventu, tam by se hodilo odebrat porovnavani hodnot armad.
Jestli se tamhle dobyji s milionovou armadou vesnice a nebo ji dobyji sam velitel, v te dobe uz v tom neni rozdil.
Vesnice hodnotu nema poradne zadnou a pozdeji velitel vyzaduje takovych zkusenosti, ze snizovani expu za velikost poslane armady to jen zbytecne zpomaluje.
Ano, rozdíl v tom, zda vesnici dobyje velitel sám, nebo s celou armádou v podstatě není, tak proč odebírat to porovnání?
Je to něco, co už je zavedené. Je to něco, co má logický/příběhový podklad. Je to něco, co nepůsobí problémy - i ty jako argument používáš příklad, kdy argumentuješ tím, že je to v podstatě to samé. Tak proč to oddělávat?

Mně se líbí jak to je a nevidím důvod to měnit.



Na závěr opakuji to co psal Zajac na chat a s čím souhlasím:
Zajac wrote:Upřímně až na specifické případy stejně veškeré expeni hrdiny je jen o tom dostat jej na level 7, aby měl střelecký útok a neumíral na ohnivém štítu...
a doplním to o větu:
A pak když tak ke konci hry o získání druhu útoku 4 pro Aetherovu róbu od prvního kola.
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Velitel klanu

Post by nezmar »

zmenil som to teda narychlo tak, ze velitel dostava XP-cka za
1. kolko sam sposobi damage/10
2. s porazenej armady a to nasledovne
* ak je obranca vyrazne slabsi tak xp + zo_znicenej_armady nepriatela / 10000 (10000 bolo aj pôvodne, resp. *0,01/100 :D)
* ak je obranca slabsi tak xp + zo_znicenej_armady nepriatela / 1000
* ak je obranca silnejší tak xp + zo_znicenej_armady nepriatela / 1000 + (rozdiel_v_zabitych_armadach)/500 (platí iba ak sme spôsobili vačšie škody ako boli spôsobené nám aby to nešlo do mínusu)

kontroloa v PvP na veliteľov je oveľa náročnejšia a na dlhšie
Výpis vzhľadom na logiku hry sa presunul na koniec zoznamu jednotiek (už nie za menom veliteľa)
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Velitel klanu

Post by Hron »

Je super, že se omezili oba hlavní způsoby, ale když už se s velitelem něco dělá, tak bych navrhl se vrátit i k tématu expení.

Jestli si dobře pamatuji, tak potřebné počty talentů jsou:
  • společná dovednost: 1
  • útočná větev: 1 / 5 / 10
  • obranná větev: 1 / 2 / 10 (nejsem si jist touto větví)
  • střelecká větev: 1 / 5 / 10
S tím, že obranná větev nezískává více zkušeností a tak je v pořádku, že potřebuje méně talentů a když potřebuje 2 místo 5 na prostřední schopnost, tak to ve finále snižuje potřebné zkušenosti na zisk poslední dovednosti o více jak polovinu...

Takže takové "klíčové úrovně jsou:
1 / 2 / 7 (5) / 17 (15) / 27,26,25
(27 pro druhý stupeň multiútoku, 26 pro střeleckou větev s max dmg, 25 pro druhý stupeň Dezorientace)

Teď jak jsou expy nyní:
Minulý věk, když jsem měl na konci army přes mld (což už by nyní jít nemělo) tak jsem se s maximálně expícím buildem (prvně druh útoku 2, pak bonusy do zranění a útoku a až nakonec druh útoku 4) jsem se dostal na lvl 28. Tarrant s průměrně poloviční armádou, který se prvně dostal na druh útoku 4 a až pak dělal věci do zranění a útoku se dostal na lvl 26 (a měl cca 1/3 expů co já).

Pokud se opravdu zamezilo mít nekonečné armády, tak nyní bych tipoval maximální dosažitelný lvl 24/25.
(Z tohoto mimo jiné plyne i to, že vyšší stupně multiútoku nemají smysl, protože lvl 27 je nedosažitelný.)

Takže:
1) Dokud bude strom dovedností jen takhle základní, tak je zbytečné, aby finální schopnosti měli více stupňů. (je to pro hráče zavádějící a dosažitelné, jen když se hra rozbije -> takže by bylo dobé aby to nebylo)
2) Pokud dovednosti v obranné větvi stojí jiný počet talentů, než jsem uvedl, tak bych byl za, aby stáli tolik, kolik jsem uvedl. (při porovnání s útočnou větví je pak dopad na hru vyrovnaný)
3) Nastavil bych potřebné expy tak, aby dosažitelný lvl cca 23. (tedy plně naplněná jedna větev stromu)
4) Nastavil bych potřebné expy tak, aby hráč získal lvl 17 okolo 6k tahů. (tedy aby pro útok na boj o IP byl plně připraven)
5) Nastavil bych potřebné expy tak, aby první záchytný bod, který by měl mít vetší dopad na hrdinu získal v první třetině věku před postavením IP, tedy do 2k tahů. (aby si toho mohl hráč užít)
6) Nastavil bych potřebné expy tak, aby první talenty získal klan rychle, aby měl hráč pocit, že něčeho dosahuje.
(úrovně jsou psané z pohledu útočné/střelecké větve -> obranná potřebuje o 2 talenty méně a tak výrazně méně expů, což se snad vyrovná s tím, že i získává méně expů)

Co nejdříve se pokusím doplnit číselný návrh.
tarrant
Posts: 259
Joined: Mon 21. Sep 2015 17:42:30

Re: Velitel klanu

Post by tarrant »

mě by se líbila další větev.. ted se reálně využívá jen ta střelecká (+ bonusy do útoku a dmg)
štěstí:
1. stupeň hrdina získá + x% zlata v každém vyhraném útoku
2. +x% run
3. +x% šance na padnutí předmětu..

např:
1. +3% za 1 bod, +3% za 1 bod, +4% za 1 bod
2. +5% za 4 body, +5% za 4 body
3. +10% za 10 bodů

co se týká zisku expů, tco píše hron, tak já nevím.. možná pro někoho bude těžší je získávt kdyý se vypnuli obě chyby, ale mě to nijak těžké nepřijde, ani o jedné jsme nevěděl, tak jsme je nikdy nepoužil..

teď mám na dralgraovi po 1761 odehraných tazích lvl 12 (bez použití posílání samotbého hrdiny a získávání expů)
na aetharovi lvl 10

bohové bez štítu který by mohli využívat na snadné expení to mají těžší..
nejhorší je to však na klasikém vulkánovi, kde mágové a arcimágové pobijí vše dřív než si hrdina stačí bouchnout :D ale podařil se mi lvl 7 díky zabíjení slaších démonů..
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Velitel klanu

Post by nezmar »

ono vlastne teraz máme iba 1 vetvu, ktorá sa rozdeľuje na 3 kategórie
Plán je (stále) taký, že sa pridá ďalšia magická vetva:
* základ - ovládanie mágie + posilovanie mágie
* mágia ohňa - začne sa guľami potom meteority a nakoniec sopka
* mágia Ladu - postupne spomalovanie
* mágia života - enty, kentaurovia, wurmovia

A teoreticky aj 3 vetva a to "Vudce" (poznáme s HoMaM)
* zvyšovanie príjmu zlata
* zvyšovanie rekrutu
* znižovanie ceny za jednotky
* posilovanie statov priatelských jednotiek (nie nejaké extrémne, tak 1-max5%)

PS: nie je dané,že musí byť vetva na 4 stupne. Nie je dané, že sa musia deliť na 3 menšie kategórie a nikde nie je dané že to musí zostať s tými schopnosťami, ktoré už máme. Nie som proti zmenám a balancovaniu :)
Post Reply