Údolí stínů

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
Mkok
Posts: 5
Joined: Tue 01. Aug 2017 19:10:05

Údolí stínů

Post by Mkok »

Vzhledem k tomu, že na údolí stínů momentálně téměř nikdo neútočí, neboť naprostá většina lidí v údolí nemá ani šanci na vítzství, a i ti nejsilnější mají příliš vysokou šanci na to aby přisli o celou armádu, což činní údolí prakticky sebevraždou, tak mám následující návrhy, o kterých věřím že by hru o hodně zlepšili:

1. "Zdá se, že mocné bytosti žijící v údolí stínů byli s bitvou spokojeni. Rozhodli se oživit všechny naše padlé v naději, že v budoucnosti jim poskytneme ještě lepší podívanou. " Tj. Po bitvě v údolí, by se všechny jednotky které útočník ztratil znovu oživili. Pro balanc by se to mohlo udělat tak, že se oživí jen pokud bitva nebude až příliš jednostranná (bytosti nebyli znuděné).

2. Menší údolí stínů, kde vždy potkáte armádu která je přibližně stejné síly jako útočník. Tj. místo čelení armádě jednoho z nejsilnějších klanů by stínová armáda byla tvořena jedním z klanů které mají přibližně stejnou hodnotu armády jako útočník. Samozřejmě by se tomu přizpůsobila i odměna, která by byla menší než ve velkém údolí stínů.
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Údolí stínů

Post by nezmar »

ta druha moznost sa mi paci viac. Skuste porozmyslat nad odmenami ake by za to boli a ako by sa to rozumne mohlo volat
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Údolí stínů

Post by Hron »

Já bych navrhoval něco jiného a to provést tyto dvě změny:

1) Zvýšení současné odměny tak, aby se odvíjela od hodnoty poražené armády (počet run by měl vzorec jako Obětiště obsazené démony a zlato jako Démoní karavana).
Tahle úprava výrazně zvýší zájem o údolí. Když jsem tam byl posledně a porazil jsem armádu o hodně 25M se ztrátou 16M a jako odměnu jsem dostal 11 od každé runy a 700k zlata, tak mě to dost zklamalo a demotivovalo tam znovu jít.

2) Zrušit možnost potkat sám sebe.
Možná tohle ve hře už je, protože tento věk jsem na sebe nenarazil, ale kdysi to rozhodně nebylo a potkat sám sebe bylo vždy velmi nepříjemné. Ano, díky artefaktům většinou vyhrála útočící armáda, ale u většiny bohů se tím stejně prakticky zabil. Ano, uznávám, že je to obrana proti tomu, aby jeden nejsilnější klan se tak nezastavitelně farmil a proto bych do toho přidal výjimku, že sám sebe může potkat, pokud je sám na prvním místě, ale jinak ne. A zase opačně je často (hlavně v pozdější fázi věku) v podstatě nemožné nebýt v top 10 a stále moci porazit většinu armád co tam je a tak ani takhle se tomu nedá vyhýbat.
Tahle změna odstraňuje jednoho velkého strašáka z možností, co hráč potká v Údolí a tak je pro něj Údolí přijatelnější. A třeba já Údolí chápu jako prostředek, jak během věku porovnat své síly s ostatními (uznávám, že artefakty dávají velkou výhodu, ale i tak) a právě o to "s ostatními" mi jde (není tam "se sebou").
žrout
Posts: 49
Joined: Mon 27. Jan 2014 14:49:55

Re: Údolí stínů

Post by žrout »

Souhlasím, že údolí stínů je teď super akorát na začátek, aby si criniska nafarmila věhlas, pak už se stává problematickou záležitostí, která se velmi málo vyplácí. Proto mě napadla jinačí věc.

Koncept bych nechal stejný (top 6 armád, náhodně trefeno). Do toho rizika, že člověk trefí sám sebe (navíc to právě brání tomu "zneužívání"), prostě musí jít a nebo dropni armádu na 7. místo a je klid. Ale navrhuju úpravu odměny.

1. Zlato

Odměna zlata by se odvíjela od hodnoty ztracené armády. Nevím, jaký je současný výpočet, na začátku je tam relativně slušné množství zlata a teď (top armády okolo 10M hodnoty) a odměna 750 000 zlata je málo. Proto navrhuji nějakou fixní částku, která by se mohla počítat třeba takto:

Hodnota TOP 6 armád : 60 = fixní částka

+ hodnota ztracené armády : 5 = "příspěvek na obnovu armády"

příklad: nejlepších 6 armád na serveru má dohromady hodnotu 60 000 000 → fixní odměna za údolí stínů tak bude 1M zlata. Já jako útočník ve stínech vyhraju, ale ztratím hodnotu armády za 2,5M, dostanu tedy k odměně dalších 500 000 jako kompenzaci ztrát. Celkem za 2,5M hodnoty ztráty získám 1,5M zlata. Není to moc, ale je to lepší než současný stav :)

V důsledku by to přineslo stoupající odměnu zlata fixně podle hodnoty nejsilnějších armád + podpora na obnovu poničené armády v rozumné míře.

2. Runy

Opět nevím, podle čeho se počítají, ale občas člověk téměř žádné runy nedostane, jindy to docela jde, ale přijde mi, že s postupem věku se ta odměna moc nezvedá. Opět mě napadá myšlenka, že by mohl být nějaký start (rozmezí), které by se s každým dobytím zvedalo o nějaký koeficient? (úplně minimální, aby z toho nebyl spolek mocných)

3. Artefakty

Myslím, že v údolí stínů si každé dobytí zaslouží artefakt. Problém je, že někdo má kliku a posbírá rychle co chce (potřebuje), někdo má smůlu.

Můj návrh: Upravit lehce pravděpodobnosti (nevím, jak je to teď), přidat více artefaktů a na konci pokaždé nechat úspěšného dobyvatele rozhodnout, aby si vybral mezi 3 artefakty jeden. Tj. když už mám archeologický tábor (který je uplně k ničemu, chtělo by to taky nějakou úpravu), můžu ho mít znovu v nabídce, ale můžu si vybrat další 2 různé věci. Asi se jedná o složitější programování? Ale myslím, že by to zvýšilo motivaci údolí zkoušet, protože budu mít větší šanci získat to, co chci a zabránit tomu, abych získal, co nechci (nebo už mám).

4. Bonus k údolí stínů

Při úspěšném vyplenění údolí stínů získá útočník "los ke gamblerovi".

0-9x dobytí = 1 poukázka (500 000)
10-19x dobytí = 2 poukázky (1 000 000)
20 - 29x dobytí = 3 poukázky (1 500 000)
....

Jsem si vědom, že s gamblerem byly dříve (zejména na battlegroundu) potíže, ale když se o hru teď nezmar tak hezky stará, snad by si nikdo nedovolil podvádět. Přesto si dovoluji navrhnout úpravu gamblera (vytáhnout pryč šanci na PKSko - potažmo tábor).

Nevím, co všechno se u gamblera dá najít teď, ale myslím, že kdyby se zvýšila šance na nalezení "nevýznamného" a byla malá možnost nalézt něco "zajímavého", bylo by to oživení a další motivací pro údolí stínů.

Můj návrh na gamblera:

Relativně vysoká šance (nevím, kolik to může být? 10%? :D ) na nalezení balíčku run (1-10, 1-8,1-5,1-3 dle vzácnosti, malá šance na nalezení runy věčnosti?)
Podobné na méněcenné předměty - měděné pláty, ingoty, bronzové meče, ...

Malá šance na lepší, ale často dostupné předměty - druidské rituály, ohnivé biče, róby, ..
Malá šance na vojáky starého impéria a generála (viz. francoxova sekta)
Malá šance na některé jednotky (obři?, fénixové?, balisty?, ..?)

Minimální šance na nalezní města k dobytí, střípku časového krystalu (obnova armády), možnost nalézt tahy (1-3? :D)
Minimální šance na kvalitní předměty - božské prapory, standarty, ...

5. Záchrana ztraceného předmětu

Kdyby člověk zvítězil, ale přišel by o nějakou jednotku, která měla vzácný předmět, který člověk nechtěl ztratit, možnost implementace hlášky:

Můj pane, skupinka zlodějů je ochotna vrátit se na bojiště a doručit nám ztracený předmět. Za tuto službu si účtují 10M zlatých. Chceme tuto nabídku přijmout?
(pokud by bylo v boji ztraceno více předmětů, náhodná šance na výběr 1, který bude zachráněn).

Pokud člověk prohraje, mohl by předmět také jít zachránit, ale třeba za 20M zlatých. Princip podobný - při více ztracených předmětech náhodně jeden vybrán.

Tento prvek by ale asi nebyl moc využívaný, protože spousta předmětů jde "snadno" znovu získat. Nicméně u několika si dovedu představit, že by o to člověk mohl mít zájem. Bod 5 je ale spíš už nadstavba.

Toť můj návrh.. zkrátka cokoliv, co by někoho mohlo motivovat zkusit vyplenit údolí stínů a nepůsobilo by to ve hře neplechu, ale mohlo to naopak přinést nějakou výhodu a další prvek hry navíc :)
Nepodezírej lidi ze špatných úmyslů, pokud to lze vysvětlit debilitou.
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Údolí stínů

Post by nezmar »

na nezmara sa moc nespoliehaj, ten sa tu ukaze iba tak raz za pol roka (mozno rok) :roll:

TENTO krat ma spat pritiahla tvoja vyzva na obnovu uctu a VASA aktivita tu nafore (HRON, ZROUT, RIPPERMAN) inak by som asi tento update s talentami nespravil

K tvojim bodom:
- odmeny navysim (hlavne runy a zlato)
- odmena za stratu armady -> porozmyslam. ALE skor ako event. Pane o vasej krutej porazke koluju hrozostrasne zvesti. Ludia sa rozhodli, ze vam pomozu a podarilo sa im vyzbierat: X zlata. Svietilo by to po boji niekde v rohu.
Tu by som potreboval navrhnut rozumnu cenu zlata za hodnotu zabitej armady. S tym, ze od kolkych percent sa ma objavovat tato pomoc. Samozrejme percenta start sa budu pocitat z celkovej armady a nie z toho co sa poslalo do eventu (to by sa lahko zneuzivalo)
- gemblera by chcelo zmenit, to je pravda. Ale este neviem ako. PKS je uplne OT a dlho rozmyslam nadtym, ze by sa zrusilo alebo prerobilo aby nebolo take drasticke. Pripadne sa upravy dav na maximalny bonus, ktory je mozny dosiahnut cez tuto schopnost
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Údolí stínů

Post by Hron »

Ono je tam top 6? Já si vždy myslel, že top 10.

PKS se dá získat u Gamblera? To jsem nevěděl - za celou moji historii se mi ho nikde nikdy nepovedlo získat. Jen jsem ho zažil párkrát proti sobě...


Jinak Co potkání sebe sama se týče, tak to mi stále vadí, protože zvláště v late je to u spousty bohů zabití klanu. A pokud by člověk musel nebýt v top 10 (nebo i v těch top 6, jak píšeš ty), tak dost často by pak neměl šanci to údolí dávat (třeba od tří čtvrtin minulého věku měl první klad vždy minimálně trojnásobnou hodnotu, než pátý...). A v tom případě pokud by člověk nechtěl riskovat, že zabije sám sebe, tak by se prostě to údolí dál nechodilo a bylo by jedno, co by se udělalo za další změny.
Takže ano, je to pomoc proti tomu, aby top hráč si to čistě farmil, ale v late game to brní k tomu to chodit.

Proto bych to já navrhoval udělat takto:
Jsi v top 3: Můžeš potkat i sebe.
Jsi mimo top 3: Nemůžeš potkat i sebe.

Ze čtvrtého místa už věřím, že člověk má šanci porazit první -> bude zájem to chodit. Zároveň to brání aby jeden top účet nezastavitelně farmil.


1) Odměna za vlastní ztráty mi do údolí nesedí. Jak jsem psal minule, dal bych výpočet odměny zlata dle hodnoty poražené armády, vzorcem, jakým dává zlato Démoní karavana.

2) Odměna za vlastní ztráty mi do údolí nesedí. Jak jsem psal minule, dal bych výpočet odměny run dle hodnoty poražené armády, vzorcem, jakým dává runy Obětiště obsazené démony.

3) Tady jsem proto, aby se jednak zavedlo, že tam VŽDY bude artefakt (mám pocit, že to teď není pravda).
Dal bych tam na výběr z více artefaktů s tím že bych je rozdělil do několika skupin dle vzácnosti/síly. S tím, že při poražení slabé armády by padali artefakty primárně z nejslabší skupiny a jen vzácně ze silnějších a s růstem hodnoty poražené armády by se snižovala šance na slabé itemy a rostla na silnější. S tím že například pro armádu do 1M by byla 0 šance na drop Božských artefaktů a opačně při armádě 50M by byla nulová šance na bronzový meč a třeba od 100M by padali už jen vzácné a supervzácné itemy. Aneb nestávali by se takové věci, že člověk porazí 200k army a dostane kamennou standartu, či porazí 86M army a nedostane nic, či něco ala Popel padlých válečníků...

4) Dostával losy se mi líbí.
Úprava Gamblera je ale myslím na jinou diskuzi... a los za každých 10 dobytí si myslím není problémy ani teď.
(jaké jsou vlastně šance, že tam něco padne? Teď jsem si řekl, že to zkusím a za 30M zlata jsem dostal Boty rychlosti a jinak nic.)
(jaké potíže s Gamblerem?)

5) Jo, to zní fajn.
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Údolí stínů

Post by nezmar »

ja som ani nemyslel odmeny za straty v udoli. Ale odmeny za straty v bojoch ak by prevysili dajmetomu 75% z celkovej hodnoty. Taka kompenzacia aby sa clovek mohol troska vzchopit a pokracovat dalej. Aj ked je mi jasne, ze niektore veci uz nikdy nedozenie
Ripperman
Posts: 522
Joined: Fri 04. Jul 2014 15:29:00

Re: Údolí stínů

Post by Ripperman »

"Tj. když už mám archeologický tábor (který je uplně k ničemu, chtělo by to taky nějakou úpravu)"

Já když jdu údolí stínů, tak tam jdu JEN kvůli archeologickému táboru....
Proměňovat si armádu v údolí stínů na peníze, resp. zlomek její ceny v penězích je dobré k čemu ?
Právě ta šance na arch. tábor je to jediné, co lidi přece táhne do údolí stínů. Všechny ostatní artefakty jde jinde získat mnohem snáž za cenu mnohem menších ztrát přece.
U Gamblera jde získat jeden arch. tábor za zhruba 250M, přičemž PKS padne tak max v 1 ze 4. Čili od gamblera stojí jeden PKS cca jednu miliardu...

Já jsem naopak pro to zachovat PKS, z několika důvodů:
- Největší motivace hráčů chodit do údolí stínů
- Největší motive chodit ke gamblerovi
- Stírá aspoň trochu rozdíly mezi mnohasetmilionovou armadou, kterou by normálně neporazil nikdo a ostatními hráči. Tj. dostává hráče na úroveň, kdy každý je schopen alespoň trochu bojovat proti jinému
- Top předmět hry, euforie při získání je nepopsatelná :P
User avatar
Hron
Posts: 1130
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Údolí stínů

Post by Hron »

Vůbec jsem nepochopil, že by se mohlo PKS zrušit. TO V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ! Jedním z mých snů v LoI je ho někdy získat...

To Ripperman:
Myslím, že žrout myslel plán na tu stavbu Archeologický Tábor: "Každý tah je zde šance na objevení zlata, vybavení, magického předmětu, nebo možná i něčeho ještě cennějšího.". A ne na to místo, kde zabiješ pár archeologů a dostaneš artefakty...
Momaro
Posts: 31
Joined: Mon 08. Feb 2016 17:39:18

Re: Údolí stínů

Post by Momaro »

Možná by stálo za to, to PKS trošku vybalancovat, například útok jednotky -50%+dav. Protože pokud má jednotka dav v základu, útočí zpravidla od třetího kola a má menší základní útok, je to tedy relativně balancované.

Takto každý věk co zatím hraju vygamblím PKS na crinisce ať to stojí co to stojí (další početní střelci s multiútokem jsou hrany u dralgara, akorát mají malou ini).
Post Reply