Page 6 of 21

Re: Buh - Dhar

Posted: Mon 09. Nov 2020 13:14:09
by Hron
Dhar by si zasloužil nějak posílit.

Kdysi to býval super bůh, kterého mnoho z nás rádo hrálo a býval silný i v PvP. Byl sice pomalý a nízkým rekrutem, ale díky vysoké obraně topazových golemů byl těžko zranitelný a dokázal tak ustát útoky skoro každého a zároveň díky bahnu dokázal nepřítele zraňovat a mágové země zase likvidovali Dralgara, jehož Wurmové v té době byli jinak podobně nepřekonatelnou překážkou jak topazáci.

Nyní to už ale neplatí. Tedy stále je pomalý s nízkým žoldem, ale už neplatí, že ustojí skoro vše, ba právě naopak. Ano, jeho silné stránky byli posíleny, ale ostatní změny způsobili, že posílení Dhara se stalo bezpředmětným.

O co jde:
1) Dharova síla

Dharova velká síla byla v tom, že měl vysokou obranu, kterou těžko co prošlo. Přidání velemága země, pak tuto vlastnost ještě více posílilo. To je super. Dhar díky tomu dokáže ustát meteority. Takže super. Dhar byl posílen.
Jenže co se stalo ještě? Většina nových nebo posílených jednotek, která se zavedla ostatním má slayera, či jednotka dostala dokonce dav. Takže je v důsledku vlastně úplně jedno, že má Dhar větší obranu, protože slayera to nezajímá.

2) Dharovy slabiny
Dhar měl vždy dvě velké slabiny. Je pomalý a má nízký rekrut.
Pomalost - Nemá střelecké jednotky a jeho jednotky mají nízkou iniciativu. Řešením tohoto problému bylo zavedení druhé (střelecké) větve, která je zajímavá. Dhar tak získá mnoho střeleckých jednotek a dokonce získá možnost mít nevídanou jednotku s multiútokem už v prvním kole. Tohle opět zní super, ale tato větev nemá žádnou chranu, protože minotauři jsou drazí a pokud nemá hráč štěstí, tak jejich schopnost ho nezachrání a zároveň mají hadi velmi vysokou hodnotu. Takže ve výsledku má Dhar drahou armádu, která umírá, pokud na ni něco zaútočí s tím že umírá, protože 2-3 útoky v prvním kole nevyhraje všechny boje...

Nízký rekrut - kdysi Dhar fungoval tak, že armádu sice budoval pomalu, ale pak o ni nepřicházel. Pokud o ni přišel, tak skončil. To je v pohodě, to dává smysl. Jenže nyní, když o armádu přichází (viz výše), tak je tím rovnováha narušena...
A zároveň to já ještě jeden dopad. Přechodem na žold systém se výrazně zvětšily koncové armády, dalo by se říci že tak průměrně 10x, kdy zde se opět projevuje nízký rekrut, kdy neživý Dhar nemá šanci postavit stejně velkou armádu jak ostatní. Zde sice dostal pomoc v podobě topazožroutů, ale ti se pak stanou prvními štíty, což Dhar nechce (má to nižší obranu než topazáci a pak je to jeho hlavní dmg deal, takže o něj nechce přijít).


Jak tedy Dhar vypadá nyní?
Dhar se dle mě dá nyní hrát buď ve složení:
Varianta A: Bahno - golem - žrout - hadi (silnější varianta, která má štíty a zranění, ale je drahá na údržbu)
Varianta B: Bahno - golem - žrout - mágové (cokoliv je silný štít, ale musí přežít 3 kola, aby si stihl zaútočit, což je proti rychlým/střeleckým jednotkám se slayerem problém)

Minotauři jsou příliš riskantní a drazí. Pokud má hráč štěstí, tak jsou super štíty, ale stačí aby to jednou nevyšlo v kritickou chvíli a kompletně zemře a je v háji (viz výše). Block je zajímavá schopnost, ale reálně je to nevybalancovatelná schopnost a tím pádem je to pohřbená jednotka.
Ještěři jsou fajn a umožňují mít na konci 4 střelecké jednotky, což je z jedné budovy slušný, ale Dhar potřebuje něčím štítovat a zvláště pak pokud by chtěl hrát PvP (kde patříval k silnějším), tak nemůže spoléhat na to, že soupeř má jen 3 jednotky (které zabije hady v prvním kole).

Větev - Varianta A: Potřeboval by zvýšit rekrut bahna a topazových golemů a snížit hodnotu hadů. Vím, že hadi byli dlouho balancovaní, ale stále mi přijde, že v porovnání s ostatními bohy (top variantami daných bohů) zaostávají.
Větev - Varianta B: Potřeboval by zvýšit rekrut bahna a topazových golemů a ještě nějak posílit neživé jednotky ideálně v návaznosti na velemágy.


Moje návrhy na řešení:
Minotaur -> předělat, nebo se spokojit s tím, že bude nepoužívaná, jako některé jiné jednotky
Ještěr -> má potenciál, možná snad jen všem čtyřem variantám snížit hodnotu o 15 (srovnání s elfími lučištníky), tak by to mohlo v budoucnu pomoci

Zvýšení rekrutu:
Bahenní/toxická jeskyně -> bahno: z tahy/250 na tahy/100
Mramorový důl -> bahno: z tahy/250 na tahy/200
Onyxový důl -> bahno: z tahy/250 na tahy/150
Topazový důl -> bahno: z tahy/250 na tahy/100
Mramorové údolí -> golem: z tahy/1000(900,800,700) na tahy/900(800,700,600)
Onyxové údolí -> golem: z tahy/1000(900,800,700) na tahy/800(700,600,500)
Topázové* údolí -> golem: z tahy/1000(900,800,700) na tahy/700(600,500,400)
Palác matky Země -> zvyšuje výsledný rekrut všech neživých Dharových jednotek o 20%
Toxický bahenní tok -> zvyšuje výsledný rekrut všech živých Dharových jednotek o 20%

Snížit hodnotu:
Bahenní had -> z 45k na 35k (osobně si myslím, že by se měla snížit až na 15-25k, ale zatím malé krůčky)
Toxický bahenní had -> z 90k na 70k (osobně si myslím, že by se měla snížit až na 40-50k, ale zatím malé krůčky)
snížit hodnotu žroutů na počet jejich životů

Nějaký bonus:
Velemág země -> chtělo by to dle mě pro něj ještě něco, napadlo mě, že by Dharovým neživým jednotkám (pouze jim) zvyšoval životy, ale nejsem si jist se složitostí programování, protože co pozoruji, tak věci, které upravují životy mimo boj způsobují ve výpisech problémy... Kdyby to šlo, tak by Magie země 2 fungovala takto: "Všechny tvoje jednotky získají +X% do obrany a pokud je to neživá Dharova jednotka, tak ještě +X% do životů, kde X je počet velemágů země".

Návrh na novou jednotku
Archon země -> Spojí 100 mágů země a 100 velemágů země za cenu 10 run věčnosti (síla run věčnosti dokáže udržet jejich energii pohromadě). Archon je unikátní jednotka, má druh útoku 2, nějaké malý útok a zranění, vysokou obranu a iniciativu, 1000 životů, magii země 3 a schopnost Duše Země. Představuji si ho jako bytost tvořenou energií (magií země). Magie země 3: "Země polapí zasaženou jednotku a sníží ji tak iniciativu na 0". Schopnost Duše země: Zdvojnásobuje účinnost magie země ostatních tvých jednotek (Magie země 1 - za 1 jednotku zkamení 2 nepřátele; Magie země 2 - posílení obrany je +2X%, místo X%).


*Gramatika: místo "topázové", by mělo být "topazové"

Re: Buh - Dhar

Posted: Tue 10. Nov 2020 11:49:12
by žroutík
Souhlas, dhar určitě potřebuje posílit. Primárně rekrut - žold systém je ve všem o mnoho rychlejší a dhar to tempo nestíhá, protože pomalu rekrutuje.

Osobně bych navrhoval ještě vyřešit jeho náchylnost na ohnivý štít - vzniklo mnoho nových eventů, kde člověk odpálí strašné množství bahna na štítech, pokud je chce dobýjet. Což vede k tomu, že se to vlastně většinou ani nevyplatí a to jen prohlubuje ztrátu dhara na ostatní bohy.

Tenhle věk jsem dhara hrál a byla to příšerná nuda :D Nic démonního se nevyplatí - šlupa do topázů meteorem nebo ohnivý štíty = více ztrát než zisku. Do konce věku jsem nenatočil kloudné stavy armády, takže hlavně ten rekrut. A topáz je podle mě poměrně drahý, třeba dómy bolí i se spoustou velemágů země. Zatímco ostatní bohové na dómech profitují, dhar je rád, že se to zhruba zaplatí...

Re: Buh - Dhar

Posted: Wed 11. Nov 2020 16:46:41
by Hron
žroutík wrote:Osobně bych navrhoval ještě vyřešit jeho náchylnost na ohnivý štít - vzniklo mnoho nových eventů, kde člověk odpálí strašné množství bahna na štítech, pokud je chce dobýjet. Což vede k tomu, že se to vlastně většinou ani nevyplatí a to jen prohlubuje ztrátu dhara na ostatní bohy.
Reálně ohnivý štít mi tolik jako problém nepřipadá. Sehnat si dvě imky (bahno/mágové) není nereálný (hodně bohů chce nějakou imku). A ostatní jednotky jsou chráněny -> silnější golemové/žrouti mají imku a střelecká větev střílí...
žroutík wrote:A topáz je podle mě poměrně drahý, třeba dómy bolí i se spoustou velemágů země. Zatímco ostatní bohové na dómech profitují, dhar je rád, že se to zhruba zaplatí...
Nějaká sleva by se asi hodila. Třeba tak, že nebude snížení potřebného vybavení jen u žroutů, ale stejné bude i u golemů.

Re: Buh - Dhar

Posted: Wed 11. Nov 2020 18:26:06
by žroutík
Reálně ohnivý štít mi tolik jako problém nepřipadá. Sehnat si dvě imky (bahno/mágové) není nereálný (hodně bohů chce nějakou imku). A ostatní jednotky jsou chráněny -> silnější golemové/žrouti mají imku a střelecká větev střílí...
Novou větev dhara nehodnotím - neznám ji. Takže se vyjádřím ke staré.

Dovolím si nesouhlasit. Dhar nemůže eventy kde padá imka na štít dobýjet, protože nemůže pokaždé přijít o stovky bahna (v úvodu věku) až tisíce bahna (pokročilejší fáze věku) a doufat, že to zrovna padne. Navíc se domnívám, že na bahno by mělo přijít něco, co zvýší jeho dmg (útok) než imunita na oheň. Bahno už taky není tak silné jak bývalo, když mají slayer jednotky ve 2. kole. Dokonce bych řekl, že bahno je teď jednou z nejslabších "klasicky" rekrutovaných jednotek se slayerem.

Stále zbývá možnost trhu - 2 imky jsou 40M zlata. Dhar potřebuje neskutečně moc zlata na všechno - topaz, kraken, runy života - pokud chci mít v rozumný čas vylepšený žrouty + velemágy. Nestalo se mi, že bych na dharovi měl přebytky zlata, naopak - věčně nedostatek. I díky tomu, že nemůžeš dobýjet již zmíněné eventy (ze kterých padá pro jiné bohy solidní odměna + šance na item, který můžeš prodat), kde budeš mít znatelné ztráty.

Zkrátka, dhar nedobyje téměř nic beze ztrát (včetně plenění) - trápí ho imka na oheň, meteority (tolik velemágů, aby to nebyl problém není jednoduché mít), slayer a jeho slabé dmg. I když spoustu eventů poráží, je to za cenu až milionů zlata za topaz + již zmíněný oheň.

Jak říkám, celkově drahý, pomalý, slabý a nudný bůh v této fázi hry. Takže zasloužil by si nějak posílit, na druhou stranu, třeba dralgar byl snad 10 let absolutně nepoužitelný. Takže to dhar taky může chvíli vydržet :D :D

Re: Buh - Dhar

Posted: Fri 13. Nov 2020 15:37:51
by Hron
Tak já obecně sháním imky v Temném lese, ale uznávám, že teď z hlavy nevím, jak jej Dhar zvládá/nezvládá. Takže uznávám, že se možná pletu a je na tom hůře, než si pamatuji. Ze svého posledního věku za starou větev si pamatuji jen, že jsem na armádě okolo 150k farmil do doby než jsem si nakoupil co jsem chtěl (imky, kraken) a až pak jsem začal pořádně verbovat. Ale vím, že na konci věku jsem na tom nebyl nějak extra dobře, což jsem ale přisoudil k tomu, že jsem se za něj moc nesnažil. Takže vlastně můžeš mít pravdu, že i kdybych se snažil tak bych na tom nebyl o moc lépe a tak je na to Dhar hůře, než si myslím...

A zdvojnásobit bahnu zranění (a i steč) by možná k zahození nebylo... je tak pomalé, že by klidně mohlo být i silné (kdyby bylo posílení silnější, než by se na první pohled zdálo).

Re: Buh - Dhar

Posted: Tue 25. Jan 2022 17:15:22
by nezmar
moc ste sa rozkecali a stratil som sa v tom čo vlastne chcete :D

Takže návrhy ako som pochopil z kontextu:
* Minotaurus nebude náhodne blokovať s 33% sancou ale zablokuje 33% všetkého damage na neho. Tým padbom bude blokovať aj jednotky so slayerom
* upraviť golemov - navýšiť mierne životy a mierne znížiť hodnoty
* upraviť kameňožrútov - znížiť hodnotu a znížiť životy (aby neprebíjali golemov)
* na bahnité príšery spraviť bonus (za xy run života) čím sa im zvýši damage a útok
* zvýšiť rekrut niektorých jednotiek (cez bonusy za xy run života)
* hadom znížiť hodnotu (vzhľadom na aktuálnu situáciu bohov)
* mierne pomeniť mágov (velemágov)

Re: Buh - Dhar

Posted: Tue 25. Jan 2022 18:43:31
by Hron
nezmar wrote:moc ste sa rozkecali a stratil som sa v tom čo vlastne chcete :D

Takže návrhy ako som pochopil z kontextu:
* Minotaurus nebude náhodne blokovať s 33% sancou ale zablokuje 33% všetkého damage na neho. Tým padbom bude blokovať aj jednotky so slayerom
* upraviť golemov - navýšiť mierne životy a mierne znížiť hodnoty
* upraviť kameňožrútov - znížiť hodnotu a znížiť životy (aby neprebíjali golemov)
* na bahnité príšery spraviť bonus (za xy run života) čím sa im zvýši damage a útok
* zvýšiť rekrut niektorých jednotiek (cez bonusy za xy run života)
* hadom znížiť hodnotu (vzhľadom na aktuálnu situáciu bohov)
* mierne pomeniť mágov (velemágov)
Souhlas až na pár věcí:
Dhar je aktuálně slabý a nudný. Co se tak ty navrhuješ, aby posílení byla za runy života. Pro dhara už nyní je dost těžké sehnat dost run života na vše co potřebuje a posílit by potřeboval rovnou. Takže i když je tato metoda zajímavá, tak si si myslím, že dharovi to moc nepomůže. Zatím mi stále připadá, že nejlepší taktika za něj je prvních 60% věku nepřesáhnout 170k army (příchod lidožroutů) a farmit zlato a nakupovat na trhu a až pak začít nějak fungovat a to je špatně.
Dhar by hodně potřeboval nějak posílit i na začátku, kdy je drahý, má velké ztráty (pokud někam útočí) a pomalý rekrut...

Jo a když už se řeší změny, tak jsem si všiml, že jsem se v původním příspěvku vůbec nezmínil o Kamených válečnících. Ti jsou totiž absolutně na nic. Jdou další štíty ve větvi s golemy která nemá žádné dmg, takže je nesmysl je stavět a staví se bahno. U nich ale netuším, jak z nich udělat použitelnou jednotku a stále zachovat původní myšlenku neživé větve...

Re: Buh - Dhar

Posted: Wed 26. Jan 2022 6:31:47
by nezmar
takže dáme už základné bonusy po postavení Gigantického chrámu (keď už nie za runy :D)

- zvýšia sa mierne hodnoty "živým" jednotkám (budú sa stále volať rovnako). Berme to tak, že tento chrám posiluje ich ducha a odhodlanie :)
- čo tak 10% do útoku a obrany, damage 20%
- zvýši sa rekrut pre niektoré budovy

za živé jednotky považujem tie, ktoré niesú neživé (golemovia atď) :D

Re: Buh - Dhar

Posted: Wed 26. Jan 2022 9:56:32
by Hron
nezmar wrote:takže dáme už základné bonusy po postavení Gigantického chrámu (keď už nie za runy :D)

- zvýšia sa mierne hodnoty "živým" jednotkám (budú sa stále volať rovnako). Berme to tak, že tento chrám posiluje ich ducha a odhodlanie :)
- čo tak 10% do útoku a obrany, damage 20%
- zvýši sa rekrut pre niektoré budovy

za živé jednotky považujem tie, ktoré niesú neživé (golemovia atď) :D
Pořád si říkám, že Dhar potřebuje silné posílení už ze začátku (jako pro hodnotu 0-500k), ale budiž, můžeme to zatím zkusit takhle. Jestli si dobře pamatuji, tak "živá větev" má začátek jednodušší, než neživá.
(A co chudák bahno v "živé" větvi, když je "neživé"?)


Ale pak je tu i druhá věc a to je ten rekrut neživých a ten rozhodně je potřeba co nejdříve, protože například dostat se přes lidožrouty je noční můra.

Re: Buh - Dhar

Posted: Wed 26. Jan 2022 10:08:41
by nezmar
bahno sa meni na "magicke" stvorenie

jedine nezive jednotky u dhara su golemovia, valecnici a kamenozruti

dokonca ani kraken nie je oznaceny ako nezivy :twisted:

rekrut sa tiez zmeny.

PS: Postupne aktualizujem zmeny v topiku k aktualizacii 2.9.4. Rozhodol som sa to robit takto priebezne aby to nezostalo na tom, ze to mam vsetko rozpracovane na 90% ale kedze to nie je dokoncene tak nenahram nic :D a potom budem mat zase kopu prace nebudem stihat dokoncit