Prostor pro armádu

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
Chasty
Posts: 84
Joined: Sun 13. Jul 2014 16:35:57

Prostor pro armádu

Post by Chasty »

Dále bych ještě návrh, takové menší opatření, kvůli lidem, co si dělají armádu nad rámec svých možností (Dreadd a jednotky z portálu).

Viděl bych to asi takhle. Pokud někdo bude mít déle než 100 kol v mínusu prostor pro armádu více než 10% kapacity měst (je to jen teoretické, přímo o hodnotě by se dalo diskutovat), tak se jednotky buď začnou bouřit (náhodně se vybere tolik hodnoty, aby se to vyvážilo a výsledná armáda se vzbouří a zaútočí) nebo prostě odejdou protože nebudou mít, kde bydlet/přebývat.

Taky jsem si tahal za různé bohy prostor pro armádu do mínusů, takže to nenavrhuji protože bych nevěděl, o co se jedná, jen by se tímto řešením značně pomohlo k vyvážení bohů celkově.

To omezení tam je z důvodu, že každý se časem dostane do mírného mínusu, kdy má jen 100 obyvatel a pak čeká na dobývání další měst, tak aby armáda neutíkala než se dobije město.
Kouji
Posts: 518
Joined: Sat 08. Mar 2014 20:00:51
Location: Ostrava

Re: Prostor pro armádu

Post by Kouji »

Teďka je otázka, jestli chceš omezit pro celou hru (Dreadda) nebo i po krátké chvíle (před válkou si skoro každý vyvolává).

S tímhle souhlasím, je to jedna z možností ,jak to vyřešit, ale taky by mohla být možnost, že by každý 1k v mínusu stal udržovat 5k zl. za tah. Pokud by si člověk fakt našetřit a chtěl by, aby měl na konci pořádnou armádu, tak proč ne. Můžou bydlet za tyhle peníze klidně v hostincích a jiných.
Ripperman
Posts: 522
Joined: Fri 04. Jul 2014 15:29:00

Re: Prostor pro armádu

Post by Ripperman »

bohove nebudou vyvazeni nikdy.
Tocit si armadu nad limit neni vysadou dreadda, kazdý si muze natocit x stovek tisic otroku (a ze se tak deje). Neni to "nad ramec jejich moznosti", je to evidentně v možnosti všech hráčů. Každý má možnost hrát dreadda, každý má možnost postavit portál, každý má možnost shánět runy a měnit si je na otroky.
Když je tak strašně výhodné mít jednotky nad limit a nemoci tak rekrutit jednotky, proč si každý nenatočí 100 tis otroků od každé větve ? Proc tu lidi nehrajou jenom dreadda s prizrakama ale naopak takovych lidi je nejmene ?

Dreadd plati za prizraky mestama, takze tech mest ma logicky min nez vsichni ostatni. Jenom jestli si uvedomujes, co to znamena prijit o mesto, kdyz jich mas celkem 20 nebo 30. A co to je prijit o 30 mest. Jakmile prijdes o armadu, ty mesta ti uz nikdo nevrati. Jakmile prijdes s jinym bohem o armadu, si v pohode. Snad jedine dharovi by mohlo vyadit bahno, ale ani ten neztrati ani jedno mesto. Vsichni bohove jsou v klidu, az na dreadda, ktery to muze po jednom neuspesnem utoku zabalit. To mi prijde jako pomerne zasadni minus, který tak nějak každý kdo má snahu omezit dreadda zcela ignoruje.

Dreadd s pizrakama je po celou hru vyrazne slabsi jak ostatni bohove (diky tomu, ze za prizraky ztraci mesta a ze prizraky zacinaji byt efektivni az od hodnoty 100+), az na konci se z nej stava vyrazna sila.
Schvalne si muze zmar udelat statistiku, kolik hracu ze vsech aktualne hraje za dreadda s prizrakama. Troufam si tvrdit, ze mu vyjde nejmensi cislo v pomeru k jakemukoliv jinemu bohu.

Pokud je treba udelat omezeni, ze populace nesmi byt nad limit, klidne. I kdyz si nemyslim, ze je to krok k lepsimu ale spis k horsimu. Ale pekne globalne a pro vsechny. Zadných 100 kol. Kde by jako bydleli ty armady nad limit po tech 100 kol ? Proste nikdo nebude mit teda armadu nad limit mest. Jakmile si ji nekdo natoci z portalu, v dalsim kole umre/odejde (nemaji kde bydlet). Jakej je rozdíl v tom, když si dread oživí jednotky nad limit a ty si postavíš v jednom kole 5tis elitních střelců a 200 paladinu, protože ti prestiž umožnuje narekrutit je za jedno kolo, i když prostor máš už jen pro 100 lidí ?

edited:
abych nezapomnel an jeden dulezity faktor,ktery by mohl zmar taky zohlednit Hrac dreadda s prizrakama, ktery ma snahu si ozivovat max pocet jednotek, stravi ve hre nejvice casu ze vsech hracu. Asi netreba zduvodnovat proc. Je to trosku slozitejsi hra nez za jinaho boha kliknout na pustinu, kliknout na utok, klinkout na pustinu, kliknout na utok. Musi posilat spec. pocty jednotek, ladit to zkouset. Natocit si velkou armadu neni otazka 5 minut, nybrz nekolika hodin klikani stravenych ve hre.
Chasty
Posts: 84
Joined: Sun 13. Jul 2014 16:35:57

Re: Prostor pro armádu

Post by Chasty »

Co jsem chtěl říct, že pokud tam bude omezení, že můžeš být trochu v mínusu, při hodně městech třeba -10 000 armády (což je jedno město), tak budeš mít těch 100 kol na to, aby sis to nějak vyřešil (100 kol = 2 města, problém vyřešen), pokud nevyřešíš (jelikož do takové situace se dostane každý, nikdo nebude počítat jestli mu přetečou jednotky přes prostor, ale zase chytrý hráč si to spočítá), tak by ti náhodně odcházela armáda, aby se to vyvážilo a jak jsem psal tak to omezení tam je právě kvůli takovým srandám jako, že si před bojem narekrutuješ otroky, ale po boji je nemáš kam ubytovat, tak by ti po těch 100 kolech, kdy už armáda by se nechtěla mačkat v jednom městě, prostě odešli nebo by si to místo vybojovali.

Zas na druhou stranu Kouji má též pravdu, pokud chceš mít armádu nad rámec svých možností, tak můžeš, ale měl bys jim obstarat místo k odpočinku. Kde těch asi 5k za -10k hodnoty za kolo by bylo asi vyvážené, ale taky by to chtělo propočítat.
Ripperman
Posts: 522
Joined: Fri 04. Jul 2014 15:29:00

Re: Prostor pro armádu

Post by Ripperman »

Jenom přesně podle tebe hru by to zlepšilo konkrétně v čem ?

Zvýšil by se tím podle tebe čas, který lidí tráví na serveru nebo naopak snížil (to je dle mého pro zmara důležité kritérium).
Chápu že odehrávání, kdy podržíš f5 na pustině dokud ti neproblikne 50 kol, dobyješ město, další podržení f5, dobyješ město (k čemu runy, když jednotky nad limit stejně nebudeš moc mít) je rychlý a praktikuji ho tak s ostatními bohy taky. Jen díky dreaddovi trávím na serveru více času než za všechny ostatní bohy dohromady...
Kouji
Posts: 518
Joined: Sat 08. Mar 2014 20:00:51
Location: Ostrava

Re: Prostor pro armádu

Post by Kouji »

No, každý bůh kromě Dralgara a Dreadda má u těžkých plenění a eventů ztráty, proto se mu nevyplatí stavět otroky, až před válkou či koncem.
Dreaddů s přízrakama je nejméně, protože aspoň z mého pohledu je Dreadd nejvíce OP, čili nejvíce nudný bůh, sám bych ho nehrál, kdybych nechtěl dávat Ghor pravuse a to ještě hraju tu méně OP větvi.
Upřímně, přijít o město tě omezí trochu na začátku. Na konci, když máš 300 přízraků, tak těch 300 přízraků ti tak vyboosti 10k lichů (dejme tomu 30měst ti zaplní) a pak Crinis (zaplní 60k elitních střelců 80měst). Ve válce to skončí takhle
Lich zabil 60k elitních střelců (-500k dmg). Takže ztráta pár měst, je fakt nic.
Tak to jsi mě pobavil. Když příjdeš u Dreadda o armádu, tak ztratíš města ok, ale to ztratíš jen ve válce, jinak průměrný Dreadd nepříjde o přízraky. Dhar, když ztratí 100k bahna, tak to máš 2-4k tahů (podle toho v jaké jsi fázi hry) a daleko se ti odsouvá Mucus. Ether ať hraješ jakoukoliv větev, tak v žádné nemá první jednotka rychlý rekrut. Čili opět x k tahů. Dralgar 2. větev kopíníci mají taky rekrut 5/tah, čili taky x k tahů. Vulkán když ti v 2k tahu ztratí 4k arcimágů 2k tahů. Upřímně za málo koho si armádu dáš do kupy za chviličku. Jen Ghoro a Crinis, když máš věhlas. Trochu Dralgar 1. větev i když tam zase dát do kupy tolik run života na bizony není sranda. Každý bůh má něco, když ztratí armádu. Někde jsi omezen tahy, někde penězi, někde runami a někde věhlasem.
Dreadd je slabší ze začátku, ale jak tě to omezuje? Jsi v alianci, kde tě osvobozují za cenu, že je pak osvobodíš od Ghor pravuse, ale ve chvíli, jak poprvé porazíš Ghor pravuse, tak jsi nejsilnější (půlka věku).
Nezmar si může udělat statistiku nad 3M armády a vsadím se, že nejmenší nebude. Nejmenší bude Ether nebo Dralgar. Jen v tvojí alianci tam byli 2-3, v mé žádné a v dalších 2. asi po 1. I Dreadd se soulama bude několikrát méně hratelný.
Omezení je třeba pro každého, ale nevidím důvod, proč hned umírat. Po jistou dobu se mohou vojáci ubytovat v různých hostincích. Ale jak jsem hrál nyní svého Dreadda, tak jsem měl 200+ měst a architekty (čili 230 měst), ale by jsem v mínusu dalších 2M (200měst). Tady je to fakt problém. Upřímně si myslím, že je menší problém ubytovat armádu (můžou bydlet v táborech, stanech atd...), ale větší problém je, že je neuživíš, čili musíš jídlo kupovat, proto jsem dal návrh na 1k hodnoty nad limit např. 5k zl. (2M v mínusu? 10M/tah? To asi nepůjde, 50k v mínusu, kde se dá dostat celkem lehce i za Dralgara, nejen Crinis 250k/tah? Taky není tak, že bys to udržel po dobu 50 tahů.
Nejen Dreadd s přízrakama tam tráví tolik času. Co Dreadd s Soulama? Co on dostane? Bonusové města? Si nemyslím. Spíše jeho 10k lichů udělá 30x menší škodu než tví posílení. Tady z tohodle bych ještě Dreadda s přízrakama udělal slabšího, ale to neprojde.
No, pokud hraješ takhle, tak je to tvoje věc, ale přicházíš o opevněné města, osady, většina bohů potřebuje runy atd...
Osobně u Dreadda trávím 2x více času než na Dharovi, ale ne víc, než na všech dohromady. Jestli u každého pokusu naklikáváš jednotky, tak to chápu, ale to pak nevyužíváš možností, jak tady trávit méně času, jinak ti stačí 1x za každý event nastavit jednotky a pak když příjde, tak nemusíš znova naklikávat. Tolikrát si nechávám i 1500 tahů a pak tahám a mám to za 1-1,5h odklikané. Dralgara se stejným počtem tahů asi za 45-60min. Čili ani ne dvojnásobek.
Ripperman
Posts: 522
Joined: Fri 04. Jul 2014 15:29:00

Re: Prostor pro armádu

Post by Ripperman »

Kouji wrote:Dreaddů s přízrakama je nejméně, protože aspoň z mého pohledu je Dreadd nejvíce OP, čili nejvíce nudný bůh, sám bych ho nehrál
Aha, takže jak se minulý věk jak se jen na pár dní povolila ascena, tak všichni co za založili účet, aby zkusila op boha byl vlastně jeden člověk, protože hraní za op boha nikoho nebaví. Tak ten se povedl....
Tak když je tak op, že za něj nikoho vlastně nebaví hrát, není důvod ho omezovat ne ? :D V okamžiku, kdy by byla top 10tka plná dreadů s přízrakama, chápal bych, že je třeba změna. V okamžiku, kdy jsou v první 40tce 3 dreadové s přízrakama to moc nechápu. Jinými slovy je třeba skrouhnout nejméně hraného boha, protože díky tomu ho začne hrát víc lidí ? :lol:
Kouji wrote: Tak to jsi mě pobavil. Když příjdeš u Dreadda o armádu, tak ztratíš města ok, ale to ztratíš jen ve válce, jinak průměrný Dreadd nepříjde o přízraky. Dhar, když ztratí 100k bahna, tak to máš 2-4k tahů (podle toho v jaké jsi fázi hry) a daleko se ti odsouvá Mucus. Ether ať hraješ jakoukoliv větev, tak v žádné nemá první jednotka rychlý rekrut. Čili opět x k tahů. Dralgar 2. větev kopíníci mají taky rekrut 5/tah, čili taky x k tahů. Vulkán když ti v 2k tahu ztratí 4k arcimágů 2k tahů. Upřímně za málo koho si armádu dáš do kupy za chviličku. Jen Ghoro a Crinis, když máš věhlas. Trochu Dralgar 1. větev i když tam zase dát do kupy tolik run života na bizony není sranda. Každý bůh má něco, když ztratí armádu. Někde jsi omezen tahy, někde penězi, někde runami a někde věhlasem.
A znovu se opakuji. A jediný dreadd přijde navíc ještě o města. Tedy o něco, čím se plánuje zastropovat armáda. Tedy s každou porážkou mu všichni ostatní budou utíkat dál a dál. Když dreadd chcípne, tak taky musí rekrutit od nuly. Akorát má třeba o 20 měst méně než ostatní. Jestli to ty vnímáš jako nic, co se vyrovná pár runám, prestiži a podobně, tak mně to tak nepřijde....
Kouji wrote: Nezmar si může udělat statistiku nad 3M armády a vsadím se, že nejmenší nebude. Nejmenší bude Ether nebo Dralgar. Jen v tvojí alianci tam byli 2-3, v mé žádné a v dalších 2. asi po 1. I Dreadd se soulama bude několikrát méně hratelný.
Já měl v ali max ještě jednoho dreadda s přízraky. Ale nijak dál pak nepokračoval, protože umřel. A jakmile dreadd s přízraky jednou umře, už prostě je nesmysl pokračovat.
Kouji wrote: Omezení je třeba pro každého, ale nevidím důvod, proč hned umírat. Po jistou dobu se mohou vojáci ubytovat v různých hostincích. Ale jak jsem hrál nyní svého Dreadda, tak jsem měl 200+ měst a architekty (čili 230 měst), ale by jsem v mínusu dalších 2M (200měst). Tady je to fakt problém. Upřímně si myslím, že je menší problém ubytovat armádu (můžou bydlet v táborech, stanech atd...), ale větší problém je, že je neuživíš, čili musíš jídlo kupovat, proto jsem dal návrh na 1k hodnoty nad limit např. 5k zl. (2M v mínusu? 10M/tah? To asi nepůjde, 50k v mínusu, kde se dá dostat celkem lehce i za Dralgara, nejen Crinis 250k/tah? Taky není tak, že bys to udržel po dobu 50 tahů.
Nezpomeň, že argumentuješ proti dreaddovi. Čili píšeš, že kostlivci a lichové musí být ubytování v hostincích a musíš jim kupovat jídlo, abys je uživil ? Nemusí.
Ono nemusí se propočítávat nijak jednotky abys neměl přes limit. Nezmar může programově udělat jednoduše to, že z portálu nad limit nic nevyrobíš, z výroben ti veleze jen tolik jednotek, aby se vešli do limitu. Hlídat si sám nic nebudeš muset. Jen opakuji, že dle mého to hru nezlepší.
Kouji wrote: Nejen Dreadd s přízrakama tam tráví tolik času. Co Dreadd s Soulama? Co on dostane? Bonusové města? Si nemyslím. Spíše jeho 10k lichů udělá 30x menší škodu než tví posílení.
U dreadda se soulama je to nesmysl trávit hodně času nad oživováním. Oživené jednotky (snad s výjimkou zvěstovatelů) mají moc velký poměr hodnota/užitek. Tedy deaddovi se soulama se vyplatí iživit tak 1 obřího kostlivce kvůli snžování iniciativy, všechny kostry propouštět a lichy si nechat max ty, které oživí náhodu při dobývání města. U něj je mnohem lepší stavět mraky soulkeeperů a rýtířů temnoty než oživovat. Čili hra poměrně stejně přimočará jako s ostatními body. Jedním nebo dvěma pleněními u spolku mocných si oživit zvěstovatele a pak je u něj pomalu lepší nekromanty propustit...
Ripperman
Posts: 522
Joined: Fri 04. Jul 2014 15:29:00

Re: Prostor pro armádu

Post by Ripperman »

Teď mě napadlo a napsal jsem to na chatu.
Jak jsem vyrozumněl, taoto diskuse vznikla kvůli mému dreaddovi kvůli 230k oživeným lichům a skoro 2M kostlivcům. Nikdy bych tohoto nedosáhl, kdyby nešlo opakovaně utočit na město.
Nestačilo by udělat to, že pokud město není dobyto, znovu na něj půjde zautocit nejdřív az za 10 kol (popř. klidně víc 15, 25 ?)
Kouji
Posts: 518
Joined: Sat 08. Mar 2014 20:00:51
Location: Ostrava

Re: Prostor pro armádu

Post by Kouji »

Ascenu si asi skoro každý založil, protože není hratelná. Upřímně v době, kdy byla hrána mě nejvíce nebavila, i ten nejvíc low Ether byl zábavnější (hrát za op boha umí každá lama, pod průměrná Ascena ti rozdrtí nejlepšího Dralgara).
No, omezuje to více bohů, i druhou větev Dreadda to omezuje, čili je důvod to omezit. No v první 10tce byl jeden účet Dreadd s přízraky, ale ruku na srdce. Kolik z těch bohů v top 10tce by jsi odrazil, než by tě porazili? 5 určitě. I když se to omezí, tak budeš dávat 2-3, takže není důvod brečet.
A já se taky znovu opakuji. Když jsem hrál přízraky, tak jsem za 3 věky bez války neztratil jediného přízraka. Ve válce je to něco jiného, ale i tam jsem byl jediný nebo jeden z dvou účtu co válku přežili a přízraci aspoň z půlky přežili (nebyla pořádná konkurence). Když o to náhodou přijdeš, tak je to smůla, ale buď přijdeš o 20 měst nebo o armádu, kterou vyrábíš půlku nebo více jak půlku věku (Dhar). V tomhle má Dreadd smůlu, ale jeho síla je taková, že z 80% neprohraješ a z 99% o přízraky nepříjdeš jinak.
Protože přišel o pár měst? Ať se zruší zvěstovatelé a uvidí o kolik měst přijde, než se Ghor pravus bude dávat jinak.
Takže, proč má Dreadd vůbec místo? Zombie se nají v boji. Lichové jíst nemusí, kostlivci tak samo, stíni tak samo, přízraci se nají v boji. Jediní OV zabírají místo. Tohle je totální blbost.
Tak pak by mohl naprogramovat tak, že když dobiješ město, tak se ti zrekrutuje těch 10k a nic víc. Čili co máš rekrut elitní střelce 500, tak se ti jich zrekrutuje jen 100, protože není místo. Ale pak nic nevyvoláš ani za jednotky u nekromantů. Čili místo by nebylo tolerováno ani -1. Tohle by mi nevadilo, ale Dreadd by na to doplatil nehorázně, proto dokud může platit, není v tom problém, tak to vidím já. Aliance může chodit na tažení (10M), aby mohl jejich Dreadd co nejdříve dávat Ghor pravuse. Proč ne, když si to bude platit?
No, s momentálním stylem hry se ti vyplatí dostat na určitou hodnotu, rytíře si vyrekrutovat co to jde (100k do mínusu jde v pohodě) a pak jedeš pár dnů před koncem kostlivce atd... , kteří ti udělají krásný štít a nějaký dmg. Jen s soulama a rytířema nemáš proti půlce bohům nic (pod průměrný Vulkán ti sundá s 30 flamekeeperama všechny duše a rytíře).
Cože? Jak útočit na město.
Chasty
Posts: 84
Joined: Sun 13. Jul 2014 16:35:57

Re: Prostor pro armádu

Post by Chasty »

Ta poslední možnost mě napadla též, ale zase by se našel způsob jak to obejít, takže placení nebo utíkání mi přišlo efektivnější.
Post Reply