Buh - Ascendancy

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)

Buh - Ascendancy

Příspěvekod Hron » čtv 25. lis 2021 12:58:16

V průběhu věku budu aktualizovat.

Předmluva
Od dob, kdy se stala Ascena trvale zakázanou prošli bohové LoI mnohými posíleními a tak už si nemyslím, že by byla Ascena o tolik před nimi. Osobně si myslím, že i bez úprav je nyní srovnatelná s top bohy (nemrtvý Dreadd, stínový Vulkán a válečný Aether) a pokud se ještě mírně oslabí (viz moje předchozí návrhy), tak pak nebudu vidět jediný důvod, proč by nemohla být otevřená stále.

Aether
Aetherova větev "věrní + válečníci + šamani + hvězdy" dostala od dob Asceny velké posílení.
Válečníci se stali ze špatné jednotky dobrou jednotkou.
Šamani se stali z nepoužitelné jednotky silnou jednotkou vyvolávající (tedy zadarmo se obnovující) silný štít.
A hvězda se stala ze slabé jednotky jednotkou velmi silnou a Aetherova hvězda pak snad dokonce přesílenou.


Porovnání jednotek

Ascendancin válečník vs Æthrův věrný
Ascendancin válečník je 3x dražší než Æthrův věrný, mají stejnou hodnotu, podobné životy a válečník má cca o 20% vyšší útok, obranu a zranění. -> to je v pořádku
Základní rekrut obou jednotek 10, kdy u věrného se rekrut zvedá až dle počtu run nebes, kdy u válečníka se zvedá hned přes věhlas a pak chodí zadarmo za runy nebes. -> tohle není v pořádku

Klerik vs Ledový válečník
Klerik je 5x dražší než Ledový válečník.
oba mají slayera -> vyrovnané
klerik má poloviční zranění, ale multiútok -> mírná výhoda pro klerika
klerik má drtivý útok 30%, válečník má steč 300% -> obří výhoda pro válečníka (zvláště pak v early)
Klerik má cca 2/3 útok a iniciativu než válečník.
Klerik má 1/3 obranu, 1/4 životy a 1/5 hodnotu než válečník.
Oba mají základní rekrut 2 za kolo, kdy válečníkům je zvýšen o +1 za vybavení pro 20 jednotek a klerikům za vybavení pro 10 jednotek.
Zhodnocení V začátcích je Ledový válečník výrazně lepší, protože umožňuje výrazně jednodušeji dobývat první města (je 5x levnější a ve třetím kole dává 5x větší zranění). V lategame pak funguje jako lehce obnovitelný štít. Klerik oproti tomu funguje celou dobu jen jako dmg dealer (nemají životy na štítování), kdy v tomto ohledu jsou ze začátku výrazně slabší než válečníci a až v lategame těží z multiútoku a nízké hodnoty. -> obecně mi přijde Ledový válečník jako lepší jednotka, než Klerik

Převor vs Šaman ledu
Obě jednotky jsou unikátní. Šamani vyvolávají první štíty. Převorové zneschopňují jednotku.
Obě jednotky mi přijdou silné a zajímavé a netroufám si říci, která je obecně lepší.
Zde vidím jen problém v tom, že šamani jsou smysluplná jednotka, které chce mít člověk co nejvíce (v součtu s vylepšenými jich mívám desítky tisíc), kdy u převorů nemá moc smysl jich mít více než 200 (toho jsem dosáhl na 1600 tazích). To mi přijde jako velká chyba převorů, která nesouvisí s jejich sílou, ale smysluplností a to je důvod, proč ji chci předělávat.

Preascended + Ascended vs Ledová hvězda + Æthrova ledová hvězda
Preascended + Ascended mají slayera a oproti tomu mají Ledová hvězda + Æthrova ledová hvězda exterminaci. -> obě schopnosti jsou u těchto jednotek situační, kdy exterminace se například hodí pro Temný Les a Osroxase a slayer pak v PvP proti nemrtvému Dreaddovi a Dharovi -> situační/vyrovnané
Preascended vs Ledová hvězda -> mají podobné zranění, hvězda má poloviční hodnotu, zpomaluje, ale útočí až ve třetím kole
Ascended vs Æthrova ledová hvězda -> obě jednotky střílí, hvězda má 30% dmg, zpomaluje, má 15x nižší hodnotu, ale Ascended útočí 2x
Osobně mám problém porovnat tyto jednotky. Jde mi o to, že mi přijde, že záleží na soustě okolních faktorů a na tom, co chceš s daným klanem dělat. Zkusím proto ještě porovnání s Hady od Dhara.
Preascended vs Bahenní had -> mají podobné zranění, had má dvojnásobnou hodnotu, útočí už prvním kole, ale nemá slayera a má výrazně více životů (dříve štítuje)
Ascended vs Toxický bahenní had -> had má 30% dmg, skoro poloviční hodnotu, útočí už prvním kole a opět nemá slayera a má výrazně více životů (dříve štítuje)
Zde se nabízí srovnání: Co je lepší? Slayer nebo útok už v prvním kole za dvojnásobnou hodnotu.

Výhoda Asceny je, že může stavět pořád obě jednotky, kdy Aether/Dhar jednou po vylepšení už nezíská starší jednotku.
Nevýhoda Asceny je, že potřebuje runy věčnosti*.

*Runy věčnosti jsou prvoplánově velké oslabení Asceny.
Pokud chce Ascena získávat runy sama, tak má tři možnosti:
1) nenaštvat Eternany -> získá průměrně 8 run
2) mírně naštvat Eternany, nechat se trápit armádou, mírně naštvat Eternany ... -> "neomezený" příjem run, ale velké oslabení tím, jak Eternané škodí
3) porážet Armádu Eternanů -> "neomezený" příjem run, ale až začnou chodit Eternané každé kolo, tak budou každé kolo škodit a to Ascenu dříve či později zabije
Ovšem tohle se v reálu neděje, protože když je spuštěná Ascena, tak minimálně jeden hráč si založí klan, který obětuje na farmu run a ty pak prodává na tržišti a tak je Ascena v pohodě...
Protože runy věčnosti pro většinu klanů nemá smysl, tak není důvod je prodávat draho, když se je člověk snaží posílat Asceně / klasickému Vulkánovi (magma obři) a tak se prodávají levně a pro dané bohy nejsou vůbec vzácné. Proto bych navrhoval drobnou úpravu tržiště a to tak, aby byla cena run věčnosti 2M-5M místo 10k-5M. (je to spíše taková drobnost, ale nevidím důvod, proč to nedělat...)



Gameplay v early
- Získat první budovu za Ascenu je těžší, než za Aethera a pokud člověk neví, co na ni potřebuje, tak Ascenu nezíská, ale když si člověk na Wiki přečte, co je potřeba, tak je to v pohodě a oslabení pro klan to není. Jak je na tom klan dobře více ovlivní náhoda na to, jak se nabízí osady / škodí barbaři a podobně, než čekání na Ascenu, či hned stavění Aethera.
- Získat druhou budovu je relativně vyrovnané, zde primárně rozhoduje štěstí na hřbitovy a podobně.
- Získat první města je výrazně jednodušší pro Aethera, protože válečníci jsou 5x levnější a ve třetím kole 5x silnější a tak města dobývají jednodušeji.
- Získat třetí budovu je o něco jednodušší pro Aethera, ale ne nějak významně.
- Obří výhoda Aethera je pak farma lidožroutů, které díky stěnám zabíjí beze ztrát a může si dovolit na hodnotě 290k army nafarmit 10M zlata a rozjet se. Mimo převorů Asceniny jednotky útočí až po lidožroutech a převorové jsou moc drazí a mají moc vysokou hodnotu, aby se pomocí nich dali farmit lidožrouti, navíc pokud za ní lidožrouti přijdou, tak porazit je ji stojí hodně a nechat se žrát taky a s tím, jak má drahé jednotky a ty mají nízké hodnoty, tak ji trvá dlouho se přes ně dostat.
- Získat poslední budovu je bez tržiště jednodušší pro Aethera, protože díky vysoké hodnotě jednotek lehce nabere požadovanou hodnotu a díky farmě lidožroutů má zlato na budovu, kdežto pro Ascenu získat hodnotu na chrámy a dobýt tam ty runy, je drahé. Ale rozdíl není příliš velký. Zde pak více hraje roli získání prvních několika jednotek. Ty u obou stojí runy nebes. Pokud Aether získá 3, tak je pak v pohodě a bez problémů dobýjí další, kdy Ascena jich potřebuje více, aby měla také malé ztráty. Takže celkově je to výhoda pro Aethera, i když zde dost záleží na štěstí v pustině (například démonní karavana s runami, četnost chrámů, ...), na tržišti (zda tam jsou runy a za jakou cenu), či třeba, zda si klan může dovolit ÚS (minulý věk jsem tam za Aethera získal 10 run nebes předtím, než jsem postavil poslední budovu a tento věk jsem si tam netroufl ani jedním klanem, protože jsem zaspal vhodnou chvíli).

Plenění
- Ascena hned po postavení prvních tří Preascendedů může zajít Eternany a získat Ascendeda a pomocí něho lze lehce farmit Spolek mocných.
- Pro Aethera je nejvýhodnější získat co nejrychleji 40 hvězd a pak jít farmit Temný les (kvůli imkám na oheň a je z toho i dost zlata). Po získání imek se mu hodí chodit Katakomby, které mu uživí budování velké armády a pak žold.

Démoni
- Ascena nikdy nebude moci chodit nové démony, protože vyvolané stínové jednotky ji velmi ublíží.
- Aether může chodit všechny démony s tím, že Osroxase chodí jako jeden z prvních bohů.

PvP
//bude dodělán//


Upravené návrhy změn
Vycházím z mých předchozích návrhů změn Ascendancy.

Ascendancin válečník
Nutná úprava: Změnit příchod válečníků z "10 x počet run nebes" na "10 x počet run věčnosti" u Chrám povznesení. (pokud nedojde k úpravě tržiště, tak na "1-(10 x počet run věčnosti)")
Vhodná úprava: Snížit bonusový rekrut z "+ věhlas/100" na "+ věhlas/300" u Kláštera.

Klerik
Doporučená úprava: Snížit cenu vybavení z 25 zlata na 10 zlata, zvýšit hodnotu na 64. Snížit u Introspekce bonus z "+ 1 za každých 500 vybavení" na "+ 1 za každých 1000 vybavení".

Převor
Doporučená úprava: Snížit účinnost magie z 0,5% na 0,02% a změnit druh útoku na 4. (dalo by se polemizovat o hodnotě z rozsahu 0,01% až 0,05%)

Preascended
Nutná úprava: Něco udělat.
Návrh: Zvýšit životy na 3000.

Ascended
Nutná úprava: Něco udělat.
Návrh: Zvýšit životy na 10000.
Doporučená úprava: Zvýšit cenu na 3 runy věčnosti.

Tržiště
Doporučená úprava: Změnit cenu run věčnosti z 10k-5M na 2M-5M.
Naposledy upravil Hron dne stř 29. pro 2021 11:53:36, celkově upraveno 8
Uživatelský avatar
Hron
 
Příspěvky: 316
Registrován: pon 08. úno 2016 18:16:11

Re: Ascendancy vs Aether, aneb je stále potřeba ji zakazovat

Příspěvekod Hron » čtv 25. lis 2021 13:45:47

Problém Preascendedů a Ascendedů je, že na malém počtu životů dávají obří dmg.
Nabízí se proto dvě možnosti, co s nimi dělat 1) snížit zranění 2) zvýšit životy.

1) Snížit zranění
Z jediné diskuze, co byla v původním vlákně plyne, že o to není zájem a zároveň snížením zranění by se z toho stala nudná jednotka.

2) Zvýšení životů
Nedává to smysl z pohledu toho, že se jedná o člověka, který má jen více rozvinutou mysl a tak by neměl mít životy jako obr.
Tohle se dá teoreticky omluvit tak, že jeho mysl kolem něj vytváří ochranné pole, které má hodně "životů" s tím, že po jeho zhroucení umře i Ascended (zemře mu mysl a tak zemře i on).


Pak druhou otázkou je, zda toto zvýšení životů bude stačit, ale myslím, že to stojí za zkoušku...
Uživatelský avatar
Hron
 
Příspěvky: 316
Registrován: pon 08. úno 2016 18:16:11

Re: Ascendancy vs Aether, aneb je stále potřeba ji zakazovat

Příspěvekod ySpirit » sob 25. pro 2021 21:55:40

Celkove mi Ascena prijde zrovna na OK miste; Ascendedi jsou hodne silni, ale taky maji hodne vysokou hodnotu. Pokud by se neco melo menit, cekal bych snizeni nebo odebrani drtiveho utoku.
To same zhruba u preascendedu.
Zdarma rekrut valecniku za runy nebes mi prijde OK, branch na tom celkem zavisi; kdyby Ascena mela za vernost jinou jednotku misto valecniku, pridalo by ji to extra stit.
Valecnici maji dobre hp a vybalancovanou hodnotu. Jen pak postrada smysl je rekrutovat z prvni budovy, kdyz jich ma klan za kolo vic pres ty runy.
Klerik mi prijde super, jen je tam problem s cenou - podobne jsem to videl i u lichu, kteri jsou slabi a zaroven stoji myslim 1.000g + 50 lidi (o 250g mene nez klerik)
Co se prevoru tyce, taky se mi poradne nelibi, ze jsou % a tak i omezeni tim poctem, kdy mit jich vice je pak velmi drahy cenove i hodnotou a neprinasi poradne nic navic. Kdyby se snizilo % na jejich magii, chtelo by to vybalancovat snizenim jejich hodnoty / ceny a nebo navysenim poskozeni.

Jestli bych videl u Asceny nejaky problem, tak by to byly vsechny mozne vyvolatelne jednotky z portalu, ktere jim dokazi pridat hromadu stitu pred jejich hlavni dmg. Prece jen kdyby si tamhle nekdo udelal nejake ty stacky otroku, ohnivych sluzebniku, ledoveho prizraka, vsechny obry, 3 druhy entu, ruzova prasatka, nejake ty trpaslici jednotky, pak treba jeste ziskat obe oblehaci jednotky z gnomi velkodilny, tak to zabere sileny pocet utoku se k tomu vubec dostat.

Na druhou stranu mi prijde Aether mnohem ale mnohem horsi v tomhle smeru, ale to radsi rozepisu do jeho topicu.
ySpirit
 
Příspěvky: 24
Registrován: stř 26. úno 2014 21:20:57

Re: Ascendancy vs Aether, aneb je stále potřeba ji zakazovat

Příspěvekod Hron » ned 26. pro 2021 19:52:27

Odebrání drtivého útoku v podstatě nic nezmění.
A ano, velký problém jsou ty přidané jednotky z okolí, ale pokud nezrušíš jejich vyvolávání, tak problémem zůstanou a proto jsem také psal jako jedno z řešení ono zvýšení počtu životů, což ztíží štítování externími jendotkami.

Pomocí run nebes jsme vyprodukovali x 24880 Ascendancin válečník

Tohle není v pořádku. To je přes 370k životů, co mi chodí každé kolo zadarmo.
Obecně u všech bohů si myslím, že jednotky chodící zadarmo by buď neměli být velmi významné (což zde to jsou první štíty a to je velmi významná role), nebo by neměli mít "neomezený" velký počet.
A pak, jak jsi i sám psal: Příchod za runy nebes způsobuje, že pak ty jednotky nemá ani smysl stavět, protože zadarmo jich chodí výrazně více.
Uživatelský avatar
Hron
 
Příspěvky: 316
Registrován: pon 08. úno 2016 18:16:11

Re: Ascendancy vs Aether, aneb je stále potřeba ji zakazovat

Příspěvekod Hron » ned 16. led 2022 23:03:12

Přehled armád pro testování
(za každou další budu rád, takže prosím každého aby sem napsali nějakou, kterou mají)


Ascena (farmící spolek)
1 x Sharian velitel klanu Eternal Fire (Prsten Života)
2,990,099 x Ozbrojený vesničan (Hůlka ohně)
39,023 x Žebrák (Hůlka ohně)
1,000,000 x Otrok s oštěpy (Prapor krvavého šílenství)
670 x Těžký katapult (Hůlka ledu)
668 x Těžká balista (Hůlka ledu)
314 x Odpadlík (Hůlka ohně)
636 x Voják předsunuté hlídky (Hůlka ohně)
8 x Elfí lučištník (Hůlka ledu)
5,000 x Starodávný Ent (Prapor krvavého šílenství)
4 x Ledový obr (Hůlka ledu)
1 x Paladin Světla (Hůlka ledu)
2,000 x Ohnivý Fénix (Prapor krvavého šílenství)
75,994,962 x Ascendancin válečník (Hůlka ohně)
1,625,764 x Klerik (Hůlka ohně)
3,384 x Převor (Prapor krvavého šílenství)
3,384 x Preascended (Prapor krvavého šílenství)
200 x Ascended (Prapor krvavého šílenství)
1 x Generál starého impéria (Ohnivá róba)
1 x Generál starého impéria (Ohnivá róba)
1 x Generál starého impéria (Ohnivá róba)
32,565,721 x Hnijící vesničan (Pírka z anděla)
1,200 x Železný Golem (Hůlka ohně)
600 x Poloautomatická socha (Pláty z Temné ocele)
400 x Železnej býk (Hůlka ohně)
3,800 x Železnej škorpion (Prapor krvavého šílenství)
120 x Železný orel - MK1 (Hůlka ledu)
10 x Colosus z temné ocele (Hůlka ohně)
Runy: 8636 sněhu, 7786 života, 5807 ohně, 7256 nebes
Itemy: kvanta hůlek ohně a ledu, 2x Težká bojová sekyra, 6x Pírko z anděla, ...
Poznámky: Ascendancini válečníci tvoří přes 80% hodnoty armády
72 560 válečníků zdarma každé kolo -> 1,2M životů a 1,8M hodnoty každý tah...

Aether (farmící katakomby)
1 x Sardox velitel klanu Zmrzlých (Aethrova róba moci)
951,596 x Ozbrojený vesničan (Kalich ohně)
271 x Těžký katapult (Težká bojová sekyra)
269 x Těžká balista (Rukavice drtivé síly)
9,347 x Renegád (Santova čepice)
426 x Voják předsunuté hlídky (Santova čepice)
6 x Elfí lučištník (Hůlka ledu)
615,662 x Æthrův věrný (Kalich ohně)
88,140 x Ledový válečník (Kalich ohně)
8,383 x Sestra Ledu
6 x Ledový obr (Ætherův ledový prapor)
10,000 x Šaman Ledu (Santova čepice)
30,000 x Æthrův šaman Ledu (Santova čepice)
500 x Ledová hvězda (Santova čepice)
1,000 x Æthrova ledová hvězda (Težká bojová sekyra)
178 x Mág ledu
1 x Velemág Ledu (Amulet Beznaděje)
215,633 x Sněžný vlk (Kalich ohně)
265,643 x Ledový vlk (Kalich ohně)
1 x Ohnivý Obr
1 x Generál starého impéria (Ohnivá róba)
1 x Generál starého impéria (Ohnivá róba)
36,840 x Hnijící vesničan (Kouzelnická róba)
30 x Kamenná hradba (Tvrzené ocelové pláty)
10 x Kamenná věž (Tvrzené ocelové pláty)
5 x Věž s balistou
400 x Železný Golem (Santova čepice)
2,600 x Poloautomatická socha (Pláty z Temné ocele)
2,800 x Železnej škorpion
10 x Železný orel -MK1
4 x Colosus z temné ocele (Kouzelnická róba)



Ascena
1 x eSpa_test velitel klanu Arya test (Prsten Života)
1 x Generál starého impéria (Ohnivá róba)
17 x Ascended (Plášť Mucuse, krále toxických elementálů)
1 x Paladin Světla
10 x Železný orel - MK1 (Hůlka ledu)
24 x Elfí lučištník (Ætherův ledový prapor)
28 x Æthrův ledový válečník (Santova čepice)
254 x Preascended (Gnomí vozík)
38,002 x Klerik (Kouzelnická róba)
1 x Ledový obr (Ætherův ledový prapor)
297 x Převor (Jedovaté střely)
2,706,971 x Ascendancin válečník (Kalich ohně)
548 x Těžký pěšák starého impéria (Kouzelnická róba)
5,620 x Žebrák (Santova čepice)
2,570 x Odpadlík (Kouzelnická róba)
598,556 x Ozbrojený vesničan (Totem krve)
350 x Těžká balista (Ghorova standarta s nabodnutou hlavou démona)
19,070 x Hnijící vesničan (Santova čepice)

Dralgar
1 x eSpa velitel klanu Arya (Æthrova róba moci)
1 x Generál starého impéria (Ohnivá róba)
18,298 x Elfí lučištník (Plán bojiště)
1,001,928 x Elfí elitní lučištník (Težká bojová sekyra)
73 x Æthrův ledový válečník (Santova čepice)
1 x Posvátný jednorožec (Slonovinový luk)
1,221 x Jednorožec (Válečné bubny)
215,915 x Elfí hraničář (Težká bojová sekyra)
16 x Ohnivý Fénix (Hůlka ledu)
1 x Prokletý Obr (Kalich ohně)
1 x Ohnivý Služebník (Bronzový meč)
1 x Ledový obr (Ætherův ledový prapor)
5,802 x Renegád (Kouzelnická róba)
15,712 x Lesní Bizon (Plášť Mucuse, krále toxických elementálů)
836 x Voják předsunuté hlídky (Santova čepice)
1 x Ledový Přízrak (Santova čepice)
373,285 x Veledruid (Prapor starého druidského cechu)
1,000 x Otrok s oštěpy (Hůlka ledu)
4,141 x Odpadlík (Santova čepice)
4,425 x Druid (Druidský Rituál)
1 x Starodávný Ent (Hůlka ledu)
3,353,527 x Ozbrojený vesničan (Hůlka ohně)
1,865 x Těžký katapult (Ghorova standarta s nabodnutou hlavou démona)
280,974 x Hnijící vesničan (Kalich ohně)
1,861 x Těžká balista (Gnomí vozík)


Stínový Vulkán (z minulého věku)
1 x Sharian velitel klanu Eternal Fire (Ohnivá dračí zbroj)
76 x Těžký katapult
74 x Těžká balista
107 x Voják předsunuté hlídky (Kalich ohně)
16 x Elfí lučištník
650 x Ledový obr (Ætherův ledový prapor)
62,219 x Stínový medvěd (Kalich ohně)
734,665 x Stínový ohnivý medvěd (Tvrzené ocelové pláty)
33,333 x Stínová valkýra (Ghorova standarta s nabodnutou hlavou démona)
54,000 x Stínová ohnivá valkýra (Težká bojová sekyra)
10,000 x Stínový mág (Vulkánův ohnivý prapor)
40,000 x Stínový arcimág (Vulkánův ohnivý prapor)
111 x Stínový drak (Amulet velitele)
300 x Stínový ohnivý drak (Amulet velitele)
1 x Flamekeeper Lord (Amulet Beznaděje)
17,813 x Stínový Efreet
1 x Prokletý Obr (Prokletá kouzelnická róba)
1 x Generál starého impéria (Ohnivá róba)
1 x Generál starého impéria (Slonovinový luk)
Uživatelský avatar
Hron
 
Příspěvky: 316
Registrován: pon 08. úno 2016 18:16:11

Re: Ascendancy vs Aether, aneb je stále potřeba ji zakazovat

Příspěvekod nezmar » pon 24. led 2022 18:19:25

myslím, že v súčasnej dobe a pri tom počte hráčov nemá zmyseľ zakazovať nejakého boha. Len ho treba vyladiť.

spravil som pár zmen, skúste potestovať a prípadne navrhnúť ďalšie zmeny
Uživatelský avatar
nezmar
Administrátor
 
Příspěvky: 1055
Registrován: pon 27. led 2014 9:42:38

Re: Ascendancy vs Aether, aneb je stále potřeba ji zakazovat

Příspěvekod Hron » pon 24. led 2022 19:21:20

nezmar píše:myslím, že v súčasnej dobe a pri tom počte hráčov nemá zmyseľ zakazovať nejakého boha. Len ho treba vyladiť.

spravil som pár zmen, skúste potestovať a prípadne navrhnúť ďalšie zmeny


Děkuji. Jdu ji opět hrát a jsem zvědav, jak to bude vypadat po změnách...
Uživatelský avatar
Hron
 
Příspěvky: 316
Registrován: pon 08. úno 2016 18:16:11


Zpět na Hlavná diskusia

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník